15 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

KURUŞ HABER 4 Kuruş — Telefon: 23872 Bir Türk köyünü yaktılar Bulgar komitecisi Türk topraklarma İ Vitali Bu yahudi, karı- sından mı kaçtı ve karısı Ester Madam Ester kendisine bırakttarı 10 lira ile nastl yaşayacak! Evvelki gün Beyoğlunda Kule dibi civarında bir musevi ailesi a- rasından garip bir firar hâdi olmuştur. O civar musevilerini | hayrette bırakan bu tuhaf hâdies- | yi yazıyoruz: Kule dibinde Mürekkepzade sokağında Bahtiyar apartıma - nında kapıcı Vitali üç çocuğu ve karısıyle beraber oturur. İki sene- ye yakm bir zaman bu apartıma - nın bekçiliğini yapan ve oldukça iyi geçinen Vitali, ston zamanlar - da Avrupaya gitmek hevesine düş (Arkası 6 ncıda) Balkan konferansı Toplanması için kuvvetli bir cereyan var Atina, 15 (Hususi) — Balkan konferansında Yunan murahhası heyeti reisi eski başvekillerden M, ç Plpıwtuyu Lokarno sulh kon- #resinden dönmüş, dün Korfoya telmiştir. Toplantısı tehir edildiği bildirilen Balkari konferansı hak - kında sorulan bir suale verdiği ce- ! (Arkası 6 ncıda) girdiği tahakkuk etmiş gibidir! Bugünlerde yeni malü- matın gelmesi beklene | bilir 'Dün Makedonya komitesi reisi Mihilof'un Trakya hudutlarımıza iltica ettiği haberini vermiştik.. Bu mesele etrafında Edirnede tah kikat yaptırdık ve gece yarısından | sonra telefonla şu malümatı al - | dık: “— Makedonya komitesi reisi Mihailofun hududumuzdan geçe - | rekKırklareline iltica ettiği haberi | burada şayi olmuştur. Bu mesele | etrafında Umumi Müfettiş İbra - him Tali bey şu malümatı vermiş- tir: “İki üç gündür bazı müsellah | Bulgarlar hudutlarımıza iltica et- mekteydiler. Bunun üzerine Bul - gar hükümetinin hudutlarda bazı takyidatta bulunduğu görülmüş - tür. Dün de bir karı kocadan mü - rekkep iki kişi hududumuzu geç - "PRUŞUF TF ERRL ÇÖKyOrgün - öRdER larından henüz isticvap edeme - dik. Onun için hüviyetleri henüz malüâm değildir. Tahkikat yapılı- yor.,, İbrahim Tali beyin beyanatın- dan sonra tahkikata devam ettik.. Anlaşıldığıma göre; karı kocanın Mihailof ve zevcesi olduğu çok muhtemeldir. Mihailof'un zevcesi geçen 3e- ne aldığı emir mucibince Mihai - lofun muhalifi olan diğer Make - yanada öldürmüştü. Bu katilden (Arkası 6 nctda) iltica eden | donya komitesi reisi Paniçayı Vi- | İtalyanlar Belgrat iktisat konfe- ransına girmiyor Venedik, 1 4(A.A) — Yugos - lav matbuatının son zamanlarda İtalya hakkında ittihaz ettiği hattı hareket sebebiyle Belgratta topla- nacak parlâmentolar iktisat kon - feransına iştirak edecek olan İtal- | yan heyeti murahhasası Venedik- ! te iken seyahatini tehir için emir 15 Eyl“l Bulgarların bu hareketi | ibir vahşettir | Kendilerini kurtaramı- Dünkü — yüzme müsabaka]arı | 1934 CUMARTESİ | yanlar yandılar, kurta- rabilenler Varnaya iltica ettiler Bugün, Bulgaristandan kaçıp | gelen bir muhacir bize şu tüyler ürpertici haberi verdi: “Varnaya tâbi Deniz köyünün | Türk mahallesine beş gün evvel | Bulgarlar tarafından ateş - veril- Dün Moda yüzme havuzlarında Türkiye yüzme birincilikleri — yapıldı ve neticede İs- | tanbul takımı birinciliği aldı. Resimde —alta- malarda Türkiye birimcisi Nefo Hanımla yüz metre serbest birincisi Laylâ Hanım görünü. yıf Tufallât «por miş, Türk evleri eşyasiyle bera- ber kâmilen yakılmıştır. Bu sui - kast o kadar ani ve ateş o kadar şiddetli olmuş ki kargaşalık ara- | sında kendisini yangından kurta- ramıyanlar, bilhassa çocuklar a - tesler içinde yanarak can vermiş- lerdir. Kendilerini — kurtarabilenler Varnaya iltica etmişlerdir. Deniz köyü vaktiyle yalnız Türklerle meskündu. Son zaman- larda buraya Dobruca ve Trakya- (Arlansi 6 inct sayıfada)' Almanvadan cıkarılan Museviler Şimdiye kadar meslek- lerinden 2563 noter ve avukat uzaklaştırılmış Milletler Cemiyetinin muhacir- lezi iskân fevkalâde komiseri 18 aydanberi hâlâ yerleştiremediği 47000 muhacirin vaziyetine da - ir, İngiliz gazetecilerine beyanat - ta bulunmuştur. Bündan 18 ay evvel Almanya- Jan çıkarılan ve hepsi yahudi ol- mıyan bu muhacirler için, yalnız Amerikada 7.000,000 lira toplan- mıştı. Milletler Cemiyeti muhacir benisyonu faaliyete başladığın - danberi yalnız. 25000 muhacir verleştirebilmiş, bunlardan çoğu Filistine gitmiştir. Bir kısmı ilk kaçtıkları yerde kalmış ve — diğer bir kısmı ise, cenubit Amerika ve | Ahrikaya yerleştirilmiştir. Fevkalâde komiserin şu şekildedir. “Her memlekette görülen mil- N hissiyat, mubacirlerin büyük ka- | fileler halinde o memleketlere gir (Arkası 6 ncıda) izahatı 'h Sİklaş ve Kenerbahçe çe sahasında ŞÜt maçlarının fimal mü- Cet subakasında — karşilaşdılar. Netioede Fener: bahçeliler 2 — | galip geldiler. Resimlerimiz Perşembe günü mune bağında tertip ettiği bağ Daimi okuyucumuz kartla: bir de davetiye alacaklardır. tafsilâti #por sütunlarımızda olan bu maça | alt iki intibar tespit ediyor, | lardır. Sone 4 sayı. KURUŞ 8558 4 Kuruş Deniz faciası Tahkikat ehemmiyetle ilerliyor | Tahkikatı idare eden Mr. Dikersun Huver Deniz ortasmda 583 kişiyle a- | teş almış olan Transatlantik ge - misine ait tahkikat Nevyorkta ha- raretle devam ediyor. j İşin içinde suikast olduğu he - nüz anlaşılmış değilse de, bazı tevkifat yapılmış ve bu meyanda geminin ikinci telsiz operatörü tevkif edilmiştir. Tahkikat kıs- | men gizli yapılmaktadır. Kurtarı- labilen yolcular, teker teker ifa - delerini vermişler ve gemi tayfa- sının yolcuların hayatına karşı ne şekilde hareket ettiklerini ınlıl Ö mışlardır. Umumi kanaat şu merkezde - dir: Gemi tayfası, kaptan ve zabit- ler, kendilerini düşünmüşler, yan- (Arkası 6 ncıda) HABER’ın bağ eçlencesı Okuyucularımız yarından itibaren akşamına kadar davetiyelerini idaremizden alabilirler Gazetemizin, Topkapı haricinde Remzi Bey Amerikan Nü- eğlencesine ait davetiyelerini ya- rından itibaren idarehanemizden alabilirler, olan okuyucularımız rını hâmil hem bu kartları, hem de Eylül 15 tarihine kadar toplamış bulun- dukları kuponları getirerek bunlar yerine bir daimi kartla, ayrıca Yanlarında getirecekleri âzami 8 kişinin her biri için 8 ku- pon bedeli olan 32 kuruş mukabilinde birer davetiye alacak- Bir aylık kupon toplamış olanlar da (10) kupon bedeli olan 40 kuruş mukabilinde davetiye alırlar. Gazetemiz kuponlarını toplamamış bulunanlar (20) kupon bedeli 80 kuruş mukabilinde davetiye alacaklardır. Bağda, caz ve saz bulunacaktır, büfe de mevçuttur. Kupon değiştirmek için acele ediniz, vaktimiz pek dardır.