1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

sonra kaldığınız yerden başlamaya ya- Tıyor. Verdiğiniz açıklama yetersiz. Aşa- ğıda verdiğim açıklamanın önemli bö- lümlerini yayınlayarak aynı yeri (bir sayfayı) daha fazla bilgiyle donotabi- lirim, okurlara daha yardımcı olabi- lirdiniz. Kullanılan Tuşlar: -: Donanım araçlarından ““Esca- pe Pode”'u aldığınızda bir kerelik kul- lanımını sağlar. Geminiz çok zor du- ruma düştüğünde sizi otomatik olarak ( - tuşuna basınca) bulduğunuz ge- zegenin uzay istasyonuna sokar. An- cak taşıdığınız kargo yok olur. C-: Donanım araçlarından ““Energy Bomb”u aldığınızda görün- tünüzde bulunan bütün gemileri yok eder. Bir defalık kullanılır. INST/DEL: Paus (ara). CLR/HOME: Paus (ara) duru- mundan çıkma. (©: Son durumunuzu bir uzay istas- yonundayken kaydetme veya yeni bir durum yükleme. D: Bir uzay istasyonunda Galaxy veya Kısa Mesafe haritasındayken ar- tınızın bulunduğu gezegenin uzaklığını belirtir. F: (D) tuşunun kullanılabilmesi için gerekli durum bulunuyorken, gezegen arama. Bir gezegen ismi yazıp onun bu galaxy'de bulunup bulunmadığını araştırır. Fi: ön görüntü F3: Arka görüntü F5: Sol görüntü F7: Sağ görüntü Bu bölümlerin her birine bir laser alabilirsiniz. » » Z, X, A Keyboard kontrolü. Space Bar: Hızlanma. I veya ?: Yavaşlama. T: Füze hazırlama. Füzeyi hedefi bir kez artıya (laserin ortasına) geti- rerek kitledikten sonra (|M| veya (F) ile atabilir, (V) ile atıştan vazgeçebi- lirsiniz. $ E: Donanım araçlardan “E.C.M. System”' aldığınızda bütün size atılan füzeleri bu tuşla yok edebilirsiniz. De- falarca kullanılabilir. C: Docking Computer aldığınızda İC) tuşuyla (gireceğiniz kapı görüntü- de ise) çalıştırabilirsiniz. Bu sizi oto- matik içeri sokar. Ancak savaş duru- munda veya içeri girerken bir gemiye çarptığınızda çalışmaz. (P) tuşu ile kontrolü siz alırsınız. J: Bir gezegene gittiğinizde eğer ge- mi yoksa dünyayı size yaklaştırır. Aksi halde gitmeniz çok uzun sürer. : Ticari alış Satış Donanım Galaxy haritası ! Kısa mesafe haritası ! İşaretimizin bulunduğu gezegen hakkında bilg (nüfus, durum, yöne- tim şekli...) 7: Uzay istasyonuna girmeden fiyat öğrenme 8 ve 9: Geminiz hakkında bilgi (pa- ra, yakıt, yasal durum, derece, geze- gen, kargo...) H: Hyperspace Extra Energy Unit kalkanlarınızı çok çabuk tamir eder. Çalıştırmak için bir tuşa basılmaz. Fuel Scoop: Yokettiğiniz gemiler- den kargo toplar. Galactic Hyperspace: Galaksiler arası yolculuk yapmaya yarar. İkinci uzaya gidişi sağlar. |(CTRL) tuşuna basarken (|H)'ye basarsanız, bir son- raki galaksiye gidersiniz. (INST/ DEL), XI, İCLR/HOME)'a basıp (CTRL 4 H|'ye basarsanız aradaki uzaya da gidersiniz. ELIİTE olmak için bütün görevleri tamamlayıp bol bol gemi yok etmeniz gerek. Uzay istasyonunun kapısı uzay is- tasyonuyla, gezegen arasındadır. Ko- layca bulursunuz. Radarınızdaki sa- rılar gemi, kırmızılar göktaşlarıdır. Polis gemilerini vurmayın, Fugitive (kanun kaçağı) durumuna düşersiniz. Bu durumda bütün polis gemileri si- ze ateş açar. Offender (sabıkalı) du- rumunu ise kanunsuz mal (Firearm, Slave, Narcotic, Radioactives...) taşı- dığınızda girersiniz. Bu durumda po- lis gemileri sizi kontrol altında tuta- cak, ancak siz ateş açmazsanız ateş aç- mayacaklardır. Radarınızın sağ alt köşesinde çıkan **S*” harfi Space Station (Uzay İstas- yonu)'nun yakında olduğunu belirtir. Bu durumda, radarınızın sağ üst kö- şesindeki sarı noktayı ortaya getire- ceksiniz. Altı çeşit malı (ekonomik) durumu olan gezegen vardır. Rich Industrial (Zengin Endüstri), Mainly Industrial (Çoğunluklu Endüstri), Poor Indust- rial (Fakir Endüstri), Rich Agricultu- ral (Zengin Kültürel), Mainly Agricul- tural (Çoğunlukla Kültür), Poor Ag- ricultural (Fakir Kültürel). En büyük fiyat farkı Rich Industrial ve Poor Ag- ricultural arasındadır. wN — a. Taşıyacağınız mallar başta Food, Textile, Computers, Firearms, Furs olmak üzere ucuza bulursanız tehlikeli Narcotics'tir. Computers, Firearms Rich Industrial'da en ucuz Poor Ag- ricultural'da en pahalıdır. Food, Fers, Textile ise tersidir. Narcotics'in fiya- tı gezegenden gezegene değişir. Save'den, Reorte oradan Begeabi'- ye, oradan da anlamıyla gidin. Anla- ma ve yanındaki Poor Agricultural ge- zegen kısa yoldan zengin olmak de- mektir. 3 Fevdal ve Anarchy yönetimli geze- genlerde bol bol gemi saldırır. On Mi- litary Laser, Extra Energy Unit, ECM System, Energy Bomb ve Escape Pod'unuz olduğunda bulduğunuz bir Anarchy gezegene gider. Birkaç defa gidip gelen gemileri vurduğunuzda Harmless (zararsız)'dan, Mostly Harmless (çoğunlukla zararsız), Po- or (zayıf), Average (orta), Above Avarage (ortanın üstünde) ve Compe- tent (işinin ehli) olursunuz. Dangero- us (tehlikeli) ve ELİTE (seçkin) olmak için ise görev bulup tamamlamanız ge- rek. Size hangi gezegende görev teklif edeceklerini bilmediğinizden bütün ge- zegenlere yeterli donanım ve nakitiniz olunca bir kere gideceksiniz. Birden fazla olacak bu görevleri tamamılayın- ca Galactic Hyperspace'inizi kullanıp bir sonraki galaksiye geçeceksiniz. Eğer aradaki uzaya giderseniz her şe- yin hızlı olduğu bir yer göreceksiniz. Bütün gemileri yok edince normal bir Hyperspace ile normal uzaya döne- ceksiniz. 5000 CR (kredi)'ye ulaştığınızda ““Thrun”' gezegeninin prensi size bir şey satmak isteyecek. Kabul etmeyin, satacağı şey uzayın en güçlü lazeri de- ğil, küçük evcil canlılar (Trumble). Bunlar çabucak çoğalıp, kargonuzu kaplayıp ticaret yapmanızı önlemek- le kalmıyorlar, bir de satma, bir de satmak için aldığınız Food'ları yiyor- lar. Her istasyona girdiğinizde ((&)| tu- şuna basıp “Save Commander”' ile son durumunuzu kaydedin. Böylece yolda yanarsanız bir önceki gezegen- den başlayabilirsiniz. Sayın Commodore Dergisi. Bildik- lerimi sizinle paylaşabildiğim için mut- luyum. Tanıtım Bölümünüzün çok iyi çalıştığını da belirtmek isterim. Say- gılarımla. Çağrı GÜNAL 29