14 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

14 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 14 İkinciteşrin 1936 Peştede sukutu hayal Macaristan kendine arazi verilmesini bekliyormuş! Triyanonun yırtılması kâfi gelmedi IBaştarafı 1 ıncı sahıfede\ Uç hükumetin mümessilleri üç devlet arasındakj ekonomik münasebetleri ıh timamla tetkik etmişler ve şjmdiye kadar birbirlerile mutabık olarak takib edilmiş olan teşriki mesaiye devam etmek ve iki tarafh anlaşmalar vasıtasile diğer devletlerle olan ekonomik münasebetlerini inkişaf ettirmek arzularmı teyid eylemişlerdir. M. Şuşnig ve M Kanya, İtalyan millî ekonomisi tarafından son zamanlarda Avusturyaya ve Macaristana yapılan müessir yardımdan dolayı hükumetlerinin memnuniyet ve minnettarlığını bildirmişlerdir. Uç hükumet mümessilleri, Tuna havzasında kalkınma için Roma protokollarının hemahenk bir surette işlemiş olmalanndan dolayı memnuniyetlerini kaydettnislerdir. îtalya ve Macaristan Dış Bakanları Avusturya ile Almanya arasında 11 temmuz anlaşmasına dayanan münase betlerin inkisafından memnuniyetle malumat almışlardır. Dış Bakanı Ciano Avusturya ve Macaristan mümessillerine, kendisinin Hit ler ve Alman Dış Bakanı von Neurath ile yaptığı görüşmeler hakkında malumat vermiştir. Avusturya ve Macaristan mümessilleri, İtalya ile Aimanyanın Tuna havzasına taalluk eden meseleler hakkında dostane bir hattı hareket tatbikına karar vermiş olmalanndan dolayı pek memnun olduklarını bildırmışlerdır. Uç hükumetin mümessilleri, Avusturya ve Macaristan hükumetlerinin silâh lanma hususundaki hukuk müsavatına dair olan noktai nazarlarınm doğruluğunun teslim edilmesinde ve bu hukuk müsavatının asıl olan adalet prensıpıne uygun bulunduğunda tamamen mutabık oiduklarını müsahede ve tesbit eylemislerdir. Uç hükumet bu hukuk müsavatının başarılması hususunda birbirlerini haber dar edeceklerdir. M. Susnig ve M. Kanya, hükumetlerinin Habeşıstan Imparatorluğunu res men tanımak karannı M. Cianoya bildirmislerdir. italya hükumeti, Avusturya ve Ma caristan hükumetlerinin, kendi millî ekonomı'orinı Habeftistanın ekonomik iş letmesıne istirak ettirmek hususundaki arzularının Iâyık olduğu veçhile nazarı dikkate alacaktır. Uç devlet mümessilleri, gelecek kongresinin sonradan tesbit edilecek bir ta rihte Budapeştede toplanmasına karar vermis'erdir. talia gazetesinin yazdığına göre, Viyana üç tarafh konferansın neticeleri İtalyan anlaşma sisteminin yeni bir merhalesidir. Avusturya ve Macaristan, Almanyanın yaptığı gibi, İtalyan Habeş Imparator luğunu kat'î olarak tanımışlardır. Buna mukabil İtalya, Macaristan ve Avusturya ile olan ekonomik anlaşmalarmı ko lonilerine de teşmil etmektedir. İtalya Avusturya Macaristan anlaşması başka gruplar aleyhine çevrilmiş değildir. Bu anlaşma, Tuna havzasının sureti tesviyesine doğru atılmış ilk adımdır. Üç dev let Küçük Antantı hakikî bir kül olarak telâkki etmemektedir. Roma protokoluna mensub üç devletin Almanya ile olan münasebetleri ta mamile iyileşmiştir. Harbden evvelkine benzer bir üçler konferansının teşkil e dileceği hakkında Daily Telegraf tarafından verilen haber tamamile asılsızdır. f Şehir ve Memleket Haberleri ] Üç kişinin birden katili olan adam Dün mahkemede cinayetlerini anlattı Bundan bir müddet evvel Çatalca civarında Ali ve İsmail adında iki cana var Asım namında bir köylü ile gebe karısını tabanca ve bıçakla öldürmüşlerdi. Bunl/ırın muhakemesine dün Ağırcezada devam edilmiştir. Şahid olarak Çatalca Müddeiumumisi Ali Kemal dinlenmiştir. Anlatıldığına göre bu misli az görülmüş cinayet şöyle işlenmiştir: Ali adındaki gen£ Çatalca civarında Kökçeli köyünden Asımın 13 yaşlarında Nuriyeyi istemekte, fakat anası babası tarafından verilmemektedir. Ni hayet bir gün Ali, Nuriyeyi kaçırıyor. Bundan haberdar edilen bazıta, kızın küçük olması dolayısile Aliden alıp ailesine iade ediyor. Ailesi de Nuriyeyi o köyden Hasan adında başka birisine nişanlıyor. Bundan muğber olan Ali, yanına arkadası İsmaille birlikte o sırada öteberi almak üzere köyden Çatalcaya inmiş olan Nuriyenin babası Asımla anası Ne fisenin yolunda pusu kuruyorlar. Ortalık kararırken Çatalcadan köylerine dönen zavallı karıkocaya yolun ağaclık ve dönemeç yerinde ansızm hücum ediyorlar. Ali, tabancasını çekerek evvelâ Asıma bir el ateş ediyor ve ikinci ateş edişinde tabancası ateş almıyor. Maamafih birinci mermi Asımı omzundan yaralıyor. Asım can acısile hemen tabancasını çekiyor ve kendisini müdafaa etmek için ateş etmek istiyor. Fakat bu sefer de Asımın tabancası ateş almıyor. Bunun üzerine katil Ali, bıçağını çekerek Asımın üze rine çullanıyor ve Asımı 6 yerinden yaralamak suretile öldürüyor. Bu sırada karısı Nefise kaçmak istiyorsa da Ali, onu da gebe olduğuna bakmadan ve 13 yerinden bıçaklamak suretile öldürüyor ve gidip karakola teslim oluyor. Siyasî Ingiltere Yugoslavya ehistan Dış Bakanı miralay Bekin Londra ziyeretini Yu goslavya Kral Naibi Prens Polun ziyareti takib etti. Prens Polun İngiltereyi ziyaretten resmî ve zahirî maksad Ingiltere Kralının biraderi Dük Kentle refikasının ziyaret ve misaferetini iadedir. Bunun için Prens Pol on beş gün kadar kendilerinin misafiri olacak tır. Fakat bu seyahatin ayni zamanda politika noktasından da büyük ehemmiyeli vardır. Filvaki Ingiltere ile Yugoslavya arasında hallolunacak ve sureti mahsu sada görüşülecek muallâk bir mesele yoktur. Fakat Orta Avrupanın siyasî vaziyetin gayet karışık bulunduğu şu sıralarda Yugoslavyanm başında bulu • » nanların Avrupa politikasında daha zi yade bitaraf olup bu kıt'ada sulh ve intizamın muhafazasında ve kuvvet bul masında her develetten ziyade müessir surette çalışacak bir mevkide bulunan Ingiltereden akıl ve fikir sormaları hem tabiî, hem de çok mühimdir. İtalyanın Habeş seferi BHİnasebetile Avrupa işlerinin bozulduğu vakit Mil letler Cemiyetinin misakını tatbik etmek için Ingiltere kendisine candan yardım edenlerin başında Yugoslavyayı bulmuştu. İtalya ile ticareti ve ihracatı gayet büyük olduğu halde Yugoslavya çok büyük zararları göze aldırarak iktısadî mahiyerteki zecrî tedbirleri Italyaya karşı tatbik etmişti. Ingiltere Yugoslavya emtiasına kendi geniş piyasalarını açmış olmakla beraber Yugoslavya gene zararlarını telâfi edememişti. Gene bu zecrî tedbirler yüzünden I talya Akdenizde İngilterenin kuvvetle • » rine taarruza hazırlandığı bir sırada Yugoslavya ve Yunanistan arasında karşı lıklı yardım ittifakı akdedilmişti. Bu suretle iki devlet arasında teessüs eden sıkı dostluk münasebatının bariz bir tezahürü olarak Ingiltere Krah yaz ta tilini eskiden mutadı olan Fransanın cenub sahillerinde değil Yugoslavyanm Adriyatik sahilinde geçirdi. Ve sonra dan bu gayriresmî seyahati Pire ve İs tanbula kadar uzattı. Prens Polun In giliz Kral hanedanile sıhriyeti bulunması ıkı devlet arasındaki münasebata bir de ailevî rabıtalar ilâve etmiştir. Müteveffa Kral Aleksandr dahi İn giltereye karşı derin hürfhet ve ' takdir hisleri beslerdi. Hatta oğlu Kral ikinci Petroyu da tahsil için İngiltereye gön • dermiştir. Avrupa devletlerinin iki muhasım grup ve cepheye ayrılmamalan için Ingiltere nin düşündüğü bir plân vardır: Şarkî Avrupada münhasıran bitaraflığı muha faza maksadile bir blok tesis etmek. Bu plân Belgradda da hoş görünmektedir. Yugoslavya Küçük İtilâf ve Balkan Anlaşması azası bulunduğu halde bu iki zümrenin haricindeki devletlerle iyi münasebetlerde bulunmakta ve uzlaşma yolları aramakta çok ileri gitmiştir. Al manya ile münasebatı gayet dostane ve müstekimanedir. Bu iki memleket ara sındaki iktısadî münasebetler gittikçe müspet sahada genişliyor. İtalya, Habeş buhranı zevale yüz tu tar tutmaz uzlaşmak ve anlaşmak için evvelâ Yugoslavyaya elini uzatmıştır. Bunun için M. Musolini son nutkunda Yugoslavya ile münasebatın iyileşmesi ne çok ehemmiyet vermişti. Almanyanın dış politikasında Yugoslavyanm dostlu ğuna büyük ehemmiyet verdiğini Alman devlet adamları daima zikrediyorlar. M. Stoyadinoviç îngiliz gazetelerjn • den birine verdiği mülâkatta Küçük İti « lâf ve Balkan Anlaşması misaklarınm azalarını bu zümrede, gerek haricinde hususî dostluklar tesis etmelerine mâni olmadığını ehemmiyetle kaydetmiştir ki pek manidardır. Hulâsa Yugoslavya Avrupanın bugünkü karışık zamanında devletler arasında husumet değil uzlaş ma ve dostluk tesisine müsaid geniş bir politika takib etmekte bulunmasile în gilterenin politikasına çok yakınlaşmış bulunuyor. Bunun için Londrada îngiliz ve Yugoslav şefleri arasındaki müzake relerden Avrupa sulhu lehinde mühım neticeler beklenebilir. Sıvas Erzurum hattı istikrazı Kaçak kullanılan elektrik malzemesi Üçüncü tertib tahviller Şirket bunlara aid gümsatışa çıkıyor rük resmini vermek istiyo Tamamı Sıvas Erzurum hattının inşasına sarfedilecek olan yüzde 7 faizli dahilî istikraz tahvillerinin üçüncü tertibi de pazartesi günü satışa çıkarılacaktır. Üçüncü tertibin kayid müddeti gele cek ayın beşine kadar devam edecektir. İstikrazm umum kıymeti 30,000,000 Türk lirasıdır. Üçüncü tertib 4,500,000 liralıktır. Şimdiye kadar yalnız altı bu çuk milyon liradan ibaret olan birinci ve ikinci tertibler çıkarılmıştı. Her tahvilde 20 aded senelik kupon merbuttur. Bu tertibin ilk kuponu beş birincikânun 937 de, yani bir sene sonra ödenecektir. Bu istikraz için çıkarılacak tahviller ancak 10 sene sonra, itibarî kıymetleri başabas verilerek tediye edilecektir. Elektrik şirketinin Anadolu yakası i çin gümrüksüz olarak ithal ettiği malze meyi başka yerlerde kullanmak suretile vukua gelen kaçakçılık hâdisesinin tahkık edildiğini ve işin mahkemeye intikal et mek üzere bulunduğunu yazmıştık. Bu kaçakçılık bir cürmü meşhud ha linde mevdana çıkarıldıktan ve iş resmî tahkikat safhasına girdikten sonra Elektrik şirketi Gümrük idaresine müracaat etmiş ve şirketin Anadolu yakası için gümrüksüz olarak getirttiği malzemenin küçük memurların hatası! yüzünden başka taraflarda kullanılmış olduğunu, bu itibarla eğer kabul edilirse bu malzeme nin gümrük resmi tutarını derhal vermeğe hazır bulunduğunu bildirmiştir. Şırke'cin bu müracaatı, kaçakçılık işıle mesgul olan komisyona haber verilmiştir. Komisyon Gümrük idaresine, kaçakçılık işi mahkemeye intikal edinciye kadar gümrük resmi tutarının depozito olarak alınmasını bildirmiştir. L Kont Ciano Peşteye gitti Donanmayı teşyi Teklifizimi Akay da Şirketi Hayriye de kabul etti Arkadaşımız Abidin Daver, dünkü nüshamızda, Hem nalına hem mıhına sütununda herkesin isabetinde ittifak edeceği güzel bir teklifte bulunmuştu. Arkadaşımızın bu teklifi, kısaca, uzun senelerden sonra toplu bir halde harice çıkacak ve Maltayı ziyaret edecek olan donanmamızın, îstanbul halkı tarafından Akay ve Şirketi Hayriye îdarelerinin bir ücret mukabilinde tahsis edeceği vapurlarla Yeşilköye kadar teşyi edilmesidir. Londra 13 (Hususî) Viyana konferansının hitamı üzerine İtalya Ha riciye Nazırı Kont Ciano Viyanadan Pesteye hareket etmiştir. Pazar günü M. Ciano, bir av partisi için Godollo şatosunda Amiral Horthynin misafiri olacaktır. İtalyan Hariciye Nazırı, pazartesi akşamı Romaya döne cektir. ADLİYEDE Adapazarı cinayetinin faili yakalandı Macar parlamentosunda tezahürat Budapeşte 13 (A.A.) İtalya dış işleri bakanı Kont Ciano bugün öğleden sonra Macar parlamentosuna gitmiştir. Sosyalistler hariç bütün meb'uslar par lamentonun bu celsesine istirak etmişlerdir Sosyalistler kasden bu toplantıda bulunmamışlardır. Kont Ciano, diplomatlara mahsus locaya girdiği zaman meclis bakanı Stranyavosky, müzakereyi keserek M. Cianoyu selâmlarnış ve kendisinden, Macaristanın teşekkürlerini M. Musoliniye bildirÖlen ana baba en büyüğü 13 yaşmda mesini rica etmiştir. olmak üzere dört öksüz bırakmışlardır. Bu dört çocuğun en küçüğü emzikte olGizli tutulan protokol duğundan bir müddet sonra o da ölmüşViyana 13 (Hususî) Resmî teb tür. Bu suretle üç kisinin birden katili olliğde işaret edilen protokolda Milletler muş olan Ali dün adalet huzurunda sorCemiyetinin ıslahı, komünizmle mücade guya çekilirkea sararıp solmuş, çekeceği le tavsiyelerinden sonra ileride İspanya cezanın çok yakınlastığını anlıyarak titmilliyetperver rejimının tanınması da taremiştir. Dava diğer bazı şahidlerin celbi ahhüd edilmiştir. Protokolda Habsburg icin ba^ka bir güne bırakılmıstır. saltanatının iadesinden bahis yoktur. MÜTEFERRİK İrana giden heyet Cemal Hüsnü Tahranda beyanatta bulundu Dost ve kardeş İran ile aramızdaki muallâk meseleleri hal ve muahedeler akdi için giden heyet Tahrana vâsıl ol muş ve heyet reisi Cemal Hüsnü Jurnal Tahran gazetesine şu beyanatta bulun muştur: « Dost büyük memleketin payıtahtına dün geldim. İran matbuatının gös • terdiği muhabbet ve teveccühe teşekkür ederim. Yolda İran memurlarından ve ahalisinden gördüğüm mebzul mıhman nüvaziden çok mütehassisim. Türkiyede îrana karşı büyük bir alâka besleniyor. Türkiyede bilâistisna herkes Iranın te rakki yolunda ilerlemesine, siyasî ve içtimaî sahalardaki inkişafına sonsuz dikkat ve alâka gösteriyor. Türkiyede hiçbir ferd yoktur ki İran milletinin terakkisinden dolayı fahrü mübahat duymasın. Şehinşah tarafından vücude getirilen büyük eserleri kendi gözümle gördüğümden ayrıca memnunum. Bunlar hakikaten hayrete şayandır. Iranda gördüğüm müesseseler ve eserler garbî Avrupadaki emsalile rekabet ediyor. Her iki kardeş milletin istikbali gayet geniştir. Her iki memleket manen ve ruhan birlik olduğundan burada yapacağımız müzakerelerin neticeleri ve kararlan her iki memleket arasındaki rabıtaları bir kat daha takviye edeceğine emınım.» Sefaret ve konsoloshaneler memurları vergi vermiyecek Sefaret ve konsoloshaneler memur ve müstahdimlerinin muvazene, buh ran ve hava vergisine tâbi tutulmıya cakları vilâyetlere bildirilmiştir. M. Susniğin beyanatı Viyana 13 (A.A.) Viyana konferansı münasebetile Schoenbrunnde verilen ziyafette söz alan M. Şuşnig bu konferansın, ona istirak eden devletlere kendi toprakları dahilinde en müsaid hayat şartlan temin etmeye matuf olduğunu söyliyerek demiştir ki: «Biz hiçbir zaman bir blok teşkili maksadmı takib etmedik.» M. Şuşnig, konferansın hürmetkâr temennilerini İtalya Krah ve Habeşistan împaratoruna iblâğ etmesini M. Cianodan rica etmiştir. M. Kanya yakında Romaya gidecek olan Naib Hortinin, Habeşistan İmparatorunun Macaristan tarafından resmen tanındığını bizzat Krala bildireceğini söylemiştir. ' Temin olunduğuna göre, bu konferansın şimdiye kadar vardığı yegâne siyasal netice Macaristanın bu tanımasıdır. Hava vergisine tâbi olmıyan harcirahlar Kilometro veya deniz mili hesabile verilen harcirahların hava kuvvetlerine yardım vergisine tâbi olmadığı alâka darlara bildirilmiştir. Berberlerin hafta tatili Berberlerin hafta tatili işini takib için Ankaraya gitmiş olan Berberler cemiyeti reisi İsmail Hakkı bugün şeh rimize dönecektir. îsmail Hakkı bu iş için Ankarada alâkadarlarla temaslarda bulunmuştur. Eczacılar cam fabrikasını •gezdiler Şehrimizdeki eczacılarm bir kıs mı vaki davet üzerine, Sümer Bank tarafından tesis edilen Paşabahçe Şişe ve Cam fabrikasını ziyaret etmişlerdir. Fabrika müdürü Adnan, davetlilere bütün atelyeleri gezdirmiş ve faaliyet hakkında teknik izahat vermiştir. Bundan sonra misafirlere fabrika mamulâtmdan bardak ve tabaklardan hediyeler verilmiştir. Peştede sukutu hayal Peşte 13 (A.A.) Havas ajansı muhabirinden: Siyasî mehafil, hayal inkisarına ugramıştır. Çünkü Viyana konferansı, arazi statülerinin değiştirileceğine dair bir guna telmihte bulunmamıştır. Bu mehafil, Avusturya ile İtalyanın Macaristanın tekrar silâhlanma hususundaki metali bine müzaheret etmekte olmalarından dolayı memnuniyetlerini izhar etmekte dirler. Ancak daha esaslı neticelere in tizar ediyorlardı. Burada îtalyan İmparatorluğunun tanınması bekleniyordu. Siyasî mehafil, tebliğde Almanyaya müteallik olan ihtirazî kaydin bilhassa İtalyanm Avusturya istiklâli meselesinde hissetmekte olduğu huzursuzluktan dolayı konulmuş olduğu mütaleası ileri sü rülmektedir. Bu mehafil, İtalya ile Macaristan arasındaki ticaret münasebetle rinin İtalyan lireti kıymetinin düşürülmesi yüzünden haleldar olmuş olduğunu beyan etmektedir. Resmî mehafil, Viyana konferansı netayicinin memnuniyete şayan olduğunu, çünkü üç memleket arasındaki dostluğun kuvvetlenmiş bulunduğunu beyan etmektedir. Karadenizde karayel fırtınası başladı Evvelki gündenberi Karadenizde ol dukça şiddetli bir karayel fırtınası başlamıştır. Fırtma bilhassa bizim sahil lerde hüküm sürmekte ve seyrüsefere mâni olmaktadır. Bu yüzcfen yolda bulunan küçük vapurlar en yakm limanlara kaçmışlardır. Büyük posta vapurlarm seferleri de intizamını kaybet miştir. Dün gündüz saat 12 de limanımıza gelmesi lâzım gelen Aksu vapuru fır tma yüzünden tam 10 saat rötar yapa rak ancak gece saat onda limanımıza gelebilmiştir. Karadenize çıkmış olan diğer vapurlar da fırtınaya yakalandı ğından pek zorlukla seyredebilmekte Romanın noktai nazarı dir. Fırtına yüzünden en süratli bir vaRoma 13 (A.A.) Giornale d'İ pur beş milden fazla gidememektedir. Geçen aydan itibaren tatbikına başlanılan cürmü meşhud kanunu köy muhtarlarına yeni bir ihbar mecburiyetini vermiştir. Buna nazaran. köy muhtarları resmî nikâh memurluklarmda evlenme muamelesini yaptırmadan eski usulle evlenenleri hükumete haber vermek mecburiyetindedirler. Eski nikâhla evlenenler hakkında Yakalanan eroinciler Gümrük muhafaza teşkilâtı evvelki gün şehrin muhtelif yerlerinde zabıta ile müştereken bir araştırma yapmış ve mürettib Bekir. Tavukpazarmda Kegork, Beyoğlunda Berber sokağmda Hâmid, Aksarayda Bahtiyar ismindeki kimseleri eroin satarken yakalamış lardır. Geçen gün Adapazarmda Hatice a dında bir kadını öldürerek meçhul bir semte kaçan Serezli Hasan, Adapazarı kaymakamlığının telgrafla müracaati üzerine dün İstanbul polisi tarafından şehrimizde yakalanmış ve Adliyeye sevkedilmiştir. Dün ikinci sulh cezada Hasanm ilk sorgusu yapılmış ve tevkifine karar verilerek Tevkifhaneye sevkedilmiştir. Katil 'Hasan, kapıdan çıkarken (bari yakayı 15 sene hapisle kurtarabilir miyim?) diyerek etrafındakilere akıl da Memnuniyetle öğrendik ki, arkadaşı nışmak istemiştir. mızın bu teklifi her iki idarece büyük Mahmud Saim hapse mahalâka ile karşılanmış ve bu işe birer vakum oldu pur tahsisi işinde mutabakat hâsıl olmuşNeşriyat ve ilân işlerine aid muhtelif tur. Akay ve Şirketi Hayriye İdareleri dolandırıcılık suçlarile muhakeme edilşimdi bu iş için hükumetin muvafakatini mekte olan Mahmud Saimin beş davaistihsale teşebbüs etmiş bulunmaktadır smdan bir tanesi neticelenmiş ve mazlar. nun iki sene yedi ay on beş gün hapse Donanmamıza karşı İstanbul halkının mahkum olmuştur. Mahmud Saim, 15 kişiye iş vermek çok ssmimî tezahüratına da vesilc verecek olan böyle bir işte gösterdikleri alâ behanesile her birinden muhtelif rnikkadan dolayı Akay ve Şirketi Hayriye1 tarda para almakla suçlu bulunuyordu. Bu karar üzerine Mahmud Saim tevkif ye teşekkür ederken hükumetin de bu edilerek hapisaneye gönderilmiştir. işe derhal muvafakat edeceğinden zerre Yalancı şahidler tevkif edildi kadar şüphe etmiyoruz. Sultanahmed sulh mahkemeMillî Müdafaa Vekili Yavuzu sinde görülmektebirinci bir hakaret da olan ziyaret etti vası esnasında şahid olarak dinlenen Evvelki gün Haydarpaşa açıklarında Ahmedle metresi Necmiyenin yalan şehadette bulundukları anlaşılmış ve her bulunan filotillâmızı gezen Millî Müikisi tevkif edilerek hapisaneye yollandafaa Vekili General Kâzım Ozalp dün mıştır. de Amiral gemisi Yavuzu ziyaret etmişBir cürmü meşhud davası tir. Üç lira yol parasınm verilmemesi Millî Müdafaa Vekili, saat 2,30 da yüzünden evine haciz yapmak üzere bir motörle Yavuza gitmiş ve donanma gelmiş olan bir polisle iki tahsildara kumandanı, erkânıharbiyesi ve gemi sü hakaret etmekle maznun olarak dün bayları tarafından karşılanmıştır. Mızı Nimet adında genc temiz giyinmiş mükasile beraber bir deniz kıt'ası ihtiram ve nevver bir kadın cürmü meşhud dör düncü asliye mahkemesine verilmiştir. selâm vazifesini ifa etmiştir. Kadın kendisini şöyle müdafaa et General Kâzım Ozalp, zırhlıyı gezmiştir: dikten ve efradı teftiş ettikten sonra ge Memurlar haciz yapmağa geldiklemi sübaylarile hasbıhalde bulunmuştur. rini söyliyerek ve hizmetçiyi iterek eKâzım Ozalp saat 4 te Yavuzdan ayrıl ve ansızın girdiler. Ben banyomu yamış ve gemiden atılan 19 parça topla pıyordum. Dekolte bir halde idim. Banselâmlanmıstır. yo dairesinden başımı çıkarıp niçin izinsiz girdiklerini sorunca üzerime yüŞEHİR İŞLERİ rüdüler. Hakarete uğradıklarmı söyliyen Belediye mezbahaları ka murlar ise, usulü dairesinde haber me verzanc vergisi vermiyecek diklerini ve hizmetçinin kapıyı açması Belediyeler tarafından işletilen mez ve: «Buyurun!> demesi üzerine içeriye bahalardan kazanç vergisi alınmıyacağı girdiklerini, fakat bu sırada yarım de kolte bir şekilde karşüarına çıkan Ni tamimen tebliğ edilmiştir. metin kendilerine: «Edebsizler, alçak Yugoslavyah doktorların lar, memur parçaları!» dediğini söylediteşekkürü ler. İstanbulda toplanan Balkan tıb konMuhakeme, hizmetçinin şahid olarak gr^sinde Yugoslavyayı temsil eden he dinlenmesi için pazartesi gününe talik yet reisi îstanbul Belediyesine bir mek edilmiştir. tub göndererek kongreye istirak eden Şüpheli bir ölüm heyetlere İstanbul şehri namına gös Unkapamnda Zeyrek yokuşunda oterilen kolaylık ve misafirperverlikten turan Bekir adında bir hamalm hasta dolavı teşekkür edilmektedir. lanarak Beyoğlu hastanesine kaldırıl Kızıltoprakta köpek bolluğu dığı ve orada öldüğü Tabibi Adlî En Kızıltoprak, Göztepe ve Fener civa vere haber verilmiş ve yapılan muayermda son günlerde köpekler çoğalmış ne neticesinde Bekirin ölüm sebebi şüptır. Bunların mütemadiyen havlama heli görüldüğünden cesedi Morga kallarından civardaki halk rahatsız olmak dırılmıştır. tadır. Bu havali halkı namına Beledi VtLÂYETTE yeye vapılan müracaatlerde köpeklerin buradan biran evvel uzaklaştırılması Kalitarya şehir hududu içine rica edilmektedir. Belediye Temizlik alındı İşleri müdürlüğüne bu hususta icab eYeşilköy nahiyesine bağlı Kalitarya den emir verilmiştir. köyünün belediye smırları içerisine alınmasmm İcra Vekilleri Heyetince ten Manifaturacılarla terzilerin sib edildiği Vilâyete bildirilmiştir. Muharrem Feyzi TOGAY Cumhuriyet Nüshası 5 Kuruştnr Şehrimizdeki Manifoturacılarla Terziler cemiyeti Belediyeye müracaatle azalarının belediye kanunu mucibince tecçilini istemişlerdir. Belediye, tesçi Hukuk Fakültesinin yeni programı nm ikinci sınıf hakkında da tatbikı ka lin ancak halkla temas eden esnaf için rarlaştırılmıştır. Ay sonunda bu sınıf kabil olacağını görerek bu işin tefsirini Büyük Millet Meclisinden istemiştir. için imtihan açılacaktır. ÜNtVERSlTEDE Hukukta ikinci sınıf imtihanları bir teşebbüsü tktısad Vekâleti başmüfettişi Dört gün evvel şehrimize gelen İk tısad Vekâleti teftiş heyeti reisi Hüsnü Yaman dün akşam Ankaraya dönmüştür. Hüsnü Yaman, dün Türkofis İstanbul şubesinde müdür Mahmudla uzunboylu görüşmüştür. 1400 Kr Senelik Altı aylık 750 Üç ayltk 400 Bir aylık 150 Abone ı T ü r k i y e şeraiti' ıçıo için yoktur 1700 Kr. 1450 800