29 Nisan 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

29 Nisan 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

| T 383 KURUŞ h' HABER £ ——— 29 Nisan Bir eroin fabrikası daha yakalandı —Baş tarafı 1 inci sayfada— memaurları ansızın eve girmişler- | dir. Evin her tarafı aranmış, — bir şey bulunamamıştır. Üst — katta kütüphane odasına girilmiş, bu o- danın ikiye taksim edilmiş hissi hasıl olmuş, kütüphanenin orta- sında gizli bir kapı keşfedilmiştir. Bu kapı açılınca gerisinde mükem- mel bir ercin imalâthanesi mey- dana bası eroin haline getirmiye mah - sus bir çok alât ve şişeler bulun - muştur. Bundan — başkı beş kilo eroin, 10 kilo kadar bozulmuş mor finbas bulunmuştur. Armandoevde — mükemmel zil tertibatr yapmıştır. Bu fabrikada yalnız heroin yapılmaktadır. Mor- fin basların nerede yapıldığı belli değildir. Armando ile 19 — yaşında oğlu Nikola tevkif edilmişlerdir. Armando, mensup olduğu — şe- bekenin diğer söylememektedir. gece ehemmiyetle âzalarının ismini Tahkikat dün devam etmiş, dört kişi daha yakalanmıştır. Ar- | mando verdiği ifadede demiştir ki: “— Üç sene kadar Zonguldak- ta madenlerde çalıştım. — Sonra iş kalmayınca — İstanbula — geldim. Hayli müddet iş aradım. Bulama « yınca ercin yapmıya — karar ver- dim. Parasız — kalmıştım. mecburdum,, Armando'altı ay evvel yakala- Harak hapse atılan — beyneimilel kâçakçı ihtiyar tilkinin arkadaşı- dır Esnaf bankası işi tahkikat devresi (Baş tarafı 1 nci sayıfada) dirmelerini istemiştir. Cemal Ziya Bey dünkü tetkikatı hakkında şun- ları söylemiştir. K— Tıll'ıl'ıikıla yeni başlanıldığı için şimdilik söylenecek bir şey yoktur. Esasen hiç bir kimseye be- yanatta bulunmağa — salâhiyettar değilim. Maahaza heyetin günlük | tetkikatı zaman, zaman Anadolu Ajansı vasıtasile efkârı umumiye - ye bildirilecektir. Tahkikatım de- vam edeceği müddeti kestireme- yiz. Müfettişlerin tetkikatından ma- ada işe evvelce el koymuş — olan müddei umumilik, dün sabah ban- kanın şimdiki müdürü Hamdi Ra- sih Beyi dairesine davet ederek banka hakkında malümatına mü - racaat etmiştir. Hamdi Rasih Be- ye sorulan sualler meyanında ban- kanın sermayesinin ne kadar oldu- gu, belediyenin ne kadar hissesi bulunduğu bu sermayenin ne su- vetle işletildiği, takip edilen borç- lular kimler ve bunlar de ne kadar para bulunduğu, ban- kanın kabili tahsil olmıyan para- zimmetin- larının kaç liradan ibaret olduğu, bankanın borcu miktarile alacaklı- lar esamisi ile dağıtılan paraların ne gibi teminat mukabilinde dağı- tıldığı hususlarında sualler de var- dır. Müdür Hamdi Rasih Bey bu suallerin bazısına cevap vermiş ve diğerlerine tetkikattan sonra — ce- vap verebileceğini bildirmiştir. Müdürün müddei umumilikçe Sir kaç gün zarfında tetkikat yap- çıkmıştır. Burada morfin | Buna | BŞ ( ması ve neticei tetkikatın bildiril- | mesi için sorgu yarıda bırrakılmış- ; tır, Bankanın bir kısım emval ve emlâki ile senedatı haciz altında- dır. Bu hacizi koyan, hâlâ banka- dan kırk iki bin lira alacaklı olan tahlisiye idaresidir. Mahcuz sene- dat arasında sabık İstanbul valisi Haydar Beyin imzası altında bir senct te mevcuttur. Tahlisiye idaresini kırk iki bin lira alacağı para meselesi vaktile şöyle olmuştur. O vakit bankanın meclisi idare reisi olan hâkim Rı- za Bey, bankanın mali vaziyetinin çok mükemmel olduğundan bahis- | le mevcut paralarının bu bankaya yatırılması için tavsiyede bulun- muş ve banka sermayesinin 500 bin liraya çıkmış olduğunu söyle- miş; Tahlisiye idaresi bu vesayayı muvafık bularak bankaya yavaş, yavaş para yatırmağa başlamışıtr. | Bundan iki sene evvel Ticaret ve Sanayi bankasının iflâsı hak- kında gazetelerin yazdıkları yazı- lar arasında tahlisiye idaresi Esnaf bankasının vaziyeti de tehlikeli olduğu şeklinde neşriyat görmüş ve hemen mevduatı miktarını tes- İri maymun meseleyi anlamıştı. Çevik bir hareketle kızı yerden kaptı ve onunla beraber silâha doğru hücum etti... “Yazısı 4 üncü sayıfamızda,, v Bursada 23 nisan Bursa, 26 (Hususi) — 23 Nisan milli hâkimiyet ve çocuk haftası bay- ramları bir arada kutlulanmıştır. Pazar tesi günü saat 14 te cumhuriyet mey- danında yapılan merasim çok parlak ol muştur. Meydanı üç binden fazla talebe dol durmüştu. İlk önce istiklâl marşı söy- lendi. Tophane mektebinden Hikmet Efendi isminde bir talebe güzel bir nu- tuk okudu. - Bünü önüncü — yil marşı takıp etti. Bandan sonra vali bey kürsüye çık- tı. Çocukların bayramını — kutluladı ve cumburiyet hükümetinin çocuğa verdiği kıymetten bahzetti. Mektepli bir hanım kızın sözlerin- den sonra geçit resmi başladı. Mektep- | lerin el birliğiyle yaptıkları (Çocuk ci- handır) tablosu pek beğenildi ve alkış- landı. Bayram münasebetiyle mektepler; de ziyaretler kabul edilmiş ve müsame- reler verilmiştir. Dün tayyare sinema- sında güzel ve neşeli geçeri çocuk ba- losu çok kalabalık olmuştur. pit ederek yekünu kırk iki raya bâliğ olan paralarını istemiş bankadan bu paranın tediye imkâ- nt olmadığı cevabımr alır. almaz haczi ihtiyati vazına teşebüs etmiş ve haciz koydurmuştur. Şimdi her şeyden evvel bankaca ödenmeği i. cap eden bu paradır; PAZAR 1934 Mektup Meselesi (Baş tarafı $ Üncü sayıfada) rak rastgele şahis mektuplarını al- mamaları Salisen: Her müessesede posta- yı açanın zarfın üzerini dikkatle okumadan yırtmaması, Lâzımdır, diyoruz: “a priori,, yani | | herşeyin üstünde olarak riayet e- dilmesi icap eden bu noktaların bütün aitlerince iyiden anlaşılma- sını temenni edelim. M. Gayuür Kiralık aparllma; Ayda yüz lira sigortalı Ticaret | Bankası apartımanı kiralıktır. Nu- ruosmaniyede 81 No, da Hafız Nu- | beklerlerdi. TLİRLLLLEEEEİ g |Tarihten bir yaprak —Üst taratı 5 inci sayfada— vetten düşürüyordu. Diğer bir me- sele de artık cephanesinin kalma- mış olmasıydı. Bunun üzerine son bir gayretle yerinden — fıraldı ve yanında duran palasını kavrayın- & kapıya atıldı. Önüne rast gelen yeniçerileri orak biçer gibi biçe- rek muhasara hattını yardı ve ile* riye doğru koşmağa — başladı. Fa- kat bu esnada bir- çok ta yaralar almıştı. Bir insan yüzlerce kişiyi almıştı. Bir insan yüzlerce kişiye karşı nihayet ne yapabilirdi?. Buna rağmen görülmemiş bir mukavemetle çarpışan bu adami | öldürmek gene kolay kolay müm- kün olmadı. Arkasından epey ko* valadılar. Ve halsizliktten — daha fazla koşamıyarak yere düşen Ha- şimin üzerine kargalar gibi üşüşe“ rek pala, sopa, balta darbeleriyle onu bir an içinde parçaladılar. Bu suretle ahali ve Ataullah — Efendi büyük bir dertten kurtuldu. O zaman her hangi büyük bir suç işliyen bir canını kurtarmak için bir camie sığınırdı. Bu vaziyet karşısında — kendini kovalıyanlar cımie girmezler yalnız muhasarâ ederek içeridekinin açlıktan halsi£ düşmesini yahut teslim olmasın! Böyle olduğu hıldf Ataullah Efendinin bu itiyada *” ayet etmemesi ve “düşman tabiy€” si üzerine hareket edercesine câ* miişerif içine kurşun atılarak har remi Fatihe hürmetsizlik edilme* si,, uzun müddet dedikodu yapıl * masına sebebiyet verdi. Gözlüklü adam ZAYI — Şişli askerlik şubesint” den aldığım vesikai askeriyeyi za* — yi etmiş olduğumdan ve yenisini 8" f lacağımdan eskisinin hükmü madığını beyan ederim, İbrahim oğlu Ali Taşlica 320 ZAYI TASDIKNAME — İstar” bul Erkek lisesinden aldığım 14f diknamemi kaybettim; yenisini 4;" karacağımdan esksinin lıüh"'ı yoktur. Abdürrahman Tapu ve Kadastro Umum Mi” dürlüğünden: Davutpaşada Kasap İlyan mü” hallesinde Samatya caddesinde ©" ki 15 ve 17 No, lı Değirmen ve rın arsasına tapuca kaydı bulut" madığından senetsiz tasarruf! kıyasen sahibi olduğunu iddia ” den Recep oğlu Ali Ağa vereselt ” rinden Hamide Hanım namıma cil için tapu memuru — tarafın' mahallinde tahkikat yıpılıcık“_' Bu mahal hakkında tasarruf id_ asında bulunan varsa on beş © zarfında tapu idaresinin "y."i 5 — 5 — 934 tarihine müsadif ** martesi günü saat 9 dan 14 €© pef dar evrakı müsbitelerile berâ mahallinde bizzat veyahut Vek'lk: rinin hazır bulunmaları ilân ri Efendiye müracaat. nur, ( 2313_)__'/ Haliçte Cami altında sahilde “1 — 3,,sene müddetle kiraya görmek için her gün İlevazım deye iştirak için 10 — 5 — 934 ta- * nine gelmeleri — “1974,, kiralık Depolar Akay işletmesi Müdürlüğünden: Akay idaresine ait 4 adet P"" verilecektir. Talipler w'!”v',f şefliğine müracaatları ve tarihinde saat 14 te İdare Encüf”