26 Ağustos 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

26 Ağustos 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

1930 Cumhuriyet Dalgalı borçların bir kısmı tesviye ediiiyor m'GRAFLAR SIRASI GELtNCE: Mesİek haysiyetî 1,167,000 liralıkm üracaat kabul edildi. Bu sene 700,000 lira verilecektir Ankara 25 (Telefonla) Dalgalı borçlar komisyonu mesaisine devam ediyor. Şimdiye kadar 6 milyon liralık müracaat vaki ol muştur. Bunlardan 1,167,000 liralığı kabul, 2 buçuk milyonu red dedilmiş, 2 milyonu da tetkik edilmek üzeredir. Kabul edilenlerden 500 liraya kadar olanlarınır. tediyesine baş lanmıstır. Bu sene zarfında 700000 liralık tediyat yapılacaktır. Reddolunan paraların bir kısmı mahsubu umumiye tabi, bir kısmı harpteki hasarattan mütevellit matlubattır ki bunlar için ayrı bir kanun tatbik olunuyor. Bir kısmı müruru zamana uğramıstır. Bazıları da mübadillere verilen emlâke ait paralardır ki bu emlâk Lozan muahedesile mübadillere ve Zfraat melteplerî Sui krist Yeni teşkilât Sıtkı Paşa faaliyete başhyor ölümden kurtuldu Ankara 25 (Telefonla) İktisat Vekâleti müessesat müdürü Abidin B. teşrinievvelde Adana, tzmir, tstanbul ve Bursa'da açılacak olan Ziraat mektepleri hakkında müdürlerile görüşmek ve Bursa ipekçi lik kursunu teftiş etmek üzere bu mahallere hareket ediyor. Abidin B. mekteplerin teşekkülü, binala rın tefriş ve tamiri mesailile de meşgul olacaktır. Bu mekteplerde muallim olarak çalışacak Avrupada tahsilde bulunan ziraatçiler de yakında memleketer geleceklerdir Londra 25 (A. A.) Santiago'dan Daily Mail'e bildirilivor: Zuhur eden ihtilâftan dolayı Porou Reisicumhuru Venezüela sefaretine iltica eylemiştir. Gallao polis müdürü ortadan kaybol muştur. Hiıkumet kuvvetlerile vuruşan Darülfünun talebesinc Bahriye mektebi talebesi iltihak eylemiştir. İhtilâlcılar tarafından neşrolunan bir bevannamede isyanın memleketin biıtun varidat menbalarını kurutmak tehdidini gdsterip ardı arkası kesilmiyen haricî istikrazlardan Heri geldiçi bildirilmektedir. Hiıkumet tarafından neşrolunan mukabil bir beyannamede ise memleketteki karışıklıkların bir cok zabıtanın acığa çıkarıldığı ve zabitan ile neferler aidatının tenkis edileeeği hakkındaki yanlış sayia lardan doğmuş olduğu iddia olunmaktadır. Kahire 25 (A.A.) Bugün Sıtkı Paşanın hayatına karşı sui kast mahiyetinde olduğu zannedilen bir teşebbüs İskenderiye treninin hareketinden biraz sonra bir köylünün tevkifi sayesinde men'edilmiştir. Şimendifer amelesi kıyafetinde geyinmiş olan ve bir balta ile mücehhez bulunan bir köylü Sıtkı Paşayi Kabireye götürmekte olan trenin koridorunda bulunmuştur. Mısır Kralı Atina'ya gidiyor Atina 24 (Hususî) Mısır Kralı Fuat, önümüzdeki teşrinievvelde Atinayı ziyaret edecektir. Yunan hükumeti şimdiki Mısır hanedanının müessisi Mehmet Ali Paşanın yapılacak heykeli için Kavala'da bir yer ayırmıştır. Kral Fuat bu seyahatile büyük babasının heykelinin temel koyma merasiminde hazır bulunacaktır. İzmir'de iki adam öldürüldü Cenııbî Amerika'da ihtilâl Izmır 25 Osman nammda bir motor sahibı evvelce goruştügu iki tayfa ile be raber denıze açılmış, Çamaltı denilen mevkie geldikleri zaman paralarına goz dık tıği kaçakçı tacır Bergama'lı Mehmet ve Cemal Efendileri tabanca ile oldurtmuştür. Kendısi karaya çıktıktan sonra vak'aya şahıt olan makinist, Yusuf'u da ödürmesini tenbıh etmişse de tayfaar bu son cinayeti işlememışlerdir Tayfalar, Osman'ın kendısi hakkındaki Muhasebe U. Müdürü tasavvurundan Yusuf'u haberdar etmiştir. Ankara 25 (Telefonla) Mu O da zabıtaya müracaat ederek Osman'ı Kemeraltı'nda tutturmuştur hasebi umumiye müdürü umumisi yeti Osmanla beraber ışliyen Ilk iki cinatayfalar heK'sd'i P r>nrava çeldi. nuz tutıılmamışlardır İtaiyan bahriyelileri Dün Heybeli Denîz Lisesinde verilen çay ziyafeti çok sanvmî oldu Bazı kimseler kendı menfaatlerine ve ellerindeki gazete namma hususî teBazı kahvelerin önünden geçernezzüh ve müsamereler tertıp ederek viken bakarım, içerisi gençlerle do lâyete müracaat ediyorlar ve vilâyetten ludur. Gerçi kahveler ve kahvelertenezzühe, hukumetin mürakabesi alde kıymetli zamanlarını öldürenler tında olarak musaade edildığine dair eskisine nisbetle azalmıştır. Ama, resmî bir tezkere de alabiliyorlar. Işte böyle bir miısaadeyi koporanlar gene istisgar edilmiyecek kadar için artık mes'ele yoktur. Bundan sonçoktur. ra yapılacak şey gazetelere bir ilân verYeni harflerimize herkes alıştı, an ce idare edebilmek için o makinenin büKahvelerde, sigara ve nargile mek ve bir elde Vali namına imzalı res cak ortada bariz bir karışıklıktır gidı tun aksamım çozebılmek iktiza eder. Odumanı, tavla şakırtısı, iskambil mî bir musaade tezkeresi, diğer elde mat yor. Herkes bir kelimeyi ıstedıği şekil tomobil makinesi, dikiş makinesi, yazı bu zarif tenezzuh biletleri olduğu halde de yazıyor, bir kelime muhtelif kalıpla makinesi ılâh. gibi. Çözulmüş parçaları oyunu içinde, kahve fincanı veya kapı kapı dolaşarak âlemi iz'aç etmek, ra girip çıkıyor. Demek ki henuz sağlam terkip edemiyen bir makinist, makinist gazoz bardağı karşısında geçen habilet satmaktır. Tenezzuh tertip eden bir esas kurulmamıştır. Dil Encümeni bu değildir. Makanizma ancak tahlil ile yata, o kadar acınm ki... Kahveleraçık gozler filhakika böyle hareket edenoksanı izale etmek için çalışmıyor de anlaşılabilir. Dil de aynıle bunun gibi de ömürlerini ifna edenler, işleri rek bir çok eşhasa, muesseselere, bankadir. Yani yazıyı çozebilecek bir kabiliyet güçleri yoksa gidip bir kırda bol lara baş vuruyorlar, bilet satmağa baş ğil. Ancak bu kolay bir iş değildir, uzun zamana muhtaçtır. Gramer esaslarmda olmadıkça onu anlamak ve yazabllmek bol uyku çekseler daha iyi ederler. lıyorlar. Eğer satıruş oldukları biletlerle topladıkları para mıktarını az bulurlar istikrar tesis olunmadıkça, mükemmel muhaldir. Bunun için de dunyanın her Berlin ve Viyana'nın birer saray tedrisatı sa, daha fazla bilet satabilmek için te bir lugat ortaya çıkarılmadıkça bu karı yerinde olduğu gibi gramer gibi muhtesem ve güzel kahvelerînezzuhü gene aldıkları resmî bir musaa şıklığm hitamını beklemek sadece nik 6, 7, 8 sene devam eder. Türk dili henüz istediğımiz gibi kat'iyyet peyda etme ni gördükten sonra, harap bir evin de ile başka bir gtine tehir ediyorlar, fa binlik olur. altına sıkışmış, basık tavanh, ha • kat mukarrer günde de taahhütlerini, Dil Encümeni bir taraftan bu işle diğinden bızim sarf ve nahvimizin tedtam olarak yerme getirimiyorlar. risi hususunda daha fazla ısrar etmek vasız, ziyasız, los kahvelermizde meşgul olurken, diğer cihetten de graSon zamanlarda gene tekerrür etmeğe merimiz hakkında bazı dedikodular ce iktiza eder. Esasen lisan basittlr. Şu ka geçen hayata büsbütün acıyorum. başlıyan bu hâdiseler ve bu çeşit tenez reyan edip duruyor. Hatta gramer ted dar ki Arabî ve Farisî fazla girmîştlr ve Haydi ihtiyarlar, ömürlerinin zühler üzerine 5 ağustos tarihli Cumhu risatırun büsbütün ortadan kaldırılma ıttırat ameliyesi hâlâ hitam bulmamış son günlerini kahve telvesine üşen riyet'te «İstiyoruz» serlâvhası altında bir sını istiyenlere bile tesadüf ediliyor. tir Binaenaleyh sarf tedrisatında diğer sinekleri seyrederek geçirseler bile fıkra yazmış ve sonunda da: <HükumetBu mes'eleler etrafında, maruf mu tedrisattan daha fazla ısrar etmek ikti gençlerin kahvelerde iskambil kâten mesleğimizin şeref ve haysiyetini leza eder. Hesap, fizik, kimya daha ko keliyen bu dolandırıcılıklara mâni ola harrirlerimizden ve lisan mütehassısla laydır. çünkü olduğu gibi kopye edile ğıtları, tavla pulları ve dama tahtacak tedbirlerin derhal ittihaz ve tatbik rımızdan Celâl Nurl Beyin mütaleasını ları karşısında pineklemelerinin edilmesini rica> etmiştik. Bu ricamızın sorduk. Mumaileyhin sualimize verdiği bilir. Sarfımız ise gereği gibi müdevven manası ne? Gençliğe yarasan mudeğildir. nazarı itibara alınmadığını görünce cevabı yazıyoruz: talea, iş ve spordur. mes'elenin ehemmiyeti dolayısile gene < Bundan evvel sarf ve nahiv tedBugüne kadar müdevven sarflarda 11 ağustos tarihli gazetemizde «Doğru risatı bir şekle glrmemişti. Takriben buyiik bir kopyacılık hissedilmektedir. değil mi?» diye ikinci bir fıkra daha yetmiş seksen sene evvel bazı ecnebi Ve bunlar gayet acele yazılmıştır. İpyazmış ve bunun nihayetinde de: ler Türk'çenin gramerini tedvin etmiş tida kavait iyi düşünülmemiştir, sanl«Evvelce de yazdığımız gibi hükumet lerdi. Meselâ İngiliz Davis Werethavz'ın yen tarzı tedris nazarı dikkate alınmave bilhassa eski bir gazeteci olan Dahi ve Almanya'lı Kütenberg'in Turk'çe sarf mıstır Bir günde, bir haftada tanzim liye Vekili Şukriı Kaya Bey mesleğimi tecrübeleri mühimdir. Fakat ondan son edilen sarf kitaplannı bilirim. Istılâhata zl kirletmeğe cür'et eden bu glbiler hakra Cevdet Paşa ve saire Arap'ça grameri bile ehemmiyet verilmemistir İste bukında çok cezrt tedbirler almalı ve bizi olduğu gibi Türk'çeye tahvil etmek cür' nun icindir ki dilimizi herkes bildiği gibu adamlann ellerinden kurtarmalıdır!> etinde bulundular. bi yazıyor. kaidede ıttırat yok. injlâda Demiştik. Sonralan Ahmet Rasim ve Huseyin ıttırat yok. cümle teşkilâtı sakat. Eğer bu yazılarımız verakı mihrü vefa Gramer hususu hic aceleye gelmez zannedilmeyip te okunmuş, ona göre Cahit Beyler resen Türk'çe gramer yaptedbirler alınmış olsaydı ne gazetecllik tılar ise de bunlar da Fransız'cadan çok Bugün halledilmiş gibi zannedilen bir unvanı alet edilerek böyle münasebetsiz intihalde bulundular. Hasılı gramer 11 mes'elenin yarın pürüzleri çıkar. Doğru Vali muavini çarşıda alelâde işler yapılmış olur, ne de geçen çarşamba mi İle uğraşılmadan, ilmî gramer ted yoldan gidildiği zannedildiği halde bir bir silâh satışından olduğu gibi bir çok vatandaşlardan cüz'l vin edilmeden ders gramerleri yapıldı cıkmaz sokağa girilmiş olur. Hele grabahsediyor bir ücretle gidebilecekleri bir yer İçin bir ve bittabi bunlar da isabetsizlik vardı. mer tedrisatını kaldırmak, bir yerde göçok paralar sızdırümış olurdu. Dil Encümeninin yapmakta olduğu gra rülmemiş bir usuldür. Her memleketin Dünkü gzetelerde intişar eden bl» Geçenlerde hususî bir vapurla tenez mere büyük alâka ile ortalık intizar edi projşramında gramer münderiçtir. zuh icrası müsaadesi aldığı ve bu kayit yor. Şimdiki halde Türk'çenin en ilmî habere göre bazı kimselerin kürtlere gönLisan mes'elesinde meşhur Litre'nin ile bilet sattığı halde davetlileri Seyrigrameri, bir kaç sene evvel Fransa'da dediâi gibi fazla muhafazakârlık ta faz derilmek üzere Istanbul'da silâh tedarik sefainin posta vapuruna bindirerek tebettikleri C. H. F. Müfettişi Hakkı Şinasl la terakkiperverlik te muzırdır. Lisamn ligat ve nlzam hilâfına harekette bulu basılan Mösyö Deni'nin grameridir. Paşaya ihbar edilmiş Paşa da polise ma Tedrisatta gramerin ilgası hak sirazesini bozan iste bu iki âmildir Bina lumat vermiş ve bazı taharriyat ve tevnanlar hakkında takibata başlanmış enaleyh elbise hususunda olduğu gibi olduğunu haber aldık. Eğer bu kında bir fikir var, buna ne dersiniz? kifat yapılarak tutulan evrakı tahklkiye haber doğru ise, takibat bilhassa Lisanı şirazeden çıkarmak icin da modaya tebaiyet etmek dünyanın en be adliyeye verilmiştir. tahriri ve şifahl ikazlara rağmen ha başka türlü bir şey yapılamaz Şu teş lis; ifade vasıtalanndan biri olan güzel Hudutların öbür tarafı açık dururken bu gibi teşebbüslere mâni olmı bihe dikkat ediniz: Bir makineyi gıızel Türk'ceyi harap etmek demektir.> buradan her hangi bir silâh gönderllmeyan ve bılâkis müteşebbislerin ellerine verdıkleri resmî vesika ve musaade tezsini imkânsız gördüğümüz için keyfiyetl keresile bunu teshil etmiş olan resmî Vali Vekili Muhittin Beyden sorduk: makamlara da teşmil edilmelldir. « Benim böyle bir şeyden haberün Istanbul gibi en büyük bir şehrin idare yoktur» Dedi. mes'uliyetini omuzlanna yüklenenler Vali Muavini Fazh Bey mes'eleyi pofl» biraz daha hassas ve biraz daha dikkatli kısmı siyasisine sorduktan soma: olmak mecburiyetindedirler. çarşıda bJr adamın ( Geçen gtin Musamere ve tenezzühler şahıslar nakaçak bir silâh sattığı haber verilmi», mına değil ancak hayır müesseseleri ve ikincisini de satacağı esnada yakatencemiyetler namına tertip olunur, hem de mıştır. Silâh satmak memnudur. Onan bir tatil gününe tesadüf ettirilmek ve için bu adam tevkif edilmiştir.> Demigtö. murakabe hakkı tam olarak kullaml Vilâyette içtima mak şartile... Elinde bir gazete ve bir Dün vali Vekili Muhittin Beyin neamecmua imtiyazı olan eşhasa böyle müdinde Vali Muavini Fazlı, Polls Müduril saadelerde bulunmak manasızdır. EsaAli Rıza Beyler içtima ederek mürrfm sen o imtiyaz ancak kanun dairesindeki bazı hususatı müzakere etmişlerdir. neşriyat için verilmıştir, bu gibi işler için değil... Ciddî gazeteler de belki tenezzuh Cevdet Kerina B. in izahati ve musamere tertip ederler, fakat kariBu haber üzerine malumatma müra» lerine bar olarak, bilet satıp onlardan caat ettiğimiz Halk fırkası rüesasındao para koparmak için değil, bilâkis bunu Cevdet Kerim Bey şu izahati verdi: kendıleri para sarfederek karilerine hiç « Bu silâh mes'elesi yeni bir şey de« bir kulfet tahmil etmemek suretıle ongildir. Bundan otuz kırk gnn evvel silâh' ları memnun etmek için yaparlar. kaçakçıhğı edildiği hakkında bazı ihbarat vuku bulmuş ve ehemmiyetle taldp Bu noktayı da böylece kaydettikten ve tetkik olunarak filhakika bir mikta* sonra bir kere daha diyoruz ki eski bir silâh ve cephane de meydana çıkanlmtşgazeteci olan Dahiliyüe Vekili Şükrü tır. Daha o zaman bunlar bittabi müsaKaya Bey hazır ellerinde salâhiyet vardere edilerek eshabı hakkında muktest ken, hukumetten meslekl haysiyetlerimuamele yapılmak suretile mes'ele hal nin korunmasmdan başka bir şey isteve intaç olunmuştur. Maamafih bu geçmiyen Turk gazetecilerinin bu arzusunu miş ve olup bitmiş mes'ele de öyle fazla yerine getirmeli ve bu hususta acilen ehemmiyet verilecek bir mahiyeti hail çok ciddî tedbirler alarak idare hayatındeğildir.» da olduğu gibi Türk matbuat tarihinde de şerefli bir mevki almalıdır gramerimiz hakkında H E M MIHINA Kahvelerde! Celâl Nuri B.ne diyor? NAL1 İyi gramere çok muhtacız, modaya uyarak okunamayıp azaltırdı Silâh kaçakçıhğı Verilen haber teeyyüt etmedi Dün 220 kişilik bih Romen seyyah grubu geldi Kafile İçinde 40 âyan azası, 110 mebus vardır. Turing Klüp bir garden parti verdi M. AGÂH Moskova sef irimiz mezuniyet aldı Ankara 25 (Hu. Mu.) Moskova sefirimiz bir ay mezuniyet almıştır. Hariciye Vekilinin Rusya seyahatini müteakip Çekoslâvak • bahriyelilerlmiz arasında ya'ya giderek rahatsızlığını tedavi ettirecektir. dir etmişlerdir. Bundan sonra davetliler Moskova sefaret müsteşarı Agâh bufeye davet edilmişlerdir. Çayı müteakıp mektebin alt kat salo B. bugün Istanbul'a hareket ede nunda İhsan Beyin idaresinde b^unan cektir. Bahriye muzikası tarafından lâtif ha Yunan'lılarla ticaret valar çalmmış ve sıcağın şiddetine rağmüzakeratı men bir çok çiftler dans etmişlerdir. Atina 25 (Hususî) Nim resmî Nihayet talebe tarafından piyano refakatile terennüm edilen İstiklâl marşı Hestiya gazetesi, başlamak üzere ve muzika tarafından çalınan İtalya bulunan Türk Yunan ticaret müve deniz marşlarile iki dost millet sami zakeratı münasebetile yazdığı bir mî bahriyelileri tarafından geçirilen sa makalede bu müzakeratın iki kommimî saatlere nihayet verilmiştir. Deniz lisesinin programında İtalyan şu memleketin münasebatını takvica dersi de bulunduğundan talebe misa ye ve tarsin edecek üçüncü merhafir talebe ile pek kolay anlaşmağa mu leyi teşkil edeceğini ve her günkü vaffak olmuşlar ve bu, aradaki dostluk temasın mazinin nisyanına ve ik tezahüratının bir kat daha samimiyet memleket münasebatının terakki • kesbetmesine sebep olmuştur. sine hâdim olacağını yazmaktadır. Davetliler talebe ve heyeti idare tarafından teşyi edilirken Piza zırhlısı ku Beynelmilel otomobil yarışımandanı Kastrakane ve Duka d' ankona nı îtalyanlar kazandı mektepler ve kurslar müdürü Yusuf ZiLondra 25 (A.A.) Belfast civarmdi ya Beve teşekkür etmi«=ler ve mektepte yapılan beynelmilel otomobil müsaba gördükleri eseri intizam ve mükemmeli kasında üç İtaiyan birinci gelmiştir. İn vetten dolayı kendisini tebrik etmişler giliz müsabıklarından üçü az çok vahim dir. kazalara uğramışlarıdır. Dük D' Ankuna Lisede Şehrimizde bulunmakta olan İtalya'nın Piza mektep gemisi kumandan, talebe ve efradı şerefine dun öğleden sonra Heybeliada'daki Deniz lisesinde bir çay ziyafeti verilmiştir. Ziyafette Piza zıhlısı kumandanı Kumandan Kastrakane, gemide staj yapmakta olan İtalya Kralı Hazretlerinin yeğeni Duka D'ankona ile İtaiyan konsolosu Komandör Arduiti, İtalya sefareti ataşemilteri Kolonel Kapiçi ve ataşanavali Komandan Seki ve madamları, Divanı temyiz askerî reisi Osman Paşa ve Matbuat Cemiyeti reisi Hakkı Tarık Bey, Bursa meb'usu Esat Bey ve şehrimiz mehafiline mensup bazı Hanım ve Beyler mektep heyeti idare ve talimiyesi hazır bulunmuşlardır. Davetliler mektep müdür ve talebesi tarafından istikbal edilerek salona götürülmüşler ve bir müddet istirahat ettikten sonra mektebi gezmislerdir. Mektebln her tarafı davetlilere gösterilerek izahat verilmiştir. Mektepte gördükleri eseri intizam ve mükemmeliyeti fevkalâde bularak tak Ecnebi mekteplerin Türkçe mualj Dün Romanya'dan Recel Karol vapu seyerek; yapanları tebcil ederiz.» limleri hakkında talimatname Gene Romanya'dan gelen seyyahlar ru ile kırk âyan azası ve 110 meb'usla Ecnebi ve akalliyet mekteplerindek ailelerinden mürekkep 220 kişilik bir içinde . bulunan Türk . gazetecisi Şevket Bey de «Bütün Romen Türk'le Türkçe hocalan hakkında tetkikatta buseyyah kafilesi gelmiştir. Seyyahlar sabah saat 9 da Seyrisefain rinin en buyuk emeli Türkiye matbuatı lunan komisyon dün de toplanmışt nhtımına çıkarak Turing Kulüp murah nın verdiği her hangi bir haberi okumak Komisyon azasından Selim Sırn B. ko misyonun vezaifi hakkında şu izahat hası Müncî üşşakî ve murahhas Ekrem ve bilmektir.» Demiştir. Seyyahlar içinde iyi Türkçe bilen ve vermiştir: Rüştü Beylerle Romanya sefiri M. Karp < Bu komisyon Türkçe hocalar valisi Mösyo Emiton ile ve sefaret erkânı ile Vali Muavini Fazlı Silistire tensik etmek için toplanmamıştır. Kc Beyler tarafından istikbal edilmişlerdir. Romen meb'usan meclisi ikinci reisi ve misyon hocaların vaziyeti hakkında bt Romenler saat 10,30 da Vali Muhittin seyahat gurupunun da reisi olan M. Ki talimatname ihzar etmektedir. Mesel Beyi 11 de kolordu kumandanı Şükrü linko «Güzel İstanbul'u görmek ve necip meslekten olmıyan hocalara az deı Naili Paşayı ziyaret ettikten sonra Aya Türk milletinin arasında bir kaç gün ge verilecek, Darülfünun talebesi de az der sofya ve Sultan Ahmet camilerini ziyaret eirmek üzere seyahat etmek istediklerini alabilecektir. Hariçte meslekle hiç bir etmişler ve saat 13 te otellere dönmüş söylemiştir.» alâkası olmıyan meslek erbabına ders Seyyahlar şerefine verilen gardenpar verilmiyecektir. Yoksa bazı muallimlelerdir. Saat 14 ten 16,30 a kadar Asarı atika müzesini gezmişler ve saat 17 de tide İstanbul meb'usu Abdülhak Hâmit, rin çıkarılacağı haberlerinin aslı yoktur.» Türk Tring Kulübü tarafından şerefle Muhtelit mübadele Türk murahhası heMuzaffer B. geldi : rine Taksim bahçesinde verilen garden veti reisi Tevfik Kâmil Beylerle bir cok Evvelki gün "Yalova'ya giden Maarif yuksek rütbeli zabitleri ve sehrimizin kipartide hazır bulunmuşlardır. Emini Muzaffer B. dün avdet etmiştir. Çok samimi geçen bu gardenpartide bar mehafili iştirak etmişlerdir. Seyyahlar bugün ve yarın aşağıdaki çay verilecektir. Saatl9 dan itibaren serbest. Romen hükumet ricali Türk gazetecileri proğramla hareket ederek yarın akşam ile konuşarak intibalarını söylemişlerdir. Çarşamba 27 ağustos Seyyahlar içinde yegâne Türk meb'us Romanya'ya avdet edecektir. Sabah saat 8 de otelden hareketle köpolan Ömer Vehpi Bey kendisile konuşan rude hususi vapurla Boğaza Tarabya ve ora Salı 26 ağustos d a Sabah saat 8 9 arasmda Otelden haren Buyukadaya ^azimet. Oğlfi yemeği, bir muharrimize şunları söylemiştir: rabya ve yahut Büyükadada Etranje otelin« Türk Romen münasebatı öyle ketle Yedıkule Surları, Kahriye ve Suley de venecektir. tahmln ediyorum ki diğer hükumetler manıye camılerı ile Evkaf ve Askerî müzele Akşam saat 15,30 İstanbula avdet. Saat 17 19 da Istanbul Turk meb'uslan den daha kuvvetli ve samimidir. Romen rını ziyaret Saat 13 te otellere avdet ve öğle yemeği. tarafından Tokatlıyan otelinde çay verileler ve bilhassa biz Romanya'lı Türk'ler ? Aksam saat 14 16,30 Topkapısarayı, Hazi cektır. yeni Türkiye'nin istiklâliyetini büyük bir ne ve Harem daırelerını ziyaret. Saat 20 Regele Carol vapuru ile IstanbulSaat 17 19 Romanya sefareti tarafından dan azimet. memnuniyetle karşılar ve onları benim