1 Aralık 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Aralık 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

oyuncu, buz üzerinde zorunlu hareketleri yapıyor. Üçlü Ritt- berger, çiftli Axel hareketleri ve harika dönüşler, oyuncu- nun (ve İnşallah kandırılamaz hakemlerin) kalplerini hoplatı- yor. Serbest hareketlerde ise fantezi ve yaratcılık ön plana çıkıyor. Bu bölümde zıplayışla- rin sayısı ve şekli oyuncunun takdirine bırakılmış. Biathlon'dan sonra sıra en popüler dallardan birine ge- liyor: Kızak yarışları. Yarış son derece tehlikeli bir buz kana- lnda gerçekleşiyor. Önemli olan, virajları mümkün olabil- diğince yüksekten dönmek ve böylece hızı artırmak. Parku- run genel görünüşünü de sü- üzel bir bahar sa- bahının ilk saatlerin- de, çimlerin üstün- deki çiğler daha kurumamışken oynanabile- cek bir golf oyununun ne ka- dar.zevkli olacağını bir düşü- nün. Tabii uzun süre hazırla- nıp. nişanlayıp vurduğunuz top, doğal engeller nedeniy- le deliğe ulaşmadığı zaman bu zevk, sinir bozukluğuna ko- layca dönüşebilir. İşte Leader Board Solf, bu sporu tüm yönleriyle ekran ba- şındakilere yaşatabilecek ka- litede bir oyun. Beach Head | ve |l'nin yaratıcısı Access Soft- ware tarafından piyasaya sü- rülen bu golf simülasyonu, şimdiye kadar bu türde ger- çekleştirilmiş olanların en ka- litelilerinden biri. Oyun sırasın- da, topu 45 feet uzaklıktaki deliğe tek bir vuruşla sokma- nın keyfini ya da bir düzine to- pu çim sahanın yanındaki su- ya düşürmenin hırsını yaşaya- bilirsiniz. Oyun, zorluk derecesine gö- re üçe ayrılmış: Yeni başla- yanlar, amatörler ve profesyo- neller. Oyunda on sekizer de- likli dört ayrı saha bulunuyor, Bu özellik oyundan birkaç gün içinde bıkmamanızı, her gün yeni bir zevkle oynayabilmeni- zi sağlıyor. Oyunu yüklemeden önce Joystickinizi Port 2'ye takmanız gerekiyor. Oyunu tek başınıza oynayabileceğiniz gibi, dör- de kadar varan oyuncuyla bir golf partisi de düzenleyebilir- siniz. Oyuncu sayısını belirle- dikten sonra, oyuncuların isim- lerini yazıyorsunuz. Daha son- ra oynamak İstediğiniz saha- yı belirleyip, oyuna başlıyorsu- nuz. Joystiek yardımıyla, topa hangi açıyla vuracağınızı, ne kadar hızla vuracağınızı ve gi- diş yönünü ayarlayabiliyorsu- nuz. Zorluk derecesi arttıkça, rüzgârin atışlarınız üzerindeki etkisi de artıyor. Ateş düğme- sine bastığınızda oyuncu topa Commodore | rekli izlemekte yarar var. Böy- lece virajları önceden belirle- mek ve muhtemel bir kazaya karşı önceden tedbir almak mümkün. Oyunda eksik olan bölüm, kapanış törenleri. Fakat Winter Games'teki çokyönlülük ve oyun esprisi, bu eksikliği kolay- ca affetliriyor. ADT < BLdilr ei COURSE Ç A F vurmoak için geriliyor ve böyle- ce topa vuruş hızını belirleye- biliyorsunuz. Topa vuruş açını- zı ayarlayabilmek için ise vu- ruştan önce Joystickinizi İleri geri oynatmanız gerekiyor. To- pa son derece sert vuruşlar yapabileceğiniz gibi, oyunda bir miktar ustalaştıktan sonra yumuşak, haftâ sağa sola doğru falso alan vuruşlar da yapabilirsiniz. Leader Board Golf'u üstün bir oyun yapan özellikler bu kadarla kalmıyor. Oyunun en güzel yönlerinden biri şahane grafikleri. Hiçbir disk bağlan- tısına gerek kalmadan, her 31