1 Haziran 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

1 Haziran 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

'•Camtiariyef İsmet Paşa yar'n geliyor (Birinci sahifeden mdbaitı teyit etmektedir. Başvekilimiz İstanbul'a yarın sabah gelecektir. Hint müslümanları Sarhoşluk Yüzünden... Büyük bir mecmua neş rine başladılar Hindistnn'da seksen milyon müslüman vardır. Bunlardan çoğu Turan'dan jelen Türk fatihlerinin neslindendir. Vaktile Hindistan'da büyük imparatorluk kurmuş olan bu Türk'ler İngiliz'ler tarafından dağıtıldıktan sonra günden güne tedenni etmişlerdi. Bu na ınukabi! Hindistan'da o zamana kadar mahkum bir vaziyette bulunan mecusiler yani Hindu'lar da günden güne yükselmişlerdi. Buna se bep müslümanların garp medeni yetile teroastan çekinmeleri ve Hindu'iarın ise garp medeniyetine fevkalâde rağbet etmeleri idi. Son zamanlarda müslümanlar dahi uyanmışlar ve garp medeniyetinden istifade etmeğe başlamışlardır. Hindistan'daki müslüman matbuatı gitıikçe ilerlemektedir. Bu meyanda yüz sahifelik mükemmel bir mecmua neşrine Laşlanmıştır. • Moslem Renival. yani «Müslümanların İntibahı» israini taşıyan bu risalede maruf Hint müslüman muharrirlerinin bir çok makaîeleri vardır. Hindu'ların ma • ruf müdekkiklerinden Manchan da ismindeki zat mecmuada «Türk'lerin Hindistan medeniyetine hiz • meti serlevhası altında gayet mühim bir makale yazmıştır. Mumai leyh ırkiafi olan diğer Hindu'lara Türk medeniyetine nazarı istihkar ile bakmamalarım tavsiye etmekte ve Hindistan'da yalnız müslümanların değil, bütün Hindu'ların terakki ve medeniyetlerini Türk'lere medyun bulunduklarını yazmaktadır. Makalede deniliyor ki: "Türk'lerden evvel Hindistan'a bir çok Arap ve İran'lı fatihler gehnişlerdir. Fakat bunlar Hindu'ların hars ve medeniyetlerine ve hatta lisanlarına müsaade etmemişlerdir. Fakat Turan'dan gelen Türk fatihleri Hindistan'da siyasî ve içtimaî müsavat tesis eylemişlerdir. Türk'ler bir ta raftan kendi sanayii nefiselerini, diğer taraftan Hindu'laın sanayiini himaye ederek bugün dünyada emsali görülmiyen Agra'daki (Taci mahal) gibi kıymettar asar bırakmışlardır. Dolaplar vasıtasile kanallardan su almak ve araziyi iska etmek usulünü Türk'ler getirmişlerdir. Hindistan'a en riefi* meyva ve nebatatı Turk*ler getirnıişler ve çoğaltmışlardır. Hindistan, medeniyetini Türk'lere medyundur. > Bir çok yazıları ingilizce olan bu mecmua Hindistan'da Lahore şeh • rinde intişar etmektedir. İtalya bize 30 milyonluk kredi açıyor, Cumhuriyet Turnuva maçları bunun üçte biri nakden verilecek Brindizi'den ayrılırken ismet Paşanın M. Mussolini'ye telgratı bulunmaktayım. En iyi temenniyat ve sarsılmaz dostluklar. Gazi: M. Kemal Gazetemiz tarafından gayrimüttefik kulüpler arasında tertip edilen turnuva maçlarma cuma günü Çu kurbostan stadyomunda devam edi lecektir. Bu haftaki maçlardan sonra ilk tasf iye bitmiş olacaktır. Bu kulüpler arasında devam eden müsabakalar büyük bir alâka ile takip edilmektedir. Alâkadarlar, macların neticesini büyük bir sabırsızlıka beklemektedirler. Bilhassa dömifinal ve final maçlarma hangi takımların kalacakları merak uyandırmaktadır. Bu cuma günü şu takımlar kar şılaşacaklardır. Havanm çok sıcak gitmesinden dolayı maç saatleri şu şekilde tadil edilmiştir: Birinci müsabaka: saat 11 Edirnekapı Gençler Birliği . Balat Çelik İdman. Hakem Refik Osman Bey. Bu takımlar ilk maçta berabere kalmışlar, oyun temdit edildiği halde gene beraberliği ihlâl edememişlerdi. Cuma günü yapılacak ikinci müsabaka, tarafeynden biri müsbet bir netice alıncıya kadar devam edecektir. İkinci müsabaka: Saat 15 Galata&por . Aksaray İdman. Hakem Şehap Bey. Uçüncü müsabaka: Saat 17 Bakırköy İstiklâl Davutpaşa Gençler Birliği. Hakem Refik Osman Bey. Bu maçlardan sonra ilk tasfiye biteceği için ikinci kısım fikstürü tanzim etmek üzere turnuva komi • tesi gelecek hafta içinde matbaa • mızda içtima edecektir. Bu akşamki program İSTANBUL: 18 Gramofon . 19,30 Vedia Rıza Hanım ile beraber saz 20.25 Havadısler 20,30 Gramofonla opera 21 Munir Nurettin ve arkadaşlan tarafından konser 22 caz bant. BERLİN: 16,05 Gramofon 18.35 Hafıf musiki 19.35 Musahabe 19.55 Konferans 2C 20 Şarkılar 20.40 Kıraaat . 21 15 Hafif musiki 22,30 Berlin'li 23,15 Havadisler 23.25 Piyano ile Concerto en si bemol ma jeur (Mozart> 23,50 Senfonik konser 24 05 Havadisler ve dans musikisi. BRESLAV: 19 55 Konser 20,45 Konferans 21,35 Konser 22,30 Berlin'den nakil . 23.15 Havadisler 23.25 Alman halk şarkıları24.15 Havadisler, 24,50 Tsigan musikisi. VİYANA: 18.35 Avusturya halk musikisi hakkında bir musahabe 19,05 Konser 20 05 Halk şarkıları 21 Konferans 21,55 Havadisler 22.20 Konser . 23,20 Konser 23.50 Havadisler 24.05 Dans. BUDAPEŞTE: 20.55 Konser 22,45 Macar operetlerinden parçalar 24.35 Sigan orkestrası ROMA: 19 35 Şarkı konseri 19,50 Muhtelif konser 22,50 Les Puritains (Bellini). BÜKREŞ: 19,05 Radyo orkestrası 20,05 Hava dısler . 20.15 Radyo orkestrasına devam 21,05 Konferans 21 45 Şarkılar 22,05 Piyano konseri 22 35 Konferans 22,50 Flut konseri 23.50 Havadisler. VARŞOVA: 19,40 Konser 21,40 Plâk 21,50 Radyo gazetesi 22.05 Lwow'dan naklen kon ser 22.20 Koro şarkıları 23.20 Edebiyat saati 23,35 Piyano konseri 1,05 Dans. Yarınki perşembe günu akşamı saat sekiz buçukta Selim Sırrı Beyin radyoda vereceği konferansın mevzuu: <rPrag'da altmış bin sokolun iştirakile yapılacak cimnastik şenlikleri neyi ifade eder'> dir. Cuma günkü maçlar sa Hizmetçi Hayganoş hiç sebepsiz öldürüldü bırsızlıkla^bekleniyor Evvelki gece Galata'da feci bir cinayet olmuş, adliye süvari mübaşirlerinden Fahri Ef. isminde birisi Hayganoş isminde 40 yaşında bir kadını tabanca ile öldürmüştür. Vak'a şöyle olmuştur: Hayganoş üç senedenberi Gala ta'da Serçe sokağında 15 numarah Madam Mari'nin evinde oturmakta ve hayatını bir evde hizmetçilik yaparak kazanmaktadır. Bundan iki ay evvel mübaşir Fahri Ef. Madam Mari'nin evine gelerek metresi bulunan Hacer isminde bir kadınla beraber Hayganoş'un bitişiğindeki odayı kiralamıştır. Fahri Ef. gece gündüz rakı içtiği için Hacer memnun değildir ve bundan iki hafta kadar evvel birbirlerinden ayrıl mışlardır. Vak'a akşamı Fahri Ef. eve geliyor, arkadaşlarından Raşit Ef. ye tesadüf edip rakı alması için kendisine para veriyor. Bu arada Fahri bur nunun ucunu göremiyecek kadar sarhoş bir haldedir. Raşit sokağa çıkıyor ve aradan epeyce zaman geçi yor. Gece saat 12 de Hayganoş işinden dönüyor. Saat 1 bucuk. Raşit elinde meze ve rakı ile gelip yukarı çıkarken bir tabanca sesi işitiliyor ve bunu Hayganoş'un : Agavni vuruldum, beni kurtar! Feryadı takip ediyor. Agavni Hayganoş'un ayni evde oturan bir arkadaşıdır. Tabanca sesi üzerine evde bir gürültü kopuyor ve herkesle beraber Fahri Ef. de sokağa fırlıyıp: Aman Hayganoş'u vurdular, bir otomobil! diye oraya buraya koşmağa başhyor. Bir müddet sonra Hayganoş otomobille hastaneye götürülürken yolda ölüyor. Zabıtayı ilk defa vak'adan haberdar eden Fahri Efendidir. Ve Şükrü isminde birisinin Hayganoş'u tabanca ile vurduğunu söylemiştir. Sükrü Hayganoş'un tanıdığı seyyar bir satıcıdır. Derhal tahkikata başlanıyor ve Fahri Ef. şahît sıfatile dinleniyor. Sabahleyuı Hayganoş'un »dası • • * ** nıyor. Sıra Fahri'nin odasına geliyor. Yerde bir beylik tabanca kurşunu bulunuyor. Bu kurşun Hayganoş'un sağ memesinden girip sırtından çıkan kurşunun yarasile mukayese edilince ayni olduğu anlaşıhyor. Fahri eve getirilerek mes'elenin meydana çıktığım görünce itiraf ediyor: Vurdum, fakat kaza ile! Diyor. Bir müddet sonra Fahri Efendi tabancasını alt katta merdiven altında sakladığı bir yerden çıka • rarak teslim etmiş ve vak'a akabinde de tabancadan boşalttığı diğer kurşunlar gene alt katta bir çukurda bulunmuştur. Maktulün cesedi Morga gönde • rilmiş, katil Fahri de evrakile ad liyeye teslim edilmiştir. Dünkü akşam gazetelerinden birisi katilin mübaşir Tahir Ef. olduğunu yazmıştı. Tahir Ef. adliyenin en doğru ve çahşkan mübaşirlerinden birisidir ve vak'a ile kat'iyyen alâkası yoktur. Başvekilimiz Brindizi'den ayrılırken yapılan muazzam tezahürata geniş mikyasta iştirak eden Ballila Faşist çocuklar teskilâtı, İsmet Ps. Hz. ne Türk çocuklarına verilmek iizere 3 tane küçük filinta vermişlerdir. Ps. Hz. bu hediyeyi çok takdir etmiş ve hediyeyi veren küçüklerin bu hareketinden dolayı çok müte • hassis olmuştur. I Papanastasiyu ismet Paşa mülâkatı Atina 31 (A.A.) İsmet Pş. Hz. nin rakip bulundukları vapurun Pitasiyu vapura gidecek ve Pş. Hz. ve tasio vapura gidecek ve Pş. Hz. ve Tevfik Rüştü Beyefendile bir mü 'âkat yapacaktır. Kral Emanuel, Gazi Hz. ve M. Musolini arasında telgraflar Ankara 31 (A.A.) Başvekil İsmet Pş. Hz. ile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyefendinin Roma'yı ziyaretleri münasebetile İtalya Kralı Viktor Emanuel Hz. ve Başvekil M. Musolini cenaplarile Reisicumhur Gazi Mustafa Kemal Hz. arasında aşağıdaki telgraflar teati olunmuş • tur: Turkiye Reisicunıhuru Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine İtalya'nın sevimli misafirleri Türkiye Cumhuriyeti Heyeti Vekile Reisi ile Hariciye Vekilinin, Roma'yı terketmeleri münasebetile en samimî hislerimi zatı riyasetpenahilerine iblâğ ederken Türk milletinin saadet ve refahı için halisane temennilerimi izhar ederim. Viktor Emanuel Haşmetlu İtalya Kralı Viktor Emanuel Hazretlerine İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Beyin ziyaretleri münasebetile keşide buyrulan lutufkâr telgrafnameden do • layı zatı haşmetpenahilerine har teşekkürlerimtraızeylerim. Zatı haşmetpenahilerinin bu kıymettar eseri hatırınüvazilerinden dolayı pek mütehassis olarak takdim eylediğim samimî dostluk hissiyatımın temi natını ve kendîlerinin saadetile büyük dost memleketin refahı için beslediğim temenniyatm kabul buyrulmasını rica ederim. Gazi: M. Kemal Turkiye Reisicumhuru Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Turkiye Cumhuriyetinin yüksek mümessilleri İsmet Pş. Hz. ile Tevfik Rüştü Beyefendinin iki memleket arasında esasen mevcut rabıtaları daha kuvvetle birbirine bağlamıya yarıyan bir ikametten ve bizde cok samimî hatıralar bıraktıktan sonr» İtalya'dan hareket etmesi, îtalya halkının necip Türk milleti ve onun pek yüksek Rehberi hakkmdaki kalpten gelen dostluk hislerini teyide vesile olmuştur. Musolini Benito Musolini Hazretlerine Kıymettar telgrafnamenizden pek mütehassis olarak İsmet Pş. ve Tevfik Rüştü Beyin büyük dost memleketinde gördükleri samimî ve dos tane hüsnü kabulden dolayı har *e şekküratımı takdim eylerim. Bu ziyaretîn büyük ve asil İtalyan milleti ve büyük dostumuz yüksek ve şerefli Duce tarafından gösterilen hüsnü kabulün iki memleketi yek "diğerine bağlıyan sağlam ve samimî dostluk ratıtalarmı daha ziyade sıkılastırmıya yardım edeceğine kani Roma 31 (A.A.) Stefani Ajansı bildiriyor: ismet Paşa Hz. İtalya toprağmı terketmeden evvel M. Musolini'ye gönderdiği bir telgrafta kendisine karşı gösterilen ve Türk heyeti azaları üzerinde samimî bir imtinan hissi tevlit eden bir çok dostluk tezahüratından dolayı derin teşekkürlerini iblâğ eylemiştir. İsmet Paşa Hz., faşist rejimi altında tahakkuk ettirilen muazzam eserin kendisinde büyük bir hissi takdir I uyandırdığını ve bu ziyaretin hatı rasının bihakkın unutulmaz olarak kalacağını ilâve etmistir. Turkiye Başvekili bu telgrafında İtalya Kralı Hz. ne teşekküratını tekrar eylemekte ve müşarünileyhin şahsile İtalyan milletinin saadet ve refahları temenniyatını beyan ve yüksek takdiratile samimî dostluklarını yeniden Hyan etmektedir. Malî itilâf Roma'da Türk ve italyan başve killeri arasındaki temaslar neticesinde Türkiye'ye verilmesi takarrür eden 30 milyonluk kredinin üçte biri peşinen tediye edilecek, üçte biri borçlarımıza mahsup olunacak, son üçte biride ileride müştereken yapılacak iktisadî teşebbüslere ayrıla caktır. Selim Sırrt Beyin konferansı Tavmis ne diyor? Taymis ğazetesinin Roma muhabiri İsmet Paşanın İtalya payitahtını Cuma günü Taksim stadyomunda ziyareti hakkında 27 mayıs tarihile İstanbulspor . Vefa Kumkapı takımatîdeki telgrafnameyi göndermiştir: ları arasında şilt şampiyonasımn fi«İsmet Paşanın ziyaretinin, yahut nalı oynanacaktır. Geçen haftaki Türk İtalyan dostluk muahedesidömifinal maçında Süleymaniye'yi nin aktinin ehemmiyetini İtalyan mağlup eden İstanbulsopr'la Vefa'matbuatının hadden fazla izam et nın karşılaşması çok enteresan ola mek istemediği anlaşıhyor. Matbu caktır. atın bu müteemmilâne sükun ve itiCuma günü ayni zamanda üçüncü dali, dün gece M. Musolini tarafıntakımlar şampiyonasile ikinci küme dan verilen ziyafette irad olunan numaçları da stadyomda yapılacaktır. tuklarm fevkalâde hâr ve samimî olmasına göre ziyadesile şayani dikkattir. Muahedenin tecdidi burada si yaseten mühim telâkki edilmiştir. Bu Her sene memleket dahilinde bü mukavele İtalya'yı ve Türkiye'y» yük bir spor turnesi yapan Ankara MuYunanistan'a rapteden itilâflar ile hafız Güc'ü sporcuları, bu sene de bübirlikte Şarkî Bahrisefit'te sulh ve yük bir turne tertip etmistir. Muhafız müsalemet için bir zâman addedilGücü'nün kıymetli sporcuları bugün mektedir. Ankara'dan hareket edeceklerdir. MuHer ne kadar bu ziyaretin siyasî hafız Gücünün atletleri, futbolcuları, şekli ve Şarkıkarip'te ve hatta alelu Edirne'ye giderek orada müsabakalar yapacağı gibi, atlıları ve bisikletçileri de mum Avrupa'da bir sükun âmili olmuhtelif mıntakalarda seyahatler yamak itibarile kıymeti haiz olacağı pacaklardır. ehemmiyetle kaydedilmekle bera Athlar, Garbi Anadolu'da 1041 kiber daha ziyade muhtemel iktisadî lometrelik bir seyahat yapacaklardır. tesiratına alâka gösterilmektedir. Bu seyahat yirmi beş gün devam ede • Meselâ tsmet Paşanın bugün Ponticektir. Bisiklet takımı, cenub, cenubu ne bataklıklarının kurutulması için şarkî ve Orta Anadolu'da gezecekler • yapılmakta olan ameliyatı gezmiş dir. Bisiklet takınunm katedeceği mesaolması Anadolu'nun imar ve inki fe 2494 kilometredir. Bisikletçilerin seşafında İtalyan mütehassıslarının ve yahati de 48 gün sürecektir. makinelerinin istihdam ve istimal edileceği ümitlerini takviye etmistir.» Atlılar Ankara'dan hareketle Pulatlı, Biçer, Beylikahır, Eskişehir, Kütahya, Çadarhisar, Kocahan, Uşşak, Eşme, Kola, Salihli, Manisa, İzmir, Aliağa İktisadî buhran münasebetile dün çiftliği, Çandarlı, Ayvalık, Edremit, yanın her tarafında kahve fiatları Güngörmez, Balıkesir'e gideceklerdir. düşmekte devam etmesine rağmen Bisikletçiler ise Ankara'dan hareketTurkiye'd'e fiatlar bilâkis yüksel le Pulatlı, Sivrihisar, Bolvadin, Afyon, mektedir. Sandıklı, Dinar, İğirdir, İsparta, Bur • Buna sebep şudur: 1932 senesi ilk dur, Bucak, Antalya, Mersin, Adana, üç ayı zarfında memleketimize kahve Ceyhan, Osmaniye, Fevzipaşa, Maraş, ithalâtı 492,443 kilo olarak tesbit e Gaziantep, Kilis, Birecik, Urfa, Rehiİdilmiştir. van, Siverek, Diyarbekir, Ergani, Elâ Halbuki 1931 senesi gene ilk üç ziz, Malatya, Hekimhan, Kangal,, Sı ayı zarfında kahve ithalâtımız vas, Şarkışla, Gemerek, Kayseri, Him1,495,198 kilo idi. metdede, Kırşehir, Keskin, Yahşihan, Ankara. Muhafız Gücünün bu muazzam tur • Yumurtalarımızın Ispanya'da nesi, bilhassa spor noktai nazarından çok kıymetlidir. Spor zevkini ve aşkı Mahreçleri azalıyor Karısıklıklar nı memleketin her tarafına vermek, anMadrit 31 fA.A.) Manastırlara, Bütün Balkan devletlerindeki yucak bu gibi hareketlerle olur. Genç murta ihracatı buhranı devam et zaviyelere, komiserlik dairelerine ve sporculara muvaffakiyetler temenni emektedir. Alâkadar memleketler bu deriz. hatta hususî meskenlere karşı yapılmakmes'ele hakkında alınması icap eden ta olan suikastler devam etmektedir. tedbirleri görüşmek üzere tüccarlaSabahleyin Santander'de komiserlik rın fikirlerini almaktadırlar. dairesi önüne sekiz bombayı muhtevi Avrupa'da hariçten yumurta alan Bakırköy İstiklâl Yurdu 10 hazibir paket atmakta olan bir şahıs tevkif İngiltere ile Almanya vardır. ran cuma günü kendi sahasında Feedilmiştir. İngiltere yakın olduğu için Da nerbahçe B takımile bir maç yapaBiraz sonra zabıta bir taharri esnasınnimarka'dan almağı tercih etmek caktır. Ayni günde her iki kulübün da bir demirhaneden nakledilmek ü • tedir. Almanya da kısmen ayni mem atletleri arasında da atletizm mü zere hazırlanmış bir takım bombalar leketten almağa başlamıştır. sabakaları icra edilecektir. balmuştur. Bu bombaların Radikal Bu itibarla Türk ve Bulgar yumur Fatih İdman yurdu azalarım davet Sosyalist kongresi azasının otomobilletalarının mahreci bulunan Almanya Fatih idman Yurdu umumî kâtipli rinin geçecekleri Sandorine yolu üze piyasası başka tarafa teveccüh et ğinden • rine konulmak üzere hazırlanmış oldukmiş bulunuyor. Kulübe mukayyet bilumum azanm 3/6'' ları zannedilmektedir. İstanbul Ticaret Odası bu hususta 932 cuma günü saat 10 da kulüp merketetkikata başlamıştır. Memleketi • zınde bulunmaları ehemmiyetle rica olunur Grenata'da sabahleyin saat 2,30 ta Kont Padül'ün ikametgâhının duvarının mizde yumurta ihracatındaki buhran kısmen ekseriya küçük yumur bidinde bir bomba infilâk ederek mü3/6/932 cuma günü Taksim stadyomunta ihracından ileri gelmektedir. hîm maddî hasarata sebebiyet vermişda yapılacak lik ve şilt maçları şunlardır: Bunu nazarı itibara alan Ticaret tir. Dün umumî grev ilân edilmiş olan istanbulspor Kasımpaşa III saat 10, Odası neşrîyat şubesi müdürü Hakkı Ceuta'da grevciler bu şehirle Elcezire hakem Adnan Bey. Nezihi B. küçük yumurtaların dahilve Tanca arasındaki telefon ve telgraf Vefa Kumkapı Suleymaniye III sa. de istihlâkînî ve büyüklerin harice telleriıri dmamitle keuni»Urdv. Smdi«t 11.15. hakem Hamdi Bey. sevkinîn temin edilmesîni teklîf et' kalar kapahlmuhr Kasımpaşa Altmordn I saat 12,30 haraı'stlr. Şilt şampiyonası finalı KARİLERİMİZE KOLAYLIK: Aylık abone Hususile vilâyetlerdeki bir çok karilerimiz gazetelerini munta zaman kendi adreslerine alabil • mek için bizden bazı kolaylıklar is temektedirler. Bu aziz karilerin arzularmı yerine getirmek üzere Cumhuriyet için aylık' abone usulü ittihaz etmeğe karar verSikV Ay • fik abone bedeli yalnız Muhafız gücünün muazzam turnesi 150 kuruş... tan ibarettir ve tabii peşin olarak gönderilmek lâzımdır. Bu usul idarece fazla mesaiyi icap eden külfetli bir meşgale olduğu için abonelerinin inkıtaa uğramamasını istiyen karilerimizin paralarını idareye vaktinde yeti şecek veçhile döndermekte devam etmeleri iktiza edecektir. Avusturya sefiri gitii Hükumeti tarafından tekaüde sevkedilmiş olan Avusturya sefiri M. Agust Kral, dünkü konvansiyo nelle Viyana'ya gitmiş, Sirkeci ga rında Avusturya sefareti erkânı ve şehrimizdeki Avusturya'lılar tara • fından hararetle teşyi edilmiştir. Mm. Lina Kavalyeri Bir kaç gündenberi şehrimizde bulunan maruf muganniye Madam Lina Kavalyeri dün otomobille Paris'e gidecekti. Fakat Halep'ten beklediğ otomobili gelmediği için hareketini tehir etmek mecburiyetinde kalmış tır. Paris sefiri olunan Münir kezi ile temas d'e şehrimize tedir. Kahve fiatları r Hımayeıetfal süt damlası için bir sene zarfında alınacak süt münakasaya kon . muştur. Munakasası haziranm dördüncü cumartesi gunü saat ikide icra ve ihale olunacaktır Talipler şeraiti anlamak için her gün Beyazıt'ta Darülfünun karşısm da ı Zeynep Hanım konagı) ndaki süt danılsma müracaat edebilirler. Süt Damlası mubayaatı ASKERLİK İŞLERİ ^ Askerlik davetleri Beyoğlu askerlik şubesinden: Yalnız Galata mmtakasında mukayyet ve mukim bulunan 328 doğumlu yerli ve yabancıların ilk yoklamalarını yaptırmak üzere Beyoğlu askerlik şubesine 7 hazirandan 17 hazirana kadar müracaatlan lüzumu ilân olunur. (4 adet fotoğraf ve yenl harflerle yazıiı nüfus cüzdanları ile gelecekler > Askerî ntüzede Yakalanan hırsız Adana'lı Ali isminde birisinin Askerî müzede eşya çalmak maksadile saklandığı ve bekçiler tarafından görülerek yakalandığı malumdur. Yapılan tahkikat ve elde edilen neticelere göre AH Adana'lı olmayıp İstanbul'ludur. İzmir Sanayi mektebinde okumuştur. İstanbul'da Di • vanyolu'nda oturmaktadır. Bir an nesile bir de hemşiresi vardır. Ali bir kaç gün evvel verdiği ifadede Necati isminde bir arkadaşı oldu ğunu, vak'a ile alâkadar bulunup Mısır'a kaçtığını söylemiştir. Yapılan araştırma neticesinde Ali'nin bah settiği arkadaşı bulunmuş ve Ali ile yüzleştirilince bütün mes'ele mey dana çıkmıştır. Ali belki kurtulu rum ümidile böyle bir iddia ve isnatta bulunmuştur. Ali'nin müzeden birisile anlaşıp bu işe teşebbüs etmesi ihtimali na zari itibara alınarak bu cihetten de tahkikat icrasına başlanmıştır. kem Emin Bey. Hilâl Topkapı I saat 14,15 hakem Şehap Bey, Vefa Kumkapı İstanbulspor şilt final saat 16. Fenerbahçe spor kulubü kâtibi umumiliğinden: 27 mayıs 932 cuma günkü müessesan içtimaında ekseriyet hâsıl ola madığından haziran 932 tarihine müsa dff cuma günü muessis azanm saat 10 da kulüp merkezini teşrifleri rica olunur. Paris Sefirimiz geliyor iken Londra'ya tayin Beyin hükumet meretmek üzere bugünler. gelmesi beklenilmek Ertuğrul Sadettin ve arkadaşlan Şehzadebaşı (Millet tiyatrosunda (Perşembe) aksamı, (Cuma) gün düz ve gece AMAN HANIM SUS GÖLGE REVÜ.. Yaz fiaüarı SAHİR OPERETİ 2 Haziran perşembe akşamı Üsküdar İnşirah bahçesinde ŞEN MÜLÂZİM Operet 5 sahne Kadıköy Süreyya sinemasında Çarşatnba akşamı saat 945 te Rajit Rıza tiyatrosu Bakırköy istiklâl Yurdunun müsabakaları Bahar Hastalığı vodvii 3 perde Muhaarriri : Re$at Nuri I BOKS Tarafından Boksör Kızlar ve isveç usulü Şehrimize yeni gelen Taksim'de Cuma maçları Fenerbahçe müessislerini davet |Tpnotizm. Manyatızra ve Tclepati tecrubeleri. Ayrıca bir skeç filmi gösterilecektir. Musaraaları ve ayrıca RAUL LAKS ve Misis İRIS kumpanyası tarafından GÜREŞ Bu Hafta EKLER SiNE^ASINDA yalnız suvareler için saat 9,45 te başlar. Matinelerde Aşk Rapsodisi (Dafnis ve Kloe) filmi gösterilecektir. Duhuliye 30 kuruştur.