1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

People: Program başladığında ek- rana üç katlı bir ev çıkacaktır. hem de bütün donanımıyla birlikte. Alt katta oturma oda- sı ve mutfak, orta katta çalış- ma odası, üst kafta ise dinlen- me odası yer almaktadır. Size “enter fime” komutu verildi- ğinde saati belirleyeceksiniz. Evde yaşayan insan ve köpek verdiğiniz saate uygun İişler yapmaya başlayacaktır. Bu iş- ler jimnastik yapma, televiz- yon seyretme, telefonla konuş- ma, mMmasa tTenisi oynama, banyo yapma, yemek pişir- me, piyano çalma (program- da birçok parça var), kitap okuma vs. Programın başka bir özelliği aralık çubuğuna bastığınızda ekranın üst bölü- münde yer alacak boşluğa yazı yazılabilmesi. Çocuğunuz okuma-yazma biliyorsa onu o anda yapılanları. yazmaya teşvik edebilir, böylece oku- EĞİTİM Bu sayımızda sizlere okul öncesi veya okul ça- ğına yeni girmiş çocuklara uygulanabilecek eği- tim programlarından birkaçını tanıtmayı amaçla- maktayız: ma-yazma düzeyinin yanı sıra anlatma ve yazma yeteneği- nin gelişmesine yardımcı ola- bilirsiniz. Bu, onun yaratıcılığı- nı geliştirecekltir. Programın en önemli eksik- liği, ağır işlemesi ve belirli bir zaman dilimi içinde aynı hare- ketleri sık sık yinelemesidir. Bu sakıncanın doğmasına za- man dolmadan yeni saat ve- rilememesi neden olmaktadır. Programı çalıştırmak için ön- ce çocuğunuzun adını ve ya- şını veriyorsunuz. Size datala- rın kasetten mi, disketten mi yükleneceği soruluyor. Prgoram üç bölüme ayrıl- Mış: 1.Uyumlu olmayanı çıkar- ma testi, 2. Bilim testi, 3. Kalıp tamamlama. Bu üç tesften birisini seçip data kasetini yüklüyorsunuz. İlk bölümde her soruda keli- meler yer almakta ve çocuğu- nuzdan uyumlu olmayan keli- meyi bulması istenmektedir. Know your Örneğin ilk soruda kedi, kö- pek ve ev kelimeleri verilmek- te, bunlardan hangisinin di- ğerleriyle uyumlu olmadığı so- rulmaktadır. Diğer bir soruda el, kol, televizyon ve ayak ke- limelerinden uyumlu olmaya- nın çıkarılması İstenmektedir. Sorular F5 tuşuna basarak ge- çilebilmektedir. Sorular bittikten sonra puan belirlenmektedir. Test tamam- landıktan sonra aynı testi tek- commodore chıld's 1&: rarlayabilir, başka test isteye- bilir veya programı bitirebilir- SİNİZ. İkinci test İngilizce dilbilgisi ile ilgili. Bu bölümde bir cüm- le verilmekte ve cümlede yer alan fiilin doğru ve anlamlı olup olmadığı sorulmaktadır. Doğru kullanılmış fiilerde F4, yakın olanlarda F3, yanlış kul- lanılmış olanlarda F5 tuşuna basılması gerekmektedir. Bu bölümde de toplam 30 soru 41