1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

y ee Telex Karfı Birgül ASENA X ilgisayar için “çağın hari- kası” demek belki en sık başvurulan nitelemeler- den biri. Bu harika ile ev bilgisayarları aracılığıyla tanışanlarımız, aletle- rin çarpıcı renk, grafik vb. özellik- lerinden etkilenerek kendilerini bilgisayar oyunlarının büyüsüne kaptırdılar; hayata ve günlük ya- şantıya ilişkin sornut sonuçlarını ise büro düzeni içerisinde daha net olarak gözlemek mümkündür. Geçmişin, dosyaları, bir oda- dan bir odaya koşturan iİnsanla- ri. daktilosunun şeridiyle uğraşan sekreterleri, bilgisayarların iş dün- yasına girmesiyle artık yavaş ya- vaş kayboluyorlar. Telex kartı iştle bu dönüşümü gerçekleştiren önemli adımlar- dan biridir. İnsanların başarıya ulaşmak İçin zamanla yarıştığı bir çağda- yız. Bu yarışın başlarında telex makinesinin taşıdığı rolü artık çok daha fazlasıyla telex kartı yüklen- mektedir. Kartın PC'nize ilave edilmesiyle birlikte, telex makinenizi yedeğe olabilir ve teleks hattını PC'ye bağlayabilirsiniz. Gerekli softwa- re'i yükledikten sonra makinenin klavyesi yerine PC'nizin klavyesi- ni kullanarak telexin tüm işlevleri- ni yerine getirebilirsiniz. Göndere- ceğiniz metni şeride deldirmek yerine sadece disketinize sakla- makla yükümlüsünüz. Sakladığı- nız metinleri gerektiğinde tekrar görmek üzere çağırabilir, üzerin- de değişiklikler yapabilir ya da tekrar gönderebilirsiniz. Diskete saklamanın dışında bir dosyala- ma yapmalk istiyorsanız, gelen ve giden tüm telexleri bilgisayardan isteyebilirsiniz. Herhangi bir metin işlemci programının sağladığı tüm kolaylıklardan yararlanarak hazırladığınız metni üç ayrı biçim- den birinde gönderebilirsiniz. Bunlardan birincisi programda “autosend” olarak sunulan seçe- nektir. Bu seçenekte metne ne göndericinin ne de alıcının mü- dahale etme durumu yoktur. Gi- deceği yerin numarası kullanıcı tarafından girildikten sonra hattı kendisi açan ve programın başın- da girdiğiniz tarih ve saati veren makine, göndermek istediğiniz metni otomatik olarak göndere- cek ve metnin sonunda karşı ta- rafın numarasını da alarak hattı kendi kapayacaktır. İkinci seçenek ise programda “manual send” olarak tanımlan- maktadır. Bu seçenekte metni gönderdikten sonra alıcı ile önce karşı tarafta görüşmek istediğiniz şahsi makinesinin başına çağırıp daha sonra metninizi gönderebi- lirsiniz. Üçüncü seçenek ise program- da “on line keying” olarak karşı- mıza çıkar. Bu seçimi yapmak bi- ze, tamamiyle klavyeden yazış- ma şansını tanır ve sorulan soru- lara anında cevap alabilme ya da yeni sorular sorabilme olana- ğını sağlar. Bütün bu kolaylıkları sadece gi- den telexler için değil, gelenler için de yaşayacaksınız. Telex kartı kullanmanın en önemli ve güzel yanlarından biri de PC'nizi sade- ce telex programı ile sınırlamak durumunda olmayışınızdır. Prog- ramı bir kez yükledikten sonra di- lediğiniz başka bir programda çalışabilirsiniz. Gelen telexleri ka- çırabileceğiniz kuşkusunu taşıma- nıza hiç gerek yok, çünkü telex geldiğinde ekranınızın en altında- ki uyarı satırı sesli bir sinyal ile si- ze haber verecekltir. Bu durumda size, sadece alt-enirt tuşlarına ba- sıp gelen telexi ekranda görmek kalmaktadır. İsterseniz çalışmanı- za devam edebilir, telex kayde- dildikten sonra yazıcıdan metni oalıp okuyabilirsiniz. Programın sağladığı bütün bu kolaylıklar, telex olgusuna taşıma- sı gereken gerçek işlevi yüklemiş ve müfhiş bir zaman kazancı sağ- lamıştır. Tercih sizindir; eğer büronuzda metin işlemci programlarının ko- laylığı yerine daktilo şeritleriyle boğuşmayı tercih ediyorsanız; data base programlarının kolay- liğı yerine raflar dolusu dosyaları tercih ediyorsanız telex kartınız sağladığı kolaylıklar yerine telex makinesini tercih edebilirsiniz. —.. C CYY OCOreE 65