1 Mart 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Mart 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

COMYU-HOBİ COMPU-TOBİ Olmak ölmektir: Balık Burcu e zaman balık burcu dense, aklıma bir incir gelir- olmuşluğunun doruğunda ama dalından henüz düşmemiş bir incir. Görüntüsünden önce koku- suyla farkına varılır. Kendine özgü bir kırmızı- lıktaki damlalarıyla usaresini akıtırken, sanki yere, yerçe- kimine doğru eğilimini simgeliyor gibidir. Eskiler bir şeyin sonunun, vardığı sonucun aynı zaman- da onun yetkinliği, en mükemmel ân'ı olduğunu söylerlerdi. Ama betimlemeye çalıştığım türden incirin, bu bakımdan bir yanıltıcılığı vardır. Elbette o da eninde sonunda dalın- dan düşecektir. Ama bu gerçeklik, olgunluğunun doruğun- da olduğu o son ân'ın tılsımını azaltmaz. Sonu sanki sa- dece kendi geçici olgunluğunu değil, bütün toprağın ve özel- likle de kendisine en yaraşan yer olan Ege'nin yetkinliği- dir. İnsan ona bakar ve doğum-ölüm çemberinin kırılabi- leceğini, olgunluğun süreklilik kazanarak bir varoluş biçi- mine dönüşebileceğini sanır. Ya da başka bir imge: Alabildiğine gerilmiş bir saz teli düşünün. Odadaki her titreşimden etkileniyor; her gölge- ye, her renge, her duygu kıpırtısına ses veriyor. Ya da da- ha doğrusu her şey kendi sesini onda buluyor. 42 Commodore Z 3 & e z ” Balığın Kötülüğü Tekilliğinizi, bireyselliğinizi bir an için unutup onun muğ- laklığına, bulanıklığına gözlerinizi dikmeye cüret edin. Ora- da kendinizi yeniden keşfedeceksiniz. Çünkü siz ona bak- tığınız sürece, sizi bir şekilde yansıtmayan, hesaba katma- yan hiçbir şey yapmayacaktır. u yüzden ona kızmak neredeyse olanaksızdır. Çünkü size en büyük kötülüğü yaparken bile, sizin bir yanınızı he- saba katmakta olduğunu farkedersiniz- bu yan, sizin ken- dinizde en sevmediğiniz, kendinize en karşı yan bile olsa. Size yapılmakta olan kötülüğü, aslında sizin kendi kendini- ze yapmakta olduğunuz, bunu hakketmiş olduğunuz duy- gusundan kurtulamazsınız. Belki de teninizi yarmakta olan soğuk madeni tutan el, kendi intihar tutkunuzdur. Bütün bunlar kısaca “anlayışlılık”” diye adlandırılabile- cek -yanlış ve eksik olarak “anlayışlılık”” diye adlandırılabi- lecek- bir özellikten kaynaklanıyor. Balık burcu insanı, her kesi içerden, kendisi oymuşçasına tanır. Anlaşılmak mutluluksa eğer ve aşktan vazgeçebildiğiniz takdirde, kimse sizi onun kadar mutlu edemez. Bütün bunlar dışardan bakılarak söylenmiş sözler. Ba- lık burcunu sevmiş, ondan incinmiş ve onu sevmeye de- vam etmiş birinin söyleyebileceği sözler. Ya balık burcunun kendisi?.. Onun yalnızlığını tarif ede- cek sözleri kim bulup çıkarsın? C. Samet KUMAŞ EZEKEEEEEEEEE A