1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

uch'Tablet ve Gibson Light Pen'in üreticisi Koala Tecnogues'e göre fi- yatlandırma tabanından üçe ayrılabi- lir. Oyun Paddle'larını ve en iyi joys- tickleri $15'dan $30'a kadar; track- ball, mice, graphich tablet ve kaliteli light pen'ler $30'dan $400'a kadar; precision tabletler ki bunlar sayısal- laştırıcı olarak geçer $400'dan daha pahalı fiyatlarla bulabilirsiniz (Light Pen ve Grafik Tablets için grafik söz- lüğüne bakın). Tüm bu cihazlarla düz bir yüzey- de çizim ya da boyama işlevlerini ak- tif olarak ve aslına daha uygun tak- lit etmek, klavyeden grafik komutla- rını yazarak grafiği oluşturmaktan daha kolay ve memnuniyet vericidir. Joystick, Light Pen ya da grafik tablet, çizgiler, ışınlar, noktalar ve farklı doldurma modelleri üretmek için klavye komutları ile bir arada kullanılabilir. Resimleri değiştirmenize, birleştir- menize, üstüne yapıştırmanıza, bir resmin parçalarını hareket etirmeni- ze, daha detaylı çalışmak için resmin bölümlerini büyütmenize, kullandık- tan sonra resmi kaydetmenize ve renkleri seçme ya da değiştirmenize izin veren başka komutlar da mevcut- tur. COMMODORE İÇİN Kari Beims, mouse'un-ekran işaret- çisinin-hareket edebilmesi için düz bir yüzeyde çekilerek çalışan bir el kont- rTol aracı-grafikler yaratmaf( için çok başarılı bir araç olduğunu söylüyor. “Bilgisayarla birlikte çalışırken kul- lanacağınız araç türlerine yakın. Joystick ya da Light Pen ile çalışmak- tan biraz farklı. Mouse ile düz bir yü- zey üzerinde çalıştığınız için, kontrol edebilme olanağınız daha fazla. Yazılım şirketleri çalışmanın esnek ve kontrollü olarak yapılabilmesini sağlayacak doğru karışımını kullanı- cıya vermek için, düzenli giriş cihaz- larının tüm tiplerini araştırıyorlar. Daha çok seçenekler ve çok sayıda pratik uygulamalar içeren yeni paket- ler sunma çalışmaları sürüyor. Softcon'daki Maximus Inc. tara- fından ortaya çıkarılan grafik ani- masyon paketi “Visualizer”” bunlar- dan biri. Bu paket, geçenlerde New Orleans'ta yazılım endüstrisinin satış koşulları ile ilgili uluslararası bir kon- feransta tanıtıldı. “Maximus Inc., programcı olma- yanlar için tam anlamıyla bir grafik programı olarak yaratılan Visualizer ile gol attı, ki bu yaratıcılık için çok kullanışlı”” diyen Beims, “Visualizer size seçeneklerine ek olarak slaytlar yaratmak, animasyon efektleri ekle- mek ve bunları kullanarak 26 ekra- na kadar bir slayt show olarak bir: leştirme imkânı verir.'” SLAYTLARLA SESLERİ EŞZAMANLAMAK Beims, “Bunları bir ses işareti ile göze ve kulağa hitap edecek şekilde birleştirebilirsiniz. Slaytlar elle ileri doğru çekerek ya da bilgisayarın için- de bir eşzamanlayıcıyı kullanarak ha- reket ettirebilirsiniz. Bunu bir grafik programına ilave edilmesi çok fayda- h. Bunu öğretim, araştırma, iş ve sa- tış gösterileri, satış reklamı ve evde çocuklara eğitim için kullanabilirsi- niz.”” diyor. Program paketi, daireler, ovaller, kutular, çerçeveler ve köşegenler için otomatik çizim fonksiyonlarını kul- - lanır ve grafiklerle kullanabileceğimiz 18 farklı yazı stili seçeneğine sahip- tir. Slaytlar siyah ve beyaz olarak Ep- son MX (Graftrax ile), FX ya da RX serisi bir yazıcıdan ya da bir C.Itoh (NEC, Prowriter vs.) yazıcıdan çıkar- tılabilir. Çizim için joystick kullanı- labilir, çeşitli renk ve değişik geniş- likte uçlar mevcuttur. Penguin Software tarafından kul- lanımı çok kolay ve faydalı bir gra- fik yazılım daha üretildi: The Grap- hics Magician ve The Complete Graphics System. Penguin Software'in kurucusu ve başkanı Mark Pelczarzki ““The Complete Graphics System ile ben, esasen insanlar için bilgisayar grafik- leri yaratmada kullanacakları ve için- de herşeyi barındıran bir araç sun- mak istedim”' diyor.