15 Şubat 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

15 Şubat 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

15 Şubat 1931 t CumKurîyeİ AMMB Çocuk bir haftaIık olduktan, gö beği koptuk tan sonra ilk banyoyu yapmalı dır. Bundan sonra her gün banyosunu ihmal etmemeli dir. Oda sıcak fakat yirmi derece den fazla olma malıdır. Banyo metalden veya çinko dan olmalıdır, ve gayet temiz tutul malıdır. Çocuğun bezlerini kat'iyen banyoda yıkama malıdır. İlk önce çocuğun yüzünü ve başını yıkamalı. Temiz bir parça pamuğu asidborikli suya batırarak ço cuğun gözlerini, kulaklarmı, bur nunu temizlemeli. Her biri için ayrı pamuk kullanma ]ı. Çocuğun ağzı na dokunmamalı. Çocuğun ağzını temizlemek fayda yerine zarar verir. Çocuğun salyası ağzı temizliyen en mükemmel anti septiktir. Çocuğu banyoya sokmaz "*• **>dan evvel kucak ta sabunlamalı, sonra banyoya sok malı. Çok küçük çocukları süngerle yıkamamalı. Bir parça temiz pamuk kâfidir. Her çocuk banyodan hoşlanır, hatta çıktığı zaman ağlar. Banyodan çıkar çıkmaz çocuğu yumuşak bir havlu ile iyice kurulamalı. Üzerine podra dökmeli. Fakat podranın vücudün hiç bir yerinde birikmesine müsaade etmemelidir. Podrayı viicude iyice yaymalı ve içirmelidir. Podra vü cutte kalacak olursa ıslanır, ve ciltte enı Bıçım ~\ \ ıse Kolları >\ ÇOCUkl Ev kadınmın bileceği şeyler Tavadan soğan, balık ve lâhana kohularını nasıl çıkarmalı Tavadan balık, soğan ve lâhana kokularını çıkarmak için tavanın içerisine bir miktar sirke ile su. ilâve edip kaynatmah. Badehu tavayı sıcak su ve boraksla yıkamalıdır. Pasta ve bisküilerin tepsiye yapışmasına nasıl mâni olmalı? Pasta ve bisküilerin tepsiye yapışmasına mâni olmak için tepsiyi kat'iyyen yağlamamah. Yağ yerine tepsîye un serpmelidir. Döşemedeki yağ lekelerini nastl çrharmalı ? Döşemelere dökülen yağ lekelerini çıkarmak için dört kaşık permanganat dö potas ile suyu karıştırınız. Bu su ile tahtaları fırçalayınız. Ekşi meyvalardan nasıl komposto yapmalı ? Ekşi meyvalardan komposto yaparken içerisine az miktar tuz ilâve ederek kaynatmah. Şekerini sonradan ilâve etmeli. Bu suretle şekerin fazla istimaline mâni olunur. Haşlanmış patatesin beyazlığtm na~ stl muhafaza etmeli? Haşlanmış patatesin beyazlığını muhafaza etmek için, patatesleri daima ayni kapta kaynatmah ve bu kabı başka hiç bir işte kullanmamahdır. . .Elbise iliklerinde hasıl olan yağ lekelerini nasıl çıkarmalı? Elbiselerin yakaları ve ilikleri, ek« seriyetle daha çabuk yağlanır. Bu lekeleri çıkarmak için ıhk su içerisine permil tozu karıştırmah ve bu su il« yıkamalıdır. Kadife kumasları nasıl ütülemeli? Kadife kumaşları, kat'iyyen masaya yatırıp ütülememelidir. Kumaşın tersini çevirip iki kişi gererek elde tutmah, üçüncüsü hafif kızmış ütii ile kumaşı elde ütülemelidir. Saçlarınızın parlakltğını nasıl muhafaza edersiniz? Gece yatağa girerken başınıza bir miktar tuz dökecek olursanız, parlakhğını muhafaza eder. Sabah sık ta rakla tuzları çıkarmak lâzım. Balığı nasıl kızartmalı? Bahk kızartırken yağın içerisine bir kaç parça patates keserek ko yunuz. patates hem balık kokusunu izale eder, hem de yağın yanmasma mâni olur. Bu suretle yağı tekrar kullanmak mümkün olur. Çocukları nasıl banyo yapmalı? Paris terzileri bu sene yeni kol modasına çok ehemmiyet veriyorlar. Yeni modaya göre elbiselerin arkası düz, kolu büzmeli, apuletli, ve şekil şekil dir. Bazıları da yerlere kadar sark let şeklinde omuzdan aşağı sarkan maktadır. Bazıları kol düz fakat ii pelerinli kollardır. Bazı terzihaneler kısa kollu elbiseleri de ortaya sür zeri bir çok volanlarla süslenmiştir. mektedir. Bunlarla uzun eldiven giy Bu yaz en çok göreceğimiz kollar apu mek sarttır. Sonbahar modası Süvare elbiseleri i Cocuklarm suallerine cevap vermeli mi? Sual sormak çocukların en büyük ihtiyacıdır. Çocuk her gün hayatta bir çok şeyler görür, anlamak ister. Onun için hayat, dünya bir mucize dir. Bu mucizenin düğümlerini çöz mek, tecessüsünü teskin etmek ihtiyacındadır. Çocuğun sual sorması anla ma devrine girdiğine alâmettir. Ne kada rçok sorarsa zihni o kadar çok işler öğrenir. Fakat bazı anneler çocukların sual sormasına tahammül edemez, sıkılır lar. Bazıları da terbiyesizlik addederler. Bunların itikadına göre çocuk yalnız dinlemeli, büyüklerin sözlerine karışmamahdır. Bu ailelerde yetişen çocukların zekâsı durgun, bilgileri noksan olur. Hatta tecessüs hassaları olur. Sordukları sualin cevabını ala madıkça, bir daha sormazlar. Çocuklarile meşgul olan aileler çocuğun her sualine cevap verir, anla rahatsızlıklar yapar. Banyonun dereci harareti ilk sekiz haftada 100 farenhayt, altı aylık o Iuncıya kadar 95 farenhayt, iki yaşına kadar seksen ve bundan sonra da soğuk suya alıştırmahdır. Çocuk soğuk suya alışırsa nezlelenmekten kurtu Iur. Bir çok aileler çocuk küçükken banyo yapar, sonra ihmal ederler. Çocuğun hastalanmasının en büyük se beplerinden biri de banyo yapmamakBu sene sonbaharda tayyör yerine kısa caketler giyitır. Çocuk sıcak banyoya ahşmışsa lecektir. En ziyade moda olan kumaşlar dira ve tovittir. Modellerin soldan birincisi yeşil potidradandır. Elbi senin yakası beyaz yündendir. Kıravatı siyahh beyazlı yündendir. Fistan beli kaşe ve düzdür. Caket gayet sade, yakası, tayyör yakasıdır. madığı hayat muammasının düğümleİkinci elbise: Havana poplindendir. Düğmeler kahverini onun anhyacağı lisanla birer birer rengi camdır. Kemer elbiseden bir gömlek koyudur, açar. Muhakemesini işletir. Çocuk ö belinde bir de bukl vardır. Uzerinde gayet kısa bir ca • nünde her saniye bilmediği yeni bir keti vardır. Üçüncü e*bise: Gayet ince tovindendir. Deniz mavisi, âlem görünce düşünür, sorar, bu alış veriş çocuğun zekâsını inkişaf etti ve yakası pelerinlidir. Bülüzü beyazdır. Kol kapakları da aynî beyazdan geçmiştir. Fistan hafif kloştur. ren en büyük amildir. Çocuk bazan anlamıyacağı su aller sorar. Bunları çocuk Iisanına indirmek, onun anlıyacağı şekle sokarak vermek mümkün değilse, sen bunu anlamazsın dememeli. İzah etmeli, çocuk anlamaz ve anlıyamıyacağını görünce sormaz. Her halde çocukla rın her sualine cevap vermek lâzım. Bu aileler içinde yetişen çocuklarla, sükuta alıştırılmış çocuklar arasında dehşetli zekâ farkı vardır. Çocuğun zekâsını inkişaf ettirmek anne ve babanın seviyesine ve muhitine bağlı dır. llllllllllllinillllllllllll Soldaki resim beyaz şifondan bir süvare elbisesidiı Uzerinde gayet kısa şifon ve erminden bir caketi vardır. Son moda mucibi elbise yakasızdır. Kolların aşağısı gayet geniş bir sıra şifon, bir sıra beyaz krep damorle süslenmiştir. Oteki model giimüşi lâme bir elbise giymektedir. Kollar Kurunu vustaî şekilde uzun ve içerisine kırmızı lâme kadife geçirilmistir. Bu sene süvarelerde yerlere kadar uzun kollar gorürseniz hayret etmeyiniz. Çünkü Paris terzihaneleri bu sene kadınların uzun kollu elbise giymesini emretmşitir. IIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIUIIIIIIIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIMIIIIIMIIIIIIIIIIIIIIMIIIII Saçları Nasıl Dalgalandırmalı? Sonbahar balo elbiseleri IIIIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIÜIIIIIIIIlllllllliniMIIIMIIIItlllllllllllllllllllllllllll Adelelerinizi harekete getiriniz Mektuplara ne kadat zaman zar • fında cevap vermeli? Bazı kimseler mektup alınca cevap vermede tekâsül ederler. Mektubn a lıralmaz cevap vermek muaşeretin en birinci kaidesidir. Fakat bazı meçru mazeretler vardır. Eğer hemen cevap yazamıyacaksanız, telgrafla mektubu aldığmızı, cevabı göndereceğinizi bildirirsiniz. Bilhassa bir yemeğe davet edildi ğiniz zaman gelip gelmiyeceğinizi bildirmemek nezaketsizliktir. Ucuz olsun diye davet mektupla rını açık göndermek muaşerete mıı vafık değildir. Mektubun kısa, ve daktilo ile yazılması daha münasiptir. Mektubun yukarısına gönderilecek adamın ismini ve adresini yazmak lâ • zımdır. Mektubun nihayetine, kulunuz bendenîz gibi kelimeler yazmak yeni muaşeretin en çok nefret ettiği şeylerdir. Hürmetler kelimesi kâfidir. llllltlMllllllllllllllllllllllMIIIIIIIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIlllllllHIIIII Bu idman yalnız zayıf belleri kuvvetlendirmek için değildir. Ayni zamanda vücudün umum ada lelerini harekete getirir, ve umum uzuvlara hareket imkânını verir. Hem sıhhidir, hem de vücudün güzelliğini temin eder. Resim size bu idmanı ne suretle yapacağınızı gös termektedir. İdmana sırtüstü yatarak başlıyınız. Badehu ayaklarr Bazılarının saçları gayet düzdür. Her zaman kuvafora giderek maşa latmak mecburiyetini duyarlar. Hal buki her kadının berbere gitmeden saçlarını dalgalı yapması mümkün dür. Düz ve yağsız saçlar kıvrılmağa pek müsait değildir. Bu sebeple evvelâ başı şampo ile yıkamalıdır. Veya iki üç yumurtanın sarısını başa sürüp on dakika bırakmalı, badehu ıhk, tedricen sıcak su ile yıkıyarak saçları yumuşatmalı. Yağsız saçlara da bir miknızın ucuna basarak vücudünüzü tar briyantin sürmek icap eder. Saç kaldırınız, ellerinizi gösterilen va ları bu suretle hazırladıktan sonra, taziyette yere, başınızı yanına da mamile kurumadan fırça ile istenilen yıyınız. Badehu sırtınızı kaldırı şekilde saçları kıvırarak fırçalamalı. nız, sonra omuzlarınızı. Nihayet Fırçanın dikenleri sert olduğu için yumümkün olduğu kadar vücudünü muşak saçlara istediğiniz şekli vere zü yerden kaldırınız. Tıpkı bir ke bilirsiniz. Badehu bir file ile bağh mer veya köprii vaziyeti alınız. Bu yacak olursanız saçlarmızı istediğiniz köprü sizi güzelliğe götürür, onu gibi dalgalı yapmak, ve masraftan 1 kurtulmak mümkün olur. da unutmıyınız. zihanesinindir. Beyaz jeodandır. O muzlarma geçen parça gümüş ve inci ile işlenmiştir. Belden aşağı pileli bir parça geçmiştir. Fistan iki katlıdır. Ikinci kat belden aşağı şek linde fistana geçirilmistir. Bu sene Paris'in en büyük moda mağazaları şu elbiseleri teşhir etmiştir. Soldan birincî resim Marşyial Er man terzihanesinin modelidir. Yeşil taftadan dans elbisesi. Dolanlar saph, ve kenarları gayet zarif bir broderi ile süslenmiştir. Eldivenler deriden dir, yukarısı ayni tafta ve broderi ile işlenmiştir. İkinci elbise Loiz Bolânje terziha nesinin modelidir. Siyah kadifedendir, ve Paris'te çok beğenilmiş bir elbise dir. Fistanın uzerinde sonradan geç me volan vardır. Arkaya geçme par çaların aşağisi kloştur. Omuzlarında beyaz bir çiçek, ve beyaz deriden bir kemeri vardır. Üçüncü elbise Dopoi Mağfin ter Dördüncü elbise türkuvaz rengi krep satendendir. Korsaje ayni rengin biraz daha koyusu ve sırma ile yuvarlaklar işlenmiştir. Kemeri istraz ve sırma ile işlenmiştir.