8 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

8 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

YENİ PAPAGAL Bu haftanın Papagal'ı umum Avrupa'nın amal-ı hazırasını, yani şu aralık Avrupa'da döndürülmek istenen siyasi fırıldakları gösteriyor. Papagal'ın şekl-i umumisi birtakım dağlar, balkanlar, bulutlar arasında bir tarafdan bir güneş doğar. Diger tarafdan ay. Doğan güneş Rusya'da şimalden doğru yükselen, fikr-i terakki ve hürriyettir. Bedr-i nakıs halinde zevale karin görünen ay ise Osmanlı Sultanı'dır. Güneşin karşusunda topunu kurmuş endahta hazırlanan kırmızı eşarplı kirpi Almanya İmparatoru'dur. Bununla Papagal müellifi demek isteyor ki, Rusya'da fikr-i terakki ve hürriyetin doğmasını men' içün Almanya topunu tüfengini hazırlamakdadır. Bundan sonra kamere, yani Devlet-i Aliye'ye karşı topunu kurmuş atmak üzere bulunan iki başlı devekuşu ise Avusturya'dır. Bu manzara karşusunda orta yerde tüfengi ele almış olan mavi bahriye elbiseli, kırmızı şabkalı, sakallı İngiltere'dir. Arkasında ellerinde tüfeng pusuya oturmuş olanların başdaki feslisi malum, Hükumet-i Seniyye'dir. Onun yanındaki beyaz fistanlı Karadağ, onun yanındaki şabkası koca tüylü İtalya, beri tarafdaki mavi elbiseli Fransız, anın yanındaki kalpaklıların sarısı Bulgar, mavi yakalısı Romanya, yani Ulahdır. Önde duran İngiliz, arkasında duran kafileye bağırarak diyor ki [bakın arkadaşlar! Şu iki imparatorluğun biri güneşi, biri de ayı batırmak isteyor. Halbuki onların bu hesabı bizim zararımızadır. Biz de bunları mutlaka toplamalıyız. Hedef-i maksudumuz bunları mahv etmek olmalıdır.] * * * Bu manzara elyevm Avrupa'nın en mühim bir cereyan-ı rekabetinin, Alman ve İngiliz rekabetinin almak istedigi rengi tasver idiyor. - - - «oOo» - - - RUMELİ KARİ'LERİNE Bir buçuk aydır matbuamızın yevmi Balkan'ı neşr etmek yüzünden nakıs kalan bazı edevatı te'min idilemedigi cihetle "Rumeli" intişar idemedi. Binaenaleyh avn u inayet-i Hak'la, bu nevakıs da ikmal idildigi cihetle, dünki gün "Rumeli" gazetesi musavver olarak intişar eylemiştir. Rumeli ba'dema on beş günde bir kere ve fakat daima tarihi menazırı ve meşahirden bazılarının tasavvurunu havi olarak intişar idecek ve altı aylık abonesi beş lefden üç lefe tenzil edilmiştir. Dünki Rumeli geçen Rusya muharebesinin hak-i helaka serdigi mazlum ve mağfur Serdar-ı Ekrem Abdi Paşa'nın resmini, ittihad-ı İslam hakkında bir intikad ile, edebi bir makaleyi ve bazı mevadd-ı taliyeyi havidir. Müvezzi'lerimiz bu nüshaları yirmişer santim fiyatla tevzi' idecekler. - - - «oOo» - - - ------------------------------------------------------------------ İ'LAN Filibe'de Cum'aönü'ndeki büyük esvab mağazası karşusunda Kalmar Kariç Ecza Hanesi : Zaif, siraceli, fakru'd deme mübtela çocuklar içün, şu mevsimde son derece nafi', tebrid usulüyle ağır kokusu mahv edilmiş, Meyer markasını hamil halis balık yağı getirmiştir. Müraca'at edenler gayet ehven fiyatla satışından ve mezkur yeni sistem balık yağından son derece memnun kalacaklardır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.