24 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

24 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

mübtela ve meftun olduğu ve beni ele geçirmek içün birçok pareler sarf ettigi, halbuki seni evlerinde bulsalar sokağa atdıklarını pek iyi bildigin halde, beyhude iddi'a etmekligin cinnet degil mi?" Karga, bülbülün bu ifadesinden fevkalade gazaba gelerek mübahaseyi daha ileriye götürmüş ve nihayet bülbüle imtihan teklif etmiş. Bülbül imtihanı ez-can u dil kabul iderek şöyle bir şart koymuştur ki, ikisi birlikde böyle çıkacaklar ve önlerinde hangi hayvana tesadüf iderlerse, anı hakem yani mümeyyiz tayin ile, huzurunda imtihan olacaklar ve imtihanı kazanan diğerinin bir gözünü çıkaracak. Bu suretle kat'iyyen karar veren iki inadcı kuş yola çıkarlar. Çok gitmeden önlerinde bir kartala tesadüf iderler. Karga kartalı görünce, işte hakem dirse de, bülbül (Hayır, bu senin cinsindir, sana tarafdarlık ider. Anın içün bunu kabul itmem) cevabını verir. Karga bu söze karşı i'tiraz idemeyerek yola devam iderler. Biraz daha gettikden sonra, bu def'a bir seçe kuşuna tesadüf iderler. Bülbül serçeyi göstererek, işte hakem bunu tayin idelim, dir. Fakat karga da bülbülün kendisine ettigi i'tirazı basdırınca, bülbül ses çıkaramaz. Yine yola devam iderler. Az daha gettikden sonra karşılarında bir eşek zuhur ider. Karga -Hah, işte bu ne senin, ne de benim cinsim degil. Artık bunu hakem tayin etmekde bir diyecek yok a? -dir Ve bülbül de ma'al iftihar kabul ider. İkisi de eşekin karşısına giderek meseleyi Eşek Dayı'ya ber tafsil-i beyan ettikden sonra hükm tayin iderler. Evvela bülbül o sada-yı dilnüvaz ile ötmege başlar. Eşek kulaklarını önüne doğru uzatarak dinler. Ba'dehu karga o çatlak sesiyle (ka, ka) diye bağırmağa başlayınca, kendisine müşabeheti hasebiyle eşekin hoşuna giderek, karganın ka kası hoşuna gettigini söyler. Biçare bülbül o kadar güzel sada ile şakımasının eşeke zerre kadar tesiri olmayub bilakis aleyhine münkalib olduğunu görünce bilmecburiye sükut ile gözünü çıkarmak içün kargayı davet ider. Karga kemal-i azametle bülbül karşısına geçerek : "A kuzum, ben sana evvelden benim sesim güzeldir didigim zaman beyhude iddi'adan vazgeçmeni söylememiş miydim? Niçün sert kafalılık ettin de, şimdi gözünün çıkmasına sebeb oldun didigi vakit, biçare bülbül artık son derece ye'se düşerek "Ah!... Eger hakemlik(in) eşeke verilecegini blmiş olsa idim, boşuna iddi'a iddi'a ider mi idim." demiş. Ve gözünü karganın minkarına kurban eylemiştir. "Mir'at-ı Zaman" ----- ⫷O⫸ ----- TELGRAF HAVADİSİ BAB-I ALİ VE YUNAN İHTİLAFI 9 Teşrin-i Sani, Dersa'adet : Rum çetelerine iştirakle müttehim olan, Yunanistan'ın Selanik Ceneral Konsolosu ile, Kavala, Siroz konsoloslarını, Bab-ı Ali Dersa'adet Yunan Sefareti'yle, Atina hükumet-i merkeziyesi nezdinde protesto etmiştir. Aynı zamanda Bab-ı Ali hükumat-ı mahalliyenin mezkur konsoloslarla kat'iyyen münasebet-i siyasiye ve resmiyede bulunmamaları ve tebaa-yı Osmaniyenin dahi, Yunan konsoloslarına müraca'at itmemeleri emr edilmiştir. Yunan Sefiri (Gariparis) Sadr-ı Azam'a müraca'at iderek, hükumet-i mahalliyenin konsoloslarla kat'-ı münasebet eylemelerine müteferri' emrin tebdilini rica etmiştir. Yunan hükumeti Drama Konsolosu'na me'zuniyet vermiş