17 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

17 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

evladlarına tercih ettigini ve usul-ü kadim-i veraset-i saltanat-ı Osmaniye hilafına olarak, mumaileyhi kendisine halef tayin eyledigini izhar etmekdedir. Dersa'adet 1 Teşrin-i Sani - Gümrükler tahlilat-ı kimyeviyesiyle, ma'denler işlenmesine aid irade-yi seniyye, dün süfera-yı ecnebiyeye tebliğ edilmiştir. Bu irade-i seniyye hükümat-ı ecnebiyenin arzularını is'af etmekde ve tezyid-i rüsuma müte'allik iradeyi itmam etmekdedir. * * * Dersa'adet 31 Teşrin-i Evvel : Osmanlı gümrüklerinin yüzde üç tezyidine *** irade-i seniyye, süfera-yı ecnebiye kadimisi olan Almanya Elçisi (Baron Marşal)a tebliğ edilmiştir. Evvelce de bildirildigi üzere orada da bazı mahdud noktalar mevcuddur. Ma'mafih irade-i seniyye Türkçeden tercüme idildikden sonra, süfera, hükumet-i metbu'alarına iş'ar idecekdir. Fazla-i cibayete aid tedbir ve mevad-ı ibtidaiyeyi tertib içün kumandan Berje'nin avdetine intizar edilmekdedir. Çünkü işbu tertibat -ı rusumiye ancak ancak, gelecek Mart ibtidasında mevki-i tatbike vaz' idilecekdir. ----- ⫷O⫸ ----- Teşrin-i Evvel 31 - Petersburg (Tovarişt) gazetesinin ifadesine nazaran Teşrin-i Evvel'inin yirmi üçünden otuz birine kadar umum Rusya'da (31) kişi idam edilmiş ve bütün Teşrin-i Evvel ayında ise idam idilinlerin adedi (310) kişiye baliğ olur. § Londra'da küşad idilen Balkan Sergisi'ni Prens Ferdinand hazretlerinin zir-i himayesine almasını mübeyyen, Londra'dan vuku' bulan davete Prens hazretleri icabet etmiştir. Viyana 1 Teşrin-i Sani (Korespondans Büro) Dersa'adet'den ögrenmiştir: Bulgar Komitesi sergerdelerinden (Çernoviyef)in telef olduğunu Usturumca Kaimmakamı te'kid etmekdedir. İ'TİZAR Bayram-ı şerif münasebetiyle işcilerimiz yarın ve öbür gün tatil yapacaklarından, Salı gününe kadar gazetemizin intişar idemeyeceginden dolayı kari'lerimize beyan-i i'tizar iyleriz? AÇIK MUHABERE Halid Giray zade Şerafeddin Beg'e: Samimiyet ifadenizin, samimi mu'amelenizin teşekküründen aciziz. Her halde son samedanide daim olun. * * * Eski Cum'a'da İsmail Hakkı Efendi'ye: Gayret-i ma'arifperveranenizin medyun-u şükranıyız. Fakat devam-ı himmetiniz müsterhamdır. Baki var olun. ----- ⫷O⫸ ----- RİCA Her ay başı hesabını göndermek şartıyla Silistire'de namuslu bir satıcıya ihtiyacımız var. Böyle bir satıcının yüzde kaç alacağını idarehanemize bildirmesi rica olunur. _______________________________________________ İ'LAN Filibe'de Cum'aönü'ndeki büyük esvab mağazası karşusunda Kalmar Kariç Ecza Hanesi : Zaif, siraceli, fakru'd deme mübtela çocuklar içün, şu mevsimde son derece nafi', tebrid usulüyle ağır kokusu mahv edilmiş, Meyer markasını hamil halis balık yağı getirmiştir. Müraca'at edenler gayet ehven fiyatla satışından ve mezkur yeni sistem balık yağından son derece memnun kalacaklardır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.