10 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

10 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 KURUŞ aa V 4 Kuruş — Telefon: 23872 10 — Eylül Türkiyede sanayii çalışanları ezmeden inkişaf ettirmelidir y . « işçiden toplanan para sermaye yapılmakta, fakat hisse sahiplerine ne temettü, ne de faiz verilmektedir! HABER'in büyük bağ eğlencesi 21 Eylül cuma günü Okuyucularımız nasıl iştirâk edebilecekler? Gazetemizin okuyucuları için || Topkapı haricinde Remzi Beyin Amerikan Nümune bağında ter- Lip ettiği büyük bağ eğlencele- ri bu ayın 21 inci cuma günü yapılacaktır. Bütün İstanbul okuyucuları- mizdan eğlencemize iştirak et- mek istiyenlâr aşağıda yazılı şe- kilde hareket ederek birkaç gün $ sonra ilân edeteğimiz günden itibaren, davetiyeleri idareha- nemizden alabileceklerdir. İştirak şartları şunlardır: 1 — Daimi okuyucu kartımı- zı hamil bulunanlar, bize gös- terecekleri daimi kuponlarımız- ha alacakları davetiyelerle.. 2 Daimt okuyucularımız yanlarında en çok (8) davetli bulundurabilirler. Ancak bu da- vetliler ayrıca (32) kuruş mu- kabilinde numaraları idareha- nemizde mazbut 8 HABER ku- Ponu alacaklardır. t 3 — Son bir aylık kuponlarla iştirak etmek istiyen okuyucu- larımız, gene numaraları idare- hanemizde mazbut (40) kuruş | mukabilinde 10 HABER kupo- | nu alacaklardır. Gazetemiz okuyucusu o- lup ta şimdiye kadar hiç kupon toplamamış bulunanlar da — * kuruş mukabilinde idarehane- Mizden tedarik edecekleri ' kuponla davetiyeleri alabilirler. Eğlencemizin çok samimi o- lacağından hiç şüphe etmiyo- ruz. Davetlilerimize davetiyeleri tevzi edilirken ayrıca bağda pa- Tasız üzüm yiyebilmeleri için kartlar verilecektir. Her okuyucumuz bunlarla ü- Z'im yiyebilecektir. Eğlencemizin yapılacağı bağ opkapıdan yaya olarak azami . beş- dakika mesafededir. K_!ndîleriııi Topkapıdan bağa “Stürebilmek için nakil vasıta- 'I teminine çalışıyoruz. Bağda İncesaz, caz bulunacaktır. Okuyucularımızın azami is- Trahatlarmı temin için bütün tedbirler alınmıştır. Bağda, çocuklar için salım- ve büfe mevcuttur. | Serask er Rıza Paşanın torununa cevabımız... Geçen gün, gazetemize, Sü- eyya Paşa fabrikasındaki bazı iş- | çiler tarafından bir mektup gönde- rilmiş; buna, bir de, müesseseye ait matbu şartname raptedilmişti. | Bilhassa matbu şartnamenin tet- kikinden anladık ki, Süreyya Pa - I şa fabrikasında, yetiştirilen çırak- | lardan * ücret almıyor; — “Burası , imalâthane mi, asilzade mektebi mi?,, diye hayret izhar ettik. Atif Bey, şöyle başlıyor: “Evvelâ makale sahibinin her - halde ya asilzade mektebinin ya - hut ta imalâthanenin ne demek olduğunu bilmediği kanaatinde - cevap göndermiş; Yazan: (Vâ-Nü) yim...,, Atıf Bey gibi serasker Rıza Pa- şa hafidi olmadığımı, basit fani- lerden olduğumu, asilzade mekte- bini ancak tariften öğrenmiş bu - lunduğumu itiraf ederim: Lâkin, bir imalâthanenin ne olduğunu bilsem gerektir. Çünkü iktisat tah sil ettim; ve ömrüm, sanayi hali- nialan Türk tabı müesseseleri içinde, tahrir, teknik ve idare işle- rinin hepsile uğraşarak — geçiyor. Atıf Bey bir gazetenin bir kumaş- tan daha az sanayi işi olduğu ka - naatinde iseler, teşrif buyursun- lar; matbaaları gezebilirler, (Arkası 3 üncü sayıfanım 1 incl ağtununda) Piyasada istikrarsızlığın ktısat - Vekili | Mühim tedbirler almak üzeredir Iktısat Vekili Celâl B. Dün Iş Bankasında, İktisat Ve- kili Celâl Beyin riyasetinde mü- kâlet iç ticaret umum! müdürü İs- mail Hakkı, İstanbul Ofisi müdü- rü Cemal Beylerle şehrimizde bu- lunan Vekâlet erkânı bu içtimaa iştirak etmişlerdir. Wekil Bey, bilhassa ihracatı - mızın arttırılması yolunda alınan tedbirlerin tatbikatı etrafında bu zevatla görüşmüş ve yeni direk - tifler vermiştir. İç ve dış pazarlarda malları - mıza lâyik oldukları sürümü te - min için bilhassa standardizas - yona ehemmiyet verilmesi ve sa - tış kooperatifleri teşkilâtının şü - mullendirilmesi kararlaşmıştır. Heyeti vekilede bulunan satış $ (Arkası 10 uncuda) him bir toplantı yapılmıştır. Ve- | Onüne geçilecektir Ticaret mektebi Esaslı surette tadil ve islâh ediliyor Ticaret mektebi teşkilâtında, daha uygun bir şekle getirilmesi maksadile esaslı değişiklikler ya- | pılmıştır. İktisat Vekâletinin em- ri üzerine, mektebin yeni müdürü Nihat Beyle Ticaret umum müdü- rü İsmail Hakkı Bey tetkikat ya- parak bir rapor hazrlamışlardır. İktisat Vekâletine verlien ve tas - vip edilen bu raporda gösterilen esaslar bu seneden itibaren tatbik edilecektir. İktisat Vekili Celâl Bey dün sa- at on beşte mektebe giderek mek- (Arkası 10 uncuda) (ânkara telefonu lTerfi edecek hâkimler Ankara, 10 (Hususi, Telefon - la) — Adliye Tefrik Encümeni toplantılarını on güne kadar niha- yetlendirecektir. Nizami müddeti- ni doldurarak terfie hak kazanmış olan hâkimlerin listesi de yakında neşredilecektir. Zıraat enstitüsüne alınacak talebe Ankara, 10 (Husust, Telefon- la) —Z Enstitüsüne girmek üzere Enstitüye yedisi kız olmak üzere 110 genç müracaat etmiştir. Enstitüye ise 30u askeri baytar ol- mak üzere 200 talebe alınmacaktır. Şu hale göre 60 talebeye daha ih- tiyaç vardır. Liselerdeki ikmal imtihanları- (Arkası 10 uncuda) 1934 PAZARTESİ | Enstitüsü Sene 4 İzmire İzmir, 9 (A.A)- İzmirin kurtuluş gününün on ikin ci yıl dönümü |bugün büyük me İrasimle — kutlu - landı, Şehir baş- tan başa donan - mişti. Merasim, — biri öğleden evvel, di ğeri öğleden son raolmak üzere iki kısım olarak yapılmıştır. Sabahleyin saat 6 da Büyük Gazinin İzmiri ilk gördüğü İzmir Kemalpaşa arasında — Belkahve mevkiine gidilmiştir. Belkahve- girişi Operatör Kâzım İsmail Beyin mütalâası Almanyada Dahlem Biyoloji doktorlarından - Von Brehmerin kanser mikrobunu keş- fettiği haber verilmektedir. Kan - mektebin memleket ihtiyaçlarına | #er mikrobu, kanda hüveynatı | hamrada kökleşmekte ve hususi bir preparasyondan sonra mikros- kopla görülebilmektedir. Kanser mikrobu kalevi zemin- lerde yaşıyabilmetke ve erkek vü- cudunda inkişaf edebilmesi — için 7.,60 derecede kaleviyeti demevi- yeye ihtiyaç hissolunmaktadır. Bu hesaba göre, kanı daha ziyade ha- mızi kılmakla kanserin tedavisi ça | | Fransa Hariciye Nazırı M. Bartu Dün Anadolu ajansının Lond- radan alarak verdigi bir ha- berde: — “Son günlerde İtalya ve Fransa hükümetlerinin teşriki me- sai edebilmek ihtimallerini gös- teren bir çok alâmetler olduğu- SAYIFA Sayı: Bşi —— 4 Kuruş İzmir dün, kurtuluş bayramını yaptı Yapılan merasimde, ordumuzun canlandırıldıA Güzel Izmirimizden bir görünüş: Hükümet meydanı de ayni zamanda civar köylerden gelen halk ve heyetlerin huzurile saat yedide Halkevi namına irat edilen bir hitabe ile merasime (Arkası 2 inci sayıfamızdadır) zaman bulunamıyacaktır Çünkü kanser mikroptan ileri gelen bir hastalık değildir ae ae Operatör Kâzım Ismall B. releri bulunmuş demektir. Bütün tıp âlemini alâkadar eden bu keşif (Arkası 10 uncuda) Almanyaya karşıFransa- İtalya ittifakı mı? | nu,, bildiriyordu. Bu sabahki postayal gelen İn- gilizce "“Deyli Herald,, gazetesi siyasi muhabiri, Fransa hariciye nazırı M. Bartunun bu ay sonun - da Ror » ya gideceğinden bahse » derek, orada M. Musolininin ken - disine bir anlaşma teklifinde bu - lunacağını yazıyor. Bu, bir ittifak değerinde ola - bilecektir. İngiliz gazetesi siyasi muhabi- ri, bu anlaşmanımn, Alman - silâh- | lanmasına ve Almanyanın gerek filen, gerek siyaseten her hangi bir tecavüzüne karsı koymak için olduğuna işaret ediyor. Ve Fransanın bu suretle bir | - talya — Almanya yaklaşmasın - dan da endişe etmesine artık lü « zum kalmıvacağını söylüyor. — Lâütfen sayıdayı çeviriniz — *