1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

B _' IŞIL IŞIL KALEMLER Karikatürcüler Derneği ve Commodore 64 Karikatürcüler Derneği 1969 sonla- rında kurulduğunda, Türkiye'de ka- rikatürle uğraşan herkesi bünyesinde barındırmak, üyelerinin çalışmalarını yaymak, karikatür faaliyetlerini ve ka- rikatürle ilgilenen gençleri teşvik et- mek, onlara eğitsel ve kültürel destek sağlamak gibi iddialı amaçlarla kurul- muştu. — Gerçi derneğin üyeleri ilk başta 25-30 kişiyi aşmıyordu ama kurucu- ları Turhan Selçuk, Semih Balcıoğlu ve Ferit Öngören gibi ünlü isimlerdi. Kuşkusuz Türkiye'de karikatüre du- yulan büyük ilginin giderek artması sayesinde de, böyle iddialı amaçlarla kurulan birçok benzerinin aksine, Ka- rikatürcüler Derneği'nin çalışmaları lafta kalmadı. 1973 yılında, Akşehir Nasreddin Hoca Derneği ile birlikte gençler arasında, ilk Nasreddin Ho- ca Karikatür Yarışması düzenlendi. 1974 yılı birçok bakımdan Karika- türcüler Derneği için bir dönüm nok- tası oldu. O yıl Tepebaşı'nda Karika- tür Müzesi açıldı. Bu tam anlamıyla öncü bir hareketti. Dünyada o güne kadar hepsi hepsi 4 benzer müze var- dı. Aynı yıl Nasreddin Hoca Karikatür Festivali'ne uluslararası bir nitelik ka- zandırıldı. Bu Festival öyle başarılı ol- du ki, 1979'a gelindiğinde Festival'e 36 ülkeden 500 karikatürcü katılıyor- du. Bu Türkiye'de düzenlenen her- hangi bir uluslararası festivalin sağla- yabildiği en yüksek katılım oldu. Ama 1979 ve 80'deki festivallerin bütün başarılarına rağmen üzerlerine bir gölge düşecekti. Her iki Festiva- lin de önce kataloglarının basılması sonra orijinal karikatürlerin sahiple-