1 Nisan 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

1 Nisan 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

1 N'san 1931 Cumhuriyet SOff.TELGRAFLÂR Avrupa'yı işgal edenmes'ele MUARIZLARA CEVAP: Türk dili için.. Günlük gazetelerden birmde, (Türk dili için) unvanlı eserden bâhis bir makalenin baştan başa benim yazılanma hasredildiğini görmekle mahzuz oldum. Buna kısaca cevap vereceğim: 1 Ben, Sadri Maksudi Beyin eseri hakkında bir methiye yazmışım. C Elbet. Bunu yapmış olmakla müftehirim. Eserin ilim umdelerine tamamile tevafuk ettiğini ve be nim de şahsî kanaatlerime uygun olduğunu görünce, onun ilmî kıymetini söylemek bir vazife değil midir? Yüksek bir ilim eserini, be hemehal tenkit yapacağım diye, fena ve değersiz mi göstermeliydim? Tenkitçiliğin en birinci vazifesi iyiye, iyi; kötüye kötü demektir. Ben de bunu yapıyorum. 2 Sadri Maksudi Beyin hususî • hayatından, millî ve siyasî gayretinden, fevkalâde vukufundan bah setmişim. C Bunu da yapmış olmakla müftehirim. Evvelâ: Her hangi bir eserin vücude gelmesinde, müellifin şahsî faaliyet ve kanaatleri ve muhitin tesiri aranmak, tenkitçiliğin başlıca kaidelerindendir. Bunun için Sadri Maksudi Beyin hayat ve faaliyetinden bahsettim. Saniyen: Paris Darülfünununda profesbrlük etmiş hakikî bir Türk âlimini karilerime tanıttırmak iste dim. Bu, bir günah ise, bütün avakıbine razıyım. 3 Muharririn tercümei halin • den bahsederken bazı yanlışlıklar yapmışım. Sadri Maksudi Bey dör • düncü Doma'da meb'us değilmiş. C Ben, Sadri Maksudi Beyin alelitlâk Doma'da meb'us olduğunu yazmıştım. Dördüncü kelimesini muarızım ilâve ediyor ve ifadesini gene kendisi tekzibe yelteniyor ki, buna benim tarafımdan söylenecek söz yoktur. 4 Ben Sadri Maksudi Beyi Türküstan'a (Kerenski) hükumeti zamanında göndermişim. Halbuki, mumaileyh, oraya (İlvof) kabine si iktidar mevkiinde iken gitmiş imiş ve saire, C !.. 5 Yazdığım makalede tenkit çilik itibarile eserin bir fihristini yapmışım. C Amenna.. Bu bir roman değil idi ki onu hulâsa edebileyim. Bu, her bahsi, her noktası ayni kıymeti haiz bir ilim kitabıdır. Bunu mu • fassalen yazmağa kalkışmak hem faydasız, hem de gazete sütunlarının hacmî itibarile imkânsızdır. Sadri Maksudi Beyin mütalealarma tamamile iştirak ettiğimi yazmış tım. Her hangi bir fasla itirazım olsa idi onu bittabi tafsilen yazardım. Hulâsa.. A) Sadri Maksudi Bey gayretli ve yüksek bir Türk milliyetperve • ri midir? Ben, buna, evet demiştim. Mua • rızım, aksini iddia ediyorsa açıkça izah ve isbat etsin. B) Sadri Maksudi Bey hakikî ve büyük bir dil âlimi midir? Ben, buna, evet demiştim. Mua • rızım, aksini iddia ediyorsa açıkça izah ve isbat etsin. Yalnız su noktayı, Hiraf ederim ki, Ben: (Çocuk kekelemesî, acamice, uydurma, işkembe, beceriksiz..) Sözleri gibi, muartzın, kalem neza' hetine ve yüksek ilmî vukafuna <felâlet eden parlak edebiyat lisanınt, kullanmaktan âcizim. Bunun bütün muvaffakiyet ve keyfini kendisine bırakıyorum. Usküdar tramvayları Dün fevkalâde bir içtima aktedi lerek hesabat tetkik olundu Üsküdar Kadıköy tramvayları şirketi dün senelik içtimaını fevkalâde olarak aktetmiştir. İçtimada Vali Muhittin Beyle Belediye erkânı bulunmuşlardır. Bu toplanma için henüz üç ay kadar vakit varsa da bazı sebepler içtimaı tacil etmiştir. Bu sene şirketin Kadıköy tram • vaylarını işletmeğe karar vermiş olması mühim te^hhütleri icap ettirmektedir. Binaenaleyh bu teah hütlerin yeni meclisi idare tarafın dan der'uhte edilmesi münasip görülmüş ve meclisi idare istifa etmiş addedilmek suretile senelik içtima üç ay evvel aktolunmuştur. Dünkü içtimada tasarruf maksadile de 9 meclisi idare azalığının beşe indirilmesi münasip görülmüş, iki azanın Belediye tarafmdan gönderilmesi lâzım geldiğinden dün yalnız üç aza intihap edilmiştir. Bu azalar Hacı Âdil, eczacı Necip ve Necmettin Sahir B. lerdir. İçtimada meclisi idareden Emin Ali Bey hazırlanan raporu okumuştur. Bu raporun mühim kısımlarını hulâsaten yazıyoruz: Şirketin 930 senesî sarfiyatı 362,306 liradır. Hasılatı ise 155,203 liradır. Bu rakam 207,103 lira ile ademi kifayet hesabı olarak kapa • tılmıstır. Şirket 928 senesînin yedi ayında 819,710 ve 929 yılında 1,378,151 yolcu ve 1930 senesinde ise 2,463,766 yolcu nakletmiştir. Bu suretle 930 senesinde 929 senesine nazaran 1,080,615 fazla yolcu taşı mıstır. Şirket bu fazlalığın Kadıköy hattının inşası için daha fazla şevk getirdiğini beyan etmektedir. Yakında Bağlarbaşı'nda bir muhavvile merkezi açılmak suretile şirket elektriğin bir kilovatını 5 kuruş 30 paraya temin etmis olacaktır ki bu suretle yüzde 4050 tasarruf edilecektir. Şirketin günlük varidatına gelince: 1928 senesindeki günlük vari datı 264 lira, masrafı 442 lira ve 1930 senesinde ise günlük varidatı 416 lira ve masrafı da 530 liradır. Şirketin eski tesisat bedelinden sirkete devredilen hesap yekunu 462,220 liradır. Şirket bunun 250000 lirasını Evkafa hisse senedi olarak vermektedir. Mütebaki 218,220 lirasını da bu hazirandan itibaren 1934 haziranına kadar müsait taksitlerle ödiyecektir. Yeni meclisi idare hattın Kadı köy*üne temdidi için derhal işe başlıyacaktır. Eski meclisi idare vazi yeti hazırlamış olduğundan yeni meclis işi sür'atle intaç edebilecektir. Sene 13 ay! Cemiyeti Akvam bütün devletleri davet etti Takvimlerin birleştirilerek senenin 13 aya taksimi mes'elesile Ce • miyeti Akvam meşgul olmağa karar vermiş ve bütün dünya devletlerini teşrinievvel 931 de bir takvim birliği konferansı aktine davet ederek her memlekete birer broşür göndermiştir. Bu broşürlerdeki esasata nazaran sene her ay 28 gün hesabile 13 aydır. Ve her ayın başlangıç ve nihayeti bir güne isabet etmektedir. Meselâ her ayın baslangıcı muhakkak pazar ve her ayın nihayeti muhakkak cumartesidir. Diğer taraftan senei kebiselerde iki ay 29 gündür. Bunlar da haziran ve kânunuevvel aylarıdır. Fazla gelen bu ikî gün bayram günleri olacak ve takvime dahil bulunmıyacaktır. Bu suretle bilhassa hıristiyanlar için resmî ve dinî bayramları tesbit etmek mümkün olacaktır. Takvim on üçüncü aya beynelmilel bir isim olmak üzere Sol ismini vermektedir. Hükumetimizin bu konferansa iştirak edip etmiyeceği hakkında henüz bir karar verilmemiştir. devletler tetkik edecek M. Henderson bu itilâfın ssui zan tevlit edebileceğini söylüyor Londra 30 (A.A.) Avam Kamarasmda Hariciye Nazın M. Henderson, Almanya ile Avusturya'nın gümrük birliği projelerini ilân için întihap etmiş oldukları usul ve zamanın, bir çok tefsirata sebebiyet vermiş olduğunu soyliyerek demistir kiî «Bu usul, şüphe ve sui zan tevlit edecek ve ahiren Fransa'da yapıl • mış olan fikir teatileri neticesinde îktisap edilmiş olan fevaidi imha eyHyecek mahiyettedir. Halbuki yapılan bu fikir teatileri, muhtelif hü • kumetler murahhasları arasuıda yakinda Cenevre'de yapılacak olan beynelmilel içtimalara zemin hazırlamakta idi.» M. Henderson, Almanya ile A vusturya'nın müdafaa etmekte ol dukları noktai nazarlannda mevzuu bahis itilâfnamenin 1922 tarihli Cenevre protokoluna muvafık olduğunu beyan etmekte olduklannı söy lemiştir. Avusturya vermiş olduğu cevapta, 4 mes'elenin hukukî cihetinin mezkur protokolu ünza etmiş olan devletler tarafından tetkik edilmesine mu • vafakat etmektedir. M. Henderson, Almanya'nın da vermiş olduğu cevapta, diğer devletlerin mes'elenin hukukî cihetini tetkike haklan olduğunu kabul ve teslim eylemekte bulunduğunu, fakat mes'elenin siyasî noktai nazardan Ceraiyeti Akvam tarafmdan tetkik edilmesini kabul edemiyeceğini bil • dirmiş olduğunu söylemiştir. Mumaileyh demistir ki: Müzakerat bittabi tabiî mecrasını takip edecektir. Bu müzakeratın ise 23 aydan evvel bitmesi mümkün değildir.» M. Henderson, bir kere Divanı Adaletin reyine müracaat edilmesine taraftardır. oumruk ıtılahnı butün M. Curtius'un beyanatı Berlin 31 (A.A.) «Sontag Und Montag Zeitung» gazetesi, Harici • ye Nazın M. Fon Curtius'un bir mülâkatmı neşretraiştir. M. Fon Curtius bu beyanatında Alman • Avusturya gümrük birliğine ait müzakelerin mevcut muahedeler ahkâmına uy gun ve mesru bir sebebe müstenit olduğunu isbata çahsmıstır. Manifaturacılar Saat 19 dan sonra mağazalar kapanacak! Kumbara İş Bankasmm ikramiyeli kur'ası bugün çekiliyro İş Bankasmm kumbara sahiple rine tasarruf ikramiyesi olmak ü • zere kur'a keşide ederek senede iki defa biner lira ikramiye tevzi ettiği malumdur. Bu kur'alar her senenin nisan ve teşrinievvel aylarının bi rinci günleri çekilmekte, keşide • den bir ay evvel asgarî beş lira tevdiat yapmış bütün kumbara sahiplerinin isimleri kur'aya ithal edilmektedir. 931 senesi birinci keşidesi bugün Ankara'da Noter huzurunda icra edilecek ve mükâfat kazananlar Anadolu Ajansı ile ilân edilecektir. Haber aldığımıza göre İş Bankası önümüzdeki teşrinievvelden iti • baren yapacağı kumbara keşidele rinde ikramiye miktarını bir mislinden fazla tezyit etmiş ve bu miktarı senede iki bin liradan beş bin liraya çıkarmıştır. Bu suretle her iki keşidede 2500 er lira ikramiye verilecektir. 2500 lira, birinciye, (750) ikinciye, (250) on kişiye, (100) zerden (1000), on kişiye (50) şerden (500) lira olmak üzere tevzi edilecektir. .imımmmıınnilllllllH!llll|||i|||||||ni|inillî|iniiniin!llımnımnıırırı.. Mukabil itilâf 4 Balkan devleti bir güm^Meşhur san'atkâr Parük itilâfı hazırlıyorlar * ris'ten hareket etti # Bükreş 30 (Hususî) Adeverol gazetesine nazaran Almanya A vusturaya gümrük ittihadma mu • kabil olmak ve Fransa'nın nüfuzu altinda bulunmak üzere Lehistan, •ftomanya, Çekoslovakya ve Yugoslâvya arasında bir gümrük ittihadı projesi hazırlanmaktadır. Bu itti hat Almanya • Avustuya gümrük ittihadından bozulmuş olan ikti • sadî müvazeneyi tekrar tesis et • bu haber kuvvetli bir alâka ile mütalea edilmektedir. Şarlo geliyor J întihap hakkında C. H. Fırkası K. Umumiliğinin bir tebliği Ankara 31 (A.A.) C. H. Fır kası Kâtibi Umumiliğinden tebliğ oranmuştur: Bazı gazetelerin yaz • dıklan intihap havadisleri arasına yanhs şeyler karışıyor. Kâtibi U • milikçe Umumi Reis Hz. ne bir liste takdim edildiğinden bâhis havadis bu meyandadır. Hassaten gerek eski meb'us arkadaşlarından ve çerek yeniden namzet gösterilmek taIebinde bulunan muhterem vatı n • daşlardan meb'us olacakların ve olmıyacakların isimlerinden bahset mek bugün için nabemahaldir. Bu yolda henüz takarrür etmiş bir sey yoktur. Tasnif ve tetkik devam ediyor.. Paris 30 ( A. A. ) Şarlo kat'î bir istirahate ihtiyacı olduğunu beyan ederek daha «akin bir muhit bulmak üzere Şark'a müteveccihen hareket etmiştir. Mufarekatini gizli masına rağmen Garp istasyonuna giden yollar sabahtan itibaren tutulmuştu. İstansyon öniinde intizamı muhafaza i çin polis kuvvetlerine askerî müfrezelerin de yardım etmesi zarureti hasıl olmuştur. Tren hareket ederken Şarlo yaşasın Fransız halkı diye bağırmış tır. Sofya 31 (A. A.) Şarlo bugunkü Semplon ekspresile şehrimizden geçmiştir. Bu se yahatten halk pek geç haber dar olduğundan istasyonda büyük kalabahk olmamıştır. Mumaileyh İstanbul'a gitmektedir. [Cumhuriyet Şehrimız sinemacılan Şarlo'nun geleceğinden dün aksam geç vdkit haberdar olmuşlar ve karşılamak üzere büyük hazırlıklar yaprrnşlardır. Semplon ekspresi Sirkeci istasyonuna oğleden sonra saat ikide rtıuvasalat etmektedir. Şehrimiz siv^ma meraklüarı da nihayet çok sevdikleri bir san'atkâara bu suretle kavuşmus oluyorlar.] Himmetzadenin raporu Ankara 31 (Telefonla) Os manlı borçları hakkında Himmet zade Hüsnü Beyin verdiği ikinci rapor Maliye Vekilinin riyasetinde toplanan bir heyette müzakere e dilmiştir. Raporu Heyeti teftişiye reisi Adil B. tetkik ediyor. Manifatura, tuhafiye ve müstahdemıni cemiyeti, Avrupa'nın büyük şehirlermde olduğu gibi İstanbul' da da mağazalarm saat 19 dan sonra kapatılması hakkında İktisat Vekâletine evvelce göndermiş olduğu raporun bir an evvel tetkik ve intacı Müteaddit imza ile Şam'dan al için bu defa tekrar müracaatte bu dığımız varakayı aynen dercediyolunmuştur. Cemiyet reisi Salâhattin Bey demistir ki: ruz: « Raporumuzun, iş kanununun Suriye'de ikamet eden çok Türk müzakeresi sırasında nazari dikkavardır. Suriye ihtilâli esnasında müte alınacağı bize bildirilmişti. El him zararlara uğnyanlara Fransız'yevm keyfiyet hükumeti merkezi lar tazminat verdikleri halde Türk'yece tetkik edilmektedir. Mezkur lerin zararları tazmin olunmadı. i kanun intaç edilirken, binîerce Yalnız bir takım vaitlerle zaman gemağaza müstahdemlerinin huku çiriliyor. Emlâkimiz mes'elesi bu kunu temin edecek olan bu teklifi güne kadar halledilmemiş olduğunmizin de bir madde halinde kabul dan dolayı da zarar görüyoruz. Bu edileceğine ümitvar bulunuyoruz.v emlâki Ziraat Bankası, alacağmı temin için satabildiği halde mal sahipleri maişetlerini temin icin satamıyorlar. Bu gece îstanbul'da ay tutula Gene eskiden davalanmız mehacaktır. Bu hüsuf şarktan ve Yuna kimi muhtelite de rüyet olunurken nistan'dan görünecektir. Husüf 19 u bugün mehakimi mahalliyede rüyet 20 geçe başhyacak 21 i 22 gece ediliyor. Ve Türk olduğumuz cihetle tam olacak, kamer sibih 7ildan hiç bir hakkımiz temin edilmiyor. 24 ü 42 geçe çıkacaktır. Kamer kenŞam'da konsolosumuz olmadığın di kutrunun bir buçuk misl» kadar dan Beyrut konsolosluğuna müra bir gölge içine girecektir Hüsuf caat etmek zaruridir. Fakat bir çok memleketin her tarafından görü kimseler yol parasını tedarik edip te lecektir. Beyrut'a gidemiyorlar. Bugünkü Türkiye eski Türkiye olmadığı için sesimizi duyacakla • rından eminiz. Balkan konferansında kabul * • Suriye'deki hukukumuzun temi dilen kararlar cümlesinden olmak ünini hükumeti Cumhuriyemizden rizere Balkan haftası zarf'nda geleca ediyoruz. cek seyyahlara Anadolu Demiryol Suriye Türkleri Emlâk mes'elesinin hallini istiyorlar Bu gece av tutuluvor Balkan haftasında... Nisan maaşı bugün Defterdarhk bugünden itiba ren nisan maaşının tesviyesine başlıyacaktır. Türk larihi Ankara 31 (Telefonla) Türkocakları Türk tarihi enrümeni o rakların lâğvı üzerme mustakîl bir enaiitü halini alacaktır. Encümen Türk tarihi telifine devam ediyor. Türk tarihinin ana hatları hakkında muhtelif ecnebî âlimlerinin tenkitleri gelmektedir. Tarih ve lisan âlimlerinin şimdiye kadar kullandıkları Turan, Oral, Altay tabirleri yerine «Türk kelimesinin kullanılması takarrür etmiştir. ları idaresi ^cSO, hükumet vapurları %50, Sark şimendiferleri ^ 3 0 . oteller de kezalik %30 miktarmda tenzilât yapacaklardır. Keyfiyet alâkadar müesseselere bir teklifname halinde bildirilmiştir. Otelciler kabul etmislerdir. 931 bütçesi 170 milyon lira olacak Ankara 31 (Telefonla) Bu seneki bütçenin masraf kısımlannda ehemmiyetli tenkisat yapmak su • retile nihayet 170 milyon lira ola cağı takarrür etmiş gibidir. İktisadî şerait ile Meclisten çıkan bazı kanunlann tatbikından tevellüt edecek vaziyet bunda şiddetli âmil olmuştur. Y.O. Üsküdar dispanseri. Usküdar'da açılan dispanserin çocuk hastahkları mütehassıslığına Dr. Fahrettin Fehmi B. tayin edil miştir. Mimar Sinan ihtifaîi Edirne 31 (A.A.) Mimar Si nan'ın yıldönümü Selimiye camünde binlerce halk ve mekteplinin iş tirakile hararetle tes'it edildi. Avukat Şeref ve Belediye reisi Ekrem Beyler tarafmdan birer hitabe irat edildi. Çanakkale31 (Hususî)Büyük Türk mimarı Koca Sinan'ın yıldo nümü dün gece Türkocağında tes'it edildi. Maarif mimarı Mazhar B. Sinan'ın hayatı ve san'attaki kıymet derecesi hakkında bir konferans vermiştir. Lüleburgaz 31 (Hususî) M i mar Sinan ihtifaîi büyük tezahüratla yapılmıştır. Roma sefaretimizde Roma Büyük Elçimiz Suat B. ve refikaları hanımefendi geçen hafta Roma'da iki büyük ve mükellef zi yafet vermişlerdir. Bu ziyafetlerde, saray erkânı, damdonörîer. hüku met ricali, âyan azaları refikalarile beraber hazır bulunmuşlardır. Garp cephesinde, Filim Atina'da da hâdiselere sebebiyet verdi Atina 31 (A.A.) Garp cephesinde yeni bir şey yok ismindeki filmin ilk defa olarak iraesi esna sında hüviyetleri henüz öğrenilmi • yen bazı kimseler sinemamn içine gözyaşı akıtan bombalar atmışlar dır. Bunun üzerine filmin iraesine muvakkat bir müddet için fasıla verilmiştir. Filim tekrar gösterilmeğe başlanınca bir çok taraflardan iti • raz sesleri yükselmiştir. Polisler müdahale ederek sükun ve huzuru iade etmîşlerdir. Devlet Bankası heyeti Ankara 31 (Telefonla) Devlet Bankası teşkil heyeti yarın (bugün) saat üçte Maliye Vekilinin riyasetile toplanarak bankanın teşkili hazır hklarını tetkik edecektir. 15 nisanda akti muhtemel olan ikinci içti • mada da kadro mes'eleleri tesbit edilecektir. îhracatın tezyidi Ankara 31 (Telefonla) İktisat Vekâleti ihracatm tezyidi için ihracat sindika ve birlikleri tesisî maksadile tüccarı teşvik et « mektedir. Yerli mallarının fiatla • rını azaltarak cihan piyasalarında rekabet yaptırabilmek üzere ve • kâlet fiatları tetkik ettirmektedir. Merkez Bankası 15 NİSANA KADAR HİSSE KAYDINA DEVAM EDİLECEK^ Beheri yüz liradan ibaret hisse senetlerinin bedeli bir senede taksitle ödenecek Hisse senetlerine üç sene için yüzde altı temettü vermeği hükumet tekeffül etmiştir Hem kârh bir iş yapmış, hem de Türk parasının kıymetini yükselt Tiiş olmak için bu fırsattan istifade °diniz. Yerli ve ecnebi bütün bankaların kiselerinde kayıt muamelesine devam •dilmektedir. Amerika'lılar Rus ticaret mümessilini dışarı çıkarıyorlar Vaşington 30 (A.A.) Sovyet haricî ticareti înhisannı kontrola memur bir teşkîlât olan Amtorg Trading Corporation'un umumi müdürü M. Zyabkin'e Amerika'yı terketmesi ihtar edilecektir. Buna riayet etmediği takdirde mumailey • hin tevkif edileceği zannolunuyor. Me&ai Nazın, M. Zaybkin'in ika • tnet ruhsatiyesini yeniden temdh etmekten istinkâf etmiştir. Mumai • leybin, ruhsatiyesi geçen yaz 6 ay müddetle temdit edilmişti. Bu muddet geçen kânunusani ayında hitama ermistir. Noterleden alınacak pul Ankara 31 (Telefonla) Maliye Vekâletince vilâyata gönderilen bir tamime göre noterler tarafmdan resen tanzim edilen senet ve evraktan noterde kalacak asılları mahi yetine göre damga resmine tâbi tutu* lacaklardır. Alâkadarlara verilecek suretlerden 30 kuruş pul alınacak tır. Hariçte hazırlanıp notere tasdidika getirilen evrak talep resmi olmadıkça hariçte kullanılmadığın dan pula tâbi değildir. Moskova'da bir tayin Moskova 31 (A.A.) Tas ajansi bildiriyor: Sabık icra heyetleri reisi Rikof Sovyet Rusya Posta ve telgraf komiserliğine tayin olun muştur. Posta ve telgraf komisero Antitof köylü ve amele müfettişliği muavinliğine nakledilmiştir. Musiki mektebinde bir hâdise Ankara 31 (Telefonla) An kara musiki muallim mektebi talebesinden bir kısmı müdür Zeki Beyin emirlerini dinlememiş, kendi Ierile birlik olmıyan arkadaşlarım dövmüşlerdir. 8 müşevvik talebe Maarif Emaneti emrine alınmıştır. H. F. nizamnamesi Ankara 31 (Telefonla) C. H. Fırkası nizamname encümeni proje üzerindeki tetkikini ikmal etmiştir. Encümen haftada üç gün içtimaa devam edecektir. Karadeniz'de fırtına Zonguldak 30 (A.A.) Kara deniz'de fırtına vardır. Devrek* ta raflarına kar yağmaktadır. Muğla'da fare mücadelesi Muğla 30 (A.A.) Muğla'nın Turgut ve Köyciğez'in Valan nahi yelerinde fare mücadelesine devam edilmektedir. Muaddel kanunlar Ankara 31 (Telefonla) Ceza ve hukuk usul muhakeme kanunları tadilâtı ikmal edilerek proje • leri tetkik için temyiz mahkeme • sine gönderilmiştir. Aydın Belediye intihabatı Aydın 30 (Hususî) Yeniden icra edilen Aydın belediye intiha • batında C. H. Fırkası namzetleri müttefikan kazanmışlardır. Riyasete Raif Feyzi B. seçilmiş