22 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

22 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

12* CUMHURÎYET 22 Ağustos 1935 Senelerdenberi uğraşıyorlar. Kimse aynını yapamaz DS HASAN LOSYON Hasan kolonyasını Fransa, Almanya ve İngiltereye beraberce götürüyorlar. Orada bulunan ecnebi dostları bu müstesna kolonyanın bütün diinya piyasalarînda bîr eşine tesadüf edilmiyeceğinî birlikle beyan ediyorlar. Esans fabrikalarından meşhur Sanderson bile bu hususta kat'î olara «Hasan kolonyası kadar nefis bir kolonya yoktur» demiştir. Ne İngilterenin Atkinsonu, ne Almanyanın 4711 i, ne Fransanın Jan Marisi, ne de dünyadaki kolonyalar Hasan kolonyasının nefis ve can verici kokusuna benziyemez. Avrupadan avdet eden saylavlar Hasan kolonyasının Avrupa kolonyalarından daha miikemrnel olduğunu söylüyorlar. Hastalara şifa veren, sinirleri teskin eden, her ince kadına, her zevk sahibine kendini sevdiren Hasan kolonyasını yapabilmek için kolonyacılar daima uğraşıyorlar. Fakat Hasan kolonyası bir sırdır ve bu sır dünya bir araya gelse yapılamaz. Buna imkân yoktur. 90 derece halis limon çiçekleri kolcf.yasile, yasemin, leylâk, menekşe ve mil flörlerini, losyon ve lavanta larını Hasan markasile arayınız ve başka bir kolonya veya losyon verirlerse aldanr/aymız. Hasan Deposu: ANKARA, İSTANBUL, BEYOGLU. İHTAR: Hasan kolonyasile Nesrin kolonyasını karıştırmayınız. Nesrin kolonya ve losyonları Hasan kolonyasının yavrusudur. İnsana hayat ve ruh veren limon çiçeğile diğer çiçek kokularını havî ve 75 derecedir. Piyasada emsaline tesadüf edilmiyecek derecede nefis ve ucuzdur. VE KOLONYASI LAVANTALARI ^£t^" 5,000 metro mikâbı çam tahtası Darbhane ve Damga Matbaası Müdürlüğünclen: Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: 1 Kapalı zarf usulile elli ton yerli saf kiilçe kurşun ahnacaktır. 2 Eksiltme 11 eylul 935 çarşamba günü saat 16 da Müdiriyetimizdeki Komisyonda yapılacaktır. 3 İstekliler şartnameyi almak üzere pazartesi, çarşamba, cuına günleri saat 14 ten 17 ye kadar 30 kuruşluk pulla beraber Muhase bemize müracaat edebilirler. 4 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 640 liralık muvakkat teminat akçesini veya banka mektublarını teklif mektublarile bir likte.yukarıda yazılı giin ve saatten bir saat evveline kadar Komis yona vereceklerdir. "* • • • (4758) Tahmin edilen bedeli «175,000» lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonunca 12 eylul 935 tarihinde perşembe günü saat 15 te kapalı zarfla ihale cdiîecektir. Şartname «8» lira «75» kuruş mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «10,000» lirayı havi teklif mektublarını mezkur günde saat 14 e kadar Ko misyona vermeîeri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddeierindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. (4896) bire birdir. Ameliyatsız memeleri kurutur. Kanı, ağrıyı hemen keser, bütün dünyada şöhret bulmuş, milyonlarca hayat kurtarmış bir ilâcdır. Yuzlerce Alman doktor ve profesörlerinin takdir mektubları mevcuddur. BASURA HEDEN8A Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: 2 Ton Ferro krom 1 » Ferro vanadyum 50 » Elektrolit tutya 1,5 » Nikel 3 » Aleminyum 500 » Hamatit 15 » Ferro mangan Tahmin edilen bedeli «142,000» lira olan yukarıda miktarî ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınlama Komisycnunca 10 birinciteşrin 935 tarihinde perşembe günü saat 16 da kapalı zarfla ihale edilecektir. Şartname «7» lira «10» kuruş mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «8,350» lirayı havi teklif mektublarını mezkur günde saat 15 e kadar Komisyona vermeîeri ve kendilerinin de 2490 numrralı kanu nun 2 ve 3 üncü maddeierindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri (4897) Açık Eksiltme İlânı Haydarnaşa Lisesi Alım Satım Komisyonundan : 1 2 Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşa Lisesi karyola tamiri. Keşif bedeli: 780 «yedi yüz seksen» lira. Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: a) Eksiltme şartnamesi b) Mukavele projesi. c) Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. d) Keşif cetveli. İstiyenler bu şartnameleri ve evtakı bedelsiz olarak Haydar • paşa Lisesi Direktörlüğünden alabilirler. Eksiltme 2/9/1935 pazartesi günü saat 15 te Istanbul Kültür Direktörlüğü binasında toplanan Komisyonda yapılacaktır. Eksiltme açık yapılacaktır. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 60 lira muvakkat teminat vermesi ve bu parayı eksiltme gününden evvel Liseler Muhasebeciüğine yatırması ve bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. a) 1935 senesi Ticaret Odası vesikası. b) Nafıa Müdürlüğünden tasdik ettirilmiş ehliyet vesikas». (4864) 4 5 NECİPBEY YAG/IZ BRİYANTİHİ Saçların güzelliği ve parlaklıgı için Necip bey yağsız briyantinini kullanınız ' 300 ton Tasfiye Edilmiş Avrupa Pamuğu Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Tahmin edilen bedeli «100,000» lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satın alma Komisyonunca 10 birinciteşrin 935 tarihinde perşembe günü saat 15 te kapalı zarfla ihale edilecektir. Şartname «5» lira mu kabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «6,250» lirayı havi teklif mektublarını mezkur günde saat 14 e kadar Komisyona vermeîeri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanu nun 2 ve 3 üncü maddeierindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. (4894V Su Mühendisi Aranıyor Kapah Zarf Usulile Eksiltme İlânı Ankara Şarbaylığından: 35G lira ücretle Şarbayhk Su lşleri Fen Müdürlüğü için Mühendislik diplomalı bir su mühendisi ahnacaktır. İsteklilerin mekteb şehadetname sureti, bir boy fotoğrafisi diye kadar bulunduğu vazifelerden aldığı vesikalar ilişik % halde müracaat etmeleri. «2241» Yüksek ve şimolduğu (4887) Kütahya Vilâyeti Daimî Encümenînden: 1 Eksiltmeye konulan iş: «Kütahyada Afyon caddesi üzerinde Belediye parkı civarında Hastane binasıdır.» Maktu keşif bedeli «69,313S> lira «63» kuruştur 2 Bu işe aid şartnameier ve evrak şunlardır: A Ek;.iltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Fennî şartname, D Umumî şartname, E Hulâsai keşif cetveli, F Proje. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı 346 kuruş bedel mukabilin de Daimî Encümenden alabilirler. 3 Eksiltme 2/9/935 tarihinde pazartesi günü saat 15 te Kü tahyada Daimî Encümen dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin «4716» lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikalan haiz olup göstermesi (âzımdır. Ticaret Odasma kavidli bulunduğıma dair ve sika gösterecek ve bir parçada en az elli bin liralık birinci nevi bina yapmış oiduğuna dair devairi resmiyeden alınmış vesika gösteren ler eksiltmeye pirebilirler. Ve yahud bu gibi seraiti haiz bir mimar veya inşaat mühendisi gösterecek ve bunlarda inşaatın mesuliyeti fenniyesini tamamen kabul ettiğini noterlikten musaddak senedle taahhüd ve temin edecektir. 6 Teklif mektubları yukanda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Daimî Encümene getirilerek Daimî Encü men Reisîiğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gel miş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâ zımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4731) *r; ve OTELÎ: Hergün Köprüden 6,30 7,35 8,20 9,45 11 13,15 15,10 da Haydarpaşaya giden vapurların trenleri membalara kadar giderler. TUZLA İÇMELERİ 100 ton Petrol 100 ton Benzin KaraciöeLW'öe, Barsak.Tas.Kum ve Seker haştalıklanna ALABANDERE AİLE BAGI Şişliden Istinyeye giden yolun 8 nci kilometresinde. Boğazm en mürtefi ve bavadar yeridir Gunlük yumurta, halis inek siidü ehven fiatle bulunur, Muhtelif cins, nefis üzümler vardır. Hergün açıktır M A S L A K T A Servis, duhuliye yok. lskemle, hasır, masa parası alınmaz Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Tahmin edilen bedeli «58,000» lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonunca 10 eylul 935 tarihinde salı günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname «2» lira «90» kuruş mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «4,150» li rayı havi teklif mektublarını mezkur günde saat 14 e kadar Ko misyona vermeieri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddeierindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona ( 4 8 9 5 ) müracaatleri. ve Ticaret Kız ve mektebi Erkek Tam devreli lise Orta ticaret mektebi Lisan öğrenmek için ihzarî sınıflar. Derslere 9 eylul pazartesi başlanacaktır Kayid muamelesi 2 eylulden itibaren pazardan başka hergün saat 8 den 12 ye kadar nüfus tezkeresi, resmî aşı kâğıdı, sıhhat raporu, tasdikname veya şehadetname üe müracaat edı'mesı. tazla tafsilât için mektebe müracaat veya 44941 44942 ye teleion edlmesi Bölge San'at Okullarile Yapı Ustası Okuluna Ahnacak Talebe Kültür Bakanhğından Ankara, Aydın, Bursa, Diyarbekir, Edirne, İstanbul, İzmir, Kas tamoni ve Konya Bölge San'at okullariîe Ankara Yapı Ustası okuluna parasız yatılı olarak talebe ahnacaktır. Bu okullara alına caklarm: 1 Türk olmaları, 2 13 yaşından küçük, 17 yaşından büyük olmamaları, 3 Enaz beş sınıflı bir ilkokulu bitirmiş bulunmaları şartile, isteklilerin bulundukları yerlerin İlbaylıklarına 3 eylul 1935 salı günü akşamına kadar bir dilekçe, okul diploması veya belgesi, üç tane belgelik fotoğraf, aşı raporu ve özbeleklerile «nüfus tezke resi» birlikte bas vurmaları. «2259» (4947) ALMAN LiSESi Beyosrlu Tüne'başı Yeniyol Edirne Şarbaylığından: Beheri 21 lira kıymeti muhammeneli ve bir pusluk boru genişliğinde ve 7 metro mikâbı nominal büyüklüğünde ve Ölçü Ayar Başmü fettişliğince muayene edilmiş ve Türkiyeye ithali hükumetçe kabul ediîmiş ve gümrük resmi ve bilumum masarifat talibine aid ve Edirneye teslim edilmek şartile 20 aded su saati açık eksiltme ile satın ahnacağından isteklilerin ihale günü olan 24/8/935 günü saat 11 de Edirne Beiediye Encümenine müracaat eylemeleri ilân olunur. (4693) Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan Birinci smıf mütehassıs Babıali Ankara caddesi No. 60 Telefon: 22566 Sahtb ve BaşmuharriTi Yunus Nadi Umuml neşriyaU idare eden Yaz\ tşlert Müdürü: Hikmet Münif Matbaacıhk ve Neşriyat Türk Anonlm Şlrketi . htanbui