1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

şük bir Watt ile çalışabilecek bir du- ruma getiriyordu. Buysa benzeri çubuklu-bilgisayarın gerek duyduğu akımın sadece yirmide biridir yakla- şık olarak. Tradic kendi program talimatları- nı bir bağlantı birimi aracılığıyla al- maktaydı. Rakamların verilişi devre anahtarları sayesinde gerçekleşiyor- du. IBM-305 bilgisayarı (1956) ilk manyetik disk-bellekli bilgisayardır. Bu bilgisayarı ayda 3200 Dolara ki- ralamak mümkündü. Devirli 50 adet manyetik disk üzerinde on milyon on haneli sayı depolanmıştı. Bu bellek kendi koşullarına göre büyük bir bellek-kapasitesine sahip olmasının yanı sıra, öncelikle erişim hızının yüksek oluşuyla dikkat çek- mekteydi. 1957 aynı zamanda Ame- rika Birleşik Devletleri ile Sovyetler Birliği arasında uzay yarışının başlan- giç tarihi olmuştu. Sovyetler Sputnik T ile uzaya ilk yapay uyduyu yollamış- lardı. Bu teknolojik atılım karşısın- da büyük bir şaşkınlığa uğrayan Amerika kendi uzay programı için olağanüstü boyutlara ulaşan paralar ayırdı. Bununla da mikro-elektronik çağı bilinçsiz olarak başlatılmış olu- y . 1959 yılında Fairchild ve Texas İnstruments neredeyse aynı zamanda ilk çipleri ortaya çıkardılar. Bu çip, bugüne dek dek tümleşik yapı-taşları- nın üretiminde kullanılagelen silis- yum-planar teknolojisine dayanmak- taydı. Ortak silisyum yüzeyi üstünde- ki devre elemanlarının bir grubu olan bu ilk çip tek bir transistörün işlevi- ni üstlenmişti. 1961'de de yine Fairc- hild ilk “gerçek” tümleşik devre dön- güsünü oluşturdu. Bir çip üzerine ayrı çalışan dört adet transistör ve diğer yapı elemanları yerleştirilmişti. Bu arada bilgisayar tarihinde gö- rülen ilk standart yerleşmiş oldu. Amerikan Savunma Bakanlığı adına 1959 yılında ticari programlama dili COBOL (Common Business Orien- ted Languapge) geliştirildi. Bu dilin ge- liştirilmesinde çalışan ekibin şekif Deniz-albayı Crace Hoper idi. Bilgi- sayar alanının devi olan IBM'in baş- İangıçtaki karşıkoyuşlarına rağmen COBOL ticari kullanımlar için stan- dart dil olarak kendini kabul ettirmiş- Ü. Bunlar olurken çip-yapımcıları da hiç zaman kaybetmiyorlardı. 1961 yı- lının sonlarına doğru kendi birimle- rine ilişkin olarak seri imalat yapabi- lecek bir düzeye ulaştılar. 1961 yılı- nın Ekim ayında da Texas Instru- 30 Intel, 32-bit-mikroişlemci 80386'yı üretiyor. Bu 8008 İle başlamış olan başarılı serinin en genç üyesidir. 1986 Ev-bilgisayarları gitgide yaygınlaşıyor ve yararlı bir yardımcı olarak alanlarını sürekli genişletiyorlar. Bu yılın sonunda (1986) Commodore Federal Almanya'daki C 64 satışlarının bir milyonuncusunu kutluyor. Ev- bilgisayarlarının dükkanlardan satılışı tüm dünyada bugüne kadar oniki milyonu aşkın bir sayıya ulaşmıştır. Böylelikle C 64 bütün zamanların en çok satılan bilgisayarı olmuştur. Bu yıl başlayan fiyat düşüşü sayesinde kişisel bilgisayarlar da özel kullanıcıların satin alabilecekleri aygıtlar durumuna geliyor. Atari ST ve Commodore Amiga aracılığıyla modern 16/32-bit- teknolojisi ailelerin oturma odalarına girmiş bulunuyor. 1987 IBM, PC'nin basit ardılından Model 80-çalışma yerl'ne varıncaya dek uzanan yeni PS/2-dizisini sahneye çıkarıyor. Ama bu dizinin başarısı buna uygun düşecek, yüksek verimli bir işletim sisteminin eksikliğini dolayısıyla frenlemiş oluyor.