30 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

30 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

ŞAH'IN HASTALIĞI Son Avrupa telgrafları İran Şahı'nın hastalığı artdığını ve cigerlerinden muzdarib olduğunu haber veriyor. FAS KARIŞIKLIĞI Fas'da kıtal ve iğtişaş gün günden büyüyor. Elyevm Avrupa telgraflarının ihbaratına bakılırsa, Fas'da Arzila ve civarında vuku' bulan mukatelat üzerine, bütün Avrupa konsolosları hafiyyen ictima' edip, bu iğtişaşa bir nihayet verilmek üzere hükumet-i metbu'alarına birer telgraf vermişler ve yazdıkları raporlarda, Fas'da nifak ve kıtalin pek vahim neticeler vermesi ihtimali muhakkak olduğunu bildirmişlerdir. - - - «oOo» - - - Petersburg 14 - Bu sabah saat on birde Petersburg gümrügünden hazineye araba ile nakil idilen altı yüz bin ruble, (Konarnaya) Sokağı'nda on iki kişi tarafından basılmıştır. Mütecasirlerden birisi bargirler üzerine bir bomba atmış, bargirlerden biri ölmüş, diğeri yaralanmıştır. Sonra araba üzerine de ikinci bir bomba atılmış ve kasadar ile mu'avinleri arabadan düşmüştür. Bu karışıklık arasında haydudlar zabit ile mübareze iderken, arabaya takarrüb iderek, üç torba kaldırmışlardır. Alınan paralar bir karıya verilmiş ve bu torbaları faytona götürmüştür. Bu esnada haydudlar muhtelif istikamete dağılmışlardır. Bunlardan biri yolda kaçar iken bir bomba atmış, kendisi bir kapucu, bir de karı yaralanmıştır. Bu haydud derhal tevkif edilmiştir. (Ofister Sakaya) Sokağı'nda şakilerden dördü bazı kapucular tarafından tutulmuş ise de, nereden çıktıkları anlaşılmayan diğer elli eşkiyanın muavenetiyle kurtarılmıştır. yaralı vardır. - - - «oOo» - - - § Kont Glohofski'nin sükutundan dolayı, İstanbul mahafil-i siyasiyesinden memnuniyet asarı görülüyormuş. Güya Kont Glohofski'nin mesleki Devlet-i Aliye'ye esasen hasmane imiş. DUMA HAZIRLIĞI Rusya vilayetlerinde bütün valiler ve belediyeler yeni Duma intihabı cedvellerinin tertibatına şedid bir sür'atle devam idiyorlar. Odessa Mutasarrıflığı'na dahi Petersburg'dan cedvellerin sür'atle hazırlanması içün verilen emir telgrafı üzerine, on güne kadar cümlesi hazırdır cevabı verilniş. Petersburg meşahir-i ahrarından altı mu'allim ve birçok talebe, tahrikat-ı ahraranede devam ettikleri takdirde ölüme mahkum idildikleri bildirilmiştir. -------------------- İ'LAN Dobriç'de Panayır Caddesi'nde Bakkal Mustafa Rıza Hacı Mehmed Oğlu Mağazası Bu mağazada kahve, princ, şeker, gaz ve sair eşya ile beraber Bulgaristan'da mevcud tütün fabrikalarından getirilmiş tütün enva'i topdan ve perakende olarak satılıyor. Elyevm Ramazan-ı şerife mahsus tütün paketleri olduğu gibi yeni sene içün kasaba ve köy dükkancılarına ehven fiyatla emtia' da gönderilir. § Bayramlık Fransızca veya Bulgarcası beraber Türkce nefis kartvizit ısmarlayan kari'lerimize iki üç gün zarfında tab edip göndeririz. Arzu edenler ya doğrudan doğruya idarehanemize veya kasabada gazetemizi satdıran muhabirlerimize müraca'at idebilirler. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.