9 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

9 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

CUMHURİYET Sinir, nörasteni, baygınlık, helecan, heyecan ve bütnü sinir hastslıklannda UYÜ Binlerce kilo 9 'Agustos 1935 En mıihım sinir rahatsızlıklarında kat'î tesirini gösterir. Hastalara hayat ve şifa verir. Tabiatin verdiği saf ve halis turunç çiçeklerinden elde edilmiş dünyanın en mükemmel çiçek suyudur. suyundan çikanlımş hulâsası olan Neroli esans ile Hasan gül suyu ve giil yağı dahi ayni tabiilikte ve ayni safiyette şişelerde satılmaktadır. Hasar. rfepo»u: Ankara, Istanbul Beyoğlu. çiçek Posta T. T. Binalar ve Levazım Müdürlüğünden: 1 Şehirlerarası telefon konuşması için satın almması ve tesis ettirilmesi istenilen dört tane baş kuranportör cihazile beş tane mü • şeddide, yedi tane filtre, bir tane şehirlerarası masası, dokuz takım muhtelif volt ve ampersaatlik akkü bataryası ile iki takım elektro jen gurubunun fennî şartları dahilinde 21/8/935 tarihinde saat 15 te kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 Cihazlarm heyeti umumiyesile mahallerinde tesislerinin muhammen bedeli 150,000 liradır. İsteklilerin 8750 liralık kanunen muteber muvakkat teminatlarile istenilen vesikaları kanunî tarifat da hilinde zarflıyarak ve mühürliyerek mezkur tarihe rashyan çarşamba günü saat 14 e kadar Ankarada Posta T. T. Umum Müdürlüğü binasında Satınalma Komisyonuna müracaat etmeleri. 3 Idarî, fennî şartnameler hergün Levazım Müdürlüğünden bedelsiz olarak verilir. (1616) (3807) HURMA SABUNU Herşey için kullanılan sabun Herşeyi yıkamak için kullanılabilecek olan bu sabun, gerek eşsiz kalitesi ve gerekse idareli olması sayesinde herkesin büyük teveccühünü kazanacaktır. HURMA sabunu, hem soğuk ve hem de sıcak suda bol köpük hasıl eder. Her kutuda 24 vaya 12 adet bulunur. Fiatı : içinde 24 Hurma sabunu bulunan kutular yalnız 75 kuruştur, Ve içinde 12 Hurma sabunu bulunan kutular yalnız 40 kuruştur HURMA sabununu bakkalınızdan arayınız. Kutunun üstündeki MAVİ KUŞAK ambalâjın hakikî olduğunu isbat eder. Kadıköy sulh icra memurluğundan: Osman ve Dimitri oğlu Vasil Ken diros ve Dimitri kızları Atine, Viriş . koy vekilleri bakkal Koçonun şayi an ve müştereken mutasarnf olduk ları Kadıköyünde Rasimşapaşa ma 1 hallesinin atik Halidağa, cedid Bak kal sokağımda atik 18 mükerrer ve cedid 1, 3 numaralı ve (1200) bin iki yüz lira kıymeti mukaddereli ve altında bir dükkâm bulunan ve bir mutfak dört oda iki halâ, bir tavan arası ve yanmda bir miktar bahceyi muhtevi hanenin izalei süyuu zımmnda Kadıköy sulh mahkemesi icrasınca 9 eylul 935 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat omdan on ikiye kadar satılacaktır. Yevmi mezkurda satış kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini tutar talib zuhur etmediği takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere müzayedenin on beş gün daha temdidile 24 eylul 935 ta rihine tesadüf eden salı günü saat ondan on ikiye kadar en çok arttırana ihalei kat'iyesi icra kılınacaktır. Ol babdaki satış tarihi ilânından itiba ren dairede yirmi gün müddetle as habı müracaate açık bulundurular» satış şartnamesinde muharrer şerait dairesinde ve peşin para ile yapıla caktır. Satış tarihine kadar bina, evkaf ve beled'iye sabıka ve haliye vergi borclan hissedarlanna ve rüsumu tel lâliyesi satıcısına ve ihale pulu müşterisine aid olup işbu satış dolayısile icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesi mucibince ipotek sahibi alacak • Iılarile diğer alâkadarlann gayrimenkul üzerindeki haklarını, hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evraki müsbrtelerile yirmi gün içinde icra dairesine bildirmeleri, aksi halde tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan haric ka lacaklarını ve satışa iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi vermeleri lâzım geldiği ve daha fazla malumat almak istiyenlerin dairemizin 935/ 1019 numaralı dosyasına müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. (669) BİR DEMET îstanbul Altıncı İcra Memurluğundan: Bir borçtan dolayı paraya çevrilmesine karar verilen Beyoğlunda Avrupa pasajında «13» numaralı dükkânda bulunan alâtı musikiye ve muhtelif cins notaların ikinci satışı 13/8/935 tarihine musadif salı günü saat dpkuzdan ona kadar satılacağından taliblerin mahallinde hazır bulunacak memura müracaatleri ilân olunur. «200» (4598)' ÇİÇEK Emniyet Direktörlüğünden: Direktörlük otomobil ve motosikletleri için 5 ilâ 10 ton benziniri almması açık eksiltmeye konulmuştur. Benzinin kilosunun muham • men fiati 33 kuruştur. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere Direk törlük Hesab Memurluğuna ve eksiltmeye iştirak için de 237 lira 50 kuruş muvakkat teminat makbuzile 26/8/935 pazartesi günü saat 15 te Vilâyet Muhasebecilik dairesindeki Komisyona müracaatleri. (4611)1 ^ ™ ^ ^ ™ ^ " " i l ^ • Bu akşam ^^^^™™™«^^™ı Beşiktaşlı U D î E D i B gecesi ve Çil lekelerini > izale eder Bu gece parkda şimdiye kadar misli görülmemiş birçok yeniliklerle parkın heıgünkü muhteşem saz ve okuyuculanndan maada Itriyatın iztihzar edıldiği mahalleri ziyaret ederken veya ekseriya yağmura, güneşe veya rüzgâra maruz kalmak ıstıra rında bulunan her yaştaki ka • dmların cildlerinin tazeliğine ve güzelliğine hayran oldum. Se bebini sorduğumda öğrendim ki, onlar çiçek kopanrken, çiçeklerin keislerinde mevcud balmu mu, cildi şayanı hayret bir su • rette beyazlatıp yumusatma hassasına malik olduğunu keş fetmişlerdir. Hergün muntaza man istimalinde tenin bütün buruşukluklarını izale eder ve yüze yumuşaklık ve genclik ta ravetini verir. Bu sihrengiz çi çek balmumu eczanelerde «CirAseptine» namile satılmaktadır. Akşamlan yatmazdan evvel kullanılmakla, cildin sert aksa • mını yumufatır ve lekeleri izale eder. Sabah kalkınca beklen miyen beyaz, ter ve taze bir cild meydana çıkar. Bugüne kadar bu derece basit ve şayanı hay • ret bir surette müessir bir ted bir bulunmamıştır. Hemen bu akşamdan «Cir • Aseptine» i kullanınız ve cazib tesirinden hayrette kalınız. Ben de şimdi boynum, kollarun ve ellerim için «CirAseptine» kul lanıyorum ve son derece memnun kalıyorum. Köçük Çiftlik Parkında EFTALYA SADi VE ARKADASLARl Mükemmel zeybek ve lâz oyunlan : Bayan Irfan Azerbaycan orkestrası Leylâ Hamid ve arkadaşları Yüksek bir orkestra ile varyete num^alan Havayen kitar orkestrası ve tanınmış * enorlar Muhterem mOşterilerimize : Tramvay parkm kapısına kadar gelmekte olduğunu arz ve müşkilâta maruz kalmamak için masalar ayrılmak üzere teşriflerini daha evvel telefonla bildirmeleri rica edilir. Telefon : 49356 1 2 3 4 Hava Yollan Devlet Işletme Idaresinden: Telsi?. telgraf ve telefon ve radyogonometre aletleri alınacak. Hava Yollan Devlet Işletme Idaresince alıcı ve verici telsizlerle radyogonyometre cihazları ahnacaktır. Bunların cinslerini karar laştırmak için bu aletleri satanlardan aletlerinin muhtelif kataloklarile bütün vasıflarını bildiren izahat istiy.oruz. Verilecek izahat arasında şunlar da bulunmahdır: 1 Cihazlarm fiati (Ankara veya Istanbulda teslim şartile Türk lirası olarak). 2 Cihazlarm siparişten nekadar sonra teslim edilebileceği. 3 Cihazlarla birlikte verilecek yedeklerin cinsi ve miktarlarî. 4 Cihazlardan bir tanesinin tecrübe için Ankaraya getirilib getirilemiyeceği. 5 Cihazlarm ne gibi şartlar altında ve nekadar bir zaman için garanti edilebileceği. 6 Cihazlarm diğer markalara faik olan hususiyetleri. 7 Bu cihazlardan hangi hatlarda kullanılmakta olduğu. 8 Şubemizde ayni fabrikanın telsiz aletlerini kullandığımız müddetçe fabrikanın bize ne gibi kolaylıklar ve yardımlar yapa bileceği. Bu izahat 1/11/935 tarihine kadar Hava Yollan Devlet Işletme Müdürlüğüne • referansları bağlı olarak gönderilmiş olmahdır. Bütün şebeke hakkında telsiz ve gonyometreler için bir proje yapa rak o projeye göre yapılacak muhabere tesisatı için umumî bir tekIifte bulunmak veya daha fazla malumat almak istiyenlerin 1da reye müracaatleri. «2048» (4575) Satılık ev: Arsa Çarşambanın Beyciğez mahallesi Arablar çıkmazı No. 6, üç oda, iki sofa, iki hamam, iki kömürlük, bir mutfak ve bir miktar bahçesi bulunan hane ve Şehremini Çivizade mahallesi nin Topkapı karakol sokağında 22 No. lı hane bitisiğinde (96) metro murabbaı arsa satılıktır. Zayi 302 numaralı Tıb Fakültesi Hüviyet cüzdanımı kaybettım. Hukmü yoktur. Hasan Tahsin GAYET MÜHİM ı Hurma sabununun kokulu bir sabun olmayıp, tabii kokulu ve emsalsiz cinsta bir ev sabunu olduğunu bilhassa ev kadınlarının dikkat nazarlarma arzeyleriz. Bir tecrube, sizi iknaa kâfidir. HURMA sabunu TURAN mamulâtındandır. îstanbul Üçüncü Icra Memurluğundan: namma birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına 12,659 lira kıymet takdir edilen Boğaziçi Kanlıca Hisar cad. E. 74, Y. 14, 16 numaralı maabahçe sahilhane ve ahır açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 9/9/935 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd detle temdid edilerek 24/9/935 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti mu • hammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicil lile sabit omıyan ipotekli alacaklılarla diğer aiâkadaranm ve irti fak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifi yeden mütevellid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenler 24/8/935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundu rulacak ş.rttırma şartnamesile 34/209 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (4607) Emniyet Sandığı Karacabey Harası Direktörlüğünden: 1 Eksiltmeye konulan iş: Aygır tavlası inşası. Bina ve tesisatın keşif bedeli: «26,261» lira «96» kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi, C Nafla işleri seraiti umumiyesi, E Fennî sartname, F Keşif cetveli, G Plânlar. İstiyenler bu şartname ve evrakı 13 lira 13 kuruş bedel muka bilinde Karacabey Harası Direktörlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 22 agustos 935 tarihinde perşembe günü saat 15 te Karacabey Harası Direktörlüğünde yapılacaktır 4 Eksütme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebHmek için isteklinin 1970 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en az bir parçada «100,000» lirahk birinci nevi bina yapmıs olduğuna dair Nafıa Müdürlüğünden vesika alanlar girebilirler. 6 Karacabey Harası Direktörlüğüne getirilecek teklif mektub ları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublann nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmis olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Posta ile olacak gecikmeler kabul edilmez. Bu akşam Harbiyede B E L V U Bahçesinde BAY Bestekâr Nebil o&lu HAKKI GECESi Belvü saz heyeti, BAYAN SAFiYE, Monolog, Bestekâr muallim Bay Fahri ve Yavrulan ve sürprizler. Masalarınızı temin ediniz Telefon: 49091 Ankara Ceza Evi Müdürlüğünden: Ankara Cezaevinin 1/8/935 tarihinden 31/5/936 sonuna kadar beheri 960 gram itibarile on aylık 316,800 kilo ikinci nevi ekmek bu günkü rayici Belediyeye göre 28,512 lira bedeli muhammenesile 1 agustos 935 tarihinden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarf usuli • le eksiltmeye konulmuş olup şartnamenin dokuzuncu maddesi mu cibince her on beş günde tediyesi meşrut olan ekmek bedelinin ma hallî Belediyesinden alınacak halihazır rayiç üzerinden teklif ve ka* bul olunan tenzilâta göre tediye edilecektir. Taliblerin bedeli muhammenenin % 7,5 nisbetinde banka mek • tublannı kanunu mahsusundaki serahat veçhile teklifnameye leffederek yevmi ihale olan 20 agustos 935 tarih salı günü saat 15 te An kara Cumhuriyet Müddeiumumiliğinde müteşekkil Komisyona vermeleri lâzımdır. thale günü saat on beşten sonra verilecek teklifna meler kabul edilmiyecektir. Birinci nevi ekmek çıkaran f ırınların da bu münakasaya iştirak etmeleri için Anakra Belediyesinden müsaade alınmıştır. Yalnız hapisaneye münhasır olmak üzere birinci ekmek çıkaran fırınlar ayrıca ikinci nevi ekmek çıkaracaklardır. Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin Cebecide Cezaevi Müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. «2047» (4574). NEOKALMİNA Devlet Basımevi Direktörlüğünden: NEDKALNİNA KASE Cins: Kok kömürü Miktarı: 40 ton Tahminî değeri: 760 lira İlk pey akçesi: 57 lira. Açık eksiltmesi 29/8/935 perşembe günü saat 15 te Basımevinde yapılacak olan miktarı yukarıda yazılı kok kömürü için istekli olanların eksiltme saatinden önce matbaada bulunmaları ve pey akçe • ierini veznemize yatırmış olmaları gerektir. . V/j«, * v Şartname Avniyat Muhasebesinden parasız öîarak âihialjilir. "* (4608)