1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Bilgisayar ekranınız sayısallaştırıl- mış grafikler dünyasına renkli bir ge- çiş içinde. Fakat mümkün olan video sihirbazlıklarının tümünü değerlendi- rebilmek için önce işin esaslarını an- lamalısınız. Burada bilgisayarınızın video görüntüsü ardındaki noktacık- ların (pixel) gücüne bir bakmamızda yarar var. Kari Beims gülümseyerek “Diğer herkesle birlikte bunun, bunun yolu yok; bu şeylere asla dokunmayaca- Bım. Bunlar yeteri kadar yaratıcı de- ğil diyerek geri çekildiğimi hatırlıyo- rum” dedi. Bilgisayarla grafik dersini aldığımda, sınıftaki herkes, grafik sa- natlarla uğraşıyordu ve istisnasız her- kes sersemlemişti. Beims ve onun sınıfındakılerı ser- semleten “şey”' tabi ki bir bilgisayar; bir makina ki bu bir grafik aracı ola- rak kullanıldığında, sanatçılar için çok yeni, çok korkutucu, ve nihayet çok çekici. Böylelikle bilgisayarın çok cazip ve uzlaşmaz yönleri aynı anda ortaya çıkmakta. Beims ve diğerleri bir grafik maki- nesi olarak bilgisayar hakkındaki gö- rüşlerini değiştirdiler. MeLean Virgi- nia, Beims'in Maximus Inc.'den bir sanatçı olarak şimdi bilgisayarı kul- lanıyor ve ev bilgisayarları için kul- lanımı çok kolay ve faydalı grafik ya- AYISAL PALET zılım paketlerinin yeni üretimlerinin birinde şirketinin yeni Visualizer'ının ilerlemesine yardım ediyor. ““Bu çok hoş” dedi Beims. “Bunu ben yapabiliyorum ve programlama tecrübem yok. Demek istediğim, bil- gisayarlar hakkında çok şey bilmeden onlarla iş yapmak mümkün.” Beims gibi grafik sanatçıları bir grafik aracı olarak bilgisayar fonk- siyonlarının ne kadar faydalı olduğu- nu en iyi değerlendirebilecek analist- ler arasında olabilirler. Ve henüz an- ketler tamamlanmamış olmasına rağ- men Beims ve diğer sanatçıların bir çoğu sonucun yüksek bir oranla bil- gisayar lehinde olacağını tahmin edi- yorlar. Beims, “Bilgisayar, kullanıcı dost- luğu'nu kazandı; -Bu terimi kullan- maktan nefret ediyorum, çünkü her- kes onu söylüyor- bu bir gerçek. İn- sanlar grafik sanatçılarına neye ihti- yaçları olduğunu sormaya ve sonuç- lar bilgisayar yazılımlarında ile çev- re birimlerinde medana çıkmaya baş- lıyor. Ve bizim buna ihtiyacım var.”” Anketlerde birçok insanı etkileyen ilk şeyin bir bilgisayar ekranının par- laklığı olduğu ortaya çıktı. Pixeller, raster scan'lar, karakter setleri, RGB Monitörler hakkında birşeyler bilme- nize gerek yok. Mevcut olan bu özel, Çeviren: Mahmure ÜNYELİ yeni ve çok güçlü özellikleri bir TV ekranında nasıl göründüğünü anla- yınca karar verip değerlendirebilirsi- niz Oyunlar, iş programları veya sa- nat. Bugünün mikrobilgisayarları için çok renkli, yüksek çözünürlüklü gra- fikler yaratmak isterseniz, arzu etti- ğiniz hemen hemen tüm resimleri üre- tecek kapasiteye sahipsiniz. Light Penler, grafik tabletler ve touch scre- enler gibi çevre birimleri sizi klavye sınırlamalarından özgür bırakacak. Ve grafik yazılım paketleri elma gra- fiklerinden çizimlere kadar herşeyi di- zayn edebilmemiz için süpriz derece- de kolay ve güçlü araçlar oluyor. BÜYÜK BİR DAHİ OLMANIZA GEREK YOK Bilgisayar sanatlarının çok renkli bir kolleksiyonuna sahip Joseph De- ken'e geçen yıl Computer İmages: State of the Art için yazı yazmada 20 yıllık bir deneye rehberlik etti. Deken Austin'deki Texas Üniversitesinde İş- letme ve Bilgisayar Bilimi profesörü- dür. Deken, bilgisayar grafiklerini anlamak ve değerlendirmek için bir dahi olmanıza gerek olmadığına ina- nıyor. *““Ben üniversitede bilgisayarla ilgili BİLGİSAYAR GRAFİ

Bu sayıdan diğer sayfalar: