1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 70

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 70
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

YÜZLERCE RENK VE ÜÇ BOYUT Giriş cihazlarının çoğunluğu ile uyumlu olan bu paket, herhangi bir plotter'dan çıktısı alınabilecek üç bo- yutlu çizimlere olanak sağlar. 100'den fazla çeşitli renk ve 96 uç vardır. Bir tek ekranın parçaları, pix- ellerin kolay işlenebilmesi için 2'den 8 kereye kadar büyütülebilir. Grafik- lere çeşitli yollardan yazılar eklene- bilir. Penguin, The Complete Graphics System ile birlikte kullanılabilecek birçok programı da satar. Additional Type Sets fazladan S0 yazım alanı ve karakter seti içerir. Map Pack, 50 eyaletin hepsinin, Avrupa kıtasının, Amerika'nın ve Kanada eyaletlerinin dış çizgi haritalarını verir. Transiti- ons bir gösteri sistemidir. Bir resim disketi hazırlamanıza bunu bir slayt show'a çevirmenize olanak verir. 35'ten fazla farklı ekran silme mev- cuttur. Yani ekranı üstten, alttan, sağ ve sol kenarlardan silebilirsiniz; ge- ometrik model temizleme tekniği ve öncam silici etkileri de bunlar arasın- dadır. Son olarak Paper Graphics bir yardımcı programdır ve tüm yüksek çözünürlüklü ekranları yazıcıdan çı- kartmanıza izin verir. Pelczarky, ““The Graphics Magici- an Software aktif olarak programla- rın iki farklı setini oluşturmuştur. Bi- ri eğitim yazılımları gibi diğer yazı- lımları kullanacak kişiler için hazır- lanmış çizim programlarıdır. Bunun dışında The Graphic Magician kulla- nılarak yapılmış bir çok eğitim prog- ramı vardır” diyor. 70 The Graphics Magician arcade oyunlarda kullanılan aynı teknik ile makine dili animasyon metinleri kul- lanır. Animasyon işleminde 32 fark- l1 objeyi tutabilir. Paket aynı zaman- da çözünürlükte bir resim/obje yapıcı içerir ki, bu bir tek disketle yüzlerce renkli resim saklamanıza olanak sağ- lar. Kullanabileceğiniz yüzden fazla renk mevcuttur. BİR ÇOCUĞUN GRAFİK BAHÇESİ Scarboraugh System Inc. tarafın- dan üretilen iki program, çocukların üstesinden gelebileceği kadar kolay usullerle bilgisayarın dinamik resim- leri yaratma imkânlarını kullanırlar. Picturewriter, Dr. George Brackett tarafından 4-14 yaşlar arasındaki ço- cuklar için hazırlanmış eğitici bir çi- zim programıdır. Brackett ““bunun orjinalliği öğrencilere Logo dili dışın- da çalışmayı öğretmesinde”” diyor. “Birgün küçük bir kız çocuğuna ne çizmek istediğini sorduğumda, 'bir gökkuşağı' dedi. Bunun Logo ile ya- pılması kolay değildi.”” *““Bu yüzden çocuklar için bir gök- kuşağı çiziminin kolayca yapılabile- ceği program türü hakkında düşün- meye başladım. Ve çizimin klavye ye- rine joystick gibi bir işaretleme ciha- zı ile daha hoş ve kolay olacağını dü- şündüm. Aynı zamanda bunun ol- dukça geniş düzeltme kapasıtesıne sa- hip olduğunu hissettim Çocuklar kendileri i 1çın hazırlanan Picturewriter ile, uzaysal görüntüle- ri ve renk ilişkilerini geometrik sem- bollerin gelişmesini, aynı zamanda bilgisayar programlamanın temelleri- ni ve çok renkli resimler yapmayı programlamanın temellerini ve çok renkli resimler yapmayı öğrenebilir- ler. Yeni programlama çalışmalarının seçimi çocukların dizayn ve renkleri değiştirmesine olanak tanır. COMMODORE İÇİN SEMBOLLER Scarborough'un, Softcon Show'da tanıttığı diğer bir program olan Pat- ternmaker, sekiz yaş ve daha büyük yetişkinler için bir çizim ve sembol yaratma programıdır. Bu paket ma- yıstan itibaren Commodore 64 ve IBM makineleri için de mevcut ola- cak. “Eğitici değerdedir, çocuklar si- metri, rotasyon, dönüşüm, ters çevir- me gibi konuları rahatlıkla kavraya- bilirler” diyen Scarborough'un baş- kanı Francis Pandolfi, ““Bu kavram- ları kullanarak güzel semboller yap- mak mümkün. Simetri, bilimin birçok alanında önemli bir kavramdır. Ve programın kılavuzu çocuklara simet- rinin önemli olduğu sanatın tüm alanlarını getirir” diye devam etti. Mikrobilgisayar grafikleri ile yapa- bileceklerinizi öğrendiğinizde, bunları çabucak bulabilmeniz için, ürünler hızlı ve şiddetli olarak geliyor. Mesela Softron Inc. bir Home Decorator programı yaptı. Bu renkleri, mobil- ya planı tasarlamayı, eviniz ve ofisi- niz için dekorasyon teorilerini öğre- tir. Bu paket döşemeleri, duvar bo- yalarını ve mobilyaların yerlerini seç- menize izin verir. KEŞİFLER DEVRİ Access Software'in Spritemaster gibi diğer programları, size çok renkli animasyonlarda kullanmanız için ya- ratıkları nasıl üreteceğinizi gösterir. Şu anda mevcut yüzlerce başka grafik programları bulunuyor. Ve kendi renkli grafiklerinizi nasıl yara- tabileceğinizi öğreten birçok dergi ve kitap var. Mark Pleczarski “Bilgisayarın grafik kabiliyetlerinin birçok insan tarafın- dan keşfedileceğini düşünüyorum” diyor. ““Geçen yılların yarısında da- ha kolay anlaşılabilecek yazılımların nasıl yapılacağını öğrendik. Commo- dore gibi bilgisayarlar satışta gerçek- ten başarılı. Bundan beş yıl önce tüm bu kapasiteleri öğrenmek birçok in- san için rüya gibiydi. 70

Bu sayıdan diğer sayfalar: