23 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

23 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

-inin kanını dökmekde devam itmemelerini temenni ideriz. -----⫷O⫸----- TELGRAF HAVADİSİ MAKEDONYA VUKUATI 7 Teşrin-i Sani Atina'dan : § Koçana civarında külliyetli bir Rum çetesiyle, asakir-i Osmaniye arasında müdhiş bir müsademe olmuş ve tarafeynden külliyetli telefat vuku'ndan sonra, çete kamilen mahv olmuştur. 6 Teşrin-i Sani Manastur'dan : § Manastır civarında birçok Bulgar ve Sırb çeteleri türedi ki, bunların yekdiğeriyle çarpışmakda olduğu müstahberat-ı mevsukedendir. 7 Teşrin-i Sani Dersa'adet'den : Yanaki Çobanis namındaki polis komiserinin, Rumenler tarafından itlafında zimedhal olduğundan dolayı Koçana Rum Metropolidi, Hilmi Paşa'nın emriyle Meclis-i İdare'den ihrac edilmiştir. -----⫷O⫸----- KARADAĞ 6 Teşrin-i Sani Çetine : Karadağ Hey'et-i İdaresi isti'fasını vermiştir. Prens bila te'hir bu isti'fayı kabul etmiş ve buhran-ı nüzzarın tesviyesi içün müte'addid meb'usları müzakereye davet etmiştir. * * * AVUSTURYA VE YUNANİSTAN 6 Teşrin-i Sani Viyana : Yunan Kralı Gorki ile Avusturya Hariciye Nazırı Baron Ehrental (Alois Lexa von Aehrenthal), Balkan meselesi üzerine müzakere etmişlerdir. Nazır, Avusturya'nın, Rumların tarafdarı olduğunu bilbeyan Kral'ı te'min etmiş ve fakat Rum çetelerinin harekatı artık tevkif edilmesini tavsiye etmiştir. -----⫷O⫸----- RUSYA BUHRANI 7 Teşrin-i Sani Helsingfor'dan : § Bocerenberg(?) Senatosu Müdde-i Umumiligi canibinden gönderilen bir memur, kapalı bir evde büyük bir silah deposu keşf etmiştir. * * * § Tiflis'den varid bir telgrafa göre bundan dört beş gün evvel üç polis ajanı gaib olmuş ve muahharan bunlardan birinin laşesi kırda bulunmuştur. Bu itlafın ihtilalciler tarafından ika olunduğu ihtimali tabi'idir. § Yine Tiflis'den varid telgraf, geçen hafta Tiflis'de Mösyö Andrayanof isminde bir kuyumcu dükkanına bir çete girmiş, on beş bin rublelik mücevherat yağma edilmiştir. Keza aynı günde bomba ile bir tramvay havaya kaldırılmıştır. 6 Teşrin-i Sani, Paris : Vitte'nin Rusya'da telef idildigi borsada şayi' olmuştur. Bu rivayet Rus tahvilatının sükutuna sebeb olur. Resmi haberler keyfiyeti te'kid itmiyor. fakat diğer tarafdan Vitte'nin Rusya'ya hasta olarak gettigi ve kimseyi kabul itmedigi malumdur. * * * "Tovarişt" gazetesi tanzim ettigi istatistikde Teşrin-i Sani ibtidasından, altısına kadar Rusya'da yirmi sekiz kişi idam edilmiştir. Fevkalade divan-ı harblerin teşkilinden biri, şimdiye degin 833 kişi idam edilmiştir. -----⫷O⫸-----