1 Kasım 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Kasım 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Bilsak ve Teleteknik İşbirliği lle Gerçekleştirilen I. Uluslararası Caz Festivali Yapıldı Mehmet SARIYAR Telefeknik-Commodore bilgisa- yarları, Bilsak işbirliği ile düzenle- nen İl. Bilsak Caz Festivali İstanbul ve Ankarada yapıldı. 26-27-28 Eylülde İstanbul'da Şan Tiyatrosu'nda, 29-30 Eylül, 1 Ekim tarihleri arasında Ankara Akın Sineması'nda konserler veren dünyaca ünlü toplulukları büyük bir seyirci kitlesi izledi. Dünyanın caz ustalarını Türkiye" de dinletme açısından çok önemli bir yeri olan festivale katı- lan sanatçı ve topluluklar şunlar: Hermeto Pascoal E Grupo (Bre- zilya), Albert Mangelsdorff (Al- manya), Dino Saluzzi-Enrico Rava Beşlisi (Arjantin-İtalya), Essence (ABD), Zip (ABD), Air Mail (Avustur- ya), Crystal Eagle (İsveç), New Pressentation (Polonya), İstanbul Caz Dörtlüsü (Türkiye). EDEXİM '86 CNR Uluslararası Fuarcılık Şirke- ti'nin düzenlediği EDEXİM '86 (2. Uluslararsı Eğitim Araç ve Gereç- leri Fuarı), Avrupa Eğitim Araçları Birliği (EFETA)'nin katılmasıyla ayrı bir önem kazandı. Fuarda özellik- le teknik lise ve yüksek okullara yönelik gereçler sergilendi. EDE- XIM /86'ya EFETA'dan katılan 19 firma arasından en çok İlgi çeke- ni, çeşitli sanayi dallarında kulla- nılan robotların sergilendiği AD standı idi. Fuarda yayınevlerinin standla- rı da oldukça ilgi çekiyordu. İndi- rimli kitap alabilme umudundaki öğrenciler, bu standların önünde kuyruklar oluşturdular. Sayıları az olmakla birlikte, bilgisayar firma- larının standları da yoğun bir ilgi- ye sahne oldu.| O Beyhan Aral Lisesi'ne Bilgisayar Sınıfı Kuruldu Teleîeknik, bilgisayar kullanımı- nın okullarda yaygınlaştırılması amacıyla sürdürülen çalışmalara bir yenisini ekledi. Teleteknik, İs- tanbul Eğitim ve Kültür Vakfı'nın Büyükada Özel Beyhan Aral Lise- si'ne bir bilgisayar laboratuvarı armağan etti. 1986-87 eğitim yılı ve bilgisayar sınıfının açılışı nedeniyle düzenle- nen törende bir konuşma yapan Teleteknik Genel Müdürü Güray Akdoğan, “Bugün dünyanın bir- çok ülkesinde yaklaşık 20 yıldır kullanılan bilgisayar 1980'li yıllar- da Türkiye'ye girdi. Çok kısa bir süre içinde toplumun her kesimi- ne giren bilgisayarlar, bugün ar- tık okullarımızın sınıflarında öğren- cilerimizin hizmetine sunulmuştur” commodore | dedi. Gençlerin sağlıklı bir şekilde eğitilmeleri için gerekli tüm çaba- ların gösterilmesi gerektiğini de vurgulayan Akdoğan, “Özellikle veliler gerek zamanlarının yoklu- ğu, gerekse başka nedenlerle çocukları ile yeterince ilgilenemi- yor. Bu ise onları çocuklarının eği- timleri konusunda tedirginediyor. İşte bilgisayarın avantajı bu açı- gı kapatması. Gerek zaman, ge- rek yeîerlı bilgi hazinesi açısın- Beyhcın Aral Lisesi'ne kurulan la- boratuvarda 14 tane Commodo- re Plus 4, 11 tane yeşil monitör, bir disk sürücü, bir video multiplexer, ve 11 tane bilgisayar masası bu- lunuyor.LI