4 Eylül 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

4 Eylül 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHUBİYET 4 Eylul 1937 Misafirler Taksim abidesinde Amiral Wells abideye mera Türk ve denizcileri arasında simle çelenk koydu Bugün Taksim stadında bir futbol maçı yapılacak Misafir îngiliz filosunun futbol ta kımı, bugün, saat 4,30 da Taksim stadyomunda Türk bahriyelilerinden mü rekkeb bir takımla bir dostluk maçı yapacaktır. îngiliz donanmasında daima iyi futbol oynıvan denizciler vardır. Bunun gecen yıl donanmamızın Malta ziya retine iştirak edenlerden öğrendiğimiz gibi, mütareke senelerinde bir iki ku lübümüzün her cuma veya pazar günü burada İngiliz gemicileri, topçu veya tayyarecilerile yaptıkları heyecanlı maçlar ise eski meraklıların her halde hafızalarından silinmemiştir. Futbolu en iyi oynıyan bir milletin bayrağını taşıyan beş gemiden mürekkeb bir filoda bu oyunu iyi bilen ve tatbik eden on bir kişinin bulunduğu muhakkaktır. Misafir donanma takımma karşı bahriye takımımızın nasıl çıkacağını bilmiyoruz. Takımımızda herkesin tanıdığı şahsiyetler bulunmamakla beraber askerî talimlerin gemi üzerinde olsa dahi vücudü daima idman üstünde tutabileceğini, bu itibarla bahriyelilerimi ein de çok nefesli bir halde bulunduk Jarmı tahmin ediyoruz. Barbaroslarla Nelsonlarm ahfadın dan müteşekkil iki takımrn bugünkü maçı, her halde çok alâka uyandırıcı olacaktır. Eroinle mücadele Dün yeniden üç yerde kaçakçılar yakalandı Emniyet kaçakçılık bürosu, uyuşturucu madde kaçakçılarile geceli gündüzlü mücadele etmektedir. Dün yakalanan ka çakçılar şunlardır: Tahtakalede devriye gezen emniyet ve inhisarjar kaçakçılık bürosu memurları dar bir sokakla bir mahzen başında eroin kaçakçısı Unkapanlı Salimin mahzen içinde bulunan bir şahsa eroin satmak üzere elinde eroin paketlerile durmakta olduğunu görmüşlerdir. Memurlar derhal birbirlerine parola vererek etrafa dağılmışlar ve pusuya yatarak kaçakçıyı kollamağa başlamışlardır. Salim tam mahzendeki şahıstan para alıp eroin verirken memurlar bulunduk lan yerlerden fırlamışlar ve sabıkalıyı yakalamışlardır. Bir memur Salimi ya kalamış, diğerleri çok karanlık olan mahzene girince burada sabıkalı eroinciler den İhsanın bir kenarda oturmakta ol duğunu görmüşlerdir. Ihsanla Ahmed admda bir eroinoman mahzenden yakalanarak çıkarılmışlar ve kaçakçılık bürosuna götürülmüşlerdir. Suçlular hakkmda tahkikata devam edilmektedir. ^ Serseri takımından Şükril, Nihad, Süleyman adında üç çocuk, evvelki gece Taksimde Yenişehirde tenha sokaklar arasında esrarlı sigara içerlerken emni yet kaçakçılık bürosu memurlan tarafından görülmüşlerdir. Memurlar derhal esrarkeş çocuklan yakalamışlardır. Bunlardan Nihad elindeki sigarayı yere atarak imha etmek istemişse de muvaffak olamamışnr. Her üç çocuk emniyet müdürlüğü nezarefchanesine sevkedilmişlerdir. •^ Beylerbeyinde bir kadınm müte madiyen sokaklarda dolaştığını gören ve şüphelenen polisler bu kadını yakalamışlar ve karakola götürmüşlerdir. Beşiktaşta Gazhane sokağmda oturan ve ismi Mari olan kadının üstü arandığı vakit bir miktar esrar bulunmuştur. Marinin esran birisine vermek için Beylefbeyinde dolaştığı zannedilmek tedir. Suçlu bugün kaçakçılık bürosuna teslim edilecektir. de bu kremden şaşmayınız! RADYOLİN ile Sabah ve akşam her yemekten sonra mutlaka dişlerinizi fırçalayınız. Tıirk ve İngiliz Amiralleri Despatch kruvazöriinde kolkola [Baştarafı 1 inci sahifede] Bütün cihanda elli senedır daima ustün ve eşsiz kalmıştır. Bugünkü program KREM BALSAMiN Saat 13 te Harb Filosu Kumandanı Tuğamiral Mehmed Ali tarafından mi«afir Amiralla İngiliz filosu kurmay heyeti ve gemi süvarisi şerefine Yavuzda bir öğle yemeği verilmiştir. Amiral Wells saat 17 de Despatch Eruvazöründe bir resmikabul yapmıştır. Harb Filosu Kumandanı Tuğamiral Mehmed Ali tarafından Büyükadada yerilecek olan gardenparti dünkü resmi kabul yüzünden tehir edildiğinden, gardenparti davetlileri Amiral Wells'in da yetlileri olarak Amiral gemisindeki res mikabulde bulunmuşlardır. Donanma kumandanı Tümamîral Şükrii Okan, Harb Filosu Kumandanı Tuğamiral Mehmed Ali, îstanbul Ku mandan vekili General Cemil Cahid, Vali muavini Hüdai ve birçok deniz subay!an, elçilikler ataşemiliterleri, tngiliz kolonisi ve matbuat mümessilleri davetliler arasında bulunuyordu. Müteaddid motörlerle Dolmabahçe nhtımından Despatch kruvazörüne nak ledilen davetliler, gemi zabitanı tarafın dan karşılanmış ve kruvazörün muhtelif kısımlarındaki zengin büfelere götürül müştür. Amiral Wells ile filo kurmay heyeti misafirlerine büyük bir alâka göstertnişler ve fevkalâde temiz olan gemiyi gezdirmişlerdir. Saat yediye kadar gemide kalan davetlilerle misafirler arasında samimî hasbıhaller olmuştur. Misafirlerin bugünkü programı şöyledir: Sabahleyin Amiral ve fılo subay lan, Istanbulu gezeceklerdir. Öğleyin îstanbul Kumandan vekili General Cemil Cahid tarafından Tarabyadaki Tokat lıyan otelinde şereflerine bir ziyafet verilecektir. Akşamüstü 4,30 da Türk ve tngiliz bahriyelilerinden mürekkeb iki takım arasında Taksim stadyomunda futbol maçı yapılacaktır. Akşam saat 22 de tngiltere Büyük çiliği maslahatgüzan M. Morgen ve fikası tarafından, Amiralm şerefine yoğlundaki ingiliz sefarethanesinde yük bir süvare verilecektir. Elre Bebü Büyük bir bilgi ve uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücude getirilmiş yegâne sıhhî kremlerdir. KREM B A L S A M İ N Şöhretini söz ve şarlatanlıkla değil, sıhhî evsafının Londra, Paris, Berlin, Nev York güzeüik enstitüleruıden yüzlerce krem arasında birıncilik mükâfatını kazanmış olmakla ispat etmiştir. RADYOLİN ile muhakkak sabah, akşam ve her yemekten sonra, yahud hiç değilse eünde 3 defa fırçalamak şartilc. Yemeklerin kınntılan, salyanın ifraz ettiği mikroblar, dışarıdan alınan muzır mevad karşısında dişler ve diş etleri eğer mütemadiyen temizlenmezse bozulmağa ve çürümeğe mahkumdur. Çü • rük dişler, mide ve barsak ihtilâtlarından zatürreeye kadar her nevi hastahğa yol açabilir. DiKKAT: KREM BALSAMİN Gündüz için yağsız, gece için yağlı ve halis acıbadem kremleri olarak dört nev'i vardır. KREM BALSAMÎN ötedenberi tanınmış hususî vazola rında satıldığı gibi son defa sureti mahsusada imal ettirdiğimiz gayet şık ve beraber taşımıya elverişli hususî tüp ler derunünde dahi satılmaktadır. Fiatça daha ehven olduğu kadar pek kullanışh ve zarif olan: KREM BALSAMİN Tüpleri bütün nevilerile tanmmış ecza, ıtriyat ve tuhafiye mağazalarında bulunur. Satılık Arsa Nuruosmaniye Şeref sokağmda k5şe« başı 9X17 eb'admda bir arsa ehven fi« atla satılacaktır. Çemberlitaşta nalbur Bay Ömere müracaat Zayi Bakırköy Rüştiyesinden aldı<< ğım şehadetnamemi kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan hükmü yoktur. Bakırköy Kartaltepede 41 numarada Rasim oğlu îzmir 3 (Hususî) 10 ve 11 eylulde yapılacak Türkiye yelken ve güreş birincilikleri îzmir körfezinde, yüzme Soma Belediye azasından Nuri Yazar ler de Karşıyakada Yeni havuzda ya imzasile aldığrmız mektubda denüiyor pılacaktır. ki: Soma hükumet ve belediye doktoruna teşekkür Türkiye yelken ve kürek birincilikleri <Kazamızın hükumet ve belediye tababet işlerine bakan doktor Cemaled dinin hastalara karşı gösterdiği insanî ve müşfik muamele herkesin sevgi ve muhabbetini kazanacak derecededir. Kendisi Somaya gelelidenberi durma dan ve yorulma bilmeden mütemadi yen çalışmakta ve çoktandır doktorsuz kalmanın tevlid ettiği vaziyeti muvaffakiyetle kapatmaktadır. Türkiyedeki bütün kazalarımızın da Cemaleddin gibi bir doktora malik olmalarını candan Amiralin beyanatı diler ve memleket namına kendisine teşekkürü bir borc bilirim.» Amîral Wells gemide bir arkadaşımızı kabul ederek şunlan söylemiştirı fzmirde muhtelit takımlar « Şu dakikada size ne söyliyeceğimi bilmiyorum. O kadar büyük bir heyemaçlarî geri kaldı can içindeyim ki bu heyecanımı ifade îzmir 3 (Hususî) Ankara îstan edecek kelime bulamıyacağımdan kor bul îzmir muhtelit futbol maçlan, akuyorum. Maltada Türk donanmasma yın 11, 12, 14 üne kaldı. Buna sebeb, büyük bir hüsnükabul gösterdiğimizi söy Ankara ve îstanbul muhtelitlerinin halüyorlar. Halbuki burada, bize karşı zırlanamamış olmalarıdır. gösterilen samimî ve candan hüsnükabul Uşakta pancar bayrami bizimkinden kat kat üstündür. îstanbul da, Türk denizcileri arasında geçirdiği Uşak (Hususî) Şeker fabrikasmm miz bu mes'ud günleri hiç unutmıyacağız. bu yılki kampanyası dolayısile civar Bu ziyaretimiz resmî mahiyeti haiz bu köylülerimizin katılmasile büyük bir bayram yapılmıştır. lunmaktadır. Buradan Karadenize gidePancarın ilk sökümü dolayısile fabrek Galatz ve Köstence limanlannı gayrika çayırında şehirli ve köylü yüzlerce riresmî surette ziyaret edecek ve gene îs vatandaşın iştirak ettiği bu bayram çok tanbuldan geçerek İskenderiyeye gidece heyecanlı olmuştur. İlk sökülen pan ğiz.» carlar arabalarla ve büyük merasim^ Amiral Wells bundan sonra Akdenîz fabrikaya getirilmiş ve kanallara dö külmüştür. deki vaziyetten bahsederek demiştir ki: Öğleyin davetlilere bir ziyafet veril« Ispanya hâdiseleri dolayısile miş ve çayırlıktaki eğlencelere başlanAkdenizdeki vaziyet hakikaien çok mıştır. Şehirden, Halkevimize mensub enteresan bir şekil almıştır, fakat öyköycülük şubesi azaları, kaymakam, cele zannedildiği gibi tehlikeli değildir. miyet ve müesseseler mümessilleri köySon zamanlarda sıklaşan denizaltı ve lümüzün bu sevincli gününe katılarak torpil hâdiselerinin yegâne neticesi birlik çalışma ve kaynaşmanm mana ve deniz sigorta ücretlerinin artması ol mahiyetini tebarüz ettirerek faydalannı belirtmiştir. muştur!» Güreş maçlan Balkan güreşçileri 15 eylul akşamı şehrimizde bulunacaklardır. îstanbul güreşçileri misafir güreşçilerle beraber geleceklerdir. İNGÎLÎZ KANZUK ECZANESİ Yunan takımı doğrudan doğruya PiBEYOĞLU ÎSTANBUL reden şehrimize muvasalat edecektir. 16 eylul sabahı Halkevinde Balkan tan, Dr. Nureddin, Hüsameddin, Sıtkı, Vesika resimlerinizi güreş kongresi toplanacaktır. Zeki, Bedri, Rıza îsmail, Nedim, Efdal, Bekir, Emin, Şazi, Harun. Beyan ediyorum! "BU Şayanı hayret bir. cild unsurudur,, BİOCEL Su sporlarî îstanbul su sporlarî ajanlığından: Izmirde tenis maçlarî îzmir 3 (Telefonla) Bugün Romanya, îstanbul, îzmir tenisçileri Tenis kulübde karşılaştılar. Netice şudur: Tek kadınlarda: îstanbullu Koradesko, M. Jiro 60, 60; îzmirli E. Jiro, A. Jiro 60, 62; İzmirli Resmor, Îzmirli Juize 66, 64, 95. Tek erkeklerde: îzmirli H. Jiro, Dermoda 61, 60, İzmirli R. Rejiyo, J. Jiroya 62, 6,4, 63; Rumen Potern îstan bullu Melihe 60, 60; İzmirli Angois İsmail Hakkıya 63, 61; İzmirli Sohner İstanbullu Suada 62, 62, 63; Rumen Jan İzmirli Alyopiye 60, 60; Rumen Boden İzmirli Angoise 63, 62 galib gelmislerdir. Foto Süreyyada çıkarınız. 6/8 8 aded 50 kuruş 6/8 20 aded 100 kuruş Adrese dlkkat: 5 eylul pazar günü Yenikapıda ya pılması evvelce tesbit edilmiş bulunan kürek şampiyonası Erkânıharbiyenin Vali delâletile tertib ettirdiği misafir İngiliz donanmasile donanmamız ara sında pazar günü Modada icra edileceğinden bu yarışlarm daha fazla canlı olması için ajanlığın resmî şampiyona müsabakalarmm da Modada yapılması kurumumuza Vilâyet tarafından bildi rilmiştir. Bu hale nazaran kürek şampiyonası Modada yapılmak mecburiyeti olduğu için düz saha üzerinde eski programm öğleden sonraki kısmında müsabaka aralarına ilâve edilmek suretile aşağıda gösterilen program tatbik edilecektir: Program 1 çifte kıdemsiz saat 13,30 2 çifte kıdemsiz saat 14, 4 lük kıdemsiz saat 14,30 2 çifte bayanlar saat 14,45. İngiliz ve Türk bahriyelileri arasında kürek müsabakası saat 15. 4 lük klâsik bayanlar saat 15,15. 1 çifte kıdemli saat 15,30, îngiliz ve Türk bahriyelileri arasında kürek müsabakası saat 16. 2 çifte kıdemli saat 16,30, İngiliz ve Türk bahriyelileri arasında kürek müsabakası saat 17. 4 lük klâsik kıdemli saat 17,30. Hakem heyeti: Başhakem A. Fetgeri, hakemler: Said Salâhaddin, Ziya Kapn gören miralay Pennvvitz başmı kaldırdı; daha âmirane ve daha sertçe bir tavırla cevab verdi: Yüzbaşı, esefle görüyorum ki son derece mahrem bir işe memur edildığlniz ve onu muvaffakiyetle başardığınız halde, şimdi, ordulanmızın selâmetini teh likeye sokacak şekilde isyan ediyorsu nuz... Hem de hissiyatınıza kapılarak... Hennings, yalvarmağa başladı: Anlatamıyorum, miralay, dedi. Size nasıl izah edeyim bilmem ki! Karımı seviyorum. O da beni seviyor. Yani sevişiyoruz! Bunun ne demek olduğunu bilir misiniz? Pennvvitz'in sesî, birdenbire yumuşadı, daha insanî bir ifade aldı. Ayağa kalktı, elini Hennings'in omzuna koydu ve dedi ki: Anlıyorum azîzim, ne demek istediğinizi müktmmelen anlıyorum. Bu itibarla, kannızı bu büyük acıya maruz bı rakmamak için onu vaziyetten haberdar etmeniz hususundaki arzunuza muhalefet eden ben değilim. Bizzat sizsiniz! Evet siz, kendiniz, yani askeri jerefiniz!.»» Siz, vatan emredince, itaatten başka yapacak birşey olmadığını bilenlerdensiniz. Takdir edersiniz ki, Madam Henning Sabit olmuştur ki cild yiyebilir. Foto SUreyya Beyoğlu TUnel Doktorum demiştir ki; bu hususî cild unsurunda bulunan Biocel, kemali itina ile seçilmiş genc hayvanlardan istihsal edilmiştir. Cıldm derinliklerine nüfuz eder. Ve genc ve taze görünmesi için muktazi gıda yı vererek besler. Büyük bir Viya • na Üniversitesi Profesörü tarafın • dan keşfedılen bu cevher, şimdi (beyaz rengindeki) Tokalon kremi ter • kibine höceyreleri beslemek için tam matlub nisbet dairesinde karıştırıl mıştır. Bu kremi gece yatmazdan ev • vel, sabahlan da beyaz rengindeki To« kalon kremini kullanmız. Üç gün zar» fında teninizi gayri saf maddelerin • den ve zayıflamış yüz adelelerinden kurtarmağa başlar. Doktor Stejskal tarafından bir Vıyana hastanesinde 55 72 yaşlarmdaki kadınlar üzerin • de yaptığı tecrübelerde buruşukluk • ların altı hafta zarfında zail olduklan görülmüştür. nacaktır.» Rus ileri hareketile, hadden aşm bir asabiyet havası içinde yaşıyan 1914 Viyanasının, hummalı günler geçiren efkârı umumiyesi, bu havadisten, fazla bir heyecan duymadı. Vatan haini, yakayı ele vermiş, cezasm: bulmuştu. Artık, ihane * tinin, zararh bir akıbet doğuracağından endişeye mahal yoktu. Kahvehanelerde siyaset dedikodusu, evlerde soba başı sohbeti yapılırken, va tan haini yüzbaşı Hennings'in mahku • miyeti lâfı geçtikçe, başlar esefle sallanı* yor, bu gibi cezaların, emsaline ibret teşkil etmek üzere daha sık tatbik edilmeyişi tenkid olunuyordu. Viyana halkmın hemen ekserisi tarafından ileri sürülen bu mütalea, Rudolf Hennings'in yegâne mersiyesi oldu. Tekmil Avusturyada, seher vaktinin dondurucu soğuğunda, ölüme götürülecek olan adama karşı en ufak bir merhamet hissi besliyen yoktu; son dakikalarmı yaşarken, onu teselliye ge • lecek bir tek kara gün dostu çıkmamıştı. Başka hiçbir yerde şubesi yoktur. Millî küme harici Istanbul muhteliti futbolcularını davet T S. K. İstanbul Bolgesi Futbol Ajan lığmdan: 8/9/1937 çarşamba günü Ankara ve 12/ 9/1937 pazar gunu Izmır muhtelitile kar şılaşmak uzere 6'9/1937 pazartesi gunu akşamı Bandırma yollle Izmire hareket edecek olan adları aşağıda yazılı îstanbul muhteliti oyuncularının gorusmek uzere bugun saat 13 te Cağaloğlunda C. H. P. binasında Futbol Ajanlığına muracaatlen. Beykoadan: Safa, Bahadır, Kemal, Sa deddin, Şahab, Kâzım, Turhan. Süleymaniyeden: Nufi, Ruhi, Daniş. Istanbulspordan: Enver, Fahri, Hasan. Vefadan: Muhteşem, Hüseyin. Anadoludan: Zeki, Şukru. Topkapıdan: Haydar, Salâhaddin. BEŞIR KEMALMAHMUT CEVAT SlRKtCİ SEHER VAKT Maurice Dekobra 7 Hamdi Varoğlu Bu intizarın fazla sürmemesine elimden geldiği kadar çalışacağım. Buna emin olabilirsiniz. Zavahiri tamamen kurtarmamız lâzım. Bütün Avusturya gazetejeri hakkmızdak idam karannm infaz edildiğini yazdıkları gün, siz de, intizarla geçen sıkıntılı günlerin acısmı çrkarırsınız. Hennings, itiraz etmek istedi: Pardon, miralay, bu meseleyi işaa etmek niyetinde misiniz yoksa? Elbet! İhanetinizi bütün mlllet haber almalıdır. Aldığımız tertibarta bu da dahildir. Hennings'in yüzü değişrî. Evet amma, miralay, ben henüz üç aylık evliyim! Genc bir karım var! Birbirimizi seviyoruz. Bu vaziyet karşısmda, o biçare kadınm ne hale geleceğini bir düşünün! Miralay, başını salladı. Hennings'in haline acımış gibi görünüyordu, içini çekti ve: Zevceniz hakkındaki endişenizi haklı buluyorum, azizim. Fakat, çok yazık ki elimizden hiç birşey gelmez! dedi. Hiç olmazsa kendisine işi mahrem surette anlatmama müsaade buyurunuz. Sakın ha! Kat'iyyen olamaz! Kadın kalbinde sır, kapıyı açık bulup ka çmcıya kadar, kafesinde fınl fınl dönen bir sincab gibidir. Zevceniz sizin hayatta olduğunuzu bilirse, İsviçrenin tekmil ca susları, günün birinde işin içyüzünü an hyacaklardır. Halbuki, plânımızın mu vaffakiyetle bitmesi lâzımdır. Tehlikeli bir vaziyet ihdası işimize gelmez. Yazan: Çeviren: işin içyüzüne vâkıf olunca, rolünü hakkile oynamağa muvaffak olamıyacaktır. Halbuki, giriştiğimiz teşebbüste, onun vaziyeti son derece mühım ve müessirdır. Şayed bu teşebbüs, Madam Hennings'in takmacagı vaziyet yüzünden akamete uğrarsa, 17 numaralı ajanın gösterdiği dirayet ve fedakârlık, sizin, evvelki akşam, Fransız hududuna yaptığınız seyahat, bütün bunlar berhava olacak, yapacağımız taarruz hareketini belki muvaffakiyete isal edemiyeceğiz. Siz ki, AvusturyaMacaristan lmparatoru hazretlerinin ünifor masmı taşımakla mübahisiniz, sorarım size, binlerce insanın hayatına mal olabi lecek bir mesele mevzuubahs iken, bir kadınm topu topu üç ay üzüntü çekme si o kadar mühim birşey sayılabilir mi? Hayır, değil mi? ini olmadığmızı da arkadaşlarınıza isbat edebileceksiniz. Sevdığiniz kadına, bu üç aylık kederi unutturmağa bol bol vak tiniz olacaktır. Cesurane bir mutavaat göstereceğinizi ümid edebilirim değil mi? Hennings başmı eğdi. Azab içindey di; fakat bu azaba cesurane tahammül gösteriyordu. Amirinin sözleri ona ma kul görünmüş, kanaat vermişti. Artık, kendisinde, itiraza hak göremiyordu. Miralay Von Pennvvitz'in yüzüne baktı; topuklannı bitiştirdi; esas vaziyeti alarak tam askerce bir inkiyadla: Evet, miralayım, dedi; vazifemin bunu âmir olduğunu biliyorum. Ne kadar ağır olursa olsun icab eden fedakârlığa katlanacağım ve susacağım. * » * Avusturya mukabil casusluk teşkilâtı şefile yüzbaşı Hennings arasındaki bu görüşmeden 8 gün sonra, bir ikindi üstü, «Neue Freie Presse» gazetesi bir ilâve neşretti. llâvede iri harflerle şu havadis vardı: BÎR V A T A N H A Î N Î N Î N ÎDAMI # * * Âmîrinin însafsızhgı Hennings'i îsyan ettiriyordu. Fakat gene öfkesine hâkim oldu, sadece: Maalesef, gene ayn" şeyî tek'rar edeceğim miralay, dedi. Karımı çok severim ve onun böyle ağır bir imtihandan geçmesine gönlüm razı olamaz. Hennings'in takındığı bu muterîz tav Tekrar edeyim ki, size azamî üç aylık bir sükut mecburiyeti tahmil ediyo rum; hatta belki daha bile az sürer. Bu müddet zarfında da, düşmanlarımıza, plânını tahrif edilmiş şekilde bildirdiğimiz taarruz başlıyacak ve muvaffakiyetle biMaamafih, isabet olmuştu. Çünkii, tecektir. O zaman, siz de, bu sım mu «Yüzbaşı Rudolf Hennings, hıyaneti böyle bir merhamet eseri göstermeğe kalhafaza etmek mecburiyetinden kurtula • vataniye cürmile muhakeme altına alınmış kan kara gün dostu, ettiği zahmetle ka * caksınız. Ölmediğinizi zevcenize haber ve cürmü sabit olmuştur. Hakkmda veri lacaktı. (Arkast var) vermekte serbest kalacaksınız; vatan ha len idam kararı yarın sabah infaz olu