29 Nisan 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

29 Nisan 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

8 A Nî T ES iR CUMHURlYET 29 NUan 1940 Santonini havi olan bu bisküvit Herkes bilhassa çocuklar tarafmdan alınması gayet kolay müessir bir müstahzardır. BAŞ, DİŞ, NEZLE, GRİP, ROMATİZMA, SOĞUK ALGINLIĞİ, KIRIKLIK •e Mtiuı ağnlanm derhal keser. Luzomanda gânde 3 kaşe ahnabilir. Taklidlerinden sakinınız. Her yerde pullu kutuları isteyiniz. karşı gayet tesirlidir. Barsak solucanlarının büyüklerde ve Küçüklerde sebeb olacağı tehlikeler göz önüne alınarak solucan hastalıklarında bunu kullanmaları faydalıdır. Barsak Solucanlarına Sıhhat Vekâletinln mUsaadesini kaizdlr. Reçete ile satılır. Hekimlerimize ve halkımıza tavsiye edilen bu her eczanede bulunur. KIZ1LAY CEÎIIIYETI • U«nu Merkeziafea: Zelzele mıntakalannda kereste ve inşaat işlerinde muvakkaten istihdam edilmek üzere ayda iki yüz lira ücretle TÜRKİYE Istanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 1 İstanbul kimyahanesinde açık (50) liralık bir kimyagerlik için îstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünde müsabaka imtihanı yapılacaktır. 2 Müsabaka imtihanına girebilmek için aranan vasıflar şunlardır : A Memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazüı şartlan haiz olmak ve askerliğini yapmış bulunmak; B Yaşı kirkı geçmiş olmamak; C Ünlversite kimya şubesinden veya buna muadll ecnebi bir fakülteden mezun bulunmak; D Yapıîacak tahkikat neticeslnde ahlâk ve seciyesi müsaid bulunmak. 3 Müsabakanm hangi gün ve nerede yapılacağı müsabakaya girebileceklerin adreslerine doğruca bildirilecektir. 4 Müsabakada kazananlardan ingllizce, almanca, fransızca, italyanca dillerinden birini veya bir kaçını bildiğl imtihanla anlaşılanlar ve evvelce memuriyette bulunmuş ve tecrübe edilmiş olanlar tercihan alınacaktır. 5 Tayin edileceklere 3656 sayılı teadül kanununa göre alabilecekleri maaş verilecektir. 6 Aranan şartlan halz olan isteklilerin 3/5/940 akşamına kadar belgelerile beraber Istanbul Gümrükleri Başmüdürlüjcüne müracaatleri. (3351) ALTI FEN MEMURU ALINACAKTIR. Taliblerin tahsil derecelerini gösterir vesika suretlerini, tercümeihal varakalarını ve bir de çahşmış iseler çalıştıkları yerlerin adreslerini bir istida ile 5 mayıs 940 tarihine kadar Umumî Merkezimize göndermeleri ilân olunur. 1 Bergama içme suyu tesisatı için 250 aded 13/15 mm. lik ve (10) aded 20 mm. lik su saati fennî ve hususi şartnamelerine tevfikan açık eksiltme suretile mubayaa edilecektir. 2 Saatlerin mecmuunun muhammen bedeli (4220) dört bin iki yüz yirmi lira, muvakkat teminat miktarı (317) üç yüz on yedi liradır. 3 Şartnameler Belediye Fen dairesinden bedelsiz olarak verilir. 4 İhale 7 mayıs 940 salı günü saat 15 te Belediye Dairesinde yapılacaktır. Taliblerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikaları hâmilen mezkur gün ve saatte Belediye Riyasetine müracaatleri ilân olunur. (3235J Bergaaa Belediye Riyasetinden: Hepsinden Hepsinden Hepsinden Sağlam Zarif Ucuz Karacabey Harası Müdürlüğünden: 1 Hara merkezinde yapılacak yem ambarı inşası götürü olarak kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 İşbu inşaatın muhammen keşif bedell (35674) lira (78) kuruştur. 3 Eksiltme evrakl ikl lira bedell mukabilinde hara muhasebesinden verilir. 4 Eksiltme 4 mayıs 940 tarihine rastlayan cumartesi günü saat onda Hara merkezinde müdiriyet binasında yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat olarak (2676) lira alınacaktır. 6 Istekliler teklif evrakı meyanına eksiltmeye girebllmek lçln Ihale tarlhinden nihayet beş gün evvel Bursa Nafıa müdürlüğunden alacakları ehllyet vesikasını koyacaklardır. 7 Teklif mektublarını havi zarflar ihale saatlnden bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Hara inşaat komisyonu reisliğine teslim edilecektir. 8 Teklif mektubu posta İle gönderildigi takdirde postada vâkl gecikmeler kabul '• edilmez. (3106) AMBAR INŞAATI Tanınmış Bir Müessesei Sınaiye Teknik malzeme satışında tecrübeli ve bütün Türkiye vilâyetlerine seyahatler yapmış bulunan BİR SEYYAR MEMUR Arayor. Tekliflerin almanca, fransızca veya ingilizce olarak ve (Seyyar) rümuzile Istanbul 176 posta kutusu adresine gönderilmesi. Kayseri ve Civarı Elektrik TÜRK ANONtM ŞİRKETİNDEN: Z. Saatman ARLON YALNIZ: 6. Antek C. Mnddeiunuüliğiııdeıı: 1 G. Anteb Ceza evinin 1/6/940 dan 31/5/941 tarihine kadar bir senelik ekmek ihtiyacı kapalı zarf usulile ihaleye konulmuştur. 2 Tahmin edilen ihtiyaç miktarı iki yüz bin kilo ve bedeli on altı bin liradır. 3 Muvakkat teminat bin iki yüz liradır. 4 İhale 13 mayıs 940 pazartesi günü saat 15 te G. Anteb Adliye binası içinde C. Müddeiumumilik dairesinde yapılacaktır. 5 Teklif mektubları 13 mayıs 940 pazartesi günü saat 14 e kadar G. Anteb C. Müddeiumumiliğine verilecektir. Postadaki gecikmeler muteber değildir. 6 Eksiltmeye talib olanlar 2490 sayüı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinin emrettiği vesikaları ibraz edeceklerdir. 7 Şartname G. Anteb C. Müddeiumumiliği Cezaevi Müdürlüğünde hergün çalışma saatlerinde görülebilir. (3220) SAATLERİDİR. ARLON umum acentası ve cep, Kol, Duvar, masa ve bekçi kontrol saatleri deposu. Sultanhamam Camcıbaşı han. Çorlu Belediyesinden: Çorlu kasabası halihazır haritalarının alımı işi eksiltmeye çıkarılmıştır. İşin mahiyeti : Meskun saha Çorlu Kadastro Müdürlüğunden kopya edilecek vesaike göre hesablanarak tersim edilecektir. Ve 1/5000 lük haritalar kadastıral olacaktır. Gayri mffkun sahanın yeniden harjtası alınacak ve meskun saha ile birlikte vüs'ati 310 hektar olacaktır. Heyeti umumiyeyi çevreleyen 75 hektarla 385 hektara varan sahanm 1/4000 mikyaslık takeometrik umumi haritası tersim edilecektir. İşin maktu bedeli 6000 liradır. Muvakkat teminat 450 liradır. Eksiltme 14 mayıs 940 salı günü saat 15 te Çorlu Belediye pairesinde toplanacak Belediye Eksiltme Komisyonu tarafından yapılacaktır. Eksiltmeye iştirak edeceklerin vaktinde Belediyeler İmar Heyetinden iştirak vesikası almaları ve bunu teklif mektublarına koymaları lâzımdır. Şartname ve mukavelenameler Çorlu Belediyesinden ve Anka.rada Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden parasız ahnabilir. Teklifler tayin edilen günde saat 14 te Çorlu Belediyesine verilmiş olmalıdır. Veyahud posta ile bu saate kadar gönderilecektir. (3248) Tekliflere göre pazarhkla alınacak TURBOALTERNATÖR Grupu ve Teferrüatı Şirketimizin Bünvan kasabasında kâin santralına yeniden konulacak olan TÜRBO ALTERNATÖR grupu ve teferrüatmın mubayaası için 15 mayıs 940 tarihine rashyan çarşamba günü akşamına kadar ıteklifler alınacaktır. Teklifleri muvafık görülen müesseselerle Kayseride Şirket Merkezinde pazarlığa girişilecektir. Bu işe aid fennî şartname ve plânlann Şirket Merkezinden ve İstanbulda İş Bankası Galata Şubesinden ahnabileceği ilân olunur. Türk Hava Kurumu Türkkuşu Genel Direktörlüğünden: C öksüreniere. Katran Hakkı Ekrem N Hakkı Katran pastilleri de vardır. J Muhammen bedeli 30000 lira olan muhtelif çelik malzeme 30/4/940 saü günü saat 15 te pazarhkla satın alınacaktır. İsteklilerin belll gün ve saatte 2250 liralık teminatlarile birlikte Satmalma Komisyonunda bulunmaları. Fennl evsaf ve şartnamesl mezkur Komisyondan hergün parasız olarak alınabilir. (3048) Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğunden: Keşif bedeli (9428) lira (74) kuruştan ibaret bulunan Galatada Kemankeş caddesinin yeni Yolcu salonu önündekl kısmının asfalt işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. İhale 3/5/940 tarihine raslıyan cuma günü saat on beşte Galatada Umum Müdürlük binasında toplanacak olan Satmalma Komisyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminatı «707> lira «17» kuruştur. Bu babdaki keşif ve şartname sözü geçen Komisyondan parasız ahnabilir. İsteklilerin teklif mektublarmı bildirilen vakitten en geç bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine tevdi etmeleri lâzımdır. (3066) KUŞ TÜYÜ Yasiık, Yatak, Yorganları Dünyada En lyi tstirahat Vasıtasıdır. Kuj tüyü yastık, yatak, yorganlannı kullananlar bunu her zaman takdir ederler. «1» liraya alacağınız bir kuş tüyü yastık bunu ispata kâfidir. Fiatlarda tenzilât yapılmıştır. Ku§ tüyü kumaşlarının her çeşidleri vardır. Fabrika ve satış yeri: Çakmakçüarda Sandalyeciler sokak Kuş Tüyü fabrikası. isviçre mamulâtı meşhur BiLYA ve BİLYALI yatakları gelmiştir. Taşrada acenta aramaktadır. Satış yeri; Galata, Karakof hanı karşısmda 84 No. palas Ibrahlm Taşçıoğlu ve ortakları Bayramiç Jandarma Ikinci Alay Satmalma Komisyonu Başkanlığından: İ HA L ENî N Tutan Teminatı Saati Şekli Lira Lira Günü Pazartesi 14 Kapalı zarf Ekmeklik un 300000 45000 3375 6/5/940 Salı > > » Sadeyağ 15000 19500 1463 7/5/940 Çarşamba > > > Bulgur 40000 6000 450 8/5/940 1 Bayramiç Jandarma İkinci Alay eratının ihtiyaclan için yukarıda cins ve miktarlarile tutarlan ve muvakkat teminatlan yazılı üç kalem erzak kapah zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 Eksilımeleri hizalarmda yazılı gün ve saatlerde Bayramiç Askeri Garnizonunda Satmalma Komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 Şartnameler Komisyonda parasız görülebilir. 4 Taübler kanunun 23 üncü maddesindeki jartlar dairesinde Komisyonumuza müracaatlerl ilân olunur. .(2803) Cinsl Kilosu