29 Aralık 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

29 Aralık 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Çocuk müsaba- kamızın kayıd müddeti bitti Lik maçlarında bir sürpriz Harb GENE Geliyor Beylerbeyi, kuvvetli rakibi yn 3 - 2 yendi Dün “karşılaşan Karagümrük ve Doğanspor takımları.. Dün lik maçlarına yalnız Be- şiktaş Şeref sahasımda devam e dilmiştir. Müsabakaların ikisini üçüncü küme oyunları, birini de ikinci kümenin birinci devreden arta kalan Anadolu - Beylerbeyi maçı teşkil ediyordu. İlk maç Fe. neryılmaz Sümer spor arasında olacaktı. Sümerspor, eksik kad - ro ile geldiğinden hükmen mağ - lâp oldu. Yapılan hususi temasta Feneryılmazı oldukça kuvvetli bulduk. Çalışırlarsa şampiyonlu - ğa en kuvvetli namzed olurlar. Karagümrük - Doganspor Bu maç, Karagümrüğün hâki- miyeti altında sıfır - üç Doğan * spor aleyhine neticelendi. Beylerbeyi - Anadolu Bu ikinci kümenin birinci devreye aid son maçıdır. Ana - dolu, kümede, Eyüple beraber en kuvvetli bir takımdır. Beylerbeyinin en doğru bir düşünüşle yenilmesi lâzım.. Fa - kat netice hiç de böyle olmadı. Zayif Beylerbeyi kuvvetli rakibi Anadoluyu yeniverdi. Oyuna Beylerbeylilerin akı - niyle başlandı. Aradan beş daki- ka henüz geçmişti.. Anadolu bir serbest vuruş neticesi kalecisinin topu iyi bloke adememesi yüzün” den ilk golü, bir müddet sonra da gene müdafaasının hatasın - dan ikinci golü kolaylıkla yedi. Neşeleri kırılmıyn Anadolu" İvların, devamlı akınlarla Beyler beyi kalesini sıkıştırmaya başla- dılar. Bu arada güzel de bir gol kazandılar. İlk devre 1 —2 Bey- lerbeylilerin üstünlüğüyle kapan" dı. İkinci devre başladığı zaman Anadoluluların oyununda biraz in kişaf vardı. Netekim, az bir za - man içinde ikinci golleriyle be * raberliği de temin ettiler. Ana - dolu galibiyetinden emin olarak oynamaya başladı. Fakat bu em- niyet uzun sürmedi. Bir korna esnasında gene müdafaasının iyi yer tutamamasından üçüncü go" lü de yeyiverdi. Şaşkınlık, talihsizlik başla - mıştır. Ceza sahası içinde kaleci- sağ açığını oyundan çıkardı. Bir müddet sonra da karşısındaki o yuncuya yumruk attığı için Bey lerbeyi kalecisi, Obunu takiben sağ hafları da oyun harici kaldı. Beylerbeyi kalecisinin bu hare - keti neticesi verilen (o penaltı da avutla neticelendi. Burada Beylerbeyi kalecisinin Anadolulu bir oyuvcuya kasdi, tekme, tokat atmasını çirkin bul” duk. Bu işlerle her şeyden evvel klüp idare heyetleri meşğul ol - malı, ve bu gibi kimselere semt- lerini temsil eden takımlarda yer vermemelidir. Bir sporcu her şeyden evvel sinirine hâkim ol - malıdır. Uzun bir çekişmeden O sonra zaman, kazanan yalnız Beyler. | beyi değildi, bu maçm bir galibi de Eyüptü. Çünki 17 O puvanla birinci devre birinciliğini garan- tiliyor, onu (15) puvanla Anado” lu ikinci olarak takip ediyor. Ve nihayet bir zamanlar kümesinin yenilmez birincisi Kasımpasa da (12) puvanla üçüncü oluyordu. Ahmet Adem Bir teessüfe teessüf Geçen Cuma oynanan Galata* saray — Fenerbahçe © Voleybol | maçında, seyirciler arasında bir | döğüşme hâdisesi olmuştu. Bu | yakışıksız hâdise, kapanıp git - mesi icab ederken, bazı kimseler tarafından körüklenmiş ve iş bir seyirci kavgr « şeklinden çıka - | rılmak istenmişti. Dün bu hususta Galikriğ | İ klübü umumi kâtipliğinden aldır | | | ğımız mektubu aşağıya yazıyo »- ruz: Mühendis mektebi 23-12-34! fevkalâde kongre başkanlığına Galatasaray klübüne bilhassa | gâzetelerde neşrine karar verdi - sin dört adımdan fazla topu ta İ ğiniz, teessüs etmek kararına şrmasmdan kazandıkları iki ser. best vuruştan da istifade edeme- cevabımız: | Fenerbahçe — öülüklkdeş diler. Busırada hakem Anadolu | klüplerinin yaptığı bir voleybol | maçında, bu karşılaşmanın se - yircilerde uyandırdığı bir heye - canın doğurduğu ve şayanı şük - ran bir kayitle yalnız seyircilere münhasır bir vakada mühendis i mektebi kongresi oGalatasaraya teessüf hakkını nereden alıyor? Klübümüz şeref, haysiyet, ve | varlığına vakitsiz ve nabemevsim olarak haykıran bu teessüfü ay * nen ve ayni kongre heyetine ia « de ediyoru Galatasaray klübü umumi Ey Pa Tai kapulları daima böyle kapalı zari & ( derununda 2C78- Clin velerde satılır, Deposu Galata: P. K, 112 Yazan: Fransi Dölezi İ kıymete sahipti, Fakat bu müna- sebette vaki olacak ilk değişiklik- te, müahede bir kâğrt parçasından İ ibaret kalırdı. Fakat bir ve bir kaç komşu devlet bu müahedeyi teahhütleri altına alırlar ve yeni tayin edilen hududu her kim de- Ziştirecek olursa bütün kuvvetleri ile aleyhine harekete geçecekleri- ni taahhüt ederlerse, vaziyet çok kuvvetli bir şekil almış olur. İşte, Lokarno da Fransız—Alman budu du için İngiltere ile İtalyanm yapmış oldukları bu şeyi, biz, şark Avrupasının bütün hudutları için i yapmağı teklif ettik, Delkasse, gülümsedi: — Doğru, dedi, bunun Versay müahedesinin kat'i bir şekilde sağlamlaştırılması olacağını anlı- yorum, Fakat Almanya, İtalya, Avusturya, Macaristan ve Bulga- ristan hudutlarının yeniden tet- kik edilmesi taraftarıdırlar, Bun- lara böyle bir misak nasıl imza- latılabilir? Zira, eğer yanlış anla- mıyorsam, bu devletlerin de imza ları lâzımdır. Evet. Bir ittifak ile bir misak arasmdaki fark, misaklara mu- hasım devletlerin de iştirak et- mesindedir. Bu, bizim için güç- lükle yapılacak bir şeydi. Bunun İ için imeseleleri ayırdık, seri hali- İ ne koyduk. Şimdi size M. Bartu! nun başarmağa uğraştığı plânı anlatacağım: Evvelâ, işe başla- mak üzere Versay müahedesin- İ den den istifade eden eski müt- | tefiklerimize müracaat ttik, Bun- lar pek tabit Statüko'nun muha- fazası taraftarıdırlar. M.. Bartu evvelâ Varşovaya gitti. Hitler'in Güzel ve Gürbüz çocuk müsabakası No. 125 Zekâi U. Vs iuM.R.yat KuUPo 361 29-12-934 Fı 1934 “7.” Berlinden geçmesi için yaptığ! daveti kabul etmedi. Mösyö Bartu Polonyada “mi “| ralaylar partisinin,, Almanya il9 yapmış olduğu on senelik ademi tecavüz misakını bilmiyor değik di. Fakat onun için bütün mesele Polonya bitaraf kaldığı takdir” de, Sovyet ordusunun Almany# hududuna kadar ilerliyebilmesi" ni temin etmekti. Böylece, Rw silindiri, 1914 te olduğu gibi Ber” lin'e yakın bir vaziyette bulundu” rulacaktı, Fakat General Debe ney'in ısrarlarına rağmen ne er” kânı harbiye, ne de Polonya hü kümeti bu işe yanaşmadılar. M- Bartu oradan Prag, Bükreş v9 Belgrat'a geçti. Küçük itilâfa, Şnayder — Skoda'dan yapacak” ları siparişleri Fransanım para ile temin edeceğini vadetti ve Ro” manyanın o topraklarından bif santimetre rubunun bile ayrılmı” sına Fransanm razı olamıyacağı * nı bir beyanat ile bildirdi. Delkasse sordu: —Peki amma bu arada Alman ya ne yapıyordu? — Buna hayret oedeceksini? Bu aralık, Almanyanın Hitler ile veya Hitlersiz misaka gireceğim den emin bulunuyorduk. Çünkü; Hitlere karşı iki büyük suikastin hazırlanmakta olduğunu öğren miştik. Şurasmı unutmamalıdıf ki, Nazi'lerin sert reisi iktidaf mevkiini kuvvet ile ele almış de" ğildir. Alman ordusuyle kendi kıt'aları arasında bir çarpışmi olmaması için, Hitler, iktidarı Hindenburg'un temsil ettiği bü" yük sanayi ve büyük arazi sahip” leriyle, Von Papen'in temsil etti ği katoliklerle anlaşarak ele al mıştır. Nazi'lerin sol cenahı onun ölümüyle üçüncü Almanyayı bu | eski “irticadan,, kurtarabilecek” İ lerini düşündüler ve hücum. k Güzel ve gürbüz çocuk müsa bakamıza giren küçüklerden ikisi-! nin daha resmini bugün koyuyoruz. i alarında ikinci bir ibtilâlden 8 gtkça bahsolunuyordu. Bunu gö” ren büyük sanayiciler, arazi s8“ hipleri ve Katolikler korktular: İ ( Devamı var ) Ihsan Yavu? Kadın ve erk terzisi Bütün şıklar heP orada giyimler | Her keseye V9 | arzuya uygun ek bisenizi (o anca orada ( yaptıra" bilirsiniz. Istanbul Yeni" postahane kar” şısında Foto Nuf yanında Letatef hanında, >