1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

keni olduğunu göstermektedir. Ge- rektiği durumda değişkenin pointeri- nin yerini de bulmamıza yarayacak ve bunu işlemcinin adresi cinsinden ve- rebilecek & gösterimini kullanabiliriz. Bu durumda: Pa—&, Pc—&c olmaktadır. Bunun tersi ise a— *Pa, c-*Pc'dir. POINTER VE DİZİLER: Pointer işlemini diziler üzerinde in- celersek bize büyük kolaylıklar sağ- layan kullanımlar görürüz. Çünkü di- zilerin elemanlarını ifade etmek için pointer kullanmak hem işlemleri hız- landırır, hem de kullanılacak elema- - nın yeri tek bir pointer ile belirlenmiş olur. Örnek olarak: Char a|10) dizisinin pointerini bula- lım. Bunun için önce, char *Pa ile pointer değişkenini ta- nımlayalım, sonra da Pa — &al0) ile Pa'yı belirleyelim. Pa belirlendikten sonra istediğimiz elemana kolayca erişebiliriz. Örneğin dizinin ilk, beşinci ve üçüncü elema- nına sırayla ulaşalım: 0. eleman *Pa 5. eleman Pa — Pa 1 5 ve *Pa 3. eleman Pa — Pa-2 ve *Pa Görüldüğü gibi dizi elemanlarını basit matematiksel işlemler yardımıy- la elde edebilmek mümkün. Bu po- inter işleminin sağladığı büyük ola- naklardan biridir. Örnek olarak The C Programming Language adlı kitap- ta yer alan bir diziyi diğerine kopya- lamaya yarayan strcpy () fonksiyonu- nun normal ve pointer kullanarak ta- sarlanmış şekillerini verebiliriz: strcpy(s,t) char s/),tİ: ınt İ; i-0; while ((sli) — tfil ! - “0”) i4 * Bu örnekte dizi elemanları i değiş- keni ile belirlenmekte ve her defada i arttırılarak dizinin son elemanına kadar işlem tekrarlanmaktadır. Prog- ramdan anlaşılacağı gibi dizinin son elemanının hemen arkasından “0” gel- mektedir. Bu derleme sırasında der- leyici tarafından konmaktadır. Aynı işlem pointer kullanılarak şu şekilde yapılabilir. strcpy(s,t) char *s, *t , while (*s4 4 —*t4 4) Burada (4 4-) işleminin * pointer işleminden öncelikli olduğuna dikkat ediniz. Ayrıca while işleminin paran- tez içindeki ifadenin O olana kadar devam ettiğini ve dizilerin sonunda 0 olduğunu hatırlayınız. Pointerler hakkında daha geniş bil- gi için The C Programming Langua- ge adlı kitabın 5. bölümüne bakabi- lirsiniz. SAN. TİC. ve PAZ.LTD. ŞTi. COMMODORE C-64 COMMODORE PC 20-40 BİLGİSAYARLAR ÇEVRE BİRİMLERİ VE YAZILIM DESTEĞİ OYUN VE DERS PROGRAMLARI LOGO LOGO LOGO LOGO LOGO LOGO LOGO LOGO PAKET VE ÖZEL PROGRAMLAR HER TÜRLÜ TÜKETİM MALZEMESİ VE DESTEK HÜRRİYET CAD. MAKO ÇARŞISI NO: 20 TEL 17332 KARABÜK

Bu sayıdan diğer sayfalar: