1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

hasarı gidermek veya enerji- nizi tazelemek İçin yol üstün- deki lastikleri ve boş kola ku- tularını toplamak gerekiyor. Atlama sırasında dönüş yapmak İsterseniz ateş tuşuna basılı tutun. En tepedeyken ateş tuşunu bırakın. Zamana karşı yarıştığınızı ve yarışta sizden başka altı yarış- macı daha olduğunu unuüt- mayın. Başarılı olabilmek için en az dördüncü olmak gere- kiyor,. Dikkat edilmesi gereken en önemli engellerden birisi dik olarak başlayan ve daha son- ra düzleşen rampalar. Kendi- nizi bir anda havada bulabi- lirsiniz. Eğer dikkatli olmazsa- nız yere çakılmanız kaçınılmaz olur. Yarış sırasında diğer yarış- macılara çok dikkat etmek gerekiyor. Her an bir başka yarışmacı size çarpabilir. Bu durumda çok fazla hasara Uuğrar ve enerjinizden kaybe- dersiniz. Oyunumuzun ses efektleri pek güzel değil ama mMüzik son derece güzel yapılmış. Bundan başka dijital sesler de müziğe eşlik ediyor. £ I nsan İçin küçük bir adım, insanlık için büyük bir adım.” Neil Armstrong ay mo- - dülünden inip aya iİlk ayak bastığında bu tarihi cümleyi söylemişti. 1961 yılında John F. Kennedy NASA'ya, aya bir in- san gönderip onu sağ salim dünyaya geri getirme görevi- ni verdi. Bundan yedi yıl son- ra bu görev Armstrong tarafın- dan yerine getirildi. Şimdi Apollo 18 ile siz de aya inip geri dönmeyi deneyebilirsiniz. Uzay elbisenizi giydiyseniz oyuna başlayabiliriz. Oyunun başlamasıyla birlikte dijital ses efektleri eşliğinde birbirinden güzel resimlerin gösterilmesi- ne başlanıyor. İlk olarak uzay geminizin çeşitli aletlerini ayarlayabileceğiniz ekrana geçiyoruz. Bu ekran oyunun tüm safhalarında sık sık karşı- mıza çıkacak. Geminin aletle- rinde yapacağımız çeşitli ayarlamalar geminin parça- lanmasını engelleyecek veya yüksek sıcaklıkta gemi perso- nelini yanmaktan koruyacak ve buna benzer ayarlamalar yapacak. Daha sonraki bölümlerde ayrıca gemi bilgisayarının ça- llişması için program numara- sı vermek zorundasınız. Bun- dan sonra sıra fırlatma ekranı- na geliyor. Oyunun Değerlendirmesi: Firebird - Disket / Kaset GRAFİK : 7 SES .8 ZORLUK : 8 DEĞER :8 GENEL :8 Fırlatma ekranının yarısı aletlere ayrılmış. Diğer yarısın- da İse heyecanla fırlatmayı takip ve kontrol eden görevli- ler görülüyor. Ekranın tam or- tasında fırlatma aşamalarını gösteren ekran yeralıyor. Fırlatma aşamasını başlattı- ğınızda geri sayımın başladı- ğı dijital sesle belirtilecek. Ro- ketleri kontrol etmek ve biten roket kısımlarını atmak için kul- lanacağınız bir gösterge var. Bu gösterge ekranın alt sağ kısmındaki göstergenin yanın- da yeralıyor. Göstergede or- taya çıkan kırmızı çizginin sa- ğa veya sola kaymasına izin vermemek İçin ateş tuşuna basmak gerekiyor. Kırmızi çiz- giyi mümkün olduğunca gös- tergenin ortasında yeralan çizgiye yakın tutmak lazım. * Eğer kırmızı çizgi fazla sağa veya sola kayarsa fırlatma İş- lemi iptal ediliyor. Aynı işlemi roketin her aşaması İçin dört kere terarlayacaksınız. Ancak ikinci aşamadan sonra konirol 35