2 Nisan 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

2 Nisan 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

PS ÇA zz YA b Adhye vekâleti hakimlerin yenı kadrosunu tebliğ etti Asliye reislerinden bir kısmı değiştirildi. Yeni hukuk mezunlarından birçoğu da müstantikliğe tayin edildi Ankara, 1 (A.A.) — l'ıyinlcri] âli tasdike iktıran eden hakimler- | den kendilerine tebligat yapılan , zevat şunlardır. Diğer tayin edi- lenlerden kendilerine henüz tebli- , gat yapılmıyanlar bu listeye dahil değildir. İzmir ticaret azalığına: İzmir ceza hakimlerinden Ali Rıza, İz- miür ceza hakimliğine: — Ağır ceza azasından Halim, ağır ceza azalı- | gaına: Alanya reisi Tevfik, Alan- ya reisliğine: Muş asliye reisi Ha- Es. birinci H.R. Arif Sırrı, Balı- kesir A, ceza azalığına: Kırşehir Hu. H. Hasan Kadri, Elâziz asli- ye M. Re.: Gaziantep M. umumisi Sami, Erzurum M. umumiliğine: Karaköse M. umumisi Kadri, Gü- müşane asliye reisliğine Şibinka- Şibin K. H. asliye reisliğine: Muş ! $. müddei umusimi Cemal, İstan- | yarbekir sulh hakimi Yusuf İzzet- | bul asliye C, R.: Istanbul müstan- tik azasından Necip Nadir, Üskü- dar ceza hakimliğine: İstanbul as- liye M. azasmdan Mehmet Ali, İstanbul asliye azalığımna: Us- küdar ceza hakimi Kemal, Üskü- dar müddei U. İstanbul M. azasm- dan Haydar Naki, İstanbul asliye azalığına, Üsküdar müddeiumumi- Fahrettin, Ankara asliye azalı- ğına: Adliye müfettişi Şemsettin, Letanbul asliye reisliğine: Gazi an- tep A, C. reisi Mustafa Nuri, Gazi- antepe C, M. Reisliğine: — Elâziz M. umumisi Ibrahim Etem, 1İstan- bul icra reisliğine: İstanbul asliye azasından Kemal, İstanbul ulı)e azalığına: Diyarıbekir ihtisas H. Murat Hulüsi, Niğde M. azalığı- na: Bordur azası Cevdet, Berga- ma M, azalığına: Burhaniye azası Ceyvdet, Kozan M. azalığına: Bi- lecik M. umumisi Kâmil, Adana A. C. azalığına, Adana icra reisi Kâ- zım, İzmir adli ihtisas Mü. Ordu müddei umumisi Fazıl, Kocaeli M. umumiliğine: Erzurum M. U. Ha- Ki Hamdi, Tefenni müstantikliğine Bilecik müstantiği Cemal, Gazana Nizip müstantiği Rahmi, Hadıma Yeni- , şehir müstantiği — Yasir, Milâsa Elmalı müstantiği Zamir, Çatalca- ya Saray müstantiği Hulüsi, Pa- zara Yusufeli müstantiği — Eşref, Edremide Karaburun — müstantiği Muhittin, Nizipe Mazkert müs:- tantiği Şevki, Divrike müstanliği Mehmet Emin, Merzifona A laca müstantiği Hâmit, İskilipe Akdağ madeni müstantiği Zekeri- ya, —Akdağmadenine Darende müstantiği Ruhi, Yusufeline Şav- şat müstantiği — Asım, Mudan- yaya Seyitgazi müstantiği Adil, Sivereke hukuk — mezunlarından Tevfik, Elmalıya hukuk mezunla- “rmdan İhsan, Bayburt müddeiu- mumiliğine — Ordu icra memuru — Nevzat, Burdur aza mülâzimliği- — nehukuk mezunlarından Fehamet, — Söğüt müddeiumumiliğine Denizli — İera memuru Ratıp, Balya müd- — dejwmumiliğine İstanbul icra me- muru Salâhattin, — Mudanyaya Ş _: Tstanbul icra memurlarından Mü- nir Naci, Ordu aza mülâzimliği- lıich Gebze ne Samsun icra memuru Sezai, Ak- | seki müstantikliğine Aksaray müs- tantiği Reşit, Aksarayya — Muğla müstantiği — Muhittin, Muğlaya Denizli müstantiği Cemal, Daren- deye Şebinkarahisar — müstantiği | Rüfi, Denizliye hukuk — mezunu Ali Rıza, Mesudiyeye Gümüşha cık müstantiği Arif, Çeşmeye Ber gama müstantiği Hayri, — Savora Tefenni müstantiği Rasibi, Sulta- müstantiği Seyfi, Yozgat asliye mahkemesi aza- lığına Cebelibereket — sabık azası Hulüsi, Suruç hakimliğine Viran- şehir müddeiumumisi Hüseyin Ne- cati, Kandirey — M. umumiliğine 0( müddeiumumisi Nezihi, Uzun- knpnı müddeiumumiliğine — Söke ceza hakimi Abdülcelil, — Ankara | sulh hakimliğine Tekirdağı müd-. deiumumi muavini Yusuf Muam- mer, Söke ceza hakimliğine Di- tini, Düyarıbekir sulh hakimliğine Diyarbekir müddeiumumisi Hüse- yin Rauf, Adana müddeiumumili- ği muavinliğine Mut müddeiumu- misi Ömer, Bahaettin, Foça ha- kimliğine Urfa hukuk hakimi Hil- mi, Bünyan ceza hakimliğine Sö- ğüt müddeiumumisi Hasan İhsan, Biga azalığına Yozgat — azası Ali Şükrü, Arapkir müddeiumumili- gine hukuk mezunu Mustafa, Sait- eli müddeiumumiliğine —hukuk mezunu Necmettin, Divriğe hu- kuk mezunu İlhami, Anamura hukuk mezunu Sami, Espire hu- kuk mezunu Naim, Aksekiye hu- kuk mezunu Kerim Reşit, Kulpa hukuk mezunu — Cemil, Fatsaya hukuk mezunu Nafi Ziya Yalvaca hukuk mezunu Abdülamet, Perte- ğe Diyarıbekir icra memuru Mahir, Elbüstan — asliye âzalığına Bayındır hukuk hâkimi Rasim Ak saray asliye âzalığına Adına müd —— | dei. muavini Halit, Mersin — müd- Mançu haydutları bir tren soydular Harbin, 2 (A.A) — Otuz hay- dut bir marşandiz trenini — yoldan çıkartmışlar, bücum ederek - söy- muşlardır. Bu hücum esnasında iki kişi ölmüş, bir çok kimseler yara- | hanmıştır. Haydutlar, askeri muhafızları e- | sir etmişlerdir. | Münakalât durmuştur. Lüks mallara vergi Malta, 2 (A.A) — Vali, ecnebi | mallarından lüks ve yarı lüks muh- - telif eşyaların resimlerini yüzde on ve daha fazla nisbetinde arttıran bir emirname tebliğ etmiştir. Yeni | kanun, imparatorluk eşyaları için tercihli -tarifeyi kaldırmamakta- dır. Bu arada otomobiller ve ayak- kapları yeni kanuna tâbidir. Müttefikler arasında Verdün, 2 (A.A) — Çek milli binicilik federasyonu mümessille- ri, Verdün'ü ziyaret etmişlerdir. Harp meydanlarmı gezdikten son: ra misafirler belediye binasında, belediye reis muavini — tarafından kabul edilmiş ve reis muavini M. Garbriel Şleyter, Verdün ile Pra- ğin arasında mevcut münaşebetle- rin tarihçesini yapmıştır. Federas- yon heyeti reisi M. Bohacek kendi- Bir siyasi mücrim Nevyork, 2 (A.A) — M. Kamil- yo Gonzales dün deniz yoliyle bu- raya gelmiştir. Kendisi husust tah- kikat komisyonunun Amerikaya çıkıp çıkamıyacağına dair verece- ği bir karara intizaren Ellis adasın- da mevkuf kalacaktır. M. Gonza- lesni Karagoa reislerinden Sandi - no'nun katili kendisi — olmadığını, kendisinin katil olduğuna dair ga- zetelerde çıkan beyanatının yanlış olduğunu söylemiştir. Komisyon kendisinin Amerikaya girmesinin munafaceret kanununa uygun olup ı olmadığmı tetkik edecektir. deiumumiliğine Karaman müdde- | iumumisi Şeref, Alaşehir hukuk | hâkimliğine Kaçhisar hukuk hâ- | kimi Hasan Tahsin, Muş müddei- umumiliğine Elâziz ceza hâkimi Ali Rıza — Fethiye — hâkmliğine Bodrum müddeiumumisi — Avni Beyler. SİYASET | Amerikanın Ik, isiahlan- ma değil mi? Bundan bir müddet evvel, gene bu sütunda, Amerikanın henüz girişmiş olduğu büyük “Bahri inşa,, proğra- mından bahsetmiştik... Amerika, ye- ni harp gemileri yapmak için, gelecek seneye kadar hemen sarfedilmek üzere 560 milyon dolar ayırmıştır. Gelecek yıl, bütün bahri kuvvetlerin murakabe- tine dair, Londrada beynelmilel bir köngre aktedilecek. Amerika, oraya, diğer milletlerden dun bir kuvvetle gitmek İstemiyor. Birleşik Amerika cumhuriyetleri, gene bir muahedeyle, muayyen bir de- receye kadar bahriyesini yükseltmiye salâhiyet almıştı. Fakat şimdiye ka- dar mütcaddit tefsirler gören bir ge- cikme yüzünden bunu tamamlamadığı- t anlatıyor ve işin en “aksi,, ciheti, dünyanın tam bir silâhsızlanma peşin- de olduğu bir devrede Amerikatım böy le bir inşa programımı tasarlamış ve faaliyete geçmekte olmasıdır. Silâhsızlanma mesclesinin en ön safında gelen Fransayı temsilen, Fran- sız matbuatı şu mulâhazada — bulunu- yor: “Bizi teslihattan yana tehdit etmek Bstiyenler, kendileri silâhsızlarınıya hazır mıdırlat?....,, Bu, bittabi yerinde bir sualdir. Aynı meselenin Nevyork Herald ga- zetesinde şu şekilde bir izahını gör- dük: “Fransa, vaziyetimizi enitefsir edi- yor. Biz yeni gemiler inşa ediyorsak, bu, eski ve heyeti ümumiyece karar- Jaştırılmış bir muahedeye göre ve onun hududu dabilinde bir inşaattır... Di- ğer kuvvetlerle bir yarış değildir. Biz, sadece gecikmişiz; işte o kadar .. Şim- diye kadar aynı hudut dahilinde — hiç bir milletin silâhlanmasına İtiraz etme- dik, Onlar da vaziyetimizi tabil gör- melidirler... Amerika, yeni bir mu- ahedeyle her hangi tadile yeniden ta- raftardır. Ancak ö, bu kararı, di- #er milletlere nazaran, haddi kanunisin den daha zayif bir hüviyetle lnrgılı mamağa azmetmiş bulunuyor ., Kalbındekı Balıkesir, 31 (Hususi) — Uç dört gece evvel şehrimizde bir vaka olmuş ve Hakkı efendi isminde biri gece yarı- sr elinde bir kama olduğu halde Izmir- ler mahallesinde oturan Şevket usta- nin evine taarruz etmiştir. Vakanın tafsilâtı şudur: Hakkı efendi ile Şevket ustanın çok- tanberi araları açıktır. Bir rivayete nazaran bunun sebebi Şevket ustanın karısına evlenmeden evvel Hakkı efen- dinin talip olması, fakat Şevket usta- Hakkı efendi 6 zamandanberi Şev- ket ustaya karşı kin beslemekte ve fır- sat düşürerek intik ödal aB dir. Pattâ Hakkı efendinin sırf bu dertten dolayı içmiye başladığını söy- liyenler de vardır. O gece Hakkı efendi gene efkârlan- mış ve kalbinde taşıdığı kini mak için kendisini erkenden meyhane- ye atmışlır. Fakat birbiri arkasından boşalttığı içki kadehleri kendisini tes. kni edecek yerde büsbütün ateşlendir- | Miş, nihayet ayağa fırlıyarak önünde- ki masayı bir tekmede kırmış, şişeleri, tabakları devirerek sokağa fırlamış ve kin ateşıı söndüremiyen adam Kafayı iyiden tütsüleyince düşmanı- nın evinin kapısını var kuvvetiyle tekmelemeğe başladı doğruca Şevket ustanin evinin yolunu tutmuş. Şevket ustanın evi İzmirler mahal- lesindedir ve kendisi terlikçidir. Hün“wmnhıı“-— Mersin şirketinin davası Eğenin avükatı Mersin, 31 (Hususi) — Beş altı gün evvel Mersin liman inhisarı şirketinin Eğe gazetesi aleyhine açtığı bakaret ve şantaj davasının başladığını bildir- miştim. Davaya geçen gün Mersin ce- söylemişti. Dünkü duruşmaya vekili avukat Saffettin bey girdi. Davacı mev künde liman şirketi vekili Sahip bey bulunuyordu. Mahkeme reisi avukat Sahip beyden davanın izahını istedi, Sahip bey: — Dava arzuhalımızda ve gazete- lerde kâfi serahat vardır. Okunmasını isterim, dedi. Bunun üzerine — gazete yatrosunu bekliyor Izmir 31 (Hususi) — Istanbul Şe- hir tiyatrosu artisleri bugünlerde şeh- san'atkârları her sene şehrimize en sı- cak mevsimde geldikleri için çok defa şikâyet ve tenkitlere maruz kalıyorlar- dı. Izmir halkının kendilerine göster- diği büyük rağbet ve muhabbeti naza- rı dikkate alan bu güzide sanatkârlar grupu bu defa Anadolu turnesine Iz- mirden başlamıya karar vermişlerdir. Darülbedayi 29 Mart akşamı — rejisör Ertuğrul Muhsin Beyin sahne hayatı. nın yürminci yıldönümünü İstanbul Şe. hir tiyatrosunda tesit ettikten — sonra derhal hareket edeceklerdi. Jobile yapıldığı için bugün — yarın Istanbuldan hareket etmeleri bekeleni- yor. Muhakkak bir şey varsa o da Ni- sanım ilk günlerinde şehrimizde bulu- nacaklardır. Bu defa heyet tam kad- rotile seyahate çıkacaklardır. Uç Nisan akşamı birinci temsillerini — Elhamra sinemasrnda vereceklerdir. Vedat Nedim beyin “Köksüzler,, pi- yesindeki rolünü bizzat deruhte etmek için Ertağrul Muhsin bey de şehrimi- ze gelecek ve heyete Raşit Rıza bey de dahil — bulunacaktır. Türkiyenin şirketin vekilinin- selâhiyetini kabul etmedi vekili Saffittin bey: HEL *î&ğî 8. F Izmirliler şehir ti- Tirede sesli sinema işliyor T'Mh'uıhiııd—hıqh— günkü halde vilâyetlerimizde ender bu ’mı en güzide sanatkârlarından terekküp | larmdan dolayı tebrik ve takdir eyle- eden Durülbedericileri turndlerine Hai . | eall ble vimlte BüRafar e DA