9 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

9 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

& KURUŞ Telefon: 23872 <—— Y 9 İkincikânun 1935 Ç AR’;UılBA 4 KURUŞ Sene: 8 - Sayı: 1079 Marmara Sarsıntısı Tafsilâtı Muhacirlerin sırtın- -— dan geçinenler Istanbul birdenbire Tig çökebilir mi? 200 ev yıkıldı 4 ölü ve iki.. ağır yaralı var Bay Fatin Marmara adasındaki yer Sarsıııtıda nerelerl zarar gördü. sarsıntısı için neler Çanakkalede heyecan söylüyor “Istanbul için korku yokturl,, Balık&sirde duyulan, Marmara köylerinde yı- kıntılar yapan, bir çok evlerin çökmesine yol a- çan yersarsıntısı için ne diyeceğini, tanınmış bil. ginimiz Bay Fatinden sorduk. Üstad dedi ki: — Bu sarsmtı, İstan- bulda duyduğumuz büyük yer.- teprentisinden başka olsa gerek- tir. Çünkü bizim burada duydu- ğumuzun — güçlü yeri Marmara adasının altlarına düşmüyordu. — Böütün yurddaşlarımızın bir kaygusu vardir. Şunu yeniden büyük bir korku var mıdır? — Yoktur!. Yüz yıllar içinde olan yerteprentilerinin sırasına ve güçlülüğüne bakarak, bir top- | (Devamı 6 ıncı da) Bay Fatin devam ediyor Tirilyada da bir ev yıkıldı Balıkesir, 8 (Hüsu- si) — Bugün zelzele sa- hasma hareket ediyo- rum. Son gelen haber. ler, zelzelenin hâlâ fası- lalarla devam etmekte olduğunu göstermekte- dir. Erdekten alınan ha- berlere göre, zelzele en çok tesirini Erdek, Mar- mara adası ve Paşa limanm- da göstermiştir. Yıkılan ev- ler çoktur. Hemen hemen bu , havalide sakin olan herkes, ken- dilerini dışarıya atmışlardır. Hilâliahmer, sığınmak için ça- dır ve yardım edilebilmek için de para göndermiştir. Ölenler hakkında şimdilik | kati bir şey söylemek kabil olma- | makla beraber, vilâyetçe tesbit İ (Devamı 6 ıncı da) Çocuğa bir sahtekâr bakıyordu Madam Staviski de mevkuf tutulunca çocuklar ortada kalmışlardı kendisinden şüp- helenildiğini görünce.. Pını, (Husus) — Stavis - '"lıetım bilmiyen var mıdır? Bu büyük rezalet, sadece Fran sanm değil, aynı zamanda asrı- Mızın ve bilhassa harbden sonra Ünyasının geçirmiş olduğu içti- K ı’“l'“llım kan çıbanıdır. Sta- rezaleti, büyük harbten son Peiıı. &leminin ne kadar di lave- İln. Pis bir şekilde inkişaf etti- kelle dünyanın bir çok memle- K rinde siyasi şahsiyetlerin do- Ndirictlik, sahtekârlık işlerine hasıl âlet olduklarını gösteren bir Tezalettir. kı:khk bin bir ihtirasın içine mat !blnı' koca bir devletin içti- zal “nyesini sarsmış olan bu re- adı B Pisliğin içinden, bugün M eta ıııınn"ı gözlerini yaşartan ir hadise, ilk bakışta ehemmi - Yetsiz. gibi görünen bir hadise Sıkıyor. Staviskinin ölümünden sonra, Madam Staviski iki çocuğu ile birlikte karısı da tevkif edilmişti. Bu tevkif, idari bir tevkifti. Tah - kikat sonradan yapıldı ve Madam Staviskinin tevkif edilmesini icab ettirecek kanuni bir yolsuzluk bulunmadı. Bununla beraber, Fransada o aralık efkârr umumiye çok bü - Yenı bır denız Sahrayikebire su akıtılacak! Fransız-Italyan anlaş- ması bunu mümkün kıldı Fransa ile İtalyanın mümes - silleri olan - Musolini ile Lâval, dün, Venedikte çapraşık müstem leke işlerini halleden ve Alman- yaya karşı müşterek cebhe tuttu- ğu anlaşılan " bir anlaşma imza etmişlerdir. Bay Lavalin Bay Musoliniyi ziyareti bu neticeyi vermiştir. Almanyanın Avusturyayı il - hakı, her iki tarafın el birliğile önlenecektir. Buna İngilizler ve diğer bir çok devletler de mem - nun olmuşlardır. bir kanal açılıp Musolini Lâvalle görüşürken Fakat, umumt meseleler için- de Fransanm dostu olan Yugos- lavya gibi küçük ortanca devlet- lerle istilâ arzusunda olan İtalya- nın zıddiyetleri gibi çetin işler vardır ki, bunların ne yolda hal- (Devarr 6 ıncı da) Almanlar Sarda ha- pishane hazırlamış Kendilerine geçâr geçmez kara listede yazılı olanlar içeriye tıkılacaklar Sar 13 Kânunusani — reyiâm müracaatinden sonra Almanya - ya dönerse ne olacak? Hele bu mesele üzerinde, Sar'ı bugünkü gibi, Milletler Cemiye - ti idaresinde bırakmak istiyenler de dahil olduğu halde siyasi, ik- tısadi, içtimai her sahada bir çok kimseler, olmadık düşünceler ve ihtimaller ileri sürmektedirler. Almanyadan — kaçan siyasi mücrimler, Hitler rejimine taraf- tar olmıyan bir kısım Sar ahalisi ve daha bir takım diğer sebepler” yük bir heyecan içinde olduğun- | den Almanlara uygun gitmiyen dan Madam Staviski “idari,, ola- | bir çok kimseler, Sarm Almanya dildi. Elân da buna devam olu- nuyor. (Devamı 6 ıncı da) ı rak mevkuf tutulmakta devam e- | ülkesine karışmasından şahsen zarar görecekleri kanaatindedir- ler. (Devamı 6 ıncı da) 'Şeker petrol ve benzin kaçakçı- lığıyapılıyormuş Son zamanlarda birbiri arkası- na meydana çıkarılan şeker ka « çakçılıklarından yalnız muhacir « lerin bu işe âlet edildiği değil da. ha bir çok hakikatler anlaşılmış - tır, Aldığımız malümata nazaran bütün bunlar anlaşıldıktan sonra bazı tedbirlerin alınmasına lü- zum görülmetkedir. Şehrimizde bulunan ve daha bir kaç gün bu - rada kalacak olan gümrük ve in- hisarlar bakanı Bay Ali Ranâ şeh rimizde bilhassa bu işle meşgul olacaktır. Muhacirlerin vaziyetinden isti- fade edilerek memleketimize yal- nız şeker değil, petrol ve benzin | de kaçırıldığı tesbit edilmiştir. Bu | işle uğraşan şebekelerin şimdiye kadar temin ettiği menfaatler milyonlarla ölçülmektedir. Söylendiğ'ne göre, bir taraftan şeker sanayiimizin artık inkişafın son haddine gelmiş olması ve ha « | yiçten şeker ithaline lüzum kalma ması bir taraftan da bu işten ha » zinenin çok zarar görmesi yüzün- den muhacirlerin Türkiyeye şe- ker ithaline mâni teşkil edecek kanuni tedbirler almacaktır. Son üç sene zarfında muvazaa sureti- le memleketimize giren şekerle- rin miktarı 800 bin kiloya yakmn - dır. Bundan başka muhacirler de mühim miktarda şekeri kendi mal ları olarak getirmişlerdir. Sarığını atan bay imam Edirne, 8 (A.A.) — Yıldırım camisi imamı — Rüstem Yılmaz Fırka ve Ev reisi ile bir çok halk önünde sarığı ile fesini atarak şapka giymiştir. Sarığını atan imam Rüstem, din ve dünya iş- leri gibi din ve dünya giyinişleri de ayrıdır, demiştir.