1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

başka özelliği textte yani metinde mizaha yer verilmiş olması. Oyun bu bakımdan eğlenceli olmuş. Böy- lece bilmeceleri çözerken sıkılma- dan eğlenebilirsiniz ama kuşkusuz en büyük eğlence bilmecelerin kendisini çözerken yaşanıyor. Sanıyorum çoğunuzun ilgisini olağanüstü grafikler çekecek. Uç ayrı sanatçının çizdiği grafikler hem 64'te hem de AMIĞGA'da adeta göz kamaştırıyor. Aslında bu grafiklerin herbiri birer tablo kadar kıymetli çünkü hepsi üzerinde saatler hat- tâ günler boyu çalışılarak ortaya Adeventure oyunları bilgisayarda ilk ortaya çıkan oyun türleriydi. He- nüz o zamanlar bilgisayarlar grafik bakımından bugünkü gibi yetenekli olmadıklarından ilk adventureler sadece yazıdan oluşan text adven- turelardı. O zamandan bu yana ad- venture oyunları hem grafik hem de programlama bakımından çok büyük gelişmeler gösterdiler. Grafikli adventurelar bir yana bu- gün de text adventurelar ilgi çek- meye devam ediyor. Örneğin Dra- cula veya yeni çıkan Border Zone gibi çoğu İnfocom oyununda gra- fik gözardı edilmiş. Bunun yerine programlar daha detaylı bir metne ve daha karmaşık komut analiz yöntemlerine sahip oluyorlar. Gra- fiklerin adventure içindeki önemiy- se kişiden kişiye değişiyor. Bazısı hiçbir grafiğin zihnin kendi yarattı- ğı imajlardan daha iyi olmayacağı- nı düşünerek grafiksiz adventure- ları tercih ediyor. Ancak büyük bir çoğunluk ise grafiklerin adventure- lara ayrı bir hava kattığını ve bu çıkmış. Yoksa, zaten televizyonda hergün pek çok değişik resim gö- rüyoruz. O zaman bilgisayar tara- fından çizilenin ne kıymeti kalırdı? Oyunda ilerledikçe sık sık duru- munuzu diskete kaydedin. Bunun nedeni oyun esnasında karşımıza olmadık tiplerin çıkıp bazı sorular sormasıdır. Eğer bu soruları yan- liş cevaplar veya yapmamanız ge- reken bir hareket yaparsanız he- men ölüyorsunuz. Tabift bundan sonra aynı işlemleri tekrar yaparak öldüğünüz yere gelmek kadar can sıkıcı bir şey olamaz. Özellikle ADVENTURE GRAFİKLERİ grafikler olmadan oyunun fazla zevkli olmayacağını düşünerek grafik adventureları beğeniyorlar. Burada grafikler sadece bakılmak için konmuş birer tablo gibi oyunun gidişinde hiçbir rol oynamayan özellikler gibi görülebilir. Ancak bu- rada şu noktayı unutmamak lazım. Oyun bu grafikler olduğu halde metninden de birşey kaybetmiyor Eğer bu grafikleri görmek istemez- seniz grafikler kapatabilir ve grafik- ler kadar detaylı bir metin ile oyu- na devam edebilirsiniz. Grafiklerin neden olduğu tek dezavantaj gra- fiklerin yüklenmesi için geçen sü- re (bu da C64 için geçerli) olabilir. Bu şekilde parser yani komut olarak kelimelerin tanınması bakı- mından İnfocom ile rahatlıkla boy ölçüşebilen Scrolls'un adventure- ları grafik kullanmamayı tercih eden İnfocom'un oyunlarının bir adım önüne geçiyor. Soerolls'un Guild of Thieves ile kazandığı ba- şarı ortada. Sanırım bundan son- raki Serolls adventurelarında da ND UA NU SÜO Pawn: kayaları geçebilmek için çapa ve tırmığı (hoe ve rake) birbi- rine bağlayarak bir kaldıraç yapma- lısınız. Gömleğinizi çapayı tırmığa bağlamakta kullanmayı unutmayın. Guild of Tnıeves: Değirmene girmeyi başaramıyorsanız değir- menci sizi duymuyor demektir. Ba- ğırmayı deneyin. Masters of the Universe: Two- bad'e turguoise'ı verirseniz İskele- tor'un bulunduğu Yılan dağına gi- den yol açılır. Shadow Weaver ile karşılaşırsanız kılıcı birakarak Adam haline dönerseniz kuş sizi rahatsız etmeyecektir. Tass Times: Kasabaya gidebil- mek için jeneratörü çalıştırın. Bun- programın C64 versiyonunun ya- vaşlığını gözönünde bulundurursa- nız durumunuzu sık sik kaydetme- nin yararını anlayacaksınız. Şubat sayısında Guild of Thieves için adventure oyunlarının zirvesi- ni temsil ettiğini belirtmiştim. Şim- di bu zirveye Jinxter oturdu. Scrolls her seferinde daha iyisini yapıyor ve yeni adventure İle kar- şımıza çıkıyor. Ama şu an için Jinx- ter dört dörtlük bir adventure. Bü- tün adventure meraklılarına bu oyunu oynamalarını tavsiye ediyo- rum. grafikler önemini korumaya devam edecektir. Grafikler bazı adventurelarda sa- dece resim görevi görmekten öte- ye giderek arcade adventureların doğmasına neden oluyorlar. Örne- ğin African Safari veya Maniac Mansion'da olduğu gibi spriteların ve joystick'in de devreye girmesiy- le adventure oyunları değişik bir boyut kazanıyor. Bu tip oyunları hem adventure hem de shoot 'em' up Mmeraklıları zevkle oynayabiliyor. Toparlayacak olursak bugün pek çok kişi adventure alırken başta oyunun grafiklerini gözönünde bu- lunduruyor ve grafikleri güzel olan oyunları tercih ediyor. Bunun ya- nında text adventurelarda beğeni toplamaya devam ediyorlar. Arca- de adventurelarda, adventure oyunlarını arcade oyunlarına yakın- laştırarak değişik ve herkesin hoş- lanabileceği bir oyun haline getiri- liyor. Ama benim tercihimin daima gerçek adventurelar olacağını bu- rada itiraf edeyim. dan sonra Go to hoop diyerek çem- bere doğru yürürseniz kasabaya ışınlanırsınız. Labaratuvarın anah- tarı mutfaktaki kavanazon içinde- Return to Eden:Leviathanın iste- diği şey fish fungusdur. Jack the Ripper: Tavandan sar- kan kordonu çekerek hizmetçiyi çağırın ve hizmetçi kızın getirece- ği sıcak suyla traş olun. O sırada elinizde bıçak olmamasına özen gösterin. 47

Bu sayıdan diğer sayfalar: