1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

Zorluk derecesi: * * * * Grafik: * * ** Mindshadow, adventure se- venler için dört dörtlük bir oyun. Grafiklerinin güzelliği, oyunun ince düşünülerek ha- zırlanmış olması ve size tam bir macera yaşatması pek çok özelliğinden birkaçı sadece, Serüvenimiz bir adada baş- liyor. Yalnız başınıza bu ada- dan kurtulmanız gerekiyor ilk bölümde. Adadaki araştırma- larınız sonucu bir mağarada bulacağınız harita size yar- dımcı olacak. Bu haritadaki yönleri takip ederek çok ya- rarlı bir şey bulacaksınız. Da- ha sonra bir ateş yakmayı be- cermeniz gerekiyor. Harita sa- yesinde bulduğunuz şey ise ateşinizi görüp sizi kurtarmaya gelenlere vereceğiniz vize olacak. Gemiye bindiğinizde ise maceranızın ikinci bölümü başlamış oluyor. Bu yasadışi bir gemi ve sizin oradan kur- tulmanız gerekiyor. Uzakta gördüğünüz donanma gemi- sine geçebilmeniz için gemi- nin demirlenmesini sağlamak durumundasınız. Bunu da an- cak tayfaların odasını geçtiği- nizde bulacağınız bir alet sağlayacak. Onu elde etmek için biraz kaba kuvvet göste- risi gerekiyor. Yani tayfalar- dan birini dövüp onların göz- ünü korkutmalısınız. Donanma gemisine geçebilirseniz kendi- nizi bir limanda bulacaksınız, daha sonra uçakla Lüxem- burg'a uçacak ve tam bir ma- alled kbay a İ P- |n+ı:ı——y-ı:ıı, Pı'*ı;ı.ju.—_—+“îınî N v 1 T cera yaşayacaksınız. Bu özen- le hazırlanmış adventure'in tüm ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de büyük ilgiyle oy- nanacağı kesin. Law of the West (Batı'nın Kanunu) Bu oyun ne tam bir adven- ture ne de bir arcade game. Tam anlamıyla ikisinin karışımı bir oyun. Law of the West'i oy- narken kendinizi Batı'nın en hızlı, en dürüst ve en gözüpek şerifi olarak görüyorsunuz. Muhieşem çizilmiş grafiklerle beraber hareketli gringo'lar ve cowboy'lar size bir şerifin hayatfını yaşatıyor. Oyun çeşitli sahnelerden oluşmuş. Her sahnede karşını- commodore | BÜ DB R L A L B za başka bir karakter çıkıyor. Onlara nasıl davranmanız ge- rektiğine siz karar veriyorsu- nuz. Grafiğin altındaki cümle- lerden birini Joystick'le seçip ona cevap verme şansınız var. Bu konuşmalar sonunda İş düelloya kadar varabiliyor. Her işaretlediğiniz seçenek si- zin bir şerif olarak ne kadar yetenekli olduğunuzu belirli- yor. Bunu oyun sonunda aldı- ğınız puandan ve gösterge- den anlayabiliyorsunuz. Bu özel oyunun en güzel ye- ri hiç kuşkusuz düello heyeca- nını yaşamanız. Adeta bir film gibi önümüze konan bu tab- lo oyunun en heyecanlı kısmı. Oyun boyunca karşılaştığınız tipler arasında Daltonlar, Ka- lamiti Ceyn, bir çocuk, bir bar kadını, doktor, bayan öğret- men ve çeşitli haydutlar var. Ayrıca oyunun finalinde sizi Öl- dürmek için kasabaya gelen bir kiralık katille karşı karşıya- sınız. | 35