1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

bulursunuz, yok eğer şansınız yoksa o zaman aşağıdaki sa- yıya bakın. Bu bölümü geç- menin yolu bu sayılarda gizli- dir. Bu sayıların anlamları da aşağıdaki gibidir. 0 OLURSA: Seçtiğimiz pen- cerelerden hiçbiri doğru de- ğgildir. Böylece bu seçenekleri tamamen elemiş oluyoruz. 1 OLURSA: Seçtiğimiz pen- cerelerden sadece biri doğ- rudur. 2 OLURSA: Saçtiğimiz pen- cerelerden 2 tanesi doğrudur. 3 OLURSA: Zaten 3 tanesini de doğru bulursak bu bölümü geçiyoruz. doğru bulursak ekran Batman amblemleri ile bula- mazsak Joker'lerle kaplanıyor. 4. BÖLÜM: Bu bölümde jo- ker'in içine gülme gazı koydu- gu balonları gökyüzüne gön- dermemiz lazım, bunu da Bat- man uçağımızlci yapacağız. Bu bölüm genel olarak ikin- ci bölüme benziyor, sadece araba yerini uçağa bırakmış. Balonları gökyüzüne gönder- mek İçİn uçağımızın kanatla- rının yardımı İle balonları yere bağlayan ipleri keseceğiz. Zorluk olarak da yine ikinci bölüme benziyor. Balonlara, . altındaki arabalara ve sağa sola çarpmayacağız. Joystlck kontrolü uçağı sağa, sola, yu- karı ve aşağı götürmemizi sağlar. Ateş ve Ileri İse uçağın hızını arttırır. 5. BÖLÜM: Bu son bölümü- müz birinci bölümün daha gü- zeli ve zorudur. Oyunumuz fil- min sonunda olduğu gibi ka- tedralde geçiyor. Amacımız katedralin en üst katına çıkıp orada helikopterle kaçmakta olan Jokeri çelik telimizle vura- rak katedralden aşağı düşür- mektir. Bu bölümde dikkat edece- ğimiz noktalar silahlı adamlar, bombalı adamlar, fareler, üs- tüne bastığınızda eriyen yollar ve yine üstüne basıldığı taktir- de bir hakkınızı götüren tırtıllı yollar. En üst kata çıkmanın birkaç yolu var ama en kola- 38 yı devamlı yukarı doğru çık- maktır. Gerekmediği taktirde sağa ya da sola gitmeyin, dosdoğru Jokerin yanına inti- kam almaya yukarı çıkın. Bir de bu bölümde bomba atan adamlarla silahlı adamların farklılığı sizi yanıltabilir. En üst kata çıktığınız zaman acele etmeyin. Joker'i gördüğünüz an Joystick'i yukarı sağ çapra- za çekin ve hedefi nişanlayıp ateşe basın, eğer Joker'i vu- rursanız düşüşünü ve ödül ola- rak da yanına ulaşmak için çıktığınız yüksekliği de görmüş oluyorsunuz. Evet oyunumuz bu kadar grafik, animasyon ve ses ola- rak oldukça iyi, hatta ikinci bölümdeki araba sahnesi Amiga'da gördüğüm en İyi araba yarışları oyunları ile ya- rışabilecek durumda. Renkler, serolling ve üç boyut oldukça İyi düşünülmüş. Oldukça zor olan bu oyunu bitirmenin size diğer oyunlardan farklı bir zevk vereceğinden eminim. Batman hayranları, filminden sonra oyununda da heyecan fırtıncsını estirmek İstiyorsanız bu oyunu kaçırmayın, Oyunun Değerlendirmesi AMIGA-512K GRAFIK ? İyatlar yükseldi. Tokyo bor- sası krizde, Alaska'daki pefrol yatakları yanıyor. Orta- doğu krizi hisse senedli fiyatla- rını 17/46 oranında etkiledi. Ey- vah İflas ettim. Hey sakin olun södece Stock Market oyna- yan bir tiryakinin sözlerini du- yuyorsunuz. Stock Market borsa oyna- . mak İsteyenler için gerçekten güzel bir simülasyon. Hani 'bir kurtulsam şu kumar illetinden' derler ya işte bu oyun da ay- nen öyle, Bu oyundan hoşlan- mayanlar bir kere oynadıktan sonra silecektir, hoşlananlar ise ...Bu konuda size bir örnek vereyim. Dergimizin 48'lı sayı- larında aramıza katılan arka- daşlarımızdan Kutsi bu prog- ramın ftiryakilerinden olup, hiç başından kalkmadan 8 saat bu oyunu oynadığı görülmüş tür. Son rekorunun 862.000.000 $'a ulaştığını duyduk. Bu be- nim şimdiye kadar gördüğüm en yüksek skor. Oyunu bir ke- re oynadıktan sonra neden bu skoru ısrarla yazdığımı an- layacaksınız. Önce kaç kişi oy- nayacağınıza karar vermelisi- niz. Birkaç arkadaşınızı daha bu oyunu oynamak İçin kan- dırdıktan sonra sırayla isimle- rinizi yazıp borsanın kapısına dayanabilirsiniz. Artık yapa- cağınız şey dikkatli davrana- rak hisse senetleri almak. Yal- nız şunu hemen belirtmeliyim, bilgisayar her turda oyuncula- ri rasgele sıralıyor. Örneğin bi- rinci turda borsada İlk siz işlem yaparken, ikinci turda birkaç arkadaşınızdan sonra İşlem yapma sırası size gelebilir. Şimdi tekrar oyunumuza dö- nelim. Hisse senedi listelerinin altında Buy, Sell, Loan, Grap- hics gibi çeşitli seçenekler gö- receksiniz. Bu seçenekleri kul- lanabilmek için sadece İlk harflerine basmanız yeterli.