19 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

19 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 12

CUMHURtYET Boğazım sılcan ıstırabların Bir tane Karacabey Merinos Yetistirme Çiftliği Müdürlüğünden: 1 A Merinos Yetistirme Çiftliği sun'î tohumlama lâboratuarları için 1690 lira 35 kuruş muhammen bedelli mikroskop ve mikrofotoğraf makina ve teferrüatı. B Ve gene tohumlama lâboratuarları için 3024 lira 80 kuruş alât ve edevat ile eczayı tıbbiye, açık eksiltmiye konmuştur. 2 Eksiltme günü 24 nisan 936 tarihine musadif cuma günü saat on beştir. 3 Eksiltme Istanbulda Baytar Müdürlüğünde teşekkül edecek Merinos Çiftliği Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 4 İstekliler mikroskop ve mikro f otoğraf için 128 liralık ve alât, ecyazı tıbbiye için de 227 liralık muvakkat teminat verdiklerine dair Malsandığı makbuzu ibraz etmeleri. 5 İsteklilerin bu işlere aid malî, fennî şartnameleri İstanbul Baytar Müdürlüğünden veyahud Karacabey Merinos Yetiştirme Çift liği Müdürlüğünden istemeleri ilân olunur. (1853) RADYOLİN 19 Nisan 1936 GRİPİN GRi J' 1 almakla geçeceğini * bilseydi bu kadar acı çekmezdi Soğuk algınlığı, nezle, grip gibi rahatsızlıkların diş, baş ve sinir ağrılarının en lesirli, en ucuz ve en mükemmel ilâcıdır Galatasaray Lisesi Direktörlüğünden: Güneş gibidir, en donuk dişleri Miktan Kilo 4000 Toz şeker 2000 Kesme şeker Lira Lira 123.75 1060 590 1650 Galatasaray lisesinin ihtiyacı için yukarıda cinsi ve miktari ve muhammen bedeli ve ilk teminatı yazılı toz ve kesme şeker 27/4/936 pazartesi günü saat 15 te İstanbul Kültür Direktörlüğü binasında Liseler Muhasebeciliğinde toplanan Komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere Okul Idaresine ve eksiltmiye iştirak için de o gün 2490 sayıh kanunda yazıh vesaikle Komisyo na gelmeleri. (1909) Fatih birinci sulh hukuk mahkeme si satış memurluğundan: Pakize, Muhsin, Feride, Nezihe, Vedad ve Medihanın şayian mutasarrıf olduklan Silivrikapıda Silivrikapı caddesinde 400 lira muhammen kıymetli mahalli 8/ 10 numaralı ahşab iki odalı ufak bahçesi ve bir de kuyusu olan ve altında dükkânı bulunan ev altındaki dükkânı ev izalei şuyu zunnında açık arttrrma su retile 21 mayıs 936 perşembe günü 14 16 ya kadar muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşi bulmadığı takdirde son arttırmanm taahhüdü baki kalmak şar tile 5 haziran 936 cuma günü 1416 ya kadar şeraiti atiye dairesinde başkâti bin odasında satılacaktır. 1 Arttırma peşin para iledir. Arttırmaya iştirak edecekler yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi vermeğe mecburdur. 2 İşbu gayrimenkulde müseccel ve gayrimüseccel hak sahiblerinin tarihi ilândan itibaren 20 gün zarfında satış memurluğuna müracaatle haklarını tesbit ettirmeleri aksi takdirde gayrimüseccel hak sahibleri paylaşmadan haric bırakılacaklardır. 3 Üzerine ihalesi icra kılınan müşteri bedeli ihaleyi vermediği takdirde ihalenin feshinden mütevellid fark ve zarardan mes'ul olacak ve bu fark bilâ hüküm kendisinden alınacaktır. 4 Yüzde iki buçuk tellâliye ve 20 senelik evkaf icaresi taviz bedeli müşteriye ve ihale tarihine kadar olan vergiler hissedarlara aiddir. 5 Şartname herkesin görebileceği surette bugünden itibaren açıktır. Fazla malumat almak istiyenlerin satış/57 numara ile satış memurluğuna müra • caatleri ilân olunur. İstanbul asliye mahkemesi 6 ncı hukuk dairesinden: Mecdiye tarafından kocası Beyazıd Soğanağa Cami sokak 33 numarada iken halen ikametgâhı meçhul bulunan Şevket aleyhine açılan boşanma davası sonunda; küçük Neş'enin anası yanında bırakılarak velâyetin anası tarafından kullanılmasına babasile haftada bir gün bir saat şahsî münasebetlerinin temi nine ve mahkeme masarifinin müddeaaleyhe yükletilmesine temyizi kabil olnıak üzere 8/4/936 tarihinde karar verilmiş ve tafsilâtı havi karar sureti dahi mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğundan ilân tarihinin ferda • sından itibaren on beş gün içinde temyizi dava edilmediği surette müteakıb kanunî muamelenin yapılacağı tebliğ verinde olmak üzere ilân olunur. Zayi İstanbul ithalât gümrüğüne aid 3255 numaralı ve 31/7/35 günlü beyanname için aldığım 312416 numaralı depozito makpuzunu zayi ettim. Mezkur gümrükten bir suretini çıkaraca ğımdan eskisinin hükmü yoktur. Osman Ziver mahtumu Ali Haydar Zayi Galata ithalât gümrüğüne aid 1979 No. ve 18/7/35 tarihli beyan name için aldığım 301440 No. depozi to makbuzunu zayi ettim. Mezkur gümrükten bir suretini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. . Osman Ziver mahtumu Ali Haydar Sahib ve Basmuharriri Yantu Nadi Umumt nefrtyatt idare eden Yazı İglert Müdüru: Hikmet Münif Mtbaaeütk v* Nepiyat Türk Anonim girkett RADYOLİN Fakat... Sabah akşam, günde iki defa, kullanmalısınız. Gripini arayınız! Adana Pamuk Üretme Çiftliği Direktörlüğünden: Benzin Teneke Gaz Mazut 50 80 Valvalin 900 1000 Vakum 900 1000 Kilo 600 400 Gres Pamuk Üretme Çiftliğinin şubat 937 sonuna kadar ihtiyacı olan ve yukarıda cins ve miktarı yazılan yanıcı maddeler kapalı zarf usulile münakasaya konulmuşsa def fiatlar muvafık görülmediğin den pazarlık suretile satın alınacaktır. İhale 22/4/936 gününe tesadüf eden çarşamba günü saat 15 te Tohum İslâh istasyonunda yapılacaktır. İlk teminat 1534 lira 20 kuruştur. Muhammen bedeli 20456 liradır. Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak istiyenlerin Tohum islâh İstasyonu Direktörlüğüne müracaatleri, ve isteklilerin muayyen gün ve saatte Adana Tohum İslâh İstasyonunda bulunmaları. (1886) Asgarî 800 800 1300 4000 Azamî 1200 1200 1600 5000 Beher kilosunun muhammen fiati Kuruş 2650 2950 Tutan İlk teminatı bile parlatır, bembeyaz yapar Eskişehir Sıtma Mücadele Komisyon Başkanlığınadn: 4 mayîs 936 tarihli pazartesi günü saat «14» te Eskişehir Vilâyeti Sıtma Mücadele Komisyonu odasında 9528 lira keşif bedeli Sazova Bataklığı kurutma kanalı açılması işi açık olarak eksiltmiye konulmuştur. Bu hususa aid şartnameler ve evrakı keşfiye Sıtma Mücadele dairesinde her zaman görülebilir. Muvakkat teminat «715» liradır. İsteklilerin Eskişehir Nafıa Direktörlüğünden ihaleden iki gün evvel alacağı ehliyet vesikasile Ticaret Odası vesikasmı ibraz et meleri lâzımdır. (1910) K K U Ç U K ÇIFTLIK PARKI Bugün umuma açılacaktır. llkbaharın güzel çam kokulu günlerini, parkın muhteşem havuzları etrafında geçirmek istiyen sayın müşterilerimizi selâmlanz. Giimrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1 Keşif bedeli 1716 lira 90 kuruş olan Galata Gümrüğü Levazım servisi tarasaları inşaatı 25/4/936 cumartesi günü saat 10 da açık eksiltme ile yapılacaktır. 2 Proje ve keşif şartnameleri Komisyondan alınır. 3 İsteklilerin en az 1500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafıa Başmühendisliğinden fennî ehliyet vesikasile 129 li ralık ilk teminatlarile Komisyona gelmeleri. (1870) En hoş meyva usarelerile hazırlanmıştır. Hazmi kolaylaştırır. İnkıbazı izale eder. Kanı temizliyerek vücude tazelik ve canlılık bahşeder. İNGÎLÎZ KANZUK ECZANESÎ Beyoğlu îstanbul ince saz 16 Mayıs Cumartesi başlıyacaktır Karacabey Merinos Yetîştirme Çiftliği Müdürlüğünden: 1 Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliğinde yapılacak sun'î tohumlama lâboratuarı ve kalörif er tesisatı açık eksiltmiye konmuştur. 2 Keşif bedeli 2131 lira 75 kuruştur. 3 Bu işe aid malî ve fennî şartnamelerle proje ve resim Merinos Çiftliği Müdürlüğünden veya İstanbul Baytar Müdürlüğünden aramlacaktır. 4 İhale 30 nisan 936 tarihine musadif perşembe günü saat on beşte İstanbul Baytar Müdürlüğünde teşekkül edecek Merinos Çiftliği Komisyonunca yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat 160 lira olduğu ilân olunur. (1948) ADAPAZARI TÜRK TiCARET BANKASI Tamamı ödenmîş sermayesi: 2.200.000 T. L. BEYNELMİLEL BUDAPEŞTE Sergisi Dolayisile EN MUSAİD Ticarî krediler Teminat mukabîli krediler Emtia uzerine avanslar Sened iskontosu Sened tahsilâtı ŞARTLARLA: Teminat mektubları itibar mektubları Kumbara hesabı Cari hesablar Tediye emirleri 12 GÜNLÜK Bükreş ve Budapeşte « r V A U A T i . Gidüb gelme YOL MASRAFI OTELYEMEKTENEZZUH OLlAnMII. jKjncj s ,mi seyahat ve Birinci sınıf otel Gidiş 6 MAYIS | I Af\gZ Dönüş 17 MAYIS I • !•• I W W • " Derhal pasaportunuz için lâzım olan nufus cüzdam, Askerlik vesikası, Maliye şubesinden bir vesika ve 4 fotograf Vadeli mevduat VE Faizleri her ayın birinde ödenen NATTA Acentasına gönderiniz. Yerler mahduddur. KUPONLU VADELİ MEVDUAT I I izahat için Banka gişelerine müracaat ediniz. Kereste işleri ile demir ve ahşab imalât ve taahhüdah Merkezi: A N K A R A istanbul Şubesi: Dördüncü Vakıf Han Şubeleri: Ankara, Adapazarı, Bandırma, Bartın, Biga, Bolu, Bozüyük, Bursa, Diizce, Eskişehîr, Gemlik, istanbul, izmit, Kütahya, Safranbolu, Tekirdafl I I Gazi Anteb Şarbayhğından: Ayhk ücreti 200 lira olan mimar mühendislik münhaldir. Bir mimara veya mimarlık şubesinden çıkmış bir mühendise ihtiyacımız vardır. * Şeraiti haiz olan isteklilerin evrakı müsbitelerile Gazi Anteb" Belediyesine müracaatleri ilân olunur (2018)' Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü Ilânları Alemdağında Sultan çiftliği önündeki Vakıf çayırm senei haliye otu açık arttırmıya çıkarılmıştır. İhalesi 23/4/936 perşembe günü saat 15 te Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde yapılacaktır. İstekli lerin mezkur Müdürlüğe müracaatleri. (1868), Alemdağında Taşdelen suyu mevkündeki kahvehane üç sene müddetle ve açık arttırma ile kiralanacaktır. İhalesi 23/4/936 per şembe günü saat 15 te Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde yapıla caktır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere hergün mezkur Mü dürlüğe müracaat çylemeleri. (1869),