12 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

12 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

12 Ağustos 1936 CUMHIT.İKET Geyve Şarbaylığından: Sıhhat ve içtimaî MuaSıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletinded: venet Vekâletinden: Çorum Leylî ve İstanbul Neharî Küçük Sıhhat Memurları mekteblerine almma şartları şunlardır: 1 Türkiye Cumhuriyet tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 dan yukarı olmamak «yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişiği kalmamıç olacaktır.» 2 Orta mektebden pek iyi ve iyi derecede mezun olmak «Orta mektebi bitirdikten sonra lise sınıflarından bir veya iki scne fazla okumuş olanlar tercih edilecektir.» 3 İstekliler dilekçelerini aşağıdaki vesikalarile birlikte 1 eylul 936 tarihine kadar: A Çorum mektebi için Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletine, B tstanbul mektebi için İstanbul Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü vasıtasile Mekteb Müdürlü ğüne gönderileceklerdir. A Nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Orta mekteb şehadetnamesi aslı «Daha fazla okumuş olanlarm şehade.tname ile birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden resrrî vesika.» C Mütehassısları tam hastane heyetlerinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğraf bulunan bir sıhhat rapoıu, «Bu rapor hastane baştabibi tarafından mühürlü zarf içinde veUecektir.» Bu hastaneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir, vdarpaşa Nümune hastaneleri, fstanbul Çocuk hastanesi, Iz , Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastaneleridir. Is • (.ekliler bu hastanelerin bulundukları Vilâyetlerin Sıhhat ve tçtimaî Muavenet Miidürlüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D Çıktıkları mektebden veya mahallî polisten alınmış hüs nühal kâğıdı. E 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf. 4 Çorumdaki leylî mektebe girmek istiyenler bu vesikala • rından başka bir de aşağıda örneği yazılı noterlikten tasdikli ta ahhüd senedi vereceklerdir. Geyve kasabasmın Belediye yapı ve yollar kanunu ve Bayındırlık Bakanlığının 17/3/936 gün ve 915/3209 sayılı emirlerine bağlı Nafıa Meclisinin 29 sayılı kararile tasdik edilen şartname mucibince halihazır haritası yaptırılacaktır. Halihazır haritaları yapacak mühendisin ihtisası Bayındırlık Bakanhğınca musaddak olması şarttır. ts tekliler hektar üzerinden bir fiat teklif edeceklerdir. tşbu harita işi eksiltme ve ihale kanununa tevfikan 1 ağustos 936 tarihinden 1 eylul 936 tarihine kadar eksiltme müddeti bir ay olup ihale kanunu mucibince 50 Iira teminatı muvakkate ile beraber 936 senesi eylu lün birinci salı günü saat 15 e kadar Geyve Belediye Encümenine talibler müracaat edebileceklerinden daha sonra müracaat kabul edilmiyecektir. İstekli bulunanlar Belediyemizde mevcud şartnameleri bedelsiz istiyebilecekleri ilân olunur. (4374) Bu yıl İstanbulda Leylî Ebe Talebe Yurduna girmek istiyenlerin kabul şartları şunlardır: 1 Yaşı yirmiden aşağı otuzdan yukarı olmıyacak; orta mektebden pek iyi ve iyi derecede mezun bulunacak, gerek tahsilini, gerek ileride mecburî hizmetini yapmağa engel bir hastalığı ve arızası bulunmıyacaktır. 2 lsteklilerin dilekçelerini 15 eylul 936 tarihine kadar Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletine göndermeleri lâzımdır. 3 Dilekçe ile birlikte aşağıda yazılı vesikaları göndere ceklerdir: A Nüfus hüviyet cüzdanının aslı, B Mezun bulunduğu mekteb sehadetnamesinin aslı, C Hüsnühal sahibi olduğunu ve hiç evlenmemiş bulundu ğunu gösteren mahallî hükumetçe tasdik edilmiş ilmühaber, D 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf, E Mütehassısları tam hastane heyetinden, basılmıs örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğraf bulunan bir sıhhat raporu, «Bu rapor hastane baştabiblikleri tarafından zarflanarak üstü müh i" r lenecekti r.» Muayene yapacak hastaneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyar • bekir, Haydarpaşa Nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hasta nesi, îzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastanele ric'ir. lsteklilerin hastanenin bulunduğu yerlerdeki Sıhhat ve îç timaî Muavenet Müdürlüklerine bizzat müracaat etmeleri lâ zımdır. F Örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdik edilmiş bir taahhüd senedi. Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Tunceli Naf ıa Direktörlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : «Tunceli Vilâyeti «Plür» Ovacık kazasında yapılacak iki bölüklü askerî kışla inş&atı. Keşif bedeli 29300 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname, E Hususî şartname, F Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. G Proje, grafik. H Devlet Demiryolları fennî şartnamesi. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bir Iira bedeli mukabilinde Tunceli Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 22/8/936 tarihinde cumartesi günü saat 11 de Elâziz, Tunceli Nafıa Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 2197,5 Iira muvak kat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup göstermesi lâzımdır. Nafıa Vekâletinden işe girebilmesi için eKSyet varakası alı nacaktır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saat • ten bir saat evveline kadar Tunceli Nafıa Müdürlüğüne getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4429) Taahhüd Senedi Örneği Taahhüd Senedi Örneği Çorumdaki Leylî Küçük Sıhhat Memurları Mektebine alınarak tahsil edip mezun olduğumda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâ letinin tayin edeceği vazifede beş yıl hizmet etmeğe ve bu hiz meti kabul etmediğim veya kabul edip te muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhî sebeler dışında mektebden daimî su rette çıkarıldığım takdirde benim için sarfolunan parayı tama men ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenile cek para için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüd eylerim. Leylî Talebe Yurduna kabul edilerek tstanbul Ebe Mektebinde okuyup mektebden çıktıktan sonra Sıhhat ve İçtimaî Mua venet Vekâletinin göstereceği yerde, üç yıl müddetle hizmet edeceğimi ve bu hizmeti tamamen yapmadığım veya tahsil sırasında sıhhî sebebler dışında Yurddan çıkarıldığım, yahud Yurdu terkeylediğim takdirde kendim için hükumetçe yapılan masrafları tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüd ederim. Sarih Ikametgâh Adresi Sarih Ikametgâh Adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için 200 Iira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400'iîrlyifkadar parayı borclu ile birlikte müteselsil kefU ve müşterek müteselsil borclu sıfatile ö • diyeceğim. (4477) ve TUtün TUccarlarına MUhim ilfln VAPUR ACENTALARI Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetin de bulunduğu her ders yılı için 200 Iira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu «ıfatile Ödiyeceğim. (4479) KEFİLİN ADRESt Malatya 10 uncu Daire Su işleri Müdürlüğünden: 27/8/936 tarhine raslıyan perşembe günü saat 15,30 da Malatyada 10 uncu Daire Su İşleri Müdürlüğü binasında Arttırma, Eksiltmfe ve İhale Komisyonunda «28700» Iira keşif bedelli Sürgü suyu ka nalı ameliyat ve inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Mukavele projesi, fennî şartname ve inşaat projeleri Bayındırlık işleri genel şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak 144 kuruş mukabilinde Malatyada 10 uncu Daire Su İşleri Müdürlüğünden verilecektir. Muvakkat teminat «2152» Iira «50» kuruştan ibarettir. lsteklilerin teklif mektublarını ve 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla beraber Nafıa Vekâletinden ihale gününden en az sekiz gün evvel aldıkları yirmi bin Iira derecesinde iş yaptığını gösterir müteahhidlik vesikasım 27/8/936 perşembe günü saat 14,30 a kadar 10 uncu Daire Su İşleri Arttırma, Eksiltme ve İhale Komisyonu Reisliğine vermeleri lâzımdır. (4511) ÇADIR EKSILTME İLANI Konya İli Baymdırlık Direktörlüğünden: Konya Bayındırlık Direktörlüğü için satın alınacak 40 çadır 2400 Iira. muhammen bedelle açık eksiltmiye konulmuştur. Bu işe aid şartname bedelsiz olarak Konya Nafıasından alınabilir. Eksiltme 19 ağustos 936 çarşamba günü saat on beşte Vilâyet Daimî Encüme ninde yapılacak ve eksiltme açık zarf usulile olacaktır. Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 180 Iira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka da en aşağı 3000 liralık çadır işlerini muvaffakiyetle yapıp tamamladığına dair resmî vesikayı haiz olması lâzımdır. (4313) Galatada Gümrük caddesinde yolcu salönu kars.ıtında ve Tophane kayık iskelesine 50 metre mesafede kalorifer ve asansörlu zemin katında ( 230 ) metre karelik ( 2 ) mağaza ve üstünde ( 4 ) katta ve beher katta denize nazır ( 8 ) büyük odalı ve bunların arka tarafıoda bu binaya bitişik tamamı '5000) metre karelik ( 6 t katlı tutün deposu inşasına başlanmıştır. Icara verilmek için teılim tarihleri : Ön taraftaki mağaza ve üstündeki han 2 nci Teşrin sonunda ve arka taraftaki dcpo kısımları 2 nci kânun sonlarında. Müracaat mahalli : Galata Bankalar Hi caddesi Nişastaciyan han 3 üncü katta 10 ve 11 No. Telefon: 42781 n Tunceli Nafıa Direktörlüğünden: İSTANBUL ŞUBESlNDEN: 1 Eksiltmiye konulan iş: Dördüncü Umumî Müfettişlik mıntakası dahilinde takriben 102 kilometre uzunluğundaki Elâziz Plür yolunun tesviyei turabiye, sınaî imalât ve makadam şosesi inşaatıdır. Bu işlerin tahmin edilen bedeli 500,000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavelename projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname, E Hususî şartname, F Silsilei fiat cetveli, G Taş, kum, su grafiği. İstiyenler matbu Nafıa işleri şeraiti umumiyesi ve fennî şartna • meyi dairede tetkik ve mütalea ve diğer şartnameleri ve evrakı on iki buçuk Iira bedel mukabilinde Ankara Nafıa Vekâleti Şoselcr Idareeinden ve Elâzizde Tunceli Nafıa Dairesinden alabilirler. 3 Eksiltme 24/8/936 tarihinde pazartesi günü saat 15 te Elâzizde Tunceli Nafıa Müdürlüğü binasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 23,750 Iira muvak • kat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasım ve Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş yol ve teferrüatı müteahhidiiği ehliyet vesikasım haiz olup göstermesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saat ten bir saat evveline kadar Elâzizde Tunceli Vilâyeti Nafıa Dairesine getirerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilin de verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4427) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı STTMER BANK Fen Fakültesinde Imtihana Girmiş Olan Namzedler İçin 10 ağustos 1936 pazartesi günü Universite Fen Fakültesi Konferans salonunda vuku bulan imtihanı yapmış olan namzedlerin ağustosun on üçüncü perşembe günü sabahı saat sekiz bucukta ayni salonda bulunmaları lüzumu ehemmiyetle ilân olunur. (308) Izmir Belediyesinden: Havagazi fabrikasının 936 yılı ihtiyacı için beher tonu dokuz yüz elli kuruştan otuz beş bin sekiz yüz on beş Iira bedeli muhammsnle üç bin yedi yüz yetmiş ton Zonguldak zerodiz lâve maden kömürü başkâtiblikteki şartname veçhile 14/8/936 cuma günü saat 16 da kapalı zarfla ihale edilecektir. îştirak için iki bin altı yüz seksen yedi liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubile 2490 sayılı kanunun tarif dairesinde hazırlanmış teklifler o gün saat 15 e kadar Encümen Başkanlığma verilir. (4337) Mevduat için elverişli şartlar Para plasmam için öğütler Kiralık Kasalar Bütün gün arasız açıktır M. M. Vekâletinden: Gedikli Erbaş Hazırlama mekteblerine talebe alınıyor. 1 Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş Hazırlama mekteble rinin ihzarî sınıflarına 3 smıflı ve gedikli orta kısmın 6. smıflanna da 5 smıflı köy ilkmekteb mezunları ahnacaktır. 2 Bu mektebler yatılı ve parasızdır. Mektebe giriş şartları Askerlik Şube Başkajılarmdan öğrenilebilir. 3 Yukarıdaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmaya istekli olan köylü çocuklarının en geç 20 eylul 936 tarihine kadar mensub oldukları Askerlik Şubelerine müracaat etmiş ve evrakını tamamlamif olmaları lâzımdır. «136» (4349) Ankara Belediye Reisliğinden: 1 Su tdaresi için alınacak Font boru ve ek parçaları 15 gün müddetîe kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli 5500 liradır. 3 Muvakkat teminatı 412.50 liradır. 4 Şartnamesini görmek istiyenler hergün Yazı îşleri kalemi ne ve isteklilerin de 25 ağustos 936 cuma günü saat dokuz buçuğa kadar teminatlarile birlikte teklif mektublarını Belediye Encüme • nine vermeleri. 5 Eksiltme o gün saat on buçukta Encünıende yapılacaktır. (4509)