18 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

18 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

8 1 m Istanbul Harici Askerî KITAATI İLÂNLARI 1 936937 ders senesi için Kuleli, Maltepe ve Bursa lise lerile Kırıkkaledeki Askerî San'at lisesine ve Konya, Erzincan AS. Orta mekteblerine talebe alınacaktır. 2 Kabul şartları AS. Lise ve orta mektebler talimatmda yazıhdır. Bu talimat askerî mekteblerde ve askerlik şubelerinde göriilebilir. 3 İsteklilerin aşağıda yazılı hususları da göz önünde bulun durmaları lâzımdır. ABiitün mekteblerde kaydü kabul 1 temmuz 936 da başlar ve 10 ağustos 936 da biter. Mü sabaka imtiham da 15 ağustosla 21 ağustos arasında yapılır. B Mekteblerin bulundukları yerler haricindeki mevkilerde o turan isteklilerin 10 haziran 936 dan 31 temmuz 936 tarihine kadar bulundukları yerlerin As kerlik şubelerine müracaat et miş olmaları lâzımdır. C Kabul şartlarını taşıyan istekliler evrakını tamamlattırıp Askerlik şubeleri vasıtasile mektebe göndermeleri ve mekteblerden davet vaki olmadan hiçbir istekli mektebe gitmemelidir. D Müsabaka imtihanına girmek için davet edilen istek • lilerin imtihan yapılacak yere kadar gitmek ve imtiham kaza namayınca geri dönmek için yapacakları masraf lar tamamen is • tekliye aiddir. Bunun için de gidiş ve dönüş masrafım beraber gotürmesi lâzımdır. E İstekli mektebe kabul edilmediği takdirde hiçbir hak iddia edemez ve bir sene terki tahsili olanlar da mektebe alınmazlar. 4 Mektebler leylî ve mec canidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı ve kitabları mektebe aid olduğu gi#bi ayrıca heray bir miktar maas *" ta verilir. *• 5 Askerî liseleri muvaffa kiyetle bitirenlerden azru edenler müsabaka imtihanına girerek kazandıkları takdirde mühendis ve fen memuru yetiştirilmek ü zere Avrupaya tahsile gönderi • lir. «18» (3244) FORTESTİN HEDENSA ile derhal geçer. Erken ihtiyarlıyan lara, yorgun vücudlere dinçlik verir. ADEMi İKTİDAR BASURA ÇARE dır. Ameliyatsız memeleri kurutur. Kanı, ağrıyı keser. Meşhur ilâçtır. birebirdir. Bütün sinir nöbetlerine, teessürle bayılanlara hayat verir. NEVROL (A. K U T i E L) ÇARPINTIYA derhal keser. Vücuda zarar vermez. Her eczanede bulunur. 40 kuruştur. HİDROL TERi KOKUYU Dr.Mehmed Ali Köprübaşı Eminönü Han Telefon: 21915 ^ Operatör Urolog ••• Bevliye mütehassısı Kırklareli îskân Müdürlüğünden: 1 Kırklareli Merkez kasabasında nahiye ve köylerinde yaptı rılacak kırk tek ve seksen çift göçmen evi için lüzumu olan 260,000 yerli kiremid satın alınacaktır. Beher bin kiremieîin inşaat mahallerinde teslim şartile 12 liradır. Heyeti umumiyesinin muhammen kıy meti 3120 liradır. Teminatı muvakkatesi 234 liradır. 2 Kiremidlerin fennî ve hususî şartnameleri Kırklareli İskân Müdürlüğünde olup talibler hergün görebilirler. 3 Eksiltme kapah zarf usuliledir. 4 İhale 29/VI/936 pazartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin Kırklareli İskân Müdürlüğündeki Komisyona müracaatleri ilân o lunur. (3378) A. K AT1EI Kırklareli İskân Müdürlüğünden: üzerine 1 Kırklareli Merkez kasabasında, nahiye ve köylerinde yaptırılacak kırk tek ve seksen çift göçmen evi için lüzumu olan 38,000 yerli uğla satın alınacaktır. Beher bin tuğlanın inşaat mahallinde teslimi şartile 12 liradır. Heyeti umumiyesinin muhammen kıymeti 456 liradır. Teminatı muvakkate 34 liradır. 2 Tuğlaların fennî ve hususî şartnameleri Kırklareli İskân Müdürlüğünde olup talibler görebilirler. 3 Eksiltme açık eksiltme usuliledir. 4 İhale 29/6/936 pazartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin Kırklareli İskân Müdürlüğündeki Komisyona müracaatleri ilân o lunur. (3381) Karakoy, Topçular caddesi No. 33 ölçiî Fennî Kasık Bağları Mide, barsak, böbrek düşkünlüğüne SİGARA İÇENLER Dr. Apostel Ağazlığm dahilî tertibatı Isteyenlere ölçü trrifesi gönderilir. Eminönü Izmir sokağı Tel. 20219 ZAHARYA Orepulos Taklidcilerden sakınınız Fennî Korsalar Keçiburlu Kükürtleri Türk Anonim Sirketinden: Şirketimizin Keçiburlu imalât merkezi doktorluğu münhaldir. Taliblerin hüviyetlerini, çalıştıkları yerleri ve ihtısaslarını bildirir bir mektubla Ankarada Eti Bank binasında Şirketimiz Merkezine mü racaat etmeleri lâzımdır. «1362» (3312) Sıhhî ağızlıkları ile sigara içiniz Ağizhklar kutu içinde 10 taşla beraber satılır. Anadoludan arzu edenlere posta ile tediyeli olarak derhal jrönderilir Deposu: Sultanhamam, Kebabcı karşısında Ağızınız, ciğeriniz, yüreğiniz daima temiz kalır P i P O P A Z A R I Izmir: Mehmed Alim Şen Ocak, Başdurak 61 No. Sümer Bank ve Emlâk ve Eytam Bankasının SiGORTA SOSYETESi Kurumudur. Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Ümranın Emniyet Sandığma birinci derecede ipotekli olup tamamına ehli vukuf tarafmdan 3660 lira kıymet takdir edilen Kadıkö yünde Tuğlacı mahallesinin Kethüda sokağında eski 8 yeni 26 nu maralı bir tarafı Celâl ve Galib hane ve bahçesi, bir tarafı tariki has bir tarafı müfrez 2, 3 harita numaralı mahaller bir tarafı Kethüda sokağile mahdud müfrez, zemin katında: Birisinin zemini mermer, diğerinin ahşab iki cihette merdveni olan iki sofa üzerinde dört oda, iki helâ, malta döşeli bir mutfak, bir 1/iler, birinci katta: Camekânla ayrılmış birinde zemini tahta ve demir korkuluklu daracası olan iki sofa üzerinde ikisinde yük ve dolab olan dört oda, iki helâ olan ve her iki sofanın wağı kata inen ayrıca merdivenleri bulunan ve çatı katında: İki tarafında sa*dık odası olan içiçe geçme iki çatı arası, bahçesinde: Mermer bilezikli bir kuyu ve müteaddid ağac ve binanm bir kısmında elektrik her iki kısmında kumpanya suyu tesisatı bulunan ve umum mesahası 2553 m2 olup 209 m2 bina diğer kısmı bahçe olan iki bölük iki kat ahşab boyasr,? evin tamamı açık arttır mıya vazedilmiş olduğundan 20/7/936 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd • detle temdid edilerek 4/8/936 tarihine musadif salı günü saat on dörtten on altıya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık art tırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıy meti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair oan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarhinden itibaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi ve 20 se nelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenler 1/7/936 tarihinden itibaren herke sin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartna • mesile 934/3766 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3391) Sermayesi tamamen Türk ve en yüksek fennî kudrette tam millî sigorta sosyetesidir. : Galatada SUMER BANK Binası. Telefon : 44969 JUVANTÎN KANZUK Kırklareli îskân Müdürlüğünden: 1 Kırklareli Merkez kazasında, nahiye ve köylerinde yaptırı lacak göçmen evleri için 26325 kilo saman alınacaktır. Beher kilo saman mahalli inşaatında teslim şartile kilosu bir kuruştur. Heyeti umumiyesinin muhammen kıymeti 263 lira 25 kuruştur. 2 Samanın şartnamesi Kırklareli İskân Müdürlüğünde olup talibler hergün görebilirler. 3 Eksiltme açık eksiltme usuliledir. 4 İhale 29/6/936 günü saat on beştedir. isteklilerin Kırklar eli İskân Müdürlüğündeki Komisyona müracaatleri ilân olunur. (3380) Saç boyaları Memur aranıyor Büro işlerile makina, rransızca ve muhasebeye aşina bir Türk memur aranmaktadır. Bekârlar tercih edilir. Acele her gün saat 15 ten 17 e kadar Merkez Rıhtım Hanında ikinci katta 24 No. da Maden Şirketine müracaat. "7 Kumral ve siyah olarak sabit ve tabiî renk verir. Ter ve yıkanmakla çıkmaz. Yegâne zararsız ve tanınmış sıhhî saç boyasıdır. İNGİLtZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu Istanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: Odamızca alâkadar ticaret zümrele rine bildirilmesi icab eden hususat, ötedenberi bu zümre mensublarına ayn ayrı gönderilen tamimlerle bildirilmekte idi. Bundan sonra bu gibi tamimler ve meseleler Odamız tarafmdan neşredilmekte olan günlük piyasa cetveli, haftalık piyasa cetveli ilâvesi ve aylık mecmuamızla neşredilmek suretile piy asaya, tüccara ve bilumum alâkadarlara bildirilecektir. Alâkadarlarca bilinmek üzere key fiyet ilân olunur. ıstanbul »Mütercim aranıyor•• Ahnancadan türkçeye ve türkçeden almancaya tercümeye bihakkm vâkıf, almanca stenografi ve daktilo bilen ve fransızca lisanına mükem melen âşina bir mütercim acele aranmaktadır. Taliblerin (Mütercim 120) rumuzile Istanbul 176 numarah posta kutusu adresine tahriren müracaatleri. Galata Nüfus memurluğundan: Firuzağada Akarsu caddesinde Gün düz apartımanının 8 numaralı dairesinde oturan ve Muhiddinfenari mahalleKadıköy Vakıflar sinin Tabanca yokuşu 1 numarada Kara Kıymeti Teminatı Halil oğlu Genç Ağa olarak kayidli iken muhammenesi muvakkatesi bu kere asliye 5 inci hukuk mahkemeLira K. No.sı Lira K. sinin 12/6/936 tarih ve 936/773 sayılı 16 54 6 220 52 ilâmile ismi (Genç Mehmed) olarak tashih edildiği ilân olunur. (23801) I Direktörlüğü İlânları TİFOBİL Dr. Ihsan Sami Tifo ve paratifo hastalıklanna tutulmamak için ağızdan alınan tifo haplandır. Hiç rahatsızlık vermez. • Herkes alabilir. Kutusu 55 Kr. ı Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları Anonim Sosyetesinden: Paşabahçe Şişe ve Cam fabrikamızm lokanta işlerini tecrübeli ve lokanta idare etmiş bir kimseye vermek istiyoruz. Talib olanların yeri görmek ve şartlarını görüşmek üzere fabrikaya müra^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ M caatleri ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Ademi İktidar Bel gevşekliği DERMANSIZLIK Vücut ve dimağın Dr. Cevad Tahsin İDRAR, KAN, KAZURAT ve sairenin tahlillerini yapar. Divanyolu ortasında. Tel. 23334 K i M Y A G ER RUM HASTANESiNDEN : Hastanemize lâzım olan: 200 çeki kunı bu sene mahsulü ince, fırm için gürgen 2S0 çeki, bu sene mahsulü Rumeli meşesi 55000 60000 kilo Çatalca civannın bu sene mahsulünden birinci nevi ot. Münakasa ile satılacağından münakasaya iştirak etmek istiyenlerin Galatada Büyükbalıklı hanında 69 numaralı dairesinde münakasası icra edilecek 23 haziran 936 salı günü öğleden evvel münakasa şeraitini öğrenmek üzere gelmeleri lttzumu ilân olunur. BALIKLI Konya Cumhuriyet Müddeiumumiliğinden: 1 Konya Cezaevinin bir yıllık ekmek ihtiyacı 15/6/936 gününden 30/6/936 gününe kadar 15 gün müddetle kapah zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 İhale 30/6/936 salı günü saat dokuzda Konya Cumhuriyet Müddeiumumiliği dairesinde icra kılınacaktır. 3 Talibler teklifnamelerini o güne kadar Komisyon riyasetine vermiş bulunacaklardır. 4 Ekmek yerli unundan has olacak ve talibler bedeli muhammenenin yüzde yedi buçuk kuruşu olan 2099 lira 52 kuruş temi natı muvakkatelerini teklifnamelerile birlikte Komisyona vereceklerdir. 5 Fazla izahat almak ve şartnameyi görmek istiyenlerin Konya Cezaevi Direktörlüğüne müracaatleri ilân olunur. (3367) müessir ve emin İR İ L A Ç T I R Kutusu 200 Kuruş EczanesiSirkeci BEŞİR KEMAL MAHMUT CEVAT Dosya 1170 Üsküdarda İhsaniye M. de Çiçekçi So. da evin tamamı. 5 04 4,50/1 1482 Üsküdarda Durbali M. 67 10 de Tekke So. da bahçeli ahşab evin tamamı. 21 27 82 125 Üsküdarda Selâmiali 283 60 M. de Karakolhane So. da bahçeli evin tamamı. 327 10 24 54 84 125 » » » 721 16 54 09 300,302,6,8 178 Kadıköyünde Osman ağa M. de Söğüdlüçeş • me So. da tramvay yolu üzerinde maadükkân ahşab hane ile Kuyu So. da 6, 8 sayılı arsaların Vakfa aid hissesile hissedarına aid hisselerin tamamı. Yukarıda mevkilerile cinsleri ve kıymetleri yazılı mahlul yerler satılmak üzere açık arttırmıya çıkarılmıştır. İhaleleri 3/7/936 cu ma günü saat 15 te Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde yapılacaktır. İsteklilerin müracaatleri. (3405) Çok besler, çocuğun tabiatini düzeltir. Kusmayı, sancıları giderir. Şark Merkez Ecza deposu ve her eczanede bulunur. Umumî merkezi Ankara posta kutusu: 195 LAKTİN Süt çocuğu için sütlü undur.