1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

LA Işte karşınızda Magnetic Scrolls'- un en son adventure oyunu Jinx- ter! Pawn ve Guild of Thieves gibi herbiri ödül kazanmış adventure- lardan sonra şirket aynı başarıyı şimdi de Jinxter ile sürdürmeyi amaçlıyor. Bence şu anda piyasa- daki oyunların en iyileri olan Serolls'un adventurelarını oyna- mak ayrı bir zevk. Sanırım Pawn ya da Gulld of Thieves'den birini oy- nadıysanız siz de benimle aynı fi- kirde olmalısınız. Jinxter, konusu bakımından di- ğer Scrolls adventurelarına benze- memesine rağmen oynamış biçimi, bakımından bundan önceki adven- turelarla tamamen aynı. Yine yuka- rıdan aşağıya doğru kayarak gelen herbiri büyük bir emek harcanarak çizilmiş ve son derece güzel grafik- ler, sağ üst köşede gösterilen skor ve komut sayısı gibi özellikler aynı şekilde korunmuş. oyunun AMIGA versiyonunda da eskiden olduğu gibi dört ayrı seçenek menüsü bu- lunuyor. Yine komutların girilme- sinde mouse yerine klavye kullanıl- ması her tür komutu vermenize İm- kân tanıyor. C64 versiyonunda fonksiyon tuşları grafikleri aşağı yukarı doğru hareket ettirerek 40 kolon olan metnin okunmasını ko- laylaştırıyorlar. Şimdi de biraz oyunun konusun- dan bahsedelim. Aguitania, herke- sin mutlu, şanslı ve kazasız bir ha- yat sürmesini sağlayan bir bilezik tarafından korunan bir ülkedir. An- cak yine burada yaşayan kötü ruh- lu yeşil cadılar güçlenirler ve bir bu koruyucu bilezik ortadan kaybolur. Bu bileziğin yedi zinciri bulunma- dikça ülkede herşey kötü gidecek- tir. artık bileziğin parçalarını kimin bulacağını anlamışsınızdır herhal- de Öyuna tuhaf bir otobüste başlı- yorsunuz. Bir süre sonra otobüse: binen biletçi biletinizi görmek isti- yor. Merak etmeyin cebinizde bilet var ve adamı sinirlendirmeden bi- letinizi gösterseniz iyi olur aksi tak- dirde eve kadar yürümek zorunda kalıyorsunuz. Bundan sonra düğ- meye basarak iki durak sonra oto- büsten İnebilirsiniz. Bu arada bilet- çÇİ anahtarlığınızı unuttuğunuzu far- kedip kapı kapanmadan önce son 46 anda size fırlatıyor. Otobüs gittik- ten sonra yanınızda beliren bilezi- ğin gardiyanından durumu öğreni- yorsunuz. Önce size bir döküman veriyor ve siz bunu okuduktan son- ra geldiği gibi kayboluyor. Burada gardiyanın kullandığı dil gerçekten çok ilginç. Gardiyan da gittikten sonra nihayet evinize geliyorsu- nuz. İlk incelemelere burada baş- hyabilirsiniz. Oyun evin arka bah- çesinden çıkmanızla devam ediyor. Burası kızgın bir boğanın bulundu- gu bir tarlaya kadar devam ediyor. Bu arada oyunda bazi ilginç ka- rakterlere rastlamak mümkün. Bunlardan biri dostunuz çılgın Xam. Peynir yapmaktan ve balıkları tüfekle vurmaktan hoşlanan bir bahçıvanı olan bu arkadaşınız evi- nizdeyken sizi telefonla arayarak bir şeyler anlatmaya çalışıyor. Ko- nuşmadan tuhaf şeylerin döndüğü- nü farkediyorsunuz hattâ konuş- A AMAD I M AA AU UA İN 1 &chmn We5t, and Uıf ga #O A U Tari n ai nzin gl mahız yarım kalıyor. Yaşlı postacı Lebling'in de size vereceği bir şey var ama şanssızlık eseri onu kaçı- rıyorsunuz. Ancak üzelmeyin, na- sıl olsa size ait olan bir şeyi başka- sına vermeyecek ve tekrar geri dö- nüp sizi bulacaktır. Bu noktada oyunun kelime hazi- nesi oldukça dikkati çekiyor. En karmaşık komutları bile kabul ede- bilecek şekilde yazılmış olan prog- ram neredeyse hemen her yazdı- ğinız komutu anlıyor. Zaten bu özelliğe bütün Magnetic Serolls ad- venturelarında rastlıyoruz. Bunun yanında oyunun bilmeceleri biraz kafa yormayı gerektiriyor. Çünkü bilmecelerin çözümleri hiç de tah- min ettiğiniz gibi çıkmıyor ve insa- nı epey uğraştırıyor. Hattâ bazı bil- mecelerin değişik çözümleri bulu- nuyor. Ama merak etmeyin, ipucu - köşesinde bu adventure ile ilgili bol bol ipucu vereceğim. Oyunun bir n OD ÜST TT