25 Şubat 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

25 Şubat 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURIYET 25 Şubat 1939 SAGLIGINIZI KORUYUNUZ 49 senelik tarihi olan bu mecmua, bugün de memleketin en ileri fikir, sariat, hareket gazetesi olda. Bu haftaki sayısında su imzalar: Ahmed îhsan Tokgöz, tsmail Hakkı Baltacıoğlu, Halikarnas Balıkçısı, Halid Fahri Ozansoy, İlhami Bekir, Nusret Safa Coşkun, Gavsi Halid Ozansoy, Onüç Keremoğlu ve daha birçok kıymetli yazıcı. Servetif ünun Uyanış İki enteresan yazı: Devlet idaresinde kadın parcnağı (M. Sami Tezişin tarih ınakalesi) Niçe nasıl çıldırmıştı ? Necmi Rızanm karikatürleri, tablolar V. S. Et ve sebzelerin iyice pişmemesinden, meyvalarrn güzelce yıkanmamasından, içilen suların temiz ve saf olmamasından hasıl olan solucan dediğimiz barsak kurdlan en muzır hayvanlardır. Bunlar ince barsağın iç zarına yapışarak ve kan emerek yetişir ve ürerler. Ekseriyetle cocuklarda bulunur. Halsizlik, kansızhk, hazımsızlık, kann ağrılan, karın şişmelerî, burun, makat kaşınması, ishal, oburluk, baş dönmesi, salya akması, sar'aya benzer sinir halleıi, gece korkulan, görmede, işitmede bozukluk hep bu kurtlann tesiridir. Herkes bilmeli En güzide muharrîrler Servetifünun « U Y A N I Ş » ta yazıyor. Fiatt 15 kurus. İSMET SOLUCAN BİSKÜVİTÎ Süngercilik Türk Anonim Şirketi Idare Meclisinden: l/ ,.1 Şirketimizin umumî heyeti 15 mart 1939 tarihine musadif çarşamöa günü saat on beşte Galatada Sümer Bank binasındaki merkezinde adiyen toplanacağmdan şirket esas mukavelenamesi mucibince en az kırk hisseye malik hisedarlaım mezkur gün ve saatte şirket merkezinde asaleten veya vekâleten hazır bulunmaları ve içtimaa takaddüm eden on gün zarfında malik oldukalrı hisse senedlerini Sümer Bank veya İş Bankasma tevdi ederek mukabilinde duhuliye varakası almaları ilân olunur. MÜZAKERE RUZNAMESİ: 1 1938 senesi muamele ve hesabları hakkmda idare meclisi ve murakıb raporlarının okunması. 2 Mezkur yıla aid bilânço ve kâr ve zarar hesablarının tasdik ve kabulü ile idare meclisi azalarınm ibrası. 3 Temettüün sureti tevzii hakkmda idare meçlisince yapılan tekhfin tetkiki. 4 İdare meclisine intihab edilmiş olan muvakkat azanın tayini ve keyfiyetin tasdıki. 5 Şirket esas mukavelenamesinin yirmi dördüncü maddesinin son fıkrası mucibince yapılan kur'a neticesinde kur'a isabet eden azanın yerine seçim yapılması ve idare meclisi azalarının huzur haklarınm tayini. 6 Murakıb intihabile ücretinin tespiti. Bu kurtlann en birind devasıdır. Büyük ve küçüklere emniyet ve itimadla verilir. Her çocuk seve seve yer. Çocuklannıza senede birkaç defa ihtiyaten veriniz. Aile doktorunuza danışınız. DİKKAT: Kullandıktan yirmi dört saat sonra solucanlar düşmezse çocuğunuzda solucan olmadığına itimad ediniz. Sıhhat Vekâletinin resmî müsaadesini haizdir. Tarzı istimali kutulann içinde yazılıdır. Kullanış tarzı: Bir bisküvit çizgi ile beş müsavi kısma ayrılmıştır. Büyükler: Gece yatarken iki kutu bisküvit, çocuklar: 10 15 yaşma kadar bir kutu, 10 yaşından aşağı çocuklara her yaş için gece yatarken bir çizgi bisküvit verilir. Fiatı ber eczanede 20 kuruştur. (İSMET) ismine dikkat Dahiliye Vekâleti nden: Siird içme suyu tesisatı işinin kapalı zarf usulile eksiltmesi Siirde takriben 4 kilometre mesafeden terfi ile su isalesi pompaj, filitre tesisatı, su deposu, şehir şebekesi vesair müteferri işlerin yapılması kapah zarfla eksiltmiye konulmustur. 1 İşin muhammen bedeli 120,000 liradır. 2 îstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı 600 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden alabilirler. 3 Eksiltme 3 nisan 1939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on birde Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler İmar Heyetinde yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 7250 liralık muvakkat teminat. B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmiye girmeye bir mâni bulunmadığına dair imzalı bir mektub. D Belediyeler îmar Heyeti Fen Şefliğinden münakasaya girme için alacaklan vesika. 5 Teklif mektubları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Belediyeler Bankası ikinci katmda Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarınm iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkmda fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri. «429» ( 855 ) MEYVA TUZU En hoş ve tabiî meyva usarelerinden yapılmıştır. Taklid edilmesi kabil olmıyan bir fen harikasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU İSTANBUL KANZUK Sakın almayınız, Sakın okumayınız!^= Bütün tanınmış muharrirleri, fotoğrafçıları, ressamları etrafına toplıyarak büyük fedakârlıklarla hazırlanmakta olan ( Y E N I G Ü N ) mecmuasını bir kere elinize alınca bir daha bırakmıyacak, onun tiryakisi olacaksınız. O halde 11 martta eşi görülmetniş bir nefasette çıkacak olan (YENiGUN) ü sakın almayınız, okumayınız ! Dahiliye Vekâleti nden: Tosya ve İskilib şehirleri içme suyu tesisat projelerinin tanzimine aid eksiltme Tosya ve İskilib şehirleri içme su tesisatına aid projelerin tanzimi üşi bir grup halinde kapalı zarf usulile eksiltmive konulmustur. Tosva şehrinin projesi keşif bedeli : 3000 ve muvakkat teminatı 225,00 lıradır. İskilib şehrinin projesi keşif bedeli : 1500 ve muvakkat teminatı 112,5 liradır, Eksiltme 9 mart 1939 persembe günü saat \\ de Dahiliye Vekâleti •ııbinasmda Boledıveler İmar Hevetinde vapüacaktır. Şartnameler bilâbedel Belediyeler İmar Heveti Fen Şefliğinden almabilis Müteahhidler teklif zarflarım eksiltme günü saat ona kadar Belediyeler Bankasında İmar Heveti Fen Şefliğine teslim etmeğe mecburdurlar. Posta ile gönderilecek tekliflerin iadeli taahhüdlü olması ve nihayet münakasa zamanından bir saat evvel Komisyona gelmis bulunması lâzımdır. « 464 > ( 921) iŞTE İstanbul Vakıflar Kıymeti Lira K. 940 Q 0 Direktörlüğü İlânları I ı İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: I Pey parası Lira K. 70 05 Aksaray Gurehahüseyinağa' rmâhallesi Tekke sokağında 5 No.lı 5 oda iki sofa ve iki helâsı ve tarası bulunan ahşab evin tamamı. 225 20 16 85 Mercan Dayehatun mahallesi Valdehan ikınci kemer üst katta 42 No.lı kârgir odanın tamamı. Yukarıda yazılı mahlul emlâk 15 gün müddetle açık arttırmıya çıkarılmıştır. İhalesi 13/3/939 pazartesi günü saat 14 te icra edileceğinden taliblerin Çemberlitaşta Vakıflar Başmüdürlüğü Mahlulât kalemine müra caatleri. (1240 ) PERTEV ile alıştırılmış bir saç tuvaleti Briyantin \ Tuzlalarımız için şartnamesi mucibince 90 aded vagonet açık eksiltme usulile satm almacaktır. Hepsinın muhammen bedeli sif Haydarpaşa 4700 lira ve muvakkat II teminatı 352,50 liradır. Eksjltme 10/3/939 tarihine raslıyan cuma günü saat 15 te Kabataşta III Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. Eksıltmeye iştirak etmek istiyen fırmaların fiatsız tekliflerini, detay V ve eb'adjnı gösterir resimlerin ve vagonetlerin yatakları hakkında ayrıca mufassal izahat ile Detav resimlerini ihale gününden bir hafta evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almaları lâzımdır. VI Isteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paraları ve Tuz Fen şubesinden aldıkları vesika ile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (515) I Şartnamesi mucibince maateferrüat bir aded buhar kazanı kapalı zarf usulile eksiltmive konmuştur. II Muhammen bedeli sif İstanbul 12500 lıra ve muvakkat teminatı 937,50 liradır. III Eksiltme 14/3/939 tarihine raslıyan salı günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. V Eksiltmiye girmek istiyen firmalar münakasa tarihinden nihayet bir hafta evveline kadar fiatsız tekliflerini İnhisarlar Umum Müdürlüğü Müskürat Fabrikalar şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm bir vesikayı eksiltme gününden bir gün evveline kadar almaları lâzımdır. VI Eksıltmiye girmek istiyenlerin teklif mektubunu. kanunî vesaik % 7.5 guvenme parası veya banka temınat mektubunu ve münakasaya ıştırak vesıkasım ihtiva ecLecek olan kapalı zarflarım eksiltme günü en geç saat 14 e kadar yukarıda adı geçen Komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. ( 591) Muhammen bedeli Lira K. 2452 05 3420 66 Oksürük ıçın Pektorin Kompri meleri Kutusu 3 5 Kuruş en müessir ilâç Beşir Kemal Mahmud Cevad Slrkeci istanbul Haricî askerî kıtaatı ilânları 50.000 çift yün çorab 28/2/939 salı günü saat 10 da pazarlıkla satm almacaktır. İsteklilerin teklif edecekleri en son fıat üzerınden vermeğe mecbur olduk lan kanunî kat'î teminatlarile beraber pazarlık gün ve saatinde Ankarada M. M. V. Satmalma Ko. da bulunmaları. (1163) *** 30 kalem perçin çivisi, pulu, toka ve saire 28/2/939 salı günü saat 14 te Ankarada M. M. V. Satmalma Ko. da pazarlıkla satm almacaktır. İstekllerin en son teklif edecekleri fiat üzerinden kat'î teminatlarile beraber pazarlık gün ve saatinde Ankarada Ko. na müracaatleri. (1164) *** 50.000 çift yün eldiven 28/2/939 salı günü saat 11 de pazarlıkla Ankarada M. M. V. Satmalma Ko. da almacaktır. İs teklıleri'n teklif edecekleri en son fiat üzerinden kanunî kat'î teminatlarile pazarlık gün ve saatinde Ankarada Ko. na müracaatleri. (1165) r Cınsi L'kor kovmak için 320 şer lıtrelık yerli bakır kap Melânjor Miktarı teminat Lıra K. 183 90 256 54 Eksiltmenin şekli saati 15 aded 1 Açık eksiltme 14 15 Şartr.ame ve plânları mucibince yukarıda cins ve miktarı yazılı 2 kaiem malzeme ayrı ayrı eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösterılmiştir. III EKSıltme 17 mart 939 tarihine raslıyan cuma günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesandeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Ş.rmameler ve likör kapları plânları hergün sözü geçen şubeden parasız alınabileceği gibi melânjor plânı da gdrülebilır. V Melânjor için münakasadan evvel taliblerin Müskırat Fabrikalar Şu besine müracaatle bu gibi işleri yapabilecek atölyeleri bulunduğunu tespît ederek vesika almaları lâzımdır. VI Istekiilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde X 7,5 güvenme paralarile ve vesikalarile birlikte mezkur Komisyona gelmeleri ilân olunur. ( J242 ) DOKTOR ORHAN TOROS Kulak, boğaz, burun mütehassısı Tahsim Gpvik Apart Tel 40070 NEZLEMİN NE2LE BÜYUKAOA HAt.K CCZANtSI den korur ve kurtarır. Rahat netes aldırır. Eczanelerde 25 kr.