1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

ShadoWgate, AMIGA'da Deja Vu ve Ünivited'dan sonra Mindscape '- in en yeni oyunu. Bu iki oyunu oy- nayanlar Shadowgate'in de benzer olduğunu kolayca farkedecekler. Bu benzerlik ilk başta mouse ile sağlanan kolaylıklar ve aynı anda altı window kullanımı olarak karşı- mıza çıkıyor. Amacınız oyunun kötü karakteri Warlock Lord'u şatonun içinde bu- lup yoketmek. Warlock'un amacıy- sa yeryüzündeki en öldürücü yara- tıklardan biri olan Behemoth'lu Ti- tan'ı hayata döndürerek dünyanın kontrolünü ele geçirmektir. Ekranda altı ayrı window bulun- duğunu söylemiştim. Bunlardan sol köşede büyük olan windowda çevrenizde bulunan herşey renkli ve güzel grafikler şeklinde göste- riliyor. Burada ayrıca bir kaç ani- masyona da rastliyoruz. Bunun al- tında bir yazı window'u var. Bu windowda sadece bulunulan yer hakkında bilgi yeralıyor. Komut verme işi İse sağ üst köşede bulu- nan komut penceresiyle sağlanı- yor. Burada kullanılan komutlar sı- rasıyla Examine, Open, Close, Speak, Operate, Go, Hit ve Consu- me olarak sıralanmış. Herhangi bir komut vermek için ilk önce istedi- ğiniz komuta mouse ile klik yaptık- tan sonra büyük grafik penceresin- den istediğiniz cismin üzerine klik yapıyorsunuz. Bunun yanısıra on- da taşıdıklarınızı gösteren bir in- ventory window ve Operate gibi ko- mutları vermede işe yarayan Thyself isimli bir window da diğer ekrandaki diğer windowları oluştu- ruyorlar. Bazı adventure oyunlarında oyu- nun hemen başında zor bir bilme- ceye rastlarız ve oyun çok güzel ol- masına rağmen bu bilmeceyi çöze- mediğimizden oyunda bir türlü iler- leyemeyiz. Shadowgate'te de bu- na benzer bir durum var. Üstünde bir kafatası bulunan kapıyı normal şekilde açtıktan sonra girdiğimiz holde iki tane kapı var ve oyuna de- vam edebilmek için bu kapıları mut- laka açmalısınız. Ama kapılar sağ- lam bir şekilde kilitli ve bu kapıları açmak için görünürde herhangi bir anahtar yok. Üstelik kısa bir süre sonra taşıdığınız meşale de sönü- yor. Şimdi bu kapıları nasıl açaca- ğız? Her ne kadar bu yazı bir tanı- tım olduğu halde burada size ipu- cunu vermeden edemeyeceğim. Nasılsa oyunun içinde sizi bekle- yen daha çok bilmece var. Yapılacak şey oyuna başlar baş- lamaz kafatasını oynatmaktır. An- cak tabif ki bu oyunda 'Move the Skull' diyemeyeceğimizden bu iş için sırayla Operate, Thyself ve ka- fatası üzerine klik yapın. Bundan sonra kafatası yukarı doğru kalka- cak ve gizli anahtarı bulacaksınız. Bu anahtarı mouse ile alarak inven- tory windowuna koyun ve holdeki kapıyı bu anahtarla öperate, anah- tar ve kapı üzerine klik yaparak aç- mayı deneyin. Oyunun grafikleri AMIGA stan- dartlarına göre fena değil. Ayrıca grafikleri tamamlayıcı olarak eklen-. miş bir kaç sampling ses efekti (ka- pi gicirtisi, haykırma, kahkaha vb.) oldukça ilginç. Oyunun beğenmediğim yanı ko- mut sayısının azlığı. Sadece sekiz adet komutla oynanan bir adventu- re buna çok fazla zevk vermedi. Oyunun bilmeceleri de bu sekiz ko- mut yüzünden kolaylıkla çözülüyor. Ancak bu fazla deneyimli olmayan adventure meraklıları için yararlı olabilir. Ayrıca devamlı bir meşale- yi yanık tutmak zorunda kalmak yü- zünden devamlı meşale aramak zo- rundasınız. Herşeye rağmen Shadowgate güzel bir oyun. AMIGA'nın hem grafik hem de ses özelliklerini kul- lanan basit fakat zevkli bir adven- ture oynamak istiyorsanız Shadow- gate'i bir deneyin. Mirrorsoft/Mindscape Değerlendirme: Grafik :8 Zorluk :6 Oynanabilirlik : 8 Genel ;7 £ rDope our fingers