23 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

23 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

etti. Ma'mafih teklifatının hepsini kabul iyledegi takdirde, oğullarından birini İstanbul'a yollamaya muvafakat etti. Komisyon tarafından İmam'ın teklifatı ne gibi şeyler olduğunun istifhamı üzerine, Bab-ı Ali'nin himayesi altında bulunmak ve her sene mikdar-ı muayyen vergü verilmek üzere Yemen kıt'asının istiklali, Bab-ı Ali tarafından kabul ve tasdik edilmesi olduğu cevabı verildi. İmam'ın teklifi İstanbul'a yazıldı. İddi'a olunduğuna göre heyet-i Osmaniye memleketin kal'a divarlarının haricinde ikamet eyledigi gibi, İmam ile hiç kimse mülakat itmemiştir. Yalnız İmam'ın çocuklarından biri kuvvetli bir muhafız altında bulunduğu halde, memleketin haricine çıkub, komisyonu istikbal ve kurulan çadırlarda ziyafet verüb, pederinin rahatsız olduğunu ve bundan dolayı heyeti kabul idecegini beyan etmiştir. Hey'et-i mahsusa yakın zamanlar gelinceye kadar bekledikden sonra, Mekke'ye avdet etmiştir. Mahafil-i aliyeden te'min olunuyor ki, Yemen Kumandanı Feyzi Paşa kendinden habersizce yapılan şu muameleden fevkelhad canı sıkılıdığından isti'fasını vermege karar vermiştir. (Türk) ----- ⫷O⫸ ----- GİRİD Geçen Eylül'ün yirmi dokuzunda Girit Fevkalade Komiseri Mösyö Zaimis'e memuriyet-i cedidesi resmen tebliğ olundu. Bu memuriyetin tebliğ merasimi, veliahtın Atina'daki sarayında icra idildi. Ve bu sebeble veliaht Konstantin'e dört takarrür verildi ki, bunların nukat-ı mühimmesi telhis olundu. 1 - Mösyö Zaimiz beş sene müddetle Atina'nın umur-u idaresini tanzime memur edilmiştir. 2 - Sultan'ın Ada üzerindeki hakk-ı hakimiyetini tanıyacak ve Türk sancağını Ada'daki kal'anın mevki-i münasibine çekmek içün icab eden tedabire tevessül idecekdir. 3 - Düvel-i Hamiye'nin Temmuz yirmiüçde Prens Corc'a ve Ağustos ondörtde Yunan Kralı'na takdim olunan takrirde beyan idilen icraatın tatbikine nezaret eyleyecekdir. Naib-i Kral Prens Konstantin'in, Düvel-i Hamiye vekillerine i'ta eyledigi cevabda, bundan böyle Girit'e fevkalade komiser tayinini Düvel-i Hamiye'nin, Ada halkının matlubatını nazar-ı dikkatden dur tutmamasını arzu ettiklerine yeni bir delil teşkil ider. 4 - Mösyö Zaimis Girit'e vasıl olunca, ahaliye hitaben bir beyanname neşr iderek, serbesti-i matbuat, müsavat-ı mezhebiye ve mehakimin istiklal-i kat'iyesine riayet idecegini, vezaifin ifasında Giritlilerin müşkülat çıkarmayub, bilakis arzu-yu milliyeyi istihal itmeye muvafık bir vaziyet almalarını tavsiye eyledi. Bir iki hafta zarfında Yunan zabitleri Girit'in jandarma ve milis, askerine takdim idiliceklerdir ki, bu mezkur adanın Yunana ilhakına doğru ve hakiki bir adım atmakdır. Ada'nın jandarmasını tanzime memur Yunan zabitleri tayin olunmuştur. Kumandan (Valvis) bunların reisleri olacakdır. "Türk" _______________________________________________ İ'LAN Filibe'de Cum'aönü'ndeki büyük esvab mağazası karşusunda Kalmar Kariç Ecza Hanesi : Zaif, siraceli, fakru'd deme mübtela çocuklar içün, şu mevsimde son derece nafi', tebrid usulüyle ağır kokusu mahv edilmiş, Meyer markasını hamil halis balık yağı getirmiştir. Müraca'at edenler gayet ehven fiyatla satışından ve mezkur yeni sistem balık yağından son derece memnun kalacaklardır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.