10 Aralık 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

10 Aralık 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

CUMHURÎYET BLlikâmın 193*. AL HURİYET ANAĞI F.atı Coğrafya On beş iki renkli harita, dünyanın tesekkülü, mevsimler, dünyanın nüfusu, milletler, ırklar, mezhebler, müstemlekeler ve saire hakkında rakamlara müstenid metenevvi malumat. Cumhuriyet müesseseleri, bu sene Avrupadaki emsalile pervasızca boy ölçüşebilecek mükemmeliyette bir Almanak neşretmiştir. Cumhuriyet Almanağı nefis bir cild içinde, temiz basılmış, zengin bir eserdir. Türkiyede bu derece mükemmel bir eser neşredilmemiştir. Tarih Dünyanın tesekkülünden bugurie kadar insanhk tarihinin senelere taksim edil miş bir hulâsası. Aynca Türk tarihinin bir kronolojisi. Her hangi bir tarihî hâ • disenin hangi tarihte vuku bulduğunu burada bulacaksınız. Cumhuriyet Almanağı, memlekette büyük bir .* irfan boşluğunu doldurmaktadır. Çünkü Almanak, her medenî adamın evinde ve kütübhanesinde bulunması zarurî olan eserlerden biridir. Lugatsiz ve Ansiklopedisiz bir kütübhane nasıl boş sayılırsa, Almanaksız bir evde olamaz. Cumhuriyet Almanağı 400 sahifelik bir eserdir. Hususî bir heyet tarafından altı ay çalışılarak hazırlanmıştır. Münderecatınîn zen ginliği, tabının güzelliği için hiçbir fedakârlıktan kaçınılmamıştır. Cumhuriyet Almanağında renkli bir Atlas, renkli tablolar, kartpostallar, yüzlerce resim, küçük bir Sıhhat Ansiklopedisi, ve her türlü malumat vardır. Akıllara gelen her sual için Cumhuriyet Almanağına müracaat edebilirsiniz. Cumhuriyet Almanağı, bize pahalıya mal olmuş ve mahdud miktarda basılmıştır. Sonra bula mamak ihtimali vardır. Hemen bugün bayilerden arayınız ve bir tane alınız. (/' Dünyayi idare edenler Dünyayı kimler idare ediyor? Mukadderatımız kimlerin elindedir? Bu adamları tanımak istiyorsanız, Almanağa müracaat ediniz. Burada bunların hayatlannı bulacaksınız. Vılın tarihi Geçen bir yıl içinde Türkiyede ve dünyada cereyan eden mühim hâdiselerin resimle bir hulâsası. 32 sahife resim. Bir bakışta bir yılın tarihini okuvabilirsiniz. Devletleı Bütün dünya devletlerinin nüfusları, devlet şekilleri, mesahai sathiyeleri, kara, deniz, hava kuvvetleri, ufak bir tarihçe • leri, hükumdar veya cumhur reisleri, iktısadî vaziyetleri, hulâsa her devletin bünyesi ve hayatı hakkında tam malumat. Sıhhat meseleleri Evde ve hayatta >ergün birçok basit sıhhat meselelerile karşılaşırsınız. Çocu ğunuzun burnu kanar, sizin hararetiniz artar, sari bir hastalık tehdidi altında kalabilirsiniz. Bütün bu ufak fakat mühim meseleler karşısında alacağınız ilk tedbirleri size Almanak öğretir. Her türlü malumat Cumhuriyet Almanağı, bir küçük Ansiklo pedi, bir bilgi hazinesİdir. Bütün bir yıl her an müracaat edebileceğiniz bir kütübhane, her dakika istifade edebileceğiniz bir vesikalar koleksiyonudur. Cumhuriyet Almanağı, yukarıda sayılan bilgilerden maada birçok zengin münderecatı havidir. Asırlardanberi devlet reislerine karşı yapılan suikasdler, dünyaya ve Türkiyeye aid grafikli bilgiler, küçük bir Sıhhat Ansiklopedisi, merakınızı tahrik edecek tuhaf vak'alar, takvimler, Türkiyede tanınmış adamların hayatları, dünyanın en meşhur tablolan vesaire... vesaire.. Cumhuriyet müesseseleri Matbaacılık ve Neşriyat T. A. Ş Istanbul satış merkezi: Yeni Kitabcı \ u