8 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

8 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Yunan hükümeti Selânikte tahki- mat yapıyor Çocuk Sahifesi bilmecesinde he- diye kazananların İistesi YAZİ DEFTERİ KAZANAN -| LAR: 61 — Orduda tüccardan Derviş zade Cevdet mahtumu Fuat, 62 — Adapazarı Hacı Hamza sokak B Müberra, 63 — Teşvikiyede 8 Nusret Halil, 64 — Eyüp Sultan- da Cami sokak 22 Cemil, 65 — Kasımpaşada Dört kuyuda 46 Ö- mer Lütfi, 66 — Kasımpaşada Kü çük Piyalede 5 Tünay, 67 — Feri- köy avukat caddesi Yalvaç soe- kak, 8 Hacer Celâl, 68 — 42 nci mekte, 14 Sedat Ümit, 69 — Yem şilköy Orhangazi caddesi 35 R. Ziya, 70 — Galata Arapcamiinde Mesçit sokak 24 Perihan hanım ve beyler. Kartpostal kazananlar: 71 — Fatih Dramanda M. Tacet « tin, 72 — Haydarpaşa Akif Bey so « kak 21 Saba, 73 — A. M. K. Özcan, 74 — Samatyada, Mustafapaşada 25 Fethi Şükrü, 78 — Fatih Altay ma - hallesinde 11 Ahmet Cemal, 76 — Ge- dikpaşada Sarayiçi sokak 18 Hermine Camızyan, 77 — Küçükpazarda tütün cü 54 Osman Musâ, 78 — İstanbul 24 üncü mektep 440 Fikret Çetin, 79 — Giresonda Kumyalı caddesinde 124 Cemil, 80 — İstanbul kız orta mek- tepten 220 Fethiye, 81 — İstanbul kız orta mektepten 47 İffet, 82 — Kum- kapıda 2 Yevart Semerciyan, 83 — Çapada 11 Sabri, 84 — Köplüde ilk mektepten Orhan Hakkı, 85 — Beşik- taş 18 inci mektepten 167 Zinnure, 86 — Esayan mektebinden — Aleksan Polüyan, 87 — İstanbul 44 üncü mek- | tepten 490 Fikret, 88 — İstanbul kız muallim moktebinden 94 Emine Ah - met, 89 — Loncada Esnaf caddesinde BO Dimitri, 90 — Ayazpaşada Oszman Paşa apartıman 7 Mahzade, 91 — Ür. küdar Çinar caddesinde 11 Enver, 92 — Üsküdar Bağlarbaşında 60 Ay 'Ten Lütfi, 93 — Beyoğlu Müsevi li- sesinden 349 Davit Eskinazi, 94 — | Beyoğlu 11 inci mektepten 516 Fethi- | ye, 95 — Galata Arap camliinde 24 Perihan, 96 — Ticaret Lisesinden 736 Osman Safder, 97 — Üsküdar Murat rcis mahallesinden 4 — Sevinç Hüse- yin, 98 — İstanbul kız lisesinden 407 Dürnev Sadık, 99 — Bakırköy Yakut sokak 9 Caliye Fehmi, 100 — İstan- bul Ömer Muharrem, 101 — Toşvikiye #hlamur caddesinde 8 Nusret Halit, 102 — Beşiktaş Kılmç Ali Cami s0- kak 13 Muharrem, 103 — Kosko kol- luk sokak 29 ?, 104 — Beyoğlu Kü- gçük Parmak kapıda 6 M. Vahit, 105 — Küçükpazar — Kantarcılar — Ibrahim, 106 — Giresunda Diş tabibi Bahtiyar Beyin oğlu Selçuk, 107 — Fatih Ha- san Bey apartıman Sadi, 108 — Gire- sunda Tasarruf pazarında Akâf Lütfi, 109 — Feriköy Avukat sokak 8 Ha- cer Celâl, 110 — Kurtuluşta Yazıcı apartıman 188 Onnik Maltabeyyan, 111 — İstanbul Kadırgada Neviye sokak 62 Sabri, 112 — Bahçekapıda 17 Terzi Yunus, 113 — Horhorda 132 Ahmet Ziya, 114 — Horhorda 130 İstavri, 115 — Beşiktaş Vişne zade 18 Muazzez, 116 — İstanbul 25 inci mek- tepten 472 Muhli» Zihni, 117 — Bey- lerbeyinde Şemsi Bey sokak 14 Adile, 118 Istanbul erkek lisesinden Hasan, 119 — Üsküdar Kaptanpaşada 5 Mü- kerrem Nuri, 120 Ortaköy yeni mey- hane sokak 29 Hatice, 121 — Beyoğ- Ja Kuyu sokak 14 Asıman Nedim, 122 Beyoğlu 29 uncu mektep Sevim Celâl, 123 — Karagümrükte 88 Muaz- zez Adil, 124 — İzmirde Kâğıtçı Meh- met Ali, 125 Ankara Lisesinden Me- Hühat Nuri, 198 — İzmir, Karşıyaka- da Celâl Asaf, 127 — Ankara Hacı Bayramda Nuri Ziya, 128 — İrmirde Manifaturacı zade Ali, 129 — Pertev Niyal lisesinden Ali Ekrem, 130 — ( Daha bitmedi ) “Geliniz, koşunuz madam... Zevcinizi, zevcemle beraber yakaladım... Ikisini de bağladım...,, Bir işsiz, iki çocuğu .. ı .. d olumden Biri dört, öteki iki — yaşında iki çocuğun hemen yanmasına ramak kalmışken, kapalı bir ev ve kilitli: bir odadan, Londra işsizlerinden birinin yardımiyle kurtarılma hâ - disesi son gelen ecnebi gazetele - rinin mühim bir heyecan mevzu « unu teşkil etmektedir. Ailenin üç çocuğu vardır, Anne- leri bunlardan birini mektebe gö - türmek üzere alıp dışarı çıkmışken ötekileri evde bırakmıştır. Bu sırada karşıki evde oturan ve Londranım iki buçuk milyon iş-. sizlerinden biri olan Cinver ismin de biri çocuklarım bulunduğu evin penceresinden, — dehşetli bir alev fışkırdığını görüyor. İşsiz kurtarıcının, o dakikadaki hareketi, yoldan halkta hayret ve heyecan uyandır- mıştır . geçen bütün Cinver, alev çıkan evin alt pen - ceresinden girmiş, duman içinde- ki merdivenleri tırmanmış ve ge - ne alev içinde, çocukların çığlıkla-| rını işittiği odaya doğru koşarak, kurtardı | Yanmaktan kurtulan iki küçük ve kartarıcıları kilidini kırmış ve her ikisini de kavrayıp o esnada gene yukarı doğru gelmekte olan bir diğer kurtarıcıya vermiştir. Cinver sokağa indiği srmada alkışlanmıştır. İşin en şayanı hayret tarafı, bu iki çocuğun bütün bu telâş ve tehlikeye rağmen zerrece incinme miş oluşlarıdır. | reddetmiştir. Bunun sebebi genç müracaate karar vermişlerdir. — Yazısı hikâye sütunumuzda— Yapışık hemşireler evlenemiyor! Nevyork, 7 — Nevyork beledi- ye dairesi, evlenme muamelesi yaptırmak üzere müracaat eden Mis Viyola Hilton,un bu talebini | kızın daima öteki kardeşi Mis Deyzi Hiltonla beraber bulunma- sr mecburiyetinde oluşudur. Çün: Flâzizde İlk trenin geliş bayram! nasıl oldu? Elâziz, — (Hususi) — Elâziz temmuzda trene kavuştu. Fevzi paşa - Diyarbekir hattından zize ayrılan şube hattı Elâziz İf tasyonuna kadar geldi. Trenin b lâzize gelişini bütün Elâziz kı ve civar köylüler büyük te: ratla karşıladılar. Sabahtan b yan halk gittikçe çoğalıyor, öğ leden sonra bütün Elâziz hall istasyon civarını doldurmuş bü lunuyordu. 4 Saat 17 de trenin uzun düdü sesi Elâziz ovasını çınlattı. Dü dük sesini duyanlar trenin uz! tan gelişini seyretmek için kay naşmıya başladılar. Tren yaklı yor, yaklaştıkça heyecan artı du. Nihayet tren bayraklar ve şil yapraklarla süslü — olarak hi arasında istasyona girdi ve bele iye tarafından kurulan takı geç€ rek altında durdu. Tâk üzeri trenin geldiği tarafa “Uzun sen€ ler seni bekledik.,, gideceği fa “Kardeş İrana doğru,, kelim leri büyük yazılarla yazılmış! Bando Cümhuriyet marşını ç yor ve demir raylar üzerinde banlar kesiliyordu. Belediye vekili Kadri bey heyecan içii kısa bir nutuk söyliyerek Elâzi lilerin hissiyatına tercüman old ve yerini ilk tedrisat müfetti Bozkurt beye terketli. Bo: | Bey gür sesiyle halkı coşturan V" canlandıran bir hitabe irat M | Muallim Ziya Beyin “Yaşa Tül mühendisi ve yaşa Türk işçisi,, # zü ile nihayetlenen nutkund sonra halka ayran ikram edi İ İstasyonda geç vakte kadar tı hürata devam edildi. Gece Hal* kevinde Belediye heyeti fennij şerefine bir akşam ziyafeti vı Büyüklerimize tazim ve — şü telgrafı çekildi. Halk sevinç neş'e içindedir. Malül ve şehit y ! v! | | timlerine ikramiy? Fatih Askerlik şubesinden : 1 — Öz malül ve şehit yetin rinin 934 senesine ait tütün ikrâ miye havalesi geldiğinden tevzi kü iki kız kardeş biribirlerine ya- pışık olarak doğmuş bulunuyor -: lar, | Mis Viyolanın nişanlısı bir or « kestra şefidir ve genç kıza çılgın- . ca âşıktır. Nevyork belediyesi yı? pışık kardeşlerden yalnız birinin | evlenmesini mümkün göremediği ve onların istedikleri şekilde ev - lenmelerini de ahlâka mugayir bulduğunu bildirmiştir. Bu vazi -| yet karşısında iki kardeşle genç| erkek Amerikada başka bir vilâ - yete giderek oradaki belediyeye Kiralık hane Beyoğlunda Taksim — civarında Altınbakkal sokağında 38 numa - ralı kârgir hane ehven fiyatla kira- lıktır.. Havadar sekiz oda üç halâ, Terkos, elektrik, kuyu, sarnıç, ha - mam, bahçe ve vardır. sairesi İmüteşekkil komisyon 9— Temmuz — 934 — tarihin itibaren dört ay devam etmek ü? re Fatih kazası kaymakamlığıl tarafını yapılacaktır. Bu müddetten gelenler haklarını kaybederler. — 2 — Tevziaat cumartesi, p tesi, perşembe günleri sabah 9dan 12 ye kadardır. 3 — Gündeelli kişiye tevziat pılacağından alâkadarlar ellerin” resmi senedi, maaş cüzdanı, nü!” | tezkeresi olduğu halde bizzat V" ya onların vekilleri şubeye mür# | caat edeceklerdir. 4 — Seneliği verilerek den alâkası kesilen şehit yetim tütün ikramiyesine müstahak © dıklarından müracaat etmeye lerdir . Görmek ve kirasını m_ık iç) bu sokağa karşı bakkal Lefter ” fendiye müracaatları,