9 Temmuz 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

9 Temmuz 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

Cumhttriyet 9 Temmuz 1931 Irak Kralı Hz. Aziz misaf irîmiz bugün şehrimize geliyor (Birinci sahifeden mabait) BERLIT2 M E K T E B Î N D E 1 Hazirandan 15 Ağustosa kadar Y A Z T A R Î F E L E R I YENi AÇILAN L1ŞAN KURSLARI Türkçe, fransızca, ingilizçe, almanca, italyanca, ispanyolca v. s. KAYIT MUAMELESI BAŞLAMIŞTIR TECRÜBE DERSI MECCANE^DIR Ankara istanbul Hacı Bavram caddesi 356 tstiklâl caddesi Devlet Demiryolları İlânları Elli ton delikli bakır antrtuvaz çubuğu kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 16 ağustos 1931 çarşamba günü saat 16 da Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarım ayni günde saat 15,30 a kadar komisyon kâtipliğine vermeleri ilân olunur. Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira mukabilinde Ankara da ve lstanbulda idare veznelerinden tedarik edebilirler. * * * D. D. 10 numaralı tarifeye tevfikan hususî şahıs veya müesseselere ait sarnıç vagonlarile yapılacak mayiat naklinde yalnız benzine münhasır olmak üzere asgarî hamule miktarı 13 ton olarak kabul edilmiş ve mezkur tarifeye bu hususta bir madde ilâve edilmiştir. ALEMDAR ZAOELER Vapurlan Mil 1 FT vapuru mlLLLI u temmuz Cumartesi rîna bindiler. Kral Hz. nî götürmekte olan hususî tren tam saat 7 de alkışlar arasında Ankara istasyonunu terketti. Hususî tren yarın (bugün) saat 9 da Hay darpaşa'ya vâsıl olacaktır. Çok samimî müsahabeler Ankara'da Kral Hz. şerefine verilen ziyafet ve süvareler misaf ir hükümdar ile Gazi Hz. arasında pek samimî müsahabelere vesile olunmuştur. Kral Hz.Ankara'yı hayal ile tasavvuru mümkün olamıyacak derecede mütekâmil bulmuslar, Bağdat'ta arzu ettikleri tesisat vücude gelince Gazi Hazretlerinden Bağdad'ı tesrif • lerini rica edeceğini söylemis lerdir. Reisicumhur Hz. bu kibar daveti, kibar bir mukabele ile karşılamışlardır. Faysal Hz. Ankara'yı ° kadar beğenmişlerdir ki bir aralık: « Artık kışı Bağdat'ta, yazı Ankara'da geçiririz, demişler, Gazi Hz. bu cümleyi: Ankara'da ve İstanbual'da... Tarzında tamamlamışlardır. Müsahabeler esnasında Gazi Hz. Musul itilâfnamesile Irak'a bıraktığımız topraklardan bah setmişler, Faysal Hz. de şu ce vabı vermişlerdir: « Fakat buna mukabil bü tün Irak'ı kazandınız. Şimdi Bağdat caddelerini Gazi'nin hayranları ve peristişkârları dolduru yor.» Vakıf Akarlar Müdürlüğünden: PAZARUKLA KİRAYA VERİLECEK EMLÂK Müddeti lcmr Sene 1 Feriköy'ünde Şişli'de Büyükdere caddesinde 353 No. Kane. 1 2 Kadıköy'ünde Zühtüpaşa, Bağiat caddesinde 2 No. hane. 1 3 Tahtakale'de Rü*tempaşa Papasoğlu sokağında 22 No. 1 mağaza 4 Topane'de Beyazıtağa, Tramvay caddesinde 15 No. dükkân. 1 5 Ayasofya'da Mehmetpaşa medresesi tahtında 13 No. oda 1 ve bodrum. 1 6 Çarsamba'da Beycegiz tspanakçı arsasında baraka. 1 7 Aksaray'da Muratpaşa Topkapı caddesinde 69 No. arsa. 1 8 Balat'ta Minare Çiçekçi sokağında 170 No. arsa. 9 Tahtakale Rüstempasa Papaszade hanı tahtında 12 No. mağaza. 3 Mebdei icarlar: Eski müstecirler ioin akti sabıkın hitamı. Yeni müstecir için teslim tarihidir. Miiddet: 21 temmuz 931 salı günü saat on dört buçuğa kadar. Yirmi gün müddetle ilân edilen balâda muharrer emlâkin pazarhkla kiraya verilmesine Encümeni ida«ce karar verilmiştir. Talipler şartnameyî okumak ve teminat ita ederek icara ait taleplerini dermeyan eylemek için istanbul Evkaf müdiriyetinde Vakıf Akarlar müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. Evsaf ve müştemilâtı hakkında malumat almak istiyenler müzayede odasmdaki ecri misil raporunu okuyabilirler. Günü akşamı saat 18 de Sirkecî rıhtımından hareketle (Zongul dak, tnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Mapavri ve Hope) ye azimet ve Vakfıkebir, Görele ve ünye'ye uğrıyarak avdet edecektir. Müracaat mahalli, tstanbul Meymenet Hanı altındaki yazıhane. Telefon: İstanbul 1154 POSTA ve TELGRAF Levazım Müdürlüğünden: Ankara İstanbul telsiz istasyonları için 85 ton Gazoil kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Yevmi ihale 26 temmuz 931 tarihine müsadif pazar günüdür. Şartname her gün lstanbul'da Yenipostanedeki Levazım Müdürlüğünden alınabilir. Taliplerin ihale günü saat on dörtten evvel teminat ve teklifnamelerini ihtiva eden ve kanun dairesinde kapatılmış olan mühürlü zarfların Yenipostanede müteşekki! mubayaat komisyonu riyasetine tevdi eylemeleri. NAİM VAPURLARI İZMİR POSTASI Haftalık lüks ve sür'at hattı günü saat 18 de Galata nhünundan hareketle doğru Izmir'e ve pazar günü Izmır'den IstanbuFa hareket cder. Tafsilât için Galata gümrük karşısında Site Fransez hanında No. 12 Acentası: Şarl Suma'ya müracaat. Tel. B. O. 1041 Perşembe Vapuru 9 temmuz İstanbul Sıhhat ve Içtimaî üuavenet Alım Satım Komisyonu Riyasetinden: Heybeliada Sanatoryomunda birinci kısmı yapılmış olan poviyonun iknıali inşaatı münakasaya konulmuştur. İhale 21 temmuz 1931 salı günü saat 15 te yapılacaktır. Keşif ve şartnameler için İstanbul Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğüne müracaat edilmesi. SADIK ZADE BiRADERLER VAPURLARI Karadeniz Postasi çünü akşamı saat 17 de Sirkeci rıhtımından höreketle (Zonguldı>k, Inebolu, Ayancık, '•'amsun. Ordii, Kiresun, Trabzon, Sü'rmene, ve Rize) ye azimet ve avdette ayni iskelelere uğrıyarak a\det edecektir. Fazla tafsilât için Slrkeci Meymenet hanı altında accntalığına miiracaat Tele. 22134 SAKARYA 1 2 ZI 2 PAZAR U Tıp Fakültesi Reisliğinden: Tıp Fakültesi ikinci seririyatı hariciye asistanlığı münhaldir. Talip olanlann mezkur seririyat müderrisliğine müracaatleri. ERZAK MUNAKASASI HAVA MAKİNİST MEKTEBİ Satmalma Komisyonundan: Mektebin mayıs 1932 nihayetine kadar Et, Ekmek, ve Erzakî mütenevviasile yem mahrukat ve sair ihtiyacatı 27 TEMMUZ 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 te ihaleleri icra edilmek üzere kapalı zarf usulile ayrı ayrı münakasaya konulmuştur. Miktar ve seraiti sairesini görmek için her gün mektep idaresine ve münakasaya iftirak etmek istiyenlerin de sartnamelerinde yazılı olduğu üzere teminatı muvakkatelerini BAKIRKÖY Malsandığına tevdi ettikten sonra ihzar edecekleri metnhur zarfları ihale saatinden evvel Yesilköy'de mektepte mütesekkil komisyon riyasetine tevdi etmeleri. Tütün tnhisarı Umumî Fabrikamîzîn ihtiyacî için pazarlık suretile (150000) bobin sigara kâğıdı alınacaktır. Bu pazarlığa iştirak etmek istiyen fabrika ve müesseselerin nümune ve şeraitimize muvafık verebilecekleri kâğıtların nümunelerini 15 ağustos 931 tarhine kadar levazım idaresine verip muayene ettirmeleri lâzımdır. Bu tarihten sonra vaki olacak müracaat ve getirilecek nümuneler bu münakasa için muteber değildir. Nümune ve şerait hakkında izahat almak üzere her gün Cibali'de Levazım müdiriyetine müracaat olunabilir. Haydarpa'da istikbal Irak Kralı Faysal Hz. bu sabah saat dokuzda şehrimize muvasalat edeceklerdir. Kral Hz. istasyonda Vali Muhittin Beyle Kolordu kumandanı Şükrü Naili Paşa ve erkâni hiikumet tarafından istik bal edilerek doğruca Dolmabahçe sarayına gidecekler ve orada ikamet edeceklerdir. Bir bando muzika, kıtaatı askeriye istikbal merasimine işti rak edeceklerdir. Ingiliz Hüseyin Rüstem Karadeniz postası Rüsfemiye vapuru vapurlan iktisat Vekâletinden: Ankara'da tohum ıslah ve tecrübe istasyonu için 37 kalem alât ve edevatın şartnamesi mucibince mubayaa olunacağı 21/24/27/30 haziran 931 tarihlerinde Cumhuriyet, Vakit, Sonposta ve Hakimiyeti Milliye gazetelerile ilân olunmuş ve ihale günü de 11/7/931 olarak yazılmıştı. Bu kere Vekâletçe görülen lüzuma binaen ihale müddetinin bir buçuk ay temdidi suretile bidayeti ilân tarihi olan 21 haziran 931 den itibaren iki ay müddetle münakasaya vaz ve ihale tarihi 19 ağustos 931 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 e talik edilmiş olduğu alâkadaranın malumu olmak üzere ilân olunur. 6azi Hz. istasyondan ayrılırken Ankara 8 (A.A.) Reisicumhur Hz. Kral Fayal Hazretlerinin teşyiini müteakıp istasyindan ay nlırken muhafız, piyade ve sü vari kit'alarna bir resmi geçit yaptırmışlar ve halkın heyecanlı tezahüratı ve alkışları arasında orman çiftliğine gitmişlerdir. Eskişehir vilâyetinden: Sivrihisar • Hamidiye yolunun 5 + 500 + 6 627 inci kilometreleri arası şosesile bu kısım üzerinde mevcut projesi mucibince yapılacak bir adet 4.00 metroluk bir adet 1.00 ve bir adet 0.50 metroluk köprü ve menfezler 8867.24 lira bedel ile 22/6/931 tarihinden itibaren 12/7/ 931 pazar günü saat on altı buçuğa kadar kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmif tir. Talip olmak istiyenlerin bedeli kesfin % 7.5 nisbetinde teminat akçesi veya ayni miktarda banka mektubu verraeleri ve müddeti in şaatın devamı müddetince bir mühendis veya fen memuru istihdam edeceklerine dair taahhütnamenin teklifnameye leffi ile Encümeni 200 kilo sulfat dö istiriknin şartnamesi mucibince kapalı zarf usulile Manisa 7 (A.A.) Manisa ha Vilâyete vermeleri lâzımdır. tnşaatı mezkure hakkında tafsilât almak münakasaya vazolunmuştur. Taliplerin şartnameyi almak üzere şimdipisanesinden firar edenlerden 16 »e ! istiyenlerin Nafıa Başmühendisliğine müracaat etmeleri lüzumu ilân den Ankara'da İktisat Vekâleti mubayaat komisyonuna, İstanbul'da neye mahkum Manisa'lı İbrahim dün olunur. birinci Ziraat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve münakasaya iştirak müsellâh gezdiği Kırkağaç civarıniçin de yevmi ihale olan 9 eylul 931 çarşamba gününe kadar bedeli muda takip müfrezesi tarafından meyhammeni olan (10,000) liranın % 7,5 üzerinden teminatile birlikte tekyiten istisal edilmiştir. Bu suretle 31 lifnamelerini mezkur komisyona tevdi etmeleri ve yevmi mezkurda saat kaçaktan 27 si derdest edilmiş bulunuyor. Ardıhan Yalnızcam yolunda 14/200 21/900 23/461 25/500 cü on beşte de komisyonda hazır bulunmaları ilân olunur. kilometrelerinde vaki 12/00 18/00 24/00 66/00 metre açıklıkları ve 24373 lira 18 kuruş bedeli keşifle kazık ayaklı ahşap döşemeli dört Sıvas 7 Katil cürmünden idaadet köprünün yeniden inşaası 29/6/931 tarihinden itibaren yirmi gün ma mahkum olan Veysi bu sa bah Belediye meydanında asılmıştır. müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vaz'ına karar verilmiştir. 1 Ehliyet vesikalarını haiz olanlann münakasa şeraiti umumiyesinin birinci ve ikinci maddelerinde yazılı vesakin münakasa günün PAZARLIKLA KİRAYA VERİLECEK EMLÂK Mülga Defterihakani emlni muavini den lâakal sekiz gün evvel Vilâyet Nafıa Başmühendisliğine tevdi Çelebioğlu Alâettin mahallesinde Sultanhamamı'nda Sakaçeşmesi Muhtar Bey dün sabah füc'eten vefat et etmeleri. sokağında ( 1 0 1 2 3 0 3 2 3 4 ) ve dahilden ( 4 5 6 7 ) No. üç mamiştir. Cenazesi bugün Kızıltoprak'ta Ka2 Münakasa tafsilâtı. proje ve şartnameler sureti musaddakaları ğaza ve bir dükkân ve iki ardiyeyi müştemil ikinci Vakıf han (damlalık Iamı§ caddesindeki bir numaralı hanesinden kaldınlarak öğle namazı Kızıltop Nafıa Başmühendisliğinden ahnabileceği. mahallindeki barakalar hariçtir.) rak'ta Zühtü Paşa camiinde badeleda 3 Münakasaya iştirak edeceklerin münakasa ve ihale kanunile Müddeti icar: 1/6/931 tarihinden 1/6/934 tarihine kadar üç senedir. Karacaahmet'teki makberi mahsusuna defnedilecektir. şartname ve tafsilâtı dairesinde hazırlıyacaklar. Teklif mektuplarını Mebdei icar: Eski müstecir için akti sabıkın hitamı. Yeni müstecir Mevlâ rahmet eyllye tarihi ihale olan 19/7/931 pazar günü saat 15 ten evvel Vilâyet Daimî için teslim tarihidir. Müddet: 14 temmuz 931 salı günü saat on dört buçuğa kadar. Encümeni Riyasetine vermeleri ve müteahhidi fen memuru iş hususuSATILIK HANE Yirmi gün müddetle ilân edilen balâda muharrer emlâkin pazarhkla sunda müteahhit derecesinde mes'ul olduğundan mukavelenameyi Şişlide Cabi caddesinde ( 55 ) kiraya verilmesine Encümeni idaece karar verilmiştir. Talipler şartnamüteahhitle beraber imza etmesi lâzım geleceği ilân olunur. Nnmarada ( 9 ) odalı bahçeli kâmeyi okumak ve teminat ita ederek icara ait taleplerini dermeyan eylergir bir ev satılıktır. Evin iki somek için İstanbul Evkaf müdiriyetinde Vakıf Akarlar müdürlüğüne mükağa nezareti mükemmel bir haracaatleri ilân olunur. mamı suyu elektriği vardır. Evsaf ve müştemilâtı hakkında malumat almak istiyenler müzayede Görmek isteyenlerin içindekiodasındaki ecri misil raporunu okuyabilirler. lere müracaatları lâzımdır. İzmir Erkek Muallim mektebi esas cephe merdiveninin inşası ve İLÂN tarafeyninin tarh ve tanzimi tarihi ilândan itibaren yirmi gün müd İstanbul Adliyesine müsabaka ile dak detle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. Mevcut ke tilo ahnacağından tnemurin kanununun Hanîmlarımızın ve kızlarımizın elişlerine, mekteplilerimizle şif ve plân mucibince ve şartnameler ahkâmına muvafık olarak yapı 4 tincü maddesinde mubarrer şeraiti hamuallimlemizin mektep işlerine ait Türkiye'de takip edecek iz olup ta talip bulunan, ve arzuhale evra lacak inşaatın bedeli keşfi yirmi üç bin dört yüz altmış yedi liradan leri en kıymettar ve yegâne mecmua Yardım mecmuasıdır. kı müsbitelerini vermiş olanlann yevmi ibaret OIUD tab'olerin bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu nisbetinde temiElişleri için yol gösterir, der$ verir, her işi güzelce anlatır, ve imtihana müsadif 12 temmuz 931 pazar natı muvakkate mektubunu veya makbuzunu ve ehliyeti fenniyeîerini hem eğlendirir, bedii zevkleriniıi tatmin eder, her yerde arayıgünu saat 14 te Adliye encümenine müra müş'ir vesaiki hâmilen temmuzun on dördüncü salı günü saat on beşte caat etmelrinln, ve yevmi imtihandan bir nız. Uçüncü sayısını merak ve heyecanla okuyunuz. Izmir'de İzmir Erkek Lisesinde toplanacak komisyona müracaatleri ve inşaat gön evvellne kadar vesaiki ikmal etmiöksüzlere Yardım Cemiyeti Urafından her ay başında muntayenlerln imtihana kabul edilmiyeceğinin hakkında izahat almak için de her gün Erkek Muallim mektebi müdürzaman neşrolunur. gazetenizle ilânı mütemennadır «fendim. Ilüğüne müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. 13 temmuz pâzartesi günü akşamı saat 6 da Sirkeci rıhtımından hareketle Zonguldak, Inebolu, Ayancık, Evrenye, Samsun, Ünye, Giresun , Görele, Vakfıkebir, Trabzbn, Surmene, Rize ve ^apavriye azimet ve avdette ayni iskelelere uğrıyarak gelecektir. Merkez acentası: Eminönü Reşadlye caddesi No. 12 Tel 2876 Manisa hapisanesinden kaçanlar İktisat Vekâletinden: Yunan Millî Seyrüsefer Bahrî Şirketi ( P A T R İ S 2 ) lüks vapuru 12 temmuz pazar saat 10 da Galata nhtımından dogruca Pire, Iskenderiye, Marsilya ve Barselo na'ya hareket edecektir. Umum limanlar her sınıî yolcu ve ticarî emtia kaabul olunur. M'iteakıp seferler: 23 temmuz 6, 13 ve 27 ağustos perşembe gün leri tam saat 10 da. Umum acentaları: Anağnostopulos ve Siskidi Galata'da Çinili rıhtıtn Han. Telefon Beyoğlu 2612, 2613 ile Beyoğlu ve Galata'mn umum seyahat acentalanna müracaaL Kars Vilâyetinden: Bir katil asıldı Vakıf Paralar Müdürlüğünden: Üç sene müddetle irtihal TAVİLZADE VAPURLARI Muntazam Ayvalık postası SKLÂMET vapuru her perşembe akşamı 17 de Sirkeci'den hareketle Gelibolu, Çanakkale, Küçiikkuyu, Altınoluk, Edremit, Bürhaniye ve Ayvalı'ğa azimet ve avdet edecektir. yolcu bileti vapurda da verilir. Adres: Yemiş'te Tavilzade biraderler. Telefon: İstanbul 2210. İzmir Leylî Mektepler Mubayaat Komisyonundan: YARDIM ROSEMAIL1 DiŞ MACUNU Dişlere emsalsiz bir beyazlık ve parlaklık vermekle bera ber diş etlerini kuvvetlendiren yegâne dis macunudur. Usküdar Hâle sinemasında Cezaîr Sefahathaneleri Mümessili: Mariya Jakobini. Duhuliye 10 kuruştur.