11 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

11 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

11 Birincikânun 1936 CUMHURİYET .\> M'J /» • J I 1 .'.•//, .# ' "• •15 '*••, .«.v. ','SS: CUMHURİYET ALMANAĞI Cumhuriyet müesseseleri, bu sene Avrupadaki emsalile pervasızca boy ölçüşebilecek mükemmeliyette bir Almanak neşretmiştir. Cumhuriyet Almanağı, nefis bir cild içinde, temiz basılmış, zengin bir eserdir. Türkiyede bu derece mükemmel bir eser neşredilmemiştir. H illliiİİ m w Fı'atı Coğrafya On beş iki renkli harita, dünyanm teçekkülü, mevsimler, dünyanın nüfusu, milletler, ırklar, mezhebler, müstemlekeler ve saire hakkında rakamlara müstenid mütenevvi malumat. Tarih Dünyanm teçekkülünden bugüne kadar insanlık tarihinin senelere taksim edilmiç bir hulâsası. Aynca Türk tarihinin ve Türk inkılâb tarihinin bir kronolojisi. Herhangi bir tarihî hâdisenin hangi tarihte vukubulduğunu burada bulacaksmız. Cumhuriyet Almanağı, memlekette büyük bir irfan boşluğunu doldurmaktadır. Çünkü Almanak, her medenî adamın evinde ve kütübhanesinde bulunması zarurî olan eserlerden biridir. Lugatsiz ve Ansiklopedisiz bir kütübhane nasıl boş sayılırsa, Almanaksız bir ev de olamaz. Cumhuriyet Almanağı 400 sahifelik bir eserdir. Hususî bir heyet tarafından altı ay çahşılarak hazırlanmıştır. Mündericatmın zen ginliği, tab'mın güzelliği için hiçbir fedakârlıktan kaçınılmamıştır. Cumhuriyet Almanağmda renkli bir Atlas, renkli tablolar, kartpostallar, yüzlerce resim ve her türlü malumat vardır. Akıllara gelen her sual için Cumhuriyet Almanağına müracaat edebilirsiniz. Türkiye hakkında son rakamlar Türkiye hakkında geçen bir yıla aid en son rakamlar, en son grafikler ve en son malumat, Türkiyenin siyasî teşkilâ tı, meb'usları, vilîyet ve kazaları, iktısadî, malî vaziyeti, bankaları ve taire ve saire... Yılın tarihi Geçen bir yıl içinde Türkiyede ve dünyada cereyan eden mühim hâdiselerin resimle bir hulâsası. 32 sahife resim. Bir bakışta bir yılın tarihini okuyabilirsiniz. Devletler Bütün dünya devletlerinin nüfusları, devlet şekilleri, mesahai sathiyeleri, kara, deniz, hava kuvvetleri, ufak bir tarihçeleri, hükümdar veya cumhur reisleri, iktısadî vaziyetleri, hulâsa her devletin bünyesi ve hayatı hakkında tam malumat. Sıhhat meseleleri Evde ve hayatta hergün birçok basit sıhhat meselelerile karsılaşırsınız. Çocuğunuzun burnu kanar, sizin hararetiniz artar, sarî bir hastalık tehdidi altında kalabilirsiniz. Bütün bu ufak fakat mühim meseleler karşısında alacağınız ilk tedbirleri size Almanak öğretir. 4 Cumhuriyet Almanağı, bize pahalıya mal olmuş ve mahdud miktarda basılmıştır. Sonra bulamamak ihtimali vardır. Hemen bugün bayilerden arayınız ve bir tane alınız. Her türlü malumat Cumhuriyet Almanağı, bir küçük Ansiklopedi, bir bilgi hazinesidir. Bütün bir yıl her an müracaat edebileceğiniz bir kütübhane, her dakika istifade edebileceğiniz bir vesikalar koleksiyonudur. Cumhuriyet Almanağı, yukarıda sayılan bilgilerden maada birçok zengin mündericatı havidir. Asırlardanberi devlet reislerine karsı yapılan suikasdler, dünyaya ve Türkiyeye aid grafikli bilgiler, küçük bir Sıhhat Ansiklopedisi, merakmızı tahrik edecek tuhaf vak'alar, takvimler, Türkiyede tanınmıs adamların hayatları, dünyanm en meçhur tabloları ve saire.. ve saire.. CUMHURİYET MATBAASI | Istanbul satış merkezi : YENi KiTABCI , ,.....,. [ ••••>••••••••••••••»•'