19 Ağustos 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

19 Ağustos 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

Müzayede muhammen Ikraz REHNiN CİNS VE MEVKii Bâ'çlunun bedelı Lira kıymeti No. İLE SAiR EVSAFI jsmi 22 525 22331 Beşiktaş'ta Şenlikdede mahalleesînde Vakıf Paralar Müdürlüğünden: Kat'î Karar ilânı Kemerkuyu sokağında eski 6 ve yeni 10 numaralı mukaddema hane elyevm iki kuyuyu muhtevi 350 zira bir kıt'a arsanın tamamı. (653) Ahmet Cemalettin Bey 400 23051 Kocamustafapaşa'da Cambaziye ma hallesinde Meşelimesçit sokağında eski 17 mükerrer ve yeni 20 numaralı 55 zira arsa üzerinde ahşap altında bodrum ve ocak mahallini zemin katında methal iki oda halâyı ve 15 zira bahçeyi havi hanenin tamamı. (671) Hamide Hanîm 560 23064 Üsküdar'da Selâmialiefendi mahal lesinde Hamam sokağında eski ve yeni 9 numaralı 80 zira arsa üzerinde ahşap iki katta dört oda bir halâ bir koridor bir ev altı ve 7 zira bahçeyi havi bir hanenin tamamı. (675) Şadiye H. 575 23214 Balat'ta Hacıali mahallesinde De • mirci sokağında eski 11 ve yeni 23 numaralı 50 zira arsa üzerinde kârgir iki katta iki oda bir sofa bir toprak avlu bir ocak mahalli bir halâ bir kuyu ve elektrik tesisatını ve 25 zira bahçeyi havi bir hanenin tamamı. (692) Fatma ve Makbule H.larla Ali Ağa vereıeşi Galata'da Sultanbeyazıt mahallesinde 8000 23283 Bülbül namı diğer Arkadi sokağında eski ve yeni 41, 43, 45, numaralı 200 zira arsa üzerinde kârgir dört katta sekiz oda üç sofa bir mutfak üç halâ bir ocak mahalli bir dolap bir antre ve zemini kısmen mermer kısmen çimento döçeli bir kömürlük bir sarnıcı ve altında biri zemini kısmen mermer ve kısmen çimento döşeli üzerinde bir oda ve halâyı ve diğeri zemini tiryeste taşı döşeli bir sarnıç bir kuyu bir sahanlık bir oda ve bir halâyı havi iki dükkânı müştemil bir hanenin nısıf hissesi. (705) Fatma H. vekili Şayan B. 19A§urto* 1932 Cumfıuriyet Devlet Demiryolları İlânları Haydarpaşa geçidincıe bulunan 188 numaralı dükkân alenî müzayede ile ve bir sene müddetle icara verilecektir. Müzayede 31/8/932 tarihine musadif çarşamba günü saat 15 to yapılacaktır. Taliplerin tarihi mezkurda İfletme Müfettişliğinde hazır bulun • maları lâzımdır. Bu hususta fazla malumat almak istiyenler Haydarpaşa Gar Mü dürlüğüne müracaatle buna müteallik şartnamelere 15 kuruşluk pul yapıştırarak imza etmeleri ve 200 lira teminat akçesile müzayede gününde İşletme makamında hazır bulunmaları iltm olunur. • *# Derince limanı fınnı bir sene müddetle kiraya verilecektir. Alenî müzayede 1/9/932 tarihinde saat (15) te Haydarpaşa'da îşletme Müfettişliği makamında yapılacaktır. Teminatı muvakkate 30 liradır. Haydarpaşa Demiryolları veznesine tediye edilecektir. Fazla malumat almak ve şartnameyi görmek istiyenler Haydarpaşa Liman Basmüfettişliğine ve Derince Liman Memurluğuna müracaat edebilirler. • •• I TÜRK MAARİF CEMiYETi MÜESSESELERj 1 Bursa kız lisesi leylî ve neharidir. Lisenin bütün sınıfları mevcut olduğu gibi resmî liselerle muadeleti Maarif Ve kâletince tasdik olunmuştur. 2 Ankara ana mektebi ve ilk mektep. 3 Eskişehir ilk mektebi. Leylî talebe de kabul eder. 4 İstanbul Talebe yurdu. Yalnız yüksek mektep ve Da rülfünun talebesine mahsustur. 5 İzmir, Çorum, Adana ta. lebe yurtları. Lise ve orta mektep talebesine mahsustur. Türk Maarif Cemiyetinin yukarda yazılı olan müesseselerine girmek istiyenler kabul şeraiti için Cemiyet şubelerine ve yahut bu müesseselerin idarele rine müracaat etmelidirler. Limanımızdan hareket edecekjvepuriar MUSTAFA CEMAL VAPURLARI Zonjjuldak v Sür at ' BURSA n postası 34 KLCumartesil 30 A ve B silolarına ait 1003 numaralı tenzilli tarifenin yerine kaim olaıak ve 15 eylul 932 tarihinden itibaren muteber bulunmak üzere 1003 numaralı muvakkat tenzilâtlı yeni silo tarifesi mevkii tatbika vazedilecektir. Mezkur tarife hakkında malumat ve izahat almak istiyenlerin Haydarpaşa Liman Başmüfettişliğine müracaatleri ilân olunur. • •• (izmir)e aksanu Galata nhhmından saat 19 da hareketle Eregli, Zongul • dağ'a gidecek, 22 ağustos pazartesi sabahı fstanbul'a gelerek akfam saat 17 de Galata Rıhtunmdan doğro hareket edecektir. 72 Idaremiz ihtiyacî için pazarlıkla satın ahnacak olan altı köse başlı cıvata, üç kutuplu şalter, lâstik damga, bant izole, peçete, oto direzin manyatosu (beynelmilel kilavyeli portatif yazı makinesi) universel çelik mesaha şeridi, 22/8/932 tarihine musadif pazartesi günü talipler muvacehesinde pazarlıkları icra kıhnacağmdan yevmi mezkurda saat 9 dan İ l e kadar mağazada isbati vücut ederek tahriren fiat verilmesi ve nümunesiz tekliflerin nazari itibara alınmıyacağı ilân olunur. SATILIK HANE Fatih'te Kıztaşı'nda Kıztaşı caddesinde 15 numaralı hane satı lıktır. Yedi oda, iki sofa, bir taşlık, üç aptesane hamam, kiler, kömürlük, ayrıca mutfak, meyva ağaç lannı havi bahçe, terkos suyu, hava gazi, elektrik mevcut ve bütün esbabı is tirahati ve nezareti kâmileyi haizdir. Muhtacı tamir hiç bir yeri yoktur. Tramvay mevkiine bir dakikalık mesafede dir. Görmek için ittisalindeki bakkal Ismail Efendiye; görüsmek için Galata'da Voyvoda caddesinde Nur hanında 9 numarada Nisan Andonyan Ef. ye mü racaat. Istanbul beşinci icra memurlugundan: Mahcuz ve açık arttırmıya çevrilme sine karar verilen bir balye kösele işbu ağustosun 29 uncu pazartesi günü saat 13 ten itibaren Yedikule'de Kazlıçeşme'de Nesim Danon Efendinin kösele fabrikası önünde satılacağından müsterilerin mahallinde hazır bulunacak memu • runa müracaatleri ilân olunur. Galata Küçük Rıhhm Han No. 45 Telefon: Beyoğlu 913. ^YELKENCİ VAPURLARI Istanbul Evkaf kıy net tuuhammenesi Bedeh muza\edesi Müdiriveti ilânları ERZURUM KARADENİZ POSTASI 344 Pazartesi 150 9041 22489 Şehremini'nde Saraçdoğan mahal • lesjlnde Topkapı caddesinde yeni 304, ~ ve 306 numaralı bodrum katında dört r ı l oda iki salon iki çamaşırlık zemin ve birinci katlarmda dörder oda ikişer salon ikiser halâ çatı katında salon terkos suyu ve hava gazi tesisatını ve bahçesinde ayrıca musakkaf mutfak ve zinet ağaçlarile kuyu ve lâkh havuzu müştemil ( 1866 ) zira arsanın 425 zira mahallinde mebni ahşap hanenin dört hisse itibarile üç hissesi. (638) Abdullah Cevdet B. 4000 22764 Topane'de Kılıçalipaşa mahallesin de Mesçit sokağında yeni 10, 101 numaralı zemin katında methal birinci katında iki oda mutfak halâ ikinci katında üç oda halâ çatı katında basık ufak iki oda ve daraçayı ve birinci katından itibaren çıkmayı ve elektrik tesisatile altında dükkânı müstemil (68) zira arsa üzerinde kârgir hane nin 36 hisse itibarile 29 hissesi. (655) Mehmet Veysel Ef. 2370 23047 Bakırköy'ünde Yenimahalle'de Ce vizlik sokağında yeni 36 numaralı bodrum ve zemin katlarmda methal iki oda sofa mutfak halâyı birinci katında üç oda sofa halâyı ve elektrik tesisatını muhtevi (195) zira arsanın (145) zira mahallinde mebni alt katı demir parmekhklı üst katı pancurlu ahşap hane. (670) Müteveffat Fatma tsmet H. veresesi 11455 23062 Kadıköy'ünde Caferağa mahallesin de Şifa sokağında yeni 18 numaralı bodrumunda odunluk kömürlük hariç mutfak zemin katında methal dört oda sofa halâ birinci ve ikinci katla rında dörder oda birer sofa birer halâyı ve ikisi cephede ve diğer ikisi arka kısımda olmak üzere dört bal konu ve bahçesinde küçük havuz ve çam ağaçlarını muhtevi (1255) zira arsanın (200) zira mahallinde mebni nim kârgir hane. (674) Hüseyin Naim B. Büyükada'da Kefala sokağında yeni 5165 23208 7 numaralı altında bodrum olmak ü zere zemin katında üç oda mutfak halâ birinci katında dört oda sofa halâ balkon ve sarnıcı muhtevi (250) zira arsanın (165) zira mahallinde mebni ahşap hane. (691) İsmail Ef. Tamamı 47,5 metro terbiinde bulunan Küçükpazar'da Hocahayrettin mahal • lesinde Ayazma iskelesi caddesinde muhterik Salih Ağa mescidi arsası. 4414 80 " 3000 Tamamı 551 küsur metro terbiinde bulunan Fatih'te Kıztaşı'nda Mustafabey mahallesinde Feyziye medresesi soka ğmda atik 5 numaralı arsanın tamamı. 400 346 Pangalh'da Çimen sokağında cedit 116 numaralı bir bap hanenin tamamı. Balâda muharrer emlâki mahlulenin müzayedesinde verilen bedel haddi lâyıkında görülmediğinden bir hafta müddetle temdidine karar verümiştir. Müzayedesi ağustosun yirmi dördüncü çarşamba günü saat on beştedir. Fazlasile talip olanların pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlulât kalemine müracaatleri. 712 50 L. 1425 K. L. K. günü akşamı Sirkeci'den hareketle (Zonguldak, tnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene, Rizeye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalı ğına müracaat. Tel: 21515 istanbul Erkek lisesinden: 291 1 Ağustosun yirminci gününden itibaren yeniden leylî talebe kaydına başlanmıştır. Eski talebenin kayıt tecdidi muamelesi eylulün birinci gününden itibaren sekizinci günü akşamına kadar devam edecek ve' sınîfların mevcudu müsait olduğu takdirde eylulün onundan itibaren yeniden neharî talebe kabulüne başlanacaktır. 2 Mezuniyet ve sınıf ikmal imtihanlarının icrasına eylulün birinci perşembe günü başlanacaktır. Programlar mektepte levhasına asılmıştır. 3 Vekâleti Celile hesabına ahnacak meccanî talebe müsabakası eyluMaarif Vekâletind e n : lün üçünde yapılacaktır. Buna ait muamelâtın eylulün birinci günü Ankara'da Gazi Muallim mektebinin yüz lira ücretli hekimliği mün akşamına kadar ikmali lâzımdır. 4 Ecnebi memleketlere gönderilecek talebe müsabakası eylulün üçünden itibaren yapılacaktır. Buna haldir. Aşağıdaki şartları haiz taliplerin 31/8/932 tarihine kadar ait talimat ve program mektepten öğrenilecektir. Namzetlerin sıhhî Maarif Vekâletine tercümeihallerile tahriren müracaatleri lâzımdır. muayenesi mektepte ve eylulün birinci günü icra edilecektir. AlâkaA Yaşı elliden aşağı olmak. darların mezkur günde saat 10 da mektepte hazır bulunmaları lâzımdır. B Saat on sekizden itibaren gece ve cumadan maada her gün öğleye kadar mektepte kalmağı kabul etmek. C Malumatı umumî ve tecrübeleri çok olmak. Hekim aranıyor Kaydi kabul şeraiti Nafıa Fen Mektebi M üdürlüğünden: 1 Orta mektep mezunu olmak. Riyaziye derecesi alâ dereceden aşağı olmamak. 2 Yaşı 1725 ten eksik ve fazla olmamak. 3 Hendese, hesap ve cebirden yapılacak müsabakada muvaffak olmak. 4 Mektep tabibi tarafından yapılacak sıhhî muayenede emrazı sariye ile göz ve kulak hastalıklarına müptelâ olmadığı anlaşılmak. 5 Mektebe girebildiği takdirde birinci sınıfın birinci sömestresîni neharî olarak geçirmek. 6 Hizmeti mecburiyesini ifa edeceğine dair noterden musad dak kefaletname ve yahut taahhütname vermek. 7 Kaydü kabul muamelesi 15 ilâ 30 ağustosta yapıhr. Musabaka imtihanları 1 7 2 2 eylul arasînda yapıhr. 8 Mektep teşrinievvelin birinde açılır. Lise mezunları müsabakaya tâbi değildirler. Mektebe doğrudan doğruya leylî olarak girerler. Yukarıdaki şartları haiz olan talipler bir istidaya bağlıyacaklari mektep vesikasile aşı şehadetnamesi 6 adet vesika fotoğrafını ve mahalleden alarak zabıtaya tasdik ettirecekleri hüsnühal ilmühaberini nüfus cüzdanını rapten müdürlüğe vereceklerdir. İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene mektebimizin yalnız 4 üncü sınıfına müsabaka ile 12 talebe alınacaktır. Şerait şudur: 1 Orta mekteplerden bu sene iyi ve pekiyi derecede mezun olmak. 2 İstanbul, Bolu ve Kocaeli Vilâyetleri ahalisinden bulunmak. 3 Yeşı 17 den küçük ve 19 dan büyük olmamak. 4 3/9/932 akşamına kadar mektebe bizzat müracaat edip nam • zet kaydolunmak. 84 Hava Makinist Mektebi Müdürlüğünden: Hava Makinist mektebinin kadrosu mucibince mütekait etibbadan ücreti şehriye ile bir doktor istihdam edileceğinden talip olacakların şeraiti öğrenmek üzere mektep müdiriyetine müracaatleri. 834 İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: İkmal imtihanları aşağıda yazılan günlerde yapılacaktır. Talebe efendilerin 8,5 da mektepte bulunmaları. 8 Eylul 1932 Tatbikat 8 » » Meslekî dersler. 10 » » Beden terbiyesi. 12 » » Fizikî ilimler. 13 » » Edebiyat. 15 » » Riyaziyat. Fevziye Lisesi Müdürlüğünden: Bakalorya mezuniyet ikmal imtihanlarına 4 eylul 932 tarihine tesadüf eden pazar günü taat 8 de başlanacaktır. Alâkadar talebenin mektepte bulunmasi. «adif cumartesi günü saat on dörtten itibaren müzayedeye baslanarak takarrür edecek bedelleri haddi lâyıkında görüldüğü takdirde «aat on beş buçukta kat'î ihalelerinin icrası mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin mezkur günde saat on beş buçuğa kadar vazedecekleri bedelin yüzde onu nisbetinde pey akçelerile bizzat veya tasdikli vekâletname ile Bahçekapı'da Dördüncü Vakıf hanın ikinci katında 17 ve 20 numarada Vakıf Paralar Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve saat on beş buçuktan sonra vuku bulacak müracaatlerin kabul edilmiyeceği ve evvelce pey sürüp te kat'î ihale esnasında hazır bulunmı yanlardan son talipten maadaunın müasayededea çekilmiş «ayılacak 275 İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Artvin İnhisarlar Müdürlüğü ambarlarında mevcut (80.000) kilo yaprak tütün ile Borçka'da (180.000) Ardanuç'ta (75.000) ve Şav « şat'ta (5.000) kilo ki cem'an (340.000) kilo tütünün mahallî ambarlarından Hope'ye kadar olan nakliyatı 15/8/932 tarihinden itibaren olbaptaki şartnamesine tevfikan yirmi gün müddetle münakasaya vazedilmiş olduğundan talip olanların şeraiti anlamak üzere Galatada Inhisarlar Umum Müdürlüğü yaprak tütün subesine ve münaka saya iştirak için de Artvin Müdürlüğüne müracaatleri. Yukarida ikraz numaralarile cinsi ve mevkii ve sair evsafı yazılı gayrimenkul emval, icra kılınan müzayedeleri neticesinde hizalarında gosterilen bedeller ile müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de nezkur bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden (15) gün müddetie tekrar ilân edjlmelerine karar verilmiş ve 3 eylul 932 tarihine mu I ları ilân olunur.