1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

Rod Stewart'la Amadeus Commodore Geçen sayımızda başladığı- mız C-64 için yazılmış müzik programlarının tanıtımını bu sayımızda da sürdürüyoruz. Bu sayımızda — tanıtacağımız programlar işleyiş açısından birbirine benzemektedir. Onun için bir tanesini ayrıntılı olarak anlatacak, diğerlerinin yalnızca farklı yönlerini belirte- ceğiz. 1. POP HITS: Program çalışmaya başla- dığında ekranda ilk önce programın içinde yer alan parçaların isimleri görülmek- tedir. Parçalar sırasıyla: - All Right Now, Bright Eyes, The Candy Man, The Entertainer, House of the Rising Sun, | Wri- te The Songs, Morning Has Broken, Sailing, Streets of Lon- don, Telestar, Thank You For The Music, The Winner Takes İt A, Parçaların altındaki jJuke- box mode' seçeneğiyle dinle- - 64'te buluştu mek istediğiniz parçaları se- çip ardarda çaldırabilirsiniz. F4 tuşuyla ekranda görülen ok işaretini oynatarak istediği- niz parçanın üzerine getirebi- lir, F3 tuşuna basarak parça- yı seçebilirsiniz. Bu kez karşınıza seçfiğiniz parçanın çalma ve gösteri- miyle ilgili bir menü çıkacak- tır. FA tuşu 'Auto Play” tuşudür. Basarsanız parça kendiliğin- den çalmaya başlayacaktır. F5 tuşuyla grafik seçebilir - danseden notalar ve kutular olmak üzere iki grafik var-; yi- ne F1'e basarak hem parça- yı dinleyebilir hem de danse- den notaları veya zıplayan ku- tuları seyredebilirsiniz. Kutular parçalarda yer alan üç sesin düzeyine göre büyüyüp küçül- mektedir. F3 tuşuyla parçayı siz çal- maya başlıyorsunuz. Klavye üzerinde göreceğiniz el size hangi tuşlara basmanız ge- rektiğini gösterecektir. Çalma- ya '©' harfinden başlayın. F7 ile parçayı durdurabili- yor, F2 ile tek çalgıyla dinleye- biliyorsunuz. F4 ile bilgisayarı anfiye bağ- layarak sesin kolonlardan çık- masını sağlayabiliyorsunuz. F6 ile gösteri bölümünü se- çiyor; parçanın playback'i eş- liğinde becerilerinizi sergiliyor ve ritme uygun olarak parça- ya eşlik ediyorsunuz. Bu bö- lümde tempo “ (” ve " ) ” tuş- larıyla hızlandırılıp yavaşlatıla- biliyor. (zconmmoDoRrE . | Pop Hits ' Hüi Li © HAKER PLAYALOND NLBUH HHED ;/' Jukebox modunu seçtiğiniz- de F1'le parçaları belirleyip F3 ile seçtikten sonra grafik mo- dunu da F5'le ayarlayarak parçaları ardarda dinleyebi- liyorsunuz. UZunçalar modunu seçerseniz parçalar numara sırasıncı göre çalmaya başla- yacaktır. Grafik seçmemişse- niz hangi parçanın çaldığını Ha O —a COYNOdĞOre