1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

Hide and seek İ-İl Kasetin ilk yüzünde üç test yer almaktadır: Birincisi test bulma, ikincisi arama, üçün- cüsü. eksik olan şekli belirle- me. Seçeneğinizi girip RETURN tuşuna bastığınızda size önce altı karede değişik resimler gösterilip sonra bu resimler saklanmaktadır. Daha sonra ekranın sol alt köşesinde bir resim verilmekte ve bu resmin hangi karede olduğu sorul- maktadır. Space tuşuna ba- sarak kareyi belirledikten son- ra RETURN tuşuna basıyorsu- nuz. İki kez yanılma hakkınız var. Üçüncüsünde doğru ce- vap verebilmektedir. Doğru cevabı siz bulduğunuzda fat- l1 bir kutlama parçası duya- caksınız. Oyun böylece, dü- zensiz ve giderek hızlanan re- sim yerleştirmelerle sürmekte- dir. “Seek” bölümünde zorluk derecesine göre dört test dü- zenlenmiştir. Seçeneğinizi be- lirleyip RETURN'e basın. Bu bölümde de yine şekiller düzensiz olarak yerleştirilmek- te, sonra kapatılmaktadır. Bu kez, farklı olarak, karelerden biri seçilmekte, ekranın sol alt köşesinde space tuşuna ba- sarak göreceğiniz resimler- den hangisinin karenin içinde olduğu sorulmaktadır. Nesne- ler farklı renkte ve farklı biçim- lerdedir. “Kaybolanı Bulma” bölümü iki alt başlık halinde düzenlen- miştir: Okuma veya isimleri yazma». Ekranın altındaki boş- lukta nesnelerin isimleri yazıl- makta, sonra onlar resim ola- rak üstteki karelere yerleştiril- mektedir. Daha sonra kareler- den birindeki resim kapatıl- makta, aşağıda nesnelerin isimleri yazılarak hangisinin eksik olduğu sorulmaktfadır. Bu bölümün İngilizce olması, programdan Ortaokul 1-2 ve- ya Anadolu Liseleri hazırlık sı- nıfı öğrencilerinin de yararlan- masını sağlayacaktır. İlkokul öğrencileri veya okul öncesi çocuklar programın bu bölü- müne ebeveynlerinin dene- timlerinde yararlanabilirler. Kasefin ikinci yüzünde de oyunların aşamaları kasetin birinci yüzündeki gibidir. Yal- nızca resimler değişiktir. Program bütün olarak ço- cukların dikkatle bakma ve anımsama yeteneklerinin ge- lişmesine yardımcı olmakta- dlir. En Çok Satan Bilgisayarlar Bu sayımızda yine Chip dergisinin Al- manya'daki satışları temei alarak oluşturduğu Matrt ayı bilgisayar “best- seller” listesini veriyoruz. Ev bilgisayar- larında Commodore 128 ve Commo- dore 64 bir ay evvelki liste başı ko- numlarını korudular. Commodore 161116 ise altıncılıktan üçüncülüğe yükseldi. PC'lerde ise Şubat ayında dokuzuncu sırada olan Commodore PC 10 ikinciliğe ulaştı. Sıralamalar şöy- le: HOME-COMPUTER PERSONAL-COMPUTER 1) Commodore 128 (1) 4) Atari 520 ST (4) 2) Commodore 64 (2) 2) Commodore PC 10 (9) 3) Commodore 16/116 (6) 3) IBM PC-XT (3) 4) Sehneider 6128 (3) 4) Apple İle (6) 5) Sehneider 664 (7) 5) IBM PC-AT (2) 6) Sehneider 464 (5) 6) Epson HX 20 () 7) Atari 130 XE (10) 7) Commodore PC 20 (10) 8) Atari 260 ST () 8) Tandon PCX () 10) Sony Hit Bit (9) 9) Apple Macintosh (7) 10) IB (5) commodore